• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.950 films
  • 12.384 series
  • 34.313 seizoenen
  • 651.306 acteurs
  • 199.643 gebruikers
  • 9.416.120 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

schram101

• 16699 berichten
  • 2308 stemmen

3-5-3-0

Al sluit ik de laatste optie ook nog niet uit.

Zou wel heel erg zuur zijn. Zelf 3-1 winnen maar de Duitsers gelijk zien spelen.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Finisterra schreef:

Sporza gebruikt net altijd Rijsel.

Okee, vreemd. Blijkbaar in de geschreven media. Op tv of radio heb ik het nog niet gehoord, maar kan zijn dat ik er niet op let dan, alhoewel het me ook zou storen.

Jesper187

• 6434 berichten
  • 2462 stemmen

Rijsel is gewoon de Nederlandstalige naam, die in België nog wel bekendheid geniet en dominant is aan Lille (onder de Nederlandstaligen in België). In Nederland kent of gebruikt niemand het meer. Voor de rest niet echt storend. Ik snap best dat Vlamingen een Frans-Vlaamse stad (of club uit die stad) bij de Nederlandse naam willen noemen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

stinissen schreef:

Onder Bert wordt dit een kansloze missie.

Wat een onzin opmerking. Het ligt helemaal niet aan Bert, maar aan de zwakte van de verdediging en de vormcrisis voorin. Daar doe je ls coach vrij weinig aan. Verder ook niemand die voor de wedstrijd tegen Duits;and riep dat hij Matthijsen en Heitinga moest wisselen,want dat waren de (voornaamste) boosdoeners. Van Marwijk blijft gewoon een van de succesvolste, zo niet succesvolste Nederlandse coach die er is.... Je zou eerder moeten stellen, als het hem niet eens lukt, was niemand het gelukt.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Haha Mathijsen en Heitinga de hoofdschuldigen? Het moet niet gekker worden, ook al speelden ze matig. De extra problemen liggen bij het veldspel. Achterste deel ondersteunt het voorste deel niet. Van Bommel is daar de grootste dissonant in, aangezien hij in het verleden wel aansloot en nu dat niet meer kan belopen. Buiten dat is een vormcrisis ook wel bagger ja.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Heitinga was wel schuldig aan het doelpunt van Denemarken. Vandaar ook geen topverdediger. Als hij onder druk komt te staan, stelt hij niet zoveel voor als verdediger. En dat is dan de beste verdediger van onze selectie.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3891 stemmen

Blijf Heitinga onomstreden de allerslechtste Oranjeinternational van dit toernooi vinden. Met Van Bommel en Van der Wiel natuurlijk kort daarachter.

Voorin is het overigens ook enorm matig

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Niemand gezien hoeveel schoten Heitinga geblokt heeft? Had anders bij rust al wel 5-0 voor Duitsland kunnen zijn...

En die 2 goals van Gomez zijn volledig de schuld van Matthijsen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

Blijf Heitinga onomstreden de allerslechtste Oranjeinternational van dit toernooi vinden. Met Van Bommel en Van der Wiel natuurlijk kort daarachter.

Voorin is het overigens ook enorm matig

Je maakt je vrij belachelijk met deze uitspraak. Heitinga speelde tegen Denemarken enorm goed, maar maakte wel een dure fout ja. En tegen Duitsland zakte de ploeg collectief door het ijs. Bij de tegengoals had vooral Mathijsen (goal 1) en van Bommel en een beetje Stekelenburg (goal 2) schuld.

De allerslechtste internationals dit EK zijn vd Wiel en van Bommel. Waarbij van Bommel wel erg door het ijs zakt. Van vd Wiel werd denk ik geen toptoernooi verwacht na zijn seizoen bij Ajax.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Jimmiie schreef:

Niemand gezien hoeveel schoten Heitinga geblokt heeft? Had anders bij rust al wel 5-0 voor Duitsland kunnen zijn...

Zo is dat. Heitinga heeft ontzettend veel goed werk verricht tegen de Denen en Duitsers. Maar hij is geen wereldniveau en maakt helaas foutjes.

Even een paar Heitinga statts tegen de Denen:

Veroverde ballen 51, 49 waren goed.

Ballen veroverd 8, balverlies 2

Duels 5, gewonnen 4

Dat zijn gewoon uitstekende cijfers.

Knisper

• 13048 berichten
  • 1282 stemmen

Het niveau van het spel bij balbezit maakt natuurlijk niet uit, als het zo kinderlijk eenvoudig is om de verdediging bloot te leggen. Dat komt niet alleen door de kwetsbaarheid van Heitinga en Mathijssen, maar ook omdat spelers als Sneijder en van Bommel in de regel niet achter hun man aanlopen.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Heitinga speelde tegen Denemarken enorm goed, maar maakte wel een dure fout ja.

Denemarken is 2 x over de middellijn geweest. Heitinga moest één keer ingrijpen en de bal lag in het netje. Als je zo'n grote fout maakt, kun je nooit "enorm goed" spelen. Zeker niet als je verder weinig te doen hebt. Van die 51 balcontacten waren er 45 een tikkie breed.

En tegen Duitsland zakte de ploeg collectief door het ijs. Bij de tegengoals had vooral Mathijsen (goal 1) en van Bommel en een beetje Stekelenburg (goal 2) schuld.

Het was inderdaad een collectief falen, waar hij onderdeel van was.

De allerslechtste internationals dit EK zijn vd Wiel en van Bommel.

Ben ik het wel mee eens, maar Heitinga komt daar al gauw na.

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Van Bommel gaf trouwens wel die pass in het begin van de wedstrijd waaruit Van Persie had kunnen scoren. Ik zou ook zodirekt geen goede vervanger voor Van Bommel weten.

happie

• 6255 berichten
  • 426 stemmen

Het hele toernooi is al collectief falen bij nederland

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Robben, Afellay en van Persie zijn ook prut dit toernooi. Iedereen is gewoon zwak bezig, behalve Sneijder. Morgen gaan ze het met zijn allen eens even rechtzetten. Dan beginnen we gewoon weer met een schone lei in de kwart.

Bartt88

• 1577 berichten
  • 1027 stemmen

stinissen schreef:

Onder Bert wordt dit een kansloze missie.

Reinbo schreef:

Wat een onzin opmerking. Het ligt helemaal niet aan Bert, maar aan de zwakte van de verdediging en de vormcrisis voorin. Daar doe je als coach vrij weinig aan..

stinissen heeft tot nu toe gelijk. Want inderdaad, van Marwijk lijkt weinig aan een vormcrisis te doen. Iemand als Mourinho kan spelers boven zichzelf uit laten stijgen, zeker op belangrijke momenten, van Marwijk tot nu toe niet.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Jimmiie schreef:

Ja, duh. Dat is zijn taak. Lijkt me dat hij er niet nog meer door had moeten laten...

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

moviemafketel schreef:

Robben, Afellay en van Persie zijn ook prut dit toernooi. Iedereen is gewoon zwak bezig, behalve Sneijder. Morgen gaan ze het met zijn allen eens even rechtzetten. Dan beginnen we gewoon weer met een schone lei in de kwart.

Ik vind Van Persie en Sneijder de enige spelers die een voldoende halen. Alleen als spits (doelpunten maken) - waar hij inderdaad staat - doet hij het niet goed. Maar daarnaast voetbalt hij heel behoorlijk.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Schrijnend was hoe Heitinga gewoon iemand volledig kwijt is waardoor er vrij ingekopt kon worden. Was al een wonder dat Steek hem tegen zich aan kreeg.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik vind Van Persie en Sneijder de enige spelers die een voldoende halen. Alleen als spits - waar hij inderdaad staat - doet hij het niet goed. Maar daarnaast voetbalt hij heel behoorlijk.

Ik beoordeel van Persie dan ook puur als spits. Veel te veel kansen gemist en daar is hij voornamelijk voor. Wanneer Huntelaar ze morgen 1 voor 1 mist zeg ik overigens precies hetzelfde over hem. Een spits moet de 100% kansen gewoon altijd scoren, daar staat hij voor.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4110 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Denemarken is 2 x over de middellijn geweest. Heitinga moest één keer ingrijpen en de bal lag in het netje. Als je zo'n grote fout maakt, kun je nooit "enorm goed" spelen. Zeker niet als je verder weinig te doen hebt. Van die 51 balcontacten waren er 45 een tikkie breed.

Raar dat je Heitinga afrekent op 1 foutje bij een moment van de Denen, terwijl hij voor de rest (niet meer dan) aardig speelt en jij je Feyenoord kontmattie van Persie het hand boven het hoofd houdt ondanks dat hij keihard faalt in de spits

Wat dat betreft mag van Persie net zo hard afgerekend worden als jij nu bij Heitinga doet. Een spits moet goals maken en een verdediger moet goals verhinderen.

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ja, duh. Dat is zijn taak. Lijkt me dat hij er niet nog meer door had moeten laten...

8 spelers wisselen dan maar?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Van Persie heeft er 1 gemaakt. Heitinga 3 niet verhinderd....

Maar verder is Van Persie ook kut en moet Huntelaar in de spits. Ik durf het verder bijna niet te zeggen, maar we missen gatendichter Dirk, meer dan we denken. Met Robben op linke en Kuyt op recht was het collectief minder zwak geweest.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4110 stemmen

Hij heeft er 1 gemaakt toen hij niet in de spits stond. Overigens een compleet nutteloze treffer verder toen alle spanning er al vanaf was.

Ach ik vind iedereen matig, ook Sneijder is veel te fragmentarisch aanwezig.

Ik irriteer me overigens wel over het verweer van de spelers. Sneijder komt bijvoorbeeld niet verder dan het loopt minder dan twee jaar geleden en we doen er alles aan. Ja zo ken ik ze ook wel

Genoeg dingen die je kan benoemen, maar die spelers durven er (nu nog) niet aan. Zal over een paar jaar wel komen als Bertje al ontslag heeft genomen of is ontslagen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Na het toernooi zullen we alles al wel eerlijk horen. van Marwijk zal wel opstappen en er komen vast nog wel wat harde teksten van Huntelaar en van der Vaart. Ze houden zich nu allemaal nog kalm, maar er lopen wat gefrustreerde mensen rond in die groep. Dat komt altijd wel een keer naar buiten.

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Bert kan het alleen nog goedmaken door het EK te winnen.

En dat kan alleen met hulp van de Duitsers

Nou dat moet dan maar.

En anders weg met Bert, dan is het de beurt aan een ander.

starbright boy (moderator films)

• 22529 berichten
  • 5176 stemmen

moviemafketel schreef:

Na het toernooi zullen we alles al wel eerlijk horen. van Marwijk zal wel opstappen en er komen vast nog wel wat harde teksten van Huntelaar en van der Vaart. Ze houden zich nu allemaal nog kalm, maar er lopen wat gefrustreerde mensen rond in die groep. Dat komt altijd wel een keer naar buiten.

Ik zie de Andere Tijden sport-promo in 2020 al voor me. Een Tom Egbers die er dan ongeveer uitziet als Mart Smeets nu en iets zegt als:

De verwachtingen na de finaleplaats van Oranje in 2010 waren hooggespannen. Met vrijwel hetzelfde team werd na een zonder problemen verlopen kwalifikatie het eindtoornooi van het EK 2012 in Polen en Oekraine bereikt. Misschien lieten aantal zwakke oefenwedstrijden vooraf al zien dat het niet zoals in 2010 zou verlopen.Al bij de eerste wedstrijd tegen Denemarken ging het mis, Vanavond in Andere Tijden Sport de oorzaken van het mislukte EK van 2012. Lag het aan bondscoach Van Marwijk die halstarrig aan zijn opstelling vast bleef houden en tot hun frustratie Huntelaar en Van Der Vaart op de bank hield? Lag het aan de zwakke verdediging? Of was er wrijving in de groep waardoor iedereen minder presteerde? De betrokkenen van destijds aan het woord om 10 uur vanavond.

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Zucht, alweer regen.

is het nou zo moeilijk om overdekte stadions te bouwen?

Jesper187

• 6434 berichten
  • 2462 stemmen

Moeilijker om aan het geld te komen denk ik

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Ik beoordeel van Persie dan ook puur als spits. Veel te veel kansen gemist en daar is hij voornamelijk voor. Wanneer Huntelaar ze morgen 1 voor 1 mist zeg ik overigens precies hetzelfde over hem. Een spits moet de 100% kansen gewoon altijd scoren, daar staat hij voor.

Huntelaar mistte er voorlopig al eentje.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.