- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3891 stemmen
Je maakt je vrij belachelijk met deze uitspraak. Heitinga speelde tegen Denemarken enorm goed, maar maakte wel een dure fout ja. En tegen Duitsland zakte de ploeg collectief door het ijs. Bij de tegengoals had vooral Mathijsen (goal 1) en van Bommel en een beetje Stekelenburg (goal 2) schuld.
De allerslechtste internationals dit EK zijn vd Wiel en van Bommel. Waarbij van Bommel wel erg door het ijs zakt. Van vd Wiel werd denk ik geen toptoernooi verwacht na zijn seizoen bij Ajax.
Heitinga was tegen de Denen dramatisch. Onderbrak gewoon duels met Bendtner om zich om te draaien en terug te rennen. Leek helemaal nergens op. Zowel verdedigend bij bijvoorbeeld de goal als ook opbouwend. Vooral dat laatste is funest. Zelden iemand zo traag zien opbouwen. Weet totaal niet wat hij moet. Een van de belangrijkste stoorzenders als het gaat om de opbouw. Doodzonde want normaal is dat nog één van zijn pluspunten.
Verdedigend tegen de Duitsers was het werkelijk schandalig schandalig wat hij laat zien. Eerste goal tegen de Duitsers is natuurlijk net zo goed zijn fout. Staat lucht te dekken. Heeft zowel Gomez niet en zet ook geen druk op Schweinsteiger (die Van Bommel had moeten hebben maar als dat niet gebeurt moet je zelf doordekken). Één van de twee moet altijd gebeuren. Om nog maar niet over die kopbal van Badstuber te beginnen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3891 stemmen
Verder doodzonde dat de Russen eruit zijn. Nu zijn er al twee kwartfinales die ik niet hoef te zien. Duitsland - Griekenland is formaliteit en Portugal (reken erop dat die door gaan) - Tsjechie ga ik ook niet voor zitten.
Erg jammer. Hopen dat Spanje, Italie, Engeland en Frankrijk wel alle vier doorgaan
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik moet nog zien dat die Duitsers van de Grieken winnen.....
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3616 stemmen
Ik moet nog zien dat die Duitsers van de Grieken winnen.....
Als de Duitsers uberhaupt nog mogen spelen. Op Voetbalnieuwsrss.nl staat een artikel over dat Mario Gomez doping heeft gebruikt tegen NL.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Voor de 22 seconde moet je wel. Is anders ook niet vol te houden. 
Zou wel wat zijn.... Ik ben voor. Uitsluiten die gasten.
?Mario Gomez gebruikte doping tijdens Nederland-Duitsland? | Voetbalnieuws - voetbalnieuwsrss.nl
Is die site enigzins te vertrouwen, of schrijven die vaak onzin. De tekst is in ieder geval vreemd.
"Sepp Blatter oud technisch directeur van FIFA heeft na de wedstrijd vreemde kwalen ondervonden bij de topscoorder van Duitsland."
Hoe kan Sepp Blatter dat nu ondervinden?
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8314 stemmen
Klopt ook niet.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Verrassende avond gisteren: Grieken en Tsjechen naar de volgende ronde. Wat dat betreft kan het misschien nog goedkomen met NL. Zie ze wel winnen, maar niet met twee doelpunten verschil en ik moet nog zien dat de Duitsers tegen Denemarken (willen) winnen.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4110 stemmen
Mensen moeten echt even VI terug kijken met Nico Dijkshoorn, zijn minutenlange gedicht is al geniaal, maar de rest van de uitzending is ook heerlijk.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Duitsers winnen wel van de Denen, Duitsland kan namelijk ook eruit vliegen en zie hun niet op risico spelen. Ook is het lekker voor Duitsland als het groepshoofd wordt, want dan staan zij al in de halve finale.
Voor Oranje is het echt moeilijk, maar niet onmogelijk. Laten wij hopen dat Oranje snel scoort, waardoor het geloof er weer echt komt en een tweede ook kan vallen. Ik denk namelijk dat, wanneer de eerste niet snel valt, dat het over is. Denk dan ook dat de spelers er niet meer in geloven.
We zullen het zien. Wij mogen de Portugezen trouwens dankbaar zijn, dat zij nog in de 87e minuut scoorden. Anders was het EK nog vroeger voor Oranje geeindigd.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Mensen moeten echt even VI terug kijken met Nico Dijkshoorn, zijn minutenlange gedicht is al geniaal, maar de rest van de uitzending is ook heerlijk.
Ik zelf vind VI niet meer zoveel aan, was echt een grote fan. Maar het is nu echt te gemaakt en te popi jopi. Ook zitten er vaak zat van die non figuren als Danny de Munk etc.
Joy4ever
-
- 4633 berichten
- 1858 stemmen
http://www.vi.nl/eknieuws/222825/Reddingsplan-Seedorf-Heitinga-en-Van-Bommel-eruit.htm
Nee maar, zeer zinnige woorden van Seedorf 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ja, heb echt enorm gelachen om dit
Sowieso een schitterende uitzending dankzij Boskamp en Dijkshoorn. Soms maken gasten echt het verschil.
Van Bommel is al jaren gestopt bij Oranje, ondanks dat hij nog op het veld staat 
PS: Rusland eruit
Jammer voor het toernooi.
PS: Griekenland door
Jammer voor het toernooi.
Het zou wel een scenario zijn waarmee je je de ballen uit de broek lacht. Nederland vanavond door en dan niet Rusland maar het veel mindere Tsjechie treffen in de KO fase...
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3715 stemmen
De Hockey regel, tijd stilzetten wanneer spel stil ligt is trouwens heel hard nodig in voetbal. Gister weer extreem veel anti voetbal gezien.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Meesterlijk 
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Dat gedoe over Gomez is echt de grootste onzin die ik in tijden heb gelezen _O-
Staat ook alleen op wat louche 'nieuws' sites.
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Duitsers winnen wel van de Denen, Duitsland kan namelijk ook eruit vliegen en zie hun niet op risico spelen. Ook is het lekker voor Duitsland als het groepshoofd wordt, want dan staan zij al in de halve finale.....
maar als Nederland met 2 doelpunten voor zou staan zal het voor Duitsland niet meer erg zijn als hun gelijkspelen! Want als Nederland 3 punten haalt kan Duitsland met een puntje groepshoofd blijven. En dan verwacht ik dezelfde sort scenario als Duitsland in de WK van 1982 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Wel klasse van Dick Advocaat dat ie bij Studio Sportzomer gisteravond wel weer een video-interview gaf. Tekent toch wel dat je een grote coach bent.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Eens, al kon hij zo snel na de wedstrijd nog niet echt objectief terugkijken. Rusland was beter ja, maar had niet extreem veel echte kansen. Dat Griekenland niet wilde voetballen en er een handbalverdediging op nahield was ook duidelijk.
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
maar als Nederland met 2 doelpunten voor zou staan zal het voor Duitsland niet meer erg zijn als hun gelijkspelen! Want als Nederland 3 punten haalt kan Duitsland met een puntje groepshoofd blijven. En dan verwacht ik dezelfde sort scenario als Duitsland in de WK van 1982
Zo makkelijk als dat het theoretisch klinkt, zo moeilijk en complex is dat in de praktijk. We hebben het (uiteraard) steeds over 1 land, maar er staan 11 spelers op dat veld, en denk maar niet dat zowel het middenveld als de verdediging als de keeper tegelijkertijd en met een geweldig gevoel van wrangheid het "op een akkoordje" gooien door kijkend naar de scoren van Nederland "plotseling" maar voor een gelijkspelletje te gaan, vooral met het idee dat ze wel starten met ambitie (en dus een mogelijke voorsprong.)
Het soort "akkoordjes" komt pas tot stand in de laatste fase van de tweede helft - waarin vooral de angst voor een tegendoelpunt de motivatie factor zou kunnen zijn om het rustiger aan te gaan doen, lijkt me.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
Griekenland
. Mooie eerste helft gespeeld, tweede keihard gevochten, muhahah, leuke verrassing.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Welke link heb je eigenlijk met Griekenland, kos?
Nadat die Grieken eerst geld hebben gejat van m'n land doen ze het ook bij mij, bij m'n poultjes. 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen

606
-
- 23882 berichten
- 12299 stemmen
Ik heb al 11 koffers naar het vliegveld gebracht.
Kunnen ze vanavond gelijk instappen 

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Boulah
.
Ja, dat moet vooral jij zeggen. Wat een kneus ook.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ja, dat moet vooral jij zeggen. Wat een kneus ook.
Boulahrouz is geen smerige speler, al zal iedereen hem herinneren van die fraaie trap tegen Ronaldo. De enige schop die ik 6 jaar na dato nog steeds heerlijk vind om te zien.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
Na al dat gejank de laatste weken over CR7 in Nederland verdienen ze het in principe wel met 3 van zijn goals naar huis geschoten te worden. Dat dan weer wel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.