- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Raar dat je Heitinga afrekent op 1 foutje bij een moment van de Denen, terwijl hij voor de rest (niet meer dan) aardig speelt en jij je Feyenoord kontmattie van Persie het hand boven het hoofd houdt ondanks dat hij keihard faalt in de spits 
Wat dat betreft mag van Persie net zo hard afgerekend worden als jij nu bij Heitinga doet. Een spits moet goals maken en een verdediger moet goals verhinderen.
Als je normaal leest, is het niet zo moeilijk om te begrijpen.
Heitinga heeft wel meer fouten gemaakt, ik had het puur over de wedstrijd tegen Denemarken.
Als spits komt Van Persie tekort momenteel. Heeft 1 kans gemist die er absoluut had ingemoeten en nog een paar die erin hadden gekund. Als voetballer doet hij het prima, creëert puur als voetballer een eigen "kans" die hij er goed inschiet.
Omdat Van Persie spits is, en in dat opzicht tekort komt, krijgt hij ook geen hoge voldoende. Hij moet veel meer brengen. Maar hij is één van de weinige spelers die zijn klasse zo nu en dan heeft laten zien.
Overigens een compleet nutteloze treffer verder toen alle spanning er al vanaf was.
Ben benieuwd of je er nog zo over denkt als we met 2 goals verschil van Portugal winnen.
(De duitsers winnen wel van Denemarken).
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Van Persie heeft er 1 gemaakt. Heitinga 3 niet verhinderd....
Maar verder is Van Persie ook kut en moet Huntelaar in de spits. Ik durf het verder bijna niet te zeggen, maar we missen gatendichter Dirk, meer dan we denken. Met Robben op linke en Kuyt op recht was het collectief minder zwak geweest.
Maar dan Kuyt i.p.v Van Bommel. Ik zou zo spelen:
---------------------- Steek---------------
----Boulharouz--Heitinga--Vlaar--Matthijssen---
-------------Sneijder-------De Jong------------
--Kuyt------------------------------------------Robben
-------------Huntelaar----Van Persie-------------
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3289 stemmen
Hoe waardeloos slecht Heitinga is dit toernooi lieten ze bij Studio Sportzomer goed zien. Niet doordekken als het nodig is is vrij dodelijk voor zo'n verdediging en je aanval is dan ook tandeloos.
martijn011
-
- 2034 berichten
- 1309 stemmen
Rusland er uit als het zo blijft.. Zal toch een daverende verrassing zijn!
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4752 stemmen
Vind beide matchen erg verrassend. Geen beleving ook bij Rusland. Vreemd, op basis van de stats waren Polen en Rusland een stuk beter in de 1e helft. Klopt dit?
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4752 stemmen
Jezus, schandalige actie van die Griek. Wat een mongool. Gewoon schorsen obv TV beelden. 
jarno1975 (moderator series)
-
- 10974 berichten
- 2799 stemmen
Tsjechie en Griekenland onverwacht door.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Van de Tsjechen begrijp ik het nog wel. Dat is best een aardig team. Jammer van de uitschakeling van Rusland en al helemaal jammer dat die lelijke ploeg van Griekenland door is.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4752 stemmen
Rampzalige voorspellingen in deze groep. Had Rusland en Polen door... Achja, op niveau van de rest van mijn prono's dit EK.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10974 berichten
- 2799 stemmen
Dus mocht Nederland het redden komen we tegen de Tsjechen te staan.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Zo, halve finale kan ons tegen die Griekse semiprofs al bijna niet meer ontlopen 
Hoe waardeloos slecht Heitinga is dit toernooi lieten ze bij Studio Sportzomer goed zien. Niet doordekken als het nodig is is vrij dodelijk voor zo'n verdediging en je aanval is dan ook tandeloos.
Heitinga is dit toernooi een parodie op een verdediger. Wegwerpgebaartje van Wesley richting de Heit zei verder voldoende over het niet doordekken. Die goal van Denemarken was verder al erg, maar inderdaad die kopbal van Badstuber, haha je zag Johnny om zich heen koekeloeren, helemaal van't padje, prachtig moment was dat 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3289 stemmen
Wegwerpgebaartje van Wesley richting de Heit zei verder voldoende over het niet doordekken.
Dat vond ik een 'mooi' moment. Als elke speler de helft van de beleving van Sneijder had was er minstens gelijk gespeeld tegen de Duitsers. Jan Mulder had gelijk. Te veel spelers zijn te bang en durven geen risico te nemen.
Tegen de Portugezen alles of niets en vol passie graag. Door gaan of ten onder in stijl.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
helaas niets kunnen zien vanavond maar wat heerlijk geniepig van Griekenland.
ohja Nico Dijkshoorn: 'Van Bommel is jaren geleden al gestopt in Oranje, alleen is hij op het veld blijven staan' 
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3715 stemmen
Griekenland door pffft. Hopen dat die Duitsers ze inmaken met 10-0. Tweede helft alleen tijdrekken en verdedigen.
Pieter Montana
-
- 6679 berichten
- 2291 stemmen
Laten we hopen dat ze morgen ontnuchterd genoeg zijn om te gaan stemmen. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen
Al vast 100% van de kwartfinalisten fout voorspeld. Dat geeft hoop voor Nederland morgen 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Met goed spel kom je er dus ook niet. Geef Nederland plots weer kans.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Met goed spel kom je er dus ook niet. Geef Nederland plots weer kans.
Hoezo? Hebben Denemarken en Portugal zo mooi gespeeld dan? 
narva77 (crew films)
-
- 12743 berichten
- 6545 stemmen
Potverdikkie, gaat Griekenland gewoon net als in 2004 door met dat verschrikkelijke maar o zo effectieve anti-voetbal zeg!! 
Voordeel: als Nederland toch nog tweede zou worden, en Rusland was eerste geworden, had Nederland tegen Rusland gemoeten, en dat hadden ze wel eens nogmaals kunnen verliezen.
Als Nederland toch nog door gaat, worden ze tweede, en moeten ze tegen Tsjechië, en dat zou denk ik toch wat gunstiger voor ons kunnen uitvallen.
PS, hartelijk gefeliciteerd met Griekenland, Kos! 
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
En op de laatste toernooien ging er altijd minimaal 1 Nederlandse coach door. 
Ja, we geloven er weer in 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3289 stemmen
Het mooiste scenario was natuurlijk geweest als Nederland morgen de geest krijgt en op de Portugezen wraak neemt, in de kwart op de Russen, in de halve op de Spanjaarden en in de finale op de Duitsers.
Maar ja, toekomstmuziek...
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Haha. Net iemand die uitbarsting van Jan Mulder bij Studio Sport Zomer gezien over dat geheimzinnige gedrag in het NL kamp? Prachtig 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Charkov = Helms Deep
In het geval van Nederland zal de sportgeschiedenis later spreken van het 'Het mirakel van Charkov" of 'De schande van Charkov'. 
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Ik beoordeel van Persie dan ook puur als spits. Veel te veel kansen gemist en daar is hij voornamelijk voor. Wanneer Huntelaar ze morgen 1 voor 1 mist zeg ik overigens precies hetzelfde over hem. Een spits moet de 100% kansen gewoon altijd scoren, daar staat hij voor.
Volgens mij voldoet maar één spits dit EK aan die eisen, dat is Gomez.
Verder natuurlijk dikke onzin. Ten eerste is de kwalificatie '100% kans' puur subjectief, ten tweede kan elke voetballer fouten maken, hoe goed hij verder ook speelt, en is hij ook nog deels afhankelijk van de kwaliteit van de verdedigers en keeper tegenover hem.
(De kansen die Ronaldo en Torres hebben gekregen, dát waren 100% kansen.)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Gek genoeg heb ik best een goed gevoel over vandaag. Maar ach, veel hebben we ook niet te verliezen.
Joy4ever
-
- 4633 berichten
- 1858 stemmen
Gek genoeg heb ik best een goed gevoel over vandaag. Maar ach, veel hebben we ook niet te verliezen.
Ik deel je gevoel
. Na de wedstrijd van woensdag zag ik het nog erg somber in. Maar als Bert vanavond vol op de aanval durft te gaan en de 1-0 een beetje snel valt dan zie ik het wel gebeuren
dat we het redden. Zou wat zijn zeg. Sta je daarna al met één been in de halve finale.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
@ Reinbo: Dat had je zowel tegen Spanje als Denemarken en Duitsland. Zoveel is dat dan ook niet waard
. Ik denk dat veel op dit forum het opeens een stuk negatiever inzien.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee hoor. Tegen Spanje had ik dat niet, maar ook geen negatief gevoel. Vooraf de wedstrijd tegen de Denen schreef ik nog op mijn FB dat ik klaar zat voor het debacel...... Daar kreeg ik helaas gelijk. Het is vooral de absurde gebeurtenis gister die mij weer hoop geven. Wat dat betreft is voetbal erg leuk, geen sport zo onvoorspelbaar.
Maar veder denk ik niet dat mijn gevoel alleen veel invloed heeft op de uitslag. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.