• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.918 films
  • 12.384 series
  • 34.312 seizoenen
  • 651.271 acteurs
  • 199.638 gebruikers
  • 9.415.399 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

timbo_ schreef:

Precies moeten eerst wat stoeletjes in het stadion slopen en er voor zorgen dat geen kind meer naar stadion durft. Pas dan ben je echte club

Tuig! (wat een volk.)

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Volgens mij is de identiteit (warme gemoedelijke club uit Brabant) vrij duidelijk.

En wat NW bedoelt met fanatiek? Een verleden van rellen en opstootjes?

PSV heeft wel een identiteit, maar ik vind het een hele suffe. Maar dat is sowieso altijd een kwestie van gevoel. Ook de achterban doet me niks. Er wordt wel eens om Vak 410 gelachen, maar ze tonen wel fanatisme. Iets wat ik wel waardeer, ondanks dat er op 410 genoeg aan te merken valt.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Naomi Watts schreef:

Begrijp ik ook wel, thuis heb je een veel beter overzicht.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Soms zie je dingen in het stadion die op tv niet aan bod komen (wat spelers, bijvoorbeeld, zonder bal doen > positioneel, loopacties, etc.). Je hebt een heel veldoverzicht met 1 blik, iets dat je voor de televisie niet hebt. Alleen heb je in het stadion geen herhalingen, en kun je niet inzoomen. In de Kuip althans (of je moet in de skybox zitten). De beleving in het stadion is natuurlijk vele malen mooier dan thuis, al is dat weer een andere discussie.

Is ook geen verwijt naar PSV toe, maar dat lijkt het enige aspect van Feyenoord superieur maakt aan PSV. Sportief, financieel, palmares, dan is PSV gewoon heer en meester.

Nationale palmares wel, qua internationale palmares loopt Feyenoord voor (+ 1 UEFA-cup, +1 wereldbeker).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ja, dat is waar.

Weet niet meer in welk vak jij zit maar op S is het vaak één helft niet te doen. Al hadden we het over een stadionbezoek in het algemeen natuurlijk. Misshcien dat ik volgend jaar wel verhuis naar de tweede ring.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Ik denk dat je in het stadion het spelletje veel beter ziet. Alleen zie je thuis weer bepaalde situaties beter en sneller. Buitenspelmoment, mooie herhalingen van goals, rode kaart momenten etc.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ja, dat is waar.

Weet niet meer in welk vak jij zit maar op S is het vaak één helft niet te doen. Al hadden we het over een stadionbezoek in het algemeen natuurlijk. Misshcien dat ik volgend jaar wel verhuis naar de tweede ring.

HansAnders.nl | De grootste optiekketen van Nederland | Nu ook online

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

je bent wel afhankelijk van wat de camera waarneemt ja.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Enorme vraag naar kinderkaarten Ajax-AZ - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

Leuk Met wat geluk zitten er volgende week dan misschien wel een 15.000 mensen nog in het stadion. Hebben die kids een leuke middag, ook wat waard.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Blijf het raar vinden als je een uitspraak doet dat je moet spelen zonder publiek.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Ach, de echte supporters worden gestraft, de club dus ook. Dus wat dat betreft zit de KNVB wel goed. Nu maak je nog kinderen blij en er zit geloof ik een educatief pakket bij gestopt, dus ze leren ook nog wat. Daarom keurde de KNVB het goed. Is toch wat leuker als je het potje op tv wil kijken volgende week.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nee, dan zit je niet goed. Geen publiek, is geen publiek. Geen kinderen, geen tbs'ers, gewoon lege stoeltjes. Educatie kan je ook gewoon buiten de ArenA doen, gaat echt nergens over dit. Maar dit is Nederland.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

De KNVB is niet erg consequent nee, maar voor de voetbalkijkers is dit wel de beste oplossing. Ook AZ zag een leeg stadion niet zitten. Daar is voetbal ook niet voor bedacht.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Naomi Watts schreef:

Nee, dan zit je niet goed. Geen publiek, is geen publiek. Geen kinderen, geen tbs'ers, gewoon lege stoeltjes. Educatie kan je ook gewoon buiten de ArenA doen, gaat echt nergens over dit. Maar dit is Nederland.

Ik ben het met je eens, maar word wel een beetje moe van "maar dit is Nederland."

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Daar is voetbal ook niet voor bedacht.

Wat zat ik dan tot voor kort elke zaterdagmiddag te doen in de reserve 4e klasse?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

De KNVB is niet erg consequent nee, maar voor de voetbalkijkers is dit wel de beste oplossing. Ook AZ zag een leeg stadion niet zitten. Daar is voetbal ook niet voor bedacht.

Dat begrijp ik, dat zowel spelers en voetbalkijkers de beste oplossing is alleen mag je van een stelsel als de KNVB wel veel meer verwachten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik ben het met je eens, maar word wel een beetje moe van "maar dit is Nederland."

Ik ook, ik word er alleen moe van hoe 'slap' er wordt ingegrepen wordt in dit land. Op elk vlak. Dit is dan weer een perfect voorbeeld, als dit land al een fractie adequater was geweest had die non-valeur de boel niet hebben kunnen verstieren.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Wat zat ik dan tot voor kort elke zaterdagmiddag te doen in de reserve 4e klasse?

Zucht.

Nou, ik zal mijn tekst voor jou dan maar weer aanpassen.

''Daar is PROF-voetbal niet voor bedoeld''.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3891 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik denk dat je in het stadion het spelletje veel beter ziet. Alleen zie je thuis weer bepaalde situaties beter en sneller. Buitenspelmoment, mooie herhalingen van goals, rode kaart momenten etc.

Je hebt een groter overzicht. Maar aan de andere kant heb je er ook weer meer afleiding. Bovendien inderdaad geen herhalingen. En manier waarop wedstrijden tegenwoordig live worden geregisseerd en vertoond is zo goed dat ik niet meer vaak het gevoel heb iets te missen wat echt ter zake doet.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

Ik las al ergens: 'wie kan er 24 kinderen voor me regelen, want ik wil met 3 vrienden naar Ajax-AZ' .

Hilarisch ook wel om een wedstrijd gratis voor kinderen te maken als ie tijdens schooltijd gespeeld wordt .

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Ja joh, wat vreselijk. Nou missen die kinderen vanaf een uurtje of 12 een keertje 3 uurtjes school. Nou, dat zullen ze erg vinden. En als het netjes vooraf aangemeld is dan is er niks aan de hand. Met 8000 aanmeldingen is er schijnbaar al genoeg amino.

Die quote is trouwens wel grappig

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ja joh, wat vreselijk. Nou missen die kinderen vanaf een uurtje of 12 een keertje 3 uurtjes school. Nou, dat zullen ze erg vinden.

Tuurlijk niet, maar ik denk dat het betekent dat er natuurlijk heel wat minder kinderen dan mogelijk komen. Er zijn echt niet veel scholen die zeggen: 'nou, we gaan gewoon lekker naar Ajax' hoor.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Het tijdstip lag al weken vast, daar kan Ajax niks aan doen. Sowieso is het een waardeloos tijdstip, midden op de middag. Doe dit dan om 7 uur 's avonds ofzo. Maar goed, dat lag dus al vast. KNVB had een stadion vol 80+ers misschien wel afgekeurd. Kinderen zijn schattig, dus dan mag het wel, ook vanwege het educatieve element.

Denk dat heel wat scholen in Noord en Zuid Holland het wel gaan overwegen. Niet voor niets zijn er al 8000 kinderen aangemeld door scholen. Ik zie het wel uitkomen op 15.000.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Het tijdstip lag al weken vast, daar kan Ajax niks aan doen.

Dat zeg ik toch ook helemaal niet?

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

timbo_ schreef:

Je hebt een groter overzicht. Maar aan de andere kant heb je er ook weer meer afleiding. Bovendien inderdaad geen herhalingen. En manier waarop wedstrijden tegenwoordig live worden geregisseerd en vertoond is zo goed dat ik niet meer vaak het gevoel heb iets te missen wat echt ter zake doet.

In stadions zie je de wedstrijd in principe slechter dan op tv inderdaad. Maar ik ga naar het stadion om het sfeertje te proeven, mijn club te steunen, weer wat kameraden te zien, etc. Wat wel een voordeel is in het stadion is dat je bijvoorbeeld een speler een hele wedstrijd in de gaten kan houden, en daarmee bedoel ik dus vooral als hij niet de bal heeft.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dat zeg ik toch ook helemaal niet?

Nee, maar je doet wel of het een heel vreemd idee is. Net of je op een basisschool geen vrij kan krijgen een middagje voor een schooluitje, die nota bene gratis is. Sterker, Ajax zet voor de hele regio bussen in dus velen worden zelfs gehaald en gebracht lees ik.

Fiorentina meldt zich voor El Hamdaoui - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

Haleluja. Verlos ons van dit geval. Maar het zal wel weer niks worden, aangezien Mounir weer 1,5 miljoen per jaar en vast 6 huizen van de club wil. En de sportzaak zal vast mee moeten.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

AZ zet ook twintig bussen in (alleen voor kinderen die boven het Noordzeekanaal wonen).

Overigens vind ik het toch ook vrij opmerkelijk dat het zo makkelijk kan. In deze tijden hoor je alleen maar gezeik over leerplicht, en aantal lesuren en weet ik veel wat allemaal. En dan kan je wel opeens naar Ajax-AZ toe met je klasje. Maar ja, het is gratis, dus snappen doe ik het ook wel.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nee, maar je doet wel of het een heel vreemd idee is.

Het is ook een idioot idee, maar dat is niet de schuld van Ajax.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4108 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Verschrikkelijk inderdaad, helemaal hoe ze het einde verkl.ten.

YNWA is mooi bij Liverpool en Liverpool alleen.

Foei, ga is snel een keer filmpjes van Celtic bekijken......

Maar voor de rest moeten ze het wel bij die twee clubs houden ja. Overigens is de sfeer verder bij Liverpool om te janken zo slecht, zij teren puur en alleen op die YNWA in de eerste en de laatste minuut.

Bij Twente gaat ie in eerste instantie wel aardig ja, maar dat ADHD gedoe op het einde slaat echt helemaal nergens op. Ik vraag me toch echt af welke drol dat bij die club heeft bedacht.

mrmojorisin123

• 1869 berichten
  • 1808 stemmen

Over sfeer gesproken. Nergens kan je nog zo'n clubliefde vinden als bij Lech Poznan. Zelfs de jeugdreeksen worden 'toegejuicht' in grote getale.

Hier een voorbeeldje van Lech Poznan Under-12.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4108 stemmen

Nouja, genoeg Ooster/Zuid Europese en Zuid Amerikaanse clubs waar je dit soort clubliefde vindt hoor. Bijvoorbeeld bij Panathinaikos komen ze bij het Voetbal, basketbal, waterpolo, volleybal en ga zo maar door in grote getale opdagen met Gate 13.

Basketbal

(afbeelding)

Waterpolo

(afbeelding)

Rellen bij volleybal in Griekenland hehe(AEK Athene-Panathinaikos)

(afbeelding)

Overigens zijn er zeer mooie beelden van Lech Poznan te vinden, onder andere hoe ze met een kleine 8000 man die Feyenoordjes er compleet uitzingen in hun eigen badkuip. Het blijft mooi

Maar dit is mijn persoonlijke favoriet van de laatste maanden, met tienduizenden van San Lorenzo zingen en springen voor je club. 30 minuten na een verloren(!!) wedstrijd en ook nog is in degradatienood verkeren.

Verder ook nog geile beelden van Celtic-Glasgow afgelopen kerstvakantie:

YouTube - I just can't get enough

Heerlijke les greques pogo(omgekeerd) van Celtic. Hele stadion doet mee.

YouTube - Celticliler "let's do poznan" yap?yorken...

Goede sfeertje is inmiddels ook al in Schotland aangekomen. Heerlijk. Nu Engeland nog.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.