- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
schram101
-
- 16768 berichten
- 2379 stemmen
Hoezo triest. Je verwoord het wat overdreven maar ik hoop dit jaar inderdaad op een andere winnaar als Barcelona. Ik heb sowieso een hekel aan die sporters (sportteams) die alles winnen wat er te winnen valt. Gevalletje Sven Kramer, Lance Armstrong en Nadal (Federer) zeg maar. Het is gewoon niet spannend meer. En als ik Champions League kijk wil ik spanning en sensatie zien, en met Barcelona erbij is dat niet meer.
Nu is dat juist verschrikkelijk knap en ik zal de eerste zijn om dat toe te geven maar leuk is het niet voor de neutrale kijker.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat zal blijven bestaan idd. Maar vandaag is het niet enkel de mensen die voor Barcelona zijn die meelopen, het zijn er ook een pak zoals op dit forum die Barcelona niets meer gunnen en dan maar de underdog positie kiezen. Is net zo triest vind ik.
Gun Barcelona al niets sinds De Boer en Co daar zaten..... Tijd van Koeman, Stoichkov, Romario (met Cruijff aan het roer) was het nog een aardige club. Hoewel ik toen ook Real met Beenhakker wel sympathiek vond. Hadden toen ook al eeuwen geen Europees succes geboekt.
VInd het allemaal stukken minder nu er nog maar ± 6 superclubs over zijn. 
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Waarom als ik vragen mag?
Afkeer van de compleet onvriendelijk behandeling in Catalonië ( wat ik overigens niet kon zeggen van Galicië, Baskenland en Andalusië ), van de arrogante behandeling toen we Camp Nou gingen bezoeken, van het al jaren aangaande theatrale spel op het veld, van het misselijke racisme van de Barça-fans, van de arrogantie van de spelers,...
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Gun Barcelona al niets sinds De Boer en Co daar zaten..... Tijd van Koeman, Stoichkov, Romario (met Cruijff aan het roer) was het nog een aardige club. Hoewel ik toen ook Real met Beenhakker wel sympathiek vond. Hadden toen ook al eeuwen geen Europees succes geboekt.
VInd het allemaal stukken minder nu er nog maar ± 6 superclubs over zijn.
Nouja, ik ben opgegroeid met de boer en co, Rivaldo, Overmars, Kluivert. Van de tijd die je daar opnoemt heb ik genoeg horen vertellen van mijn vader maar zelf niet meegemaakt natuurlijk. Voor mij is het gewoon puur clubliefde vanuit het ouderlijk huis ontstaan, kun je wel begrijpen denk ik. Dus vanaf het moment dat een ploeg alles begint te winnen is de ploeg niet sympathiek genoeg meer? Hebben jullie nou allemaal een Nationaal trauma overgehouden van die 3 verloren WK-finales. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het is niet dat ze toen begonnen te winnen (Ze waren in de tijd met Koeman net zo succesvol). Het moge duidelijk zijn dat ik als Feyenoord supporter een team met Overmars, Kluivert De Boer Reiziger en Bogarde niet sympathiek vind. Dus toen is mijn aversie tegen Barca al ontstaan. Was in die tijd zelfs geen fan van het NL11. Verder vind ik het gewoon saai als een team zo'n overmacht heeft. De NL competitie mag dan van voetbaltechnisch minder niveau zijn. Hij is dit jaar wel 100 keer leuker dat de kampioensstrijd in Spanje.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Vond Chelsea ook altijd wel aangenaam. Beetje begonnen toen Petrescu, Flo, Zola, Di Matteo, Desailly en co. daar speelden. Nu heb ik maar met één iemand wat van Chelsea, Eva Carneiro
.
Wel wat minder toen ze tegen Feyenoord moesten. 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Het is niet dat ze toen begonnen te winnen (Ze waren in de tijd met Koeman net zo succesvol). Het moge duidelijk zijn dat ik als Feyenoord supporter een team met Overmars, Kluivert De Boer Reiziger en Bogarde niet sympathiek vind. Dus toen is mijn aversie tegen Barca al ontstaan. Was in die tijd zelfs geen fan van het NL11. Verder vind ik het gewoon saai als een team zo'n overmacht heeft. De NL competitie mag dan van voetbaltechnisch minder niveau zijn. Hij is dit jaar wel 100 keer leuker dat de kampioensstrijd in Spanje.
Behoorlijk zielig, als je Ajax haat overgezet wordt op een andere ploeg en zelfs je nationale ploeg, omdat daar wat (oud)-Ajacieden in spelen. Man, man, man.
En dat je Kluivert en Bogarde arrogant en vervelend vond, oke. Maar de Boer, Reiziger en Overmars? 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Dat blijf je hebben. Ook de reden waarom de meeste twintigers die niet uit Amsterdam komen voor Ajax zijn.
Dit zijn uitspraken die ik verwacht van een forumlid beginnende met een ''o''....
Overigens heeft Ajax ook daarvoor zat landelijke supporters gehad. Dat zal in de jaren 70 zijn begonnen, tijdens de gouden jaren in de tijd dat er meer voetbal op tv kwam en mensen verder konden kijken dan hun lokale ploeg. Feyenoord zal vanaf 1970 ook meer landelijke fans hebben gehad. 1995 versterkte dat gevoel alleen bij meer Ajacieden., dat ze de club bewonderden.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Dit zijn uitspraken die ik verwacht van een forumlid beginnende met een ''o''....
orbit?
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
En dat je Kluivert en Bogarde arrogant en vervelend vond, oke. Maar de Boer, Reiziger en Overmars?
Reiziger en Overmars niet, maar de Boertjes natuurlijk zeker. Dat waren misschien nog wel de ergste twee in die tijd (nu niet meer, trouwens).
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Reiziger en Overmars niet, maar de Boertjes natuurlijk zeker. Dat waren misschien nog wel de ergste twee in die tijd (nu niet meer, trouwens).
Ik vond weinig arrogants aan die jongens. Bij pakweg Kluivert, Davids en Bogarde kan ik het wel snappen.
PS: Echt zin in Valencia-AZ vanavond. Ik ben positief ingesteld, 2-2 en AZ door.
depri83
-
- 6822 berichten
- 1521 stemmen
Op dat moment volgens mij ook niet zo geliefd bij de aanhang van de Amsterdammers, de De Boertjes.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Ik vond weinig arrogants aan die jongens. Bij pakweg Kluivert, Davids en Bogarde kan ik het wel snappen.
PS: Echt zin in Valencia-AZ vanavond. Ik ben positief ingesteld, 2-2 en AZ door.
Ik geloof dat half Nederland destijds een hekel hadden aan de Boertjes vanwege hun arrogantie. Door Edwin Evers zijn ze een stuk sympathieker geworden. 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Op dat moment volgens mij ook niet zo geliefd bij de aanhang van de Amsterdammers, de De Boertjes.
Dat was wat anders, omdat ze een rel hadden veroorzaakt. Maar als mens waren het geen vervelende gasten.
Neem nou dit filmpje:
YouTube - Hans Kraay junior en de de Boertjes in 1993

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Behoorlijk zielig, als je Ajax haat overgezet wordt op een andere ploeg en zelfs je nationale ploeg, omdat daar wat (oud)-Ajacieden in spelen. Man, man, man.
De Boer vind ik echt vreselijk met z'n gemompel. Reziger en Overmars zijn kleurloos dat is nog erger. En verder ben jij natuurlijk een enorme nepsupporter dat je dat niet begrijpt.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
De Boer vind ik echt vreselijk met z'n gemompel. Reziger en Overmars zijn kleurloos dat is nog erger. En verder ben jij natuurlijk een enorme nepsupporter dat je dat niet begrijpt.
Haha je hebt een hekel aan ze omdat ze mompelen en wat saai zijn.
Nou, iemand als Kluivert is compleet tegenovergesteld en daar heb je ook een hekel aan.
Zeg dat gewoon dat je gewoon standaard een hekel aan elke Ajacied hebt. Wat een kortzichtigheid zeg.
En beter een nepsupporter dan zo'n treurige geindoctrineerde kerel als jij op dit gebied (als het niet over Ajax gaat ben je best aardig).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
He, als ajaxied kan je bij mij gewoon vrijwel niks goed doen. Zie niet wat daar kortzichtig aan is. Ga jij toch lekker elke week voor iemand anders klappen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En Kluivert en Davids zijn niet kleurrijk. Iemand doodrijden, verkrachten of grote zonnebrillen dragen en om respect zeuren vind ik vooral simpel. Enige Ajacied uit die tijd die zich een beetje gerehabiliteerd heeft is Seedorf. Maar de rest van dat team heb ik voorgoed een hekel aan.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Een dodelijk auto-ongeval door te snel rijden, kan iedereen overkomen. Achterlijk dat je zo snel zit te rijden, maar hij heeft nooit de intentie gehad om een onschuldig iemand te doden. Maakt van Kluivert nog geen slechte kerel.
Die verkrachtingszaak...
. Zielige aandachtsjagers lopen er altijd rond. Zegt genoeg dat ze nooit bewijs hebben kunnen vinden en dat de vrouw in kwestie zich nogal opdringerig heeft zitten aan te stellen in de media.
Ik geloof trouwens best dat Davids een opvliegerig mannetje is, maar die mishandelingen zijn allemaal sterk opgeblazen.
Blijven niettemin twee fantastische, karaktervolle spelers.
Zo lopen er in het hedendaagse voetbal veel te weinig rond. Zelfs de grote topploegen bestaan voor 70% uit van die uitstralingloze ketels.
depri83
-
- 6822 berichten
- 1521 stemmen
Een dodelijk auto-ongeval door te snel rijden, kan iedereen overkomen. Achterlijk dat je zo snel zit te rijden, maar hij heeft nooit de intentie gehad om een onschuldig iemand te doden. Maakt van Kluivert nog geen slechte kerel.
Die verkrachtingszaak...
. Zielige aandachtsjagers lopen er altijd rond. Zegt genoeg dat ze nooit bewijs hebben kunnen vinden en dat de vrouw in kwestie zich nogal opdringerig heeft zitten aan te stellen in de media.
Ik geloof trouwens best dat Davids een opvliegerig mannetje is, maar die mishandelingen zijn allemaal sterk opgeblazen.
Blijven niettemin twee fantastische, karaktervolle spelers.
Zo lopen er in het hedendaagse voetbal veel te weinig rond. Zelfs de grote topploegen bestaan voor 70% uit van die uitstralingloze ketels.
Kluivert reed echt veel te hard door de bebouwde kom, dat overkomt echt niet iedereen, alleen mensen die de consequenties niet kunnen overzien. En als je ziet hoe hij naderhand met die familie Putman om gaat... Om te kotsen. Mist net als Edgar wat sociale eigenschappen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
@ ASman
Uh, je bent zeker vergeten dat hij nog geen week later weer met ruim 70 (of was het 90?) door de binnenstad scheurde.... en van de weg werd gehaald.
En noem me dan eens een positieve manier waarop Kluivert buiten het veld opviel?
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
En noem me dan eens een positieve manier waarop Kluivert buiten het veld opviel?
Kluivert schijnt een hele aardige gozer te zijn, beetje naief qua vertrouwen in iedereen. In zijn jeugd heeft hij fouten gemaakt, maar dat is ook lang geleden.
PS: Even lachen hoe die Sanders van PSV zich weer belachelijk maakt. Maand of 3 terug wilde hij Rutten zijn contract nog verlengen
Paar slechte resultaten verder moet hij nokken, chemie is dan weg. Wat een paniekbeleid zeg.
Voetbalzone - Rutten kreeg acht weken voor ontslag nog nieuw aanbod van PSV
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Kluivert reed echt veel te hard door de bebouwde kom, dat overkomt echt niet iedereen, alleen mensen die de consequenties niet kunnen overzien. En als je ziet hoe hij naderhand met die familie Putman om gaat... Om te kotsen. Mist net als Edgar wat sociale eigenschappen.
Over hoe hij met de familie Putman omging, doe ik liever geen uitspraken.
Iedereen reageert op een andere manier. Ik geloof best dat sommigen het niet echt lekker zitten om contact op te nemen. Je weet nooit hoe die mensen gaan reageren.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Kluivert schijnt een hele aardige gozer te zijn, beetje naief qua vertrouwen in iedereen. In zijn jeugd heeft hij fouten gemaakt, maar dat is ook lang geleden.
Met aardige mensen kun je de grachten dempen. 
En tuurlijk het is lang geleden en hij was jong. En wie heeft er nu niet ooit eens een echtpaar dood gereden? 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Over hoe hij met de familie Putman omging, doe ik liever geen uitspraken.
Iedereen reageert op een andere manier. Ik geloof best dat sommigen het niet echt lekker zitten om contact op te nemen. Je weet nooit hoe die mensen gaan reageren.
Als je plots met ze in hetzelfde restaurant zit moet je natuurlijk net doen of ze er niet zijn cq ze niet herkend en veel plezier maken met je tafelgenoten.... 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Met aardige mensen kun je de grachten dempen. 
En tuurlijk het is lang geleden en hij was jong. En wie heeft er nu niet ooit eens een echtpaar dood gereden?
Ah, een echtpaar zelfs. Nog even aandikken en hij heeft een schoolklas morsdood gereden.
PS: @ Nicolas Rico, lees dit effe:
http://www.ronschiltmans.nl/columns_2011-2012/2012-04-04_vurn_on.htm

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Bagitaliseer het maar, het was inderdaad enkel de vader. Moet kunnen toch?
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Bagitaliseer het maar, het was inderdaad enkel de vader. Moet kunnen toch?
Hoe kom je daar nou bij? Het was alleen geen echtpaar, maar ''alleen'' de echtgenoot. Vreselijk tragisch en ongelofelijk erg. Daar zou ik nooit een grap over willen maken, Reinbo.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar je doet het wel af als een soort gewone jeugdzonde en stelt dat het een aardige gozer schijnt te zijn... Een kleurrijk figuur.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.