- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
bozzy
-
- 2161 berichten
- 670 stemmen
Inderdaad helemaal gelijk!
bozzy
-
- 2161 berichten
- 670 stemmen
Ze speelde erg goed en gedreven,alleen soms niet scherp genoeg anders was het helemaal een groot drama geworden voor de Grieken.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Oh ja, en Länderspieltor 64 (!!!) van Kopfball Klose!
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Oh ja, en Länderspieltor 64 (!!!) van Kopfball Klose!
Zou een oude Gerd Muller al beginnen te zweten? Daar gaat binnen een jaar een stokoud record sneuvelen denk ik.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Hartelijk dank 
We hebben het beide getroffen met onze kwartfinales, vanaf nu wordt het spitsroedenlopen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Merk maar weer dat VI een stuk vermakelijker is zonder opper-narcist Kraaij erbij
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1708 stemmen
Laat die Mannschaft maar komen! Viva Espana 
Joy4ever
-
- 4667 berichten
- 1894 stemmen
Wat zegt hij voor geks? Ze maken de beste indruk van alle landen. En ik vind Duitsland nog niet eens zo heel indrukwekkend deze 4 potjes. Die maken de winnaar van Engeland-Italie natuurlijk af. Alleen Spanje kan Duitsland stoppen.
Duitsland speelde zeer matig tegen Portugal. Tegen Denemarken ook verre van overtuigend. Enkel tegen de zwakste tegenstander uit de poule, Nederland, lieten ze bij vlagen goed voetbal zien. En nu
ze tegen Griekenland er vier inleggen zijn ze opeens de grote favoriet? In 2006 speelde Duitsland ook het beste voetbal maar Italië schakelde ze vervolgens uit. Afgelopen WK was ook iedereen zo lyrisch over de Duitsers maar bleek Spanje het eindstation. De achilleshiel van Duitsland is de verdediging. De 1-1 gisteren was echt een blunder van jewelste. Maar goed, hopelijk geloven de Duitsers zelf ook weer dat ze de besten zijn. Op dat soort momenten zijn ze het kwetsbaarst.
Spanje blijft voor mij de grootste favoriet.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
In ieder geval 4 grote ploegen landen in de halve finale, misschien dat ik dan weer ga kijken. Van deze ronde heeft enkel Engeland Italie mijn interesse. Al zal daar de verkeerde (Italie) wel winnen. En Frankrijk Spanje is opzich ook een mooi affiche, maar ik heb met beide landen niks op.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Laat die Mannschaft maar komen! Viva Espana
De kans dat Spanje zowel Frankrijk als Portugal verslaat acht ik niet al te groot eigenlijk...
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Je kan er ook niet veel zinnigs zeggen. Op een goede dag kan iedereen Spanje wel een keer verslaan. Dat is het voordeel als je een groot voetballand bent. Alleen Engeland zie ik niet verder komen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Laat Spanje eerst maar langs Frankrijk komen, dat is ze nog niet eerder gelukt op een EK.... Of de afgelopen 20 jaar.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Ook de spelers van oranje vonden dat Anita, Maher en Emanuelson mee hadden gemoeten. Het heeft volgens het AD het gezag van Van Marwijk aangetast.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Laat Spanje eerst maar langs Frankrijk komen, dat is ze nog niet eerder gelukt op een EK.... Of de afgelopen 20 jaar.
Niet te vergelijken verder natuurlijk. De afgelopen 20 jaar werden respectievelijk in 2006, 2000 en 1996 de onderlinge potjes gespeeld. 10 jaar waarin Frankrijk EK, WK en WK finalist op de cv heeft bijgeschreven.
Ik denk overigens ook niet dat Frankrijk zomaar even zal verliezen. Maar voorspel toch een kleine overwinning voor Spanje. Puur omdat het geheel van Frankrijk mij niet zo aanspreekt. Ze leunen vooral toch eigenlijk op de klasse voorin en juist dat vind ik ook een beetje tegenvallen. Ribery is nagenoeg onzichtbaar dit EK en Benzema heeft er ook nog geen een in geknald. Bijna alle creativiteit moet van Nasri komen.
eRCee
-
- 13459 berichten
- 1985 stemmen
Dit soort stomme statistische weetjes die steeds meer over ons worden uitgestort dit EK zijn echt een plaag. Aangezien dat altijd compleet andere teams zijn geweest zegt het werkelijk helemaal niks over de komende wedstrijd.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ook de spelers van oranje vonden dat Anita, Maher en Emanuelson mee hadden gemoeten. Het heeft volgens het AD het gezag van Van Marwijk aangetast.
Goh, dat hadden wij vooral allemaal al gezegd.
Die 3 mee en Bouma, Willems en Schaars eruit.
Wat een zootje was het tijdens het EK zeg, als je al die verhalen de laatste dagen zo leest....
1 ding is zeker, de bondscoach kan natuurlijk niet aanblijven als je dit hoort. Hij is al zijn gezag en respect kwijt. Emanuelson eruit zetten en hem tijdens het EK opbellen om excuus te maken en de fout toe te geven, dat is echt waardeloos.
Idem Anita. Had hem meegenomen, kon je tenminste vd Wiel eens vervangen.
Wat je nu had was een kern van een speler of 15, 16 die steeds speelden omdat de andere veldspelers niet serieus genomen waren. Alleen vd Vaart, Vlaar, Huntelaar en Kuijt kregen minuten als invallers.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Dit soort stomme statistische weetjes die steeds meer over ons worden uitgestort dit EK zijn echt een plaag. Aangezien dat altijd compleet andere teams zijn geweest zegt het werkelijk helemaal niks over de komende wedstrijd.
Zo is dat. Denk dat Spanje vanavond makkelijk wint met 2-0 ofzo. Lekker boeiend wat er 10 jaar terug gebeurde. Dat was een Frankrijk met Zidane, Pires, Henry en Vieira. Compleet anders dus. Ook 100x beter dan dit zootje ongeregeld dat er vanavond uitvliegt. Overschatte ploeg dat Frankrijk. Ook nog steeds geen hecht team, maar dat viel door de vrij matige groep van Frankrijk nog niet op. Ze pakten ook maar 4 punten.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Heerlijk die verhalen uit het Nederlandse kamp
Bange Bert blijkt niet alleen een wezeltje te zijn maar ook een provinciaals lulletje die de groep totaal niet in handen had. Wat een faalhaas, hij dacht natuurlijk ook na die volkomen onverdiende overwinning op Brazilië een topcoach te zijn 
Van Marwijk leidde ondergang Oranje in, tja zeg niet dat ik jullie niet heb gewaarschuwd!
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Maar wie leest jouw berichten nu nog?
Oh, ik dus 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Tuirlijk wel, het geeft Frankrijk een mentale boost. En wij verliezen ook steeds weer van een ander Portugees team.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Tuirlijk wel, het geeft Frankrijk een mentale boost. En wij verliesen ook steeds weer van een ander Portugees team.
Ach, wij verloren ook altijd van Brazilie, tot 2010....
En Denemarken won sinds 1967 niet meer van Oranje...tot 2 weken geleden.
Wat zegt het.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat de kans groot is dat je weer niet wint, maar een uitzondering kan altijd. We zullen zien....
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Goh, dat hadden wij vooral allemaal al gezegd.
Die 3 mee en Bouma, Willems en Schaars eruit. Idem Anita. Had hem meegenomen, kon je tenminste vd Wiel eens vervangen.
Nou niet helemaal waar, want toen ik 27 mei schreef:
Van Marwijk durft niet gevestigde namen weg te sturen, dat zal Nederland opbreken.
Zo'n tournooi is juist ideaal om jonge talenten te brengen. Dus ik vind het een blunder dat Maher, Lens en Anita niet meegaan...
Nu heeft ineens iedereen dat vooraf gezegd, terwijl ik me ook deze reactie herinner 
Je hebt toch helemaal niets aan die talenten, die spelen toch niet, terwijl Kuyt mogelijk basisspeler is (Achter een verdediger aanrennen is ook belangrijk) en Van de Vaart kan ook 10 keer waardevoller zijn dan Maher of Anita...... Over 2 jaar mogen ze wel mee, dat is vroeg genoeg.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik heb dat ook zeker gezegd en blijf erbij. Met Anita en Maher op de bank had je heus niet plots wel van Duitsland gewonnen. Met Kuyt op rechts en Robben links had ik het nederland wel beter zien doen dan nu.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
'Oranje-spelers waren blij met misser Robben' | VoetbalPrimeur
'Spelers Oranje helemaal klaar met Huntelaar' | VoetbalPrimeur
Wat was het een bende zeg. De spelers hebben natuurlijk helemaal gelijk. Eerst zeggen dat spelers die weinig bij de club spelen niet worden geselecteerd, maar vervolgens wel Appelvlaai die een kwartiertje bij Barça heeft gespeeld in de basis zetten. Lachwekkend die Bert. En natuurlijk met het niet selecteren van Emanuelson en wel selecteren van Bouma en Willems (wat ik al vanaf het begin heb gezegd). Bert heeft er een puinhoop van gemaakt, je hebt nou een nieuwe bondscoach nodig die alles wel logisch aanpakt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat een onzin reactie. Appelvlaai speelde eerste pot best goed. En als Bert Kuyt op rechts had gezet en Robben links was ook iedereen gaan zeuren. Heb hier nog niemand iets genuanceerds of zinnigs zien schrijven. Spelers hadden er gewoon net zo weinig zin in als het publiek. Enkel klagen, daar zijn we meester in.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Wat een onzin reactie. Appelvlaai speelde eerste pot best goed. En als Bert Kuyt op rechts had gezet en Robben links was ook iedereen gaan zeuren. Heb hier nog niemand iets genuanceerds of zinnigs zien schrijven. Spelers hadden er gewoon net zo weinig zin in als het publiek. Enkel klagen, daar zijn we meester in.
Vond jij Appelvlaai echt goed spelen? Nou, ik niet. Daarnaast stelde Van Marwijk een regel op en dat is dat spelers bij hun club moeten spelen. Hoe zou jij je voelen als je heel het seizoen hard hetbt gewerkt bij je club en goed hebt gespeeld, maar dat hij vervolgens kiest voor iemand die een kwartiertje heeft gespeeld? Dan zou ik er geen zin meer in hebben. Daarnaast had voor de wedstrijd van Portugal (dat heb ik overigens ook gezegd) Kuyt erin moeten doen, dan had je ten minste iemand die werkte. Tja, het is eigenlijk wel triest dat Kuyt erin moet maarja. Het is toch duidelijk dat Van Marwijk niet meer doorkan bij Oranje? Hij heeft er helemaal geen grip op gehad, even goede vrienden maar dan is het tijd voor een nieuwe bondscoach. Net zoals Domenech bij Frankrijk ook gewoon is opgestapt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik laat de beslissing aan Van Marwijk, die kan beter inschatten of het nog zin heeft om te blijven. Maar dan moet hij wel wat rotte appels niet meer oproepen. Overigens komt zijn eventuele opvolger met hetzelfde probleem te zitten. Verder zijn er regels om vanaf te kunnen wijken. Eerste wedstrijd speelde appelvlaai best aardig. En als internetional moet je het gewoon slikken als je op de bank beland of niet meegaan als je ego daar te groot voor is. Voetbal is teamsport en de coach bepaald.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Spelers hadden er gewoon net zo weinig zin in als het publiek. Enkel klagen, daar zijn we meester in.
Dat is neem ik aan wel een genuanceerde opmerking?
De spelers waren het niet eens met Van Marwijk qua selectie. Die zaten niet op een opgehemelde arrogante rotte appel als Affelay te wachten of spelers als Bouma, Willems en Schaars. Waarom geen frisse nieuwe namen als Anita, Lens, Maher, Emanuelson? Die onvrede en onderlinge irritatie werkte door in de teamgeest, creëerde kampen en twijfels over eigen kunnen.
Over Lens:
Bovendien is hij sterk, heeft hij een verschrikkelijk hard schot en kan hij een medespeler zó voor de goal zetten. Ik zou hem meenemen naar het EK. Nu eens niet een grote, kopsterke beer als pinchhitter op de bank bij Oranje, maar een jongen als Lens.
Ik hoop dat hij nog voldoende kansen krijgt bij PSV om zich in de kijker te spelen. Hij is de man die PSV sterker maakt en bij het Nederlands elftal de reservebank van extra kwaliteit kan voorzien. En hij was ook de man die de bekerfinale een gezicht gaf, gelukkig maar.
- Willem van Hanegem AD
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.