• 17.827 nieuwsartikelen
  • 183.811 films
  • 12.734 series
  • 35.169 seizoenen
  • 658.868 acteurs
  • 200.896 gebruikers
  • 9.504.941 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

Maar je doet het wel af als een soort gewone jeugdzonde en stelt dat het een aardige gozer schijnt te zijn... Een kleurrijk figuur.

Nee, het is een vreselijke zonde. Maar daarbuiten kan hij wel een aardige gast zijn. Hij heeft die man ook niet voor zijn plezier doorgereden.

Nu maar AZ kijken, zinloze discussie dit.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

@otherfool: Valencia speelt kwartfinale Europa League, ze moeten winnen om door te gaan. Het is in Valencia en kaartjes kosten 5 euro. Het stadion zit niet eens vol... Daar gaat je verdediging van Valencia-supporters.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

@otherfool: Valencia speelt kwartfinale Europa League, ze moeten winnen om door te gaan. Het is in Valencia en kaartjes kosten 5 euro. Het stadion zit niet eens vol... Daar gaat je verdediging van Valencia-supporters.

Inderdaad, schrijnend. Half leeg stadion. Hopelijk knalt AZ die hoogmoed uit het toernooi.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Reinbo schreef:

He, als ajaxied kan je bij mij gewoon vrijwel niks goed doen. Zie niet wat daar kortzichtig aan is. Ga jij toch lekker elke week voor iemand anders klappen.

God wat ben jij triest. Meeste vrienden van mij zijn voor PSV en enkele ook gewoon voor Feyenoord en het zijn gewoon aardige kerels. Je gaat toch niet zeggen dat iemand een klootzak is omdat hij/zij voor Ajax is? Dat is hetzelfde als iemand die donker is of een andere geloof heeft een klootzak vinden zonder dat je hem kent. Echt onzin.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

Reinbo schreef:

...... Verder had ik altijd meer sympathie voor Manchester dan voor LIverpool (maar is dat nu Kuyt daar zit en de finale tegen MIlan 3-4 even anders) en waren de grote clubs in die tijd Nottingham Forrest, Aston Villa en Ipwich Town ....

volgens mij ben je hier in de waar?

Nottingham Forrest, Aston Villa en Ipswich waren van de eind jaren 70, begin jaren 80. Forest was zelfs 2x Europese kampioen onder Brian Clough, en Villa 1x

Maar met een landstitel op hun naam uit de begin jaren 60 zijn Ipswich nooit een grote club geweest.

De grote engelse clubs in de jaren 80 waren Liverpool, Villa, Arsenal, en Everton.

Helemaal in het begin van de jaren 90 werd dat Man United, Leeds Utd en Blackburn (toen ook gekocht trouwens), en dan was het voor jaren alleen tussen Man Utd en Arsenal.

Chelsea kwam dan pas eind jaren 90 aan (met o.a. Gullit) maar moesten zelfs tot 2005 wachten voor hun eerste landstitel ... en toen kwamen allemaal die levenslange supporters kijken

Sinds 2005 is het tussen Man Utd en Chelsea geweest (Arsenal won hun laatste titel in 2004, en Liverpool in 1990 )

en vanaf vorige jaar is het nu tussen de 2 Manchester clubs. de rest kunnen het voorlopig vergeten

Er zijn 23 verschillende Engelse clubs die de landstitel hebben gewonnen, waarvan er 13 zijn die momenteel in de premier league spelen.

Er zijn maar 6 engelse clubs die meer dan 5x de landstitel en 20x of meer in de top-3 zijn geëindigd, en daar hoort Chelsea niet bij

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

(quote)

volgens mij ben je hier in de waar?

Nottingham Forrest, Aston Villa en Ipswich waren van de eind jaren 70, begin jaren 80. Forest was zelfs 2x Europese kampioen onder Brian Clough, en Villa 1x

Maar met een landstitel op hun naam uit de begin jaren 60 zijn Ipswich nooit een grote club geweest.

De grote engelse clubs in de jaren 80 waren Liverpool, Villa, Arsenal, en Everton.

Ipwich won in die tijd wel de Europacup 3 (Tegen AZ). Forrest en Villa heb ik genoemd. Liverpool leek me overbodig aangezien ik al heb aangegeven dat ik ze pas sinds Kuyt en die finale tegen Milan sympathiek ben gaan vinden. Dus zo in de war ben k volgens mij niet.....

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

God wat ben jij triest. Meeste vrienden van mij zijn voor PSV en enkele ook gewoon voor Feyenoord en het zijn gewoon aardige kerels. Je gaat toch niet zeggen dat iemand een klootzak is omdat hij/zij voor Ajax is? Dat is hetzelfde als iemand die donker is of een andere geloof heeft een klootzak vinden zonder dat je hem kent. Echt onzin.

Schrijf ik dat dan ergens? (Ik heb het over spelers) Ik heb ook vrienden die voor Ajax (of PSV) zijn. Omdat het Amsterdammers (of Eindhovenaren) zijn kan ik het prima met ze vinden. Ajacieden uit plaatsen waar ze gewoon een locale goede club hebben, zullen niet snel mijn vrienden worden. Missen toch iets in hun karakter en zijn vaak op op andere vlakken kleurloze meelopers.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Hahah, die Esteban... Vermeer² AZ laat alles liggen dit seizoen.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Goffedegoffe....2-0 al.

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1434 stemmen

Nu al 2-0 voor Valencia. Ziet er niet goed uit voor AZ.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zo ging het ook in Udinese. Maar wordt wel lastig...

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

Zo ging het ook in Udinese. Maar wordt wel lastig...

Probleem is dat AZ uit met 2-1 door was. Nu zou je dan pas mogen verlengen. AZ moet snel scoren, want bij 3-0 is het klaar.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

het is wel zo dat die wedstrijd wordt toch uitgezonden op televisie, en Spanje hebben intussen de grootste werkloosheid probleem in heel europa!

mensen met een seizoenkaart gaan wel na de competitie wedstrijden, maar voor alle beker of europese wedstrijden moet je extra betalen. voor veel is dat geen optie meer

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Schrijf ik dat dan ergens? (Ik heb het over spelers) Ik heb ook vrienden die voor Ajax (of PSV) zijn. Omdat het Amsterdammers (of Eindhovenaren) zijn kan ik het prima met ze vinden. Ajacieden uit plaatsen waar ze gewoon een locale goede club hebben, zullen niet snel mijn vrienden worden. Missen toch iets in hun karakter en zijn vaak op op andere vlakken kleurloze meelopers.

Ow sorry dan had ik je niet goed begrepen

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

(quote)

het is wel zo dat die wedstrijd wordt toch uitgezonden op televisie, en Spanje hebben intussen de grootste werkloosheid probleem in heel europa!

mensen met een seizoenkaart gaan wel na de competitie wedstrijden, maar voor alle beker of europese wedstrijden moet je extra betalen. voor veel is dat geen optie meer

De kaartjes voor Valencia - AZ kostten 5 euro, zo duur is dat nou ook weer niet.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Rotterdam heeft ook een hoog aantal werklozen. Kaartjes kosten hier veel meer en het zo volledig uitverkocht zijn als Feyenoord in de kwartfinale had gestaan en we hebben meer prijzen gewonnen dan Valencia. Nee, dit is niet goed te praten. Voetbal leeft gewoon veel minder in Spanje. Zelfs een stad met miljoenen inwoners als Madrid vult ondanks de resultaten niet eens wekelijks een stadion met 100.000 man.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

Reinbo schreef:

....... Dus zo in de war ben k volgens mij niet.....

het ging erom dat je van de eind jaren 70/begin jaren 80 ineens na Chelsea sprong (vanaf 2005) terwijl er heel wat was gebeurd tussen door.

De gloryseekers uit de jaren 80 (toen was het liverpool) stapte toen over en Man United of Arsenal (jaren 90), en dan Chelsea (sinds 2004 of 5), en nu Man City krijgen extra veel lifelong supporters!

gewoon triest

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

Reinbo schreef:

Rotterdam heeft ook een hoog aantal weklozen.....

maar Rotterdam is hier in nederland.

Volgens mij begrijpen veel de verschil niet tussen werkloos hier en werkloos in andere Europese landen?

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

AZ kinderlijk eenvoudig weggespeeld..

depri83

• 6822 berichten
  • 1521 stemmen

3-0 AZ net zo kansloos in Mestalla als PSV.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

(quote)

maar Rotterdam is hier in nederland.

Volgens mij begrijpen veel de verschil niet tussen werkloos hier en werkloos in andere Europese landen?

Nee, wat is het verschil. De uitkeringshoogte. Dan nog er is nog steeds 80% wel aan het werk... En 5 euro is naar verhouding ook veel lager dan de kaartjes hier. Het leeft daar gewoon niet. Ook de competitie en de CL trekt verhoudingsgewijs minder publiek.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hadden de Valencia supporters toch goed gezien. Kat in 't bakkie.

Joy4ever

• 4666 berichten
  • 1894 stemmen

Hopen dat Hannover er nog eentje inprikt

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Falcao . Hannover, alles ist vorbei . Lekker balletje ook van Diego.

Joy4ever

• 4666 berichten
  • 1894 stemmen

Bullocks. Ook de minst sterke Spaanse club van de drie gaat door. Ofwel: gefeliciteerd Naomi .

Nu maar gaan duimen voor Sporting . Bilbao zou wel leuk zijn in de finale. Joeps, die moeten nu dus tegen elkaar. Wel vervelend die Spaanse suprematie. Doet een beetje denken aan de tijd dat Italië qua clubvoetbal de scepter zwaaide in Europa.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Hadden de Valencia supporters toch goed gezien. Kat in 't bakkie.

Dat zijn toch juist leuke wedstrijden. Of denk je dat het bij Feyenoord en Ajax steeds vol zit omdat ze een lastige tegenstander vrezen? Kortom je uitspraak is enkel een bevestiging van hetgeen ik slede. Voetbal leeft daar nauwelijks.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Joy4ever schreef:

Bullocks. Ook de minst sterke Spaanse club van de drie gaat door. Ofwel: gefeliciteerd Naomi .

Dank je .

Nu maar gaan duimen voor Sporting . Bilbao zou wel leuk zijn in de finale. Joeps, die moeten nu dus tegen elkaar. Wel vervelend die Spaanse suprematie. Doet een beetje denken aan de tijd dat Italië qua clubvoetbal de scepter zwaaide in Europa.

Bilbao - Atletico please . 's werelds beste coach mag ook wel die El winnen maar het liefst Atleti natuurlijk. Die tijd komt wel weer J4E. Tijdje terug was het Engeland, nu Spanje, dan Italië weer.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Dat zijn toch juist leuke wedstrijden. Of denk je dat het bij Feyenoord en Ajax steeds vol zit omdat ze een lastige tegenstander vrezen? Kortom je uitspraak is enkel een bevestiging van hetgeen ik slede. Voetbal leeft daar nauwelijks.

Lijkt mij wel maar heb het idee dat alles behalve CL een flinke aderlating is.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Naomi Watts schreef:

Die tijd komt wel weer J4E. Tijdje terug was het Engeland, nu Spanje, dan Italië weer.

Vorig jaar was het nog Portugal Toch nog een Portugese ploeg in een halve finale, na de farce van gisteren en vorige week. Man, was daar even ziek van, maar trots is het voornaamste gevoel dat ik aan de uitschakeling heb overgehouden. Prachtig, die strijd gisteren met 10 man.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Toch nog een Portugese ploeg i nde halve finale, beetje blij zijn voor Sporting, ga je schamen .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.