- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
So? Denk dat iedereen wel ziet dat het echt een goede speler gaat worden. Zal komend seizoen ook weer in de basis spelen en zal CL ervaring opdoen.
Wellicht, maar om hem nu al te bombarderen tot international, zonder dat ie echt nog iets heeft bewezen of laten zien laat staan vaste waarde op 2 toernooien lijkt me wel ERG uit de lucht gegrepen.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Die verdediging zorgt er nu juist voor, dat het moeilijk is met individuele klasse een wedstrijd te kantelen. In een matig draaiende team kun je wel met individuele klasse een wedstrijd kantelen, maar in een collectieve wanprestatie is dat haast onmogelijk. Daarvoor is het niveau dan te slecht. In 88 was het natuurlijk geen dramatisch team, en verdedigend waren het meer kerels dan die schooljongens, die er nu bij zitten. Tel daar de wereldklasse van Gullit, Rijkaard en van Basten daarop en je heb een ideale mix.
Sneijder kan ieder moment van de wedstrijd een wereldpass geven en iemand alleen voor de goal zetten (pass op Van Persie tegen Duitsland). Dat is pure individuele kwaliteit. Overigens, gaat die bal erin en je hebt een heel andere wedstrijd.
Die verdediging was in 2010 niet veel beter. Vooral het verdedigende blok op het middenveld is absoluut over zijn top en rendeert niet meer.
Ik had het ook juist over de individuele klasse in 1988. Als team was het toen ook niet veel, al was de balans toen een stuk sterker natuurlijk en hadden we een wereldverdediging.
Gewoon lekker spelen alsof je niks te verliezen heb. De dood of de gladiolen.
Precies, met een opstelling die doe blijken dat we eens van onze eigen kracht uitgaan. Geen van Bommel meer.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
Claasje en Vlechtje centraal op het middenveld, ik moet er nu al om lachen...
Inderdaad, godzijdank zullen er vast nog wel echte talenten doorbreken tegen die tijd. Hopelijk...
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Nee man, ik vind Fer en Wijnaldum verre van goed. Zeker Wijnaldum doet echt alles fout als middenvelder, ondanks dat ie talent heeft.
Verder toont Duitsland aan dat je ook niet op elke plek topspelers nodig hebt om top te zijn. Badstuber, Boateng, Khedira, Muller, Podolski...het is echt niet allemaal top. Duitsland zonder Ozil zou ook echt een stuk minder zijn.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Inderdaad, godzijdank zullen er vast nog wel echte talenten doorbreken tegen die tijd. Hopelijk...
Ja, de Nuytincks van deze wereld. Haha.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Ik kan geen speler tegen Duitsland opnoemen die een voldoende haalde.
Sneijder en Van Persie.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Sneijder en Van Persie.
En Stekelenburg.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nee ook niet Rico, ik kijk naar rendement. van Persie heeft dit toernooi al meer wereldkansen gehad dan op het hele WK bij elkaar. Ik weet dat het je favoriet is, maar het was niks tegen Duitsland, afgezien van zijn mooie goal. En Sneijder deed tenminste nog zijn best, maar werd meegetrokken omlaag met het niveau van de rest. De Hunt viel overigens ook niet slecht in. Die houdt altijd goed de bal vast, waardoor mensen kunnen aansluiten (wat helaas niet gebeurde).
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Kortom, ik denk dat Oranje er zeker in moet geloven. Vraag me alleen af hoe we 2x tegen Portugal gaan scoren en niks tegen gaan krijgen in deze vorm. Enige wat ik wel geloof is dat Bert de boel overhoop gaat halen. Denk dat Van Bommel, Willems en Afellay gaan sneuvelen voor zondag. Denk dat Bert wat verse krachten erin zet en Willems op Ronaldo niet aan zal durven.
Er is nog niets verloren en een klein mirakel is atijd mogelijk in voetbal.. Ik zou zo graag die Portugezen zien verliezen met 3-0. Duitsland zal wel winnen tegen Denemarken. Gisteren zei Jan Mulder bij de NOS dat Portugal zal winnen, we zullen zien. Met die gast lach ik mij altijd kapot.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Wilde ik nog noemen als kleine voldoende, maar ik vond hem verre van goed, wie weet toch nog een kleine voldoende.
5,5.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Nee ook niet Rico, ik kijk naar rendement. van Persie heeft dit toernooi al meer wereldkansen gehad dan op het hele WK bij elkaar.
Ik heb het ook alleen over de wedstrijd tegen Duitsland, waarin hij 1,5 kans kreeg en zelf een halve kans creëerde waaruit hij scoorde.
Ik weet dat het je favoriet is, maar het was niks tegen Duitsland, afgezien van zijn mooie goal.
Dan heb je niet goed opgelet. Heeft amper een bal verloren. Het is ook lastig om een hoge voldoende te halen als heel het team zo zwak is. 6,5 voor Van Persie.
Die houdt altijd goed de bal vast, waardoor mensen kunnen aansluiten (wat helaas niet gebeurde).
Doet Van Persie ook.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Misschien is het nog niet eens zo slecht voor ons dat we beide potten verloren hebben.
Een potje tussen Portugal en Nederland waar beide ploegen nog kunnen doorgaan zou alleen maar eindigen in trappartijen en anti-voetbal. Nu kunnen we cart blanche spelen en moet Portugal aanvallend voetballen. Er zullen extreem veel ruimtes ontstaan aan beide kanten. Kan in ons voordeel gaan werken.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Wilde ik nog noemen als kleine voldoende, maar ik vond hem verre van goed, wie weet toch nog een kleine voldoende.
5,5.
Mhow, die redding bij de kopbal in de 1e helft of de reddingen meteen na de rust. Toch wel erg knap. Vond het wel een 6 waard. Enige waar ik twijfels bij heb is of de 2-0 onhoudbaar was.
Het is overigens wel een fijn gevoel dat we qua keepers goed zitten de komende toernooien. Steek haalt 2014 sowieso en als ie op niveau blijft 2016 ook vast wel. En in de tussentijd hoop ik dat Krul steeds beter wordt, vind hem nu al een sublieme keeper. Die kan nog wel zeker 10 jaar mee.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik heb het ook alleen over de wedstrijd tegen Duitsland, waarin hij 1,5 kans kreeg en zelf een halve kans creëerde waaruit hij scoorde.
Dan heb je niet goed opgelet. Heeft amper een bal verloren. Het is ook lastig om een hoge voldoende te halen als heel het team zo zwak is. 6,5 voor Van Persie.
Doet Van Persie ook.
We hebben idd een andere wedstrijd gezien. Gomez 22 seconden aan de bal en 2 doelpunten. van Persie moet die 1e maken, daar is hij voor. Heb wel even lekker kunnen schelden op hem. 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb het ook alleen over de wedstrijd tegen Duitsland, waarin hij 1,5 kans kreeg en zelf een halve kans creëerde waaruit hij scoorde..
Ehm, die kans dat ie 1 op 1 tegen Neuer stond in het begin.
De kans dat ie voorlangs schoot (maar die was inderdaad moeilijk)
Het schot die Neuer nog redde.
De goal.
Dat is wel meer dan 1,5 kans.
Moet wel zeggen dat ie wat pech had, zoals het moment dat hij tussen 2 verdedigers zich in de 16 frommelde en het moment dat Afellay hem een matige voorzet gaf.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
We hebben idd een andere wedstrijd gezien. Gomez 22 seconden aan de bal en 2 doelpunten. van Persie moet die 1e maken, daar is hij voor. Heb wel even lekker kunnen schelden op hem.
Dat was inderdaad die kans. En kansen moeten er voor spitsen eigenlijk altijd in. Maar zo makkelijk als die van Gomez waren ze ook weer niet, al deed Gomez alles goed en was die 2e goal subliem ingeschoten. Hij wist dat Steek hem laag verwachtte en jaagt 'm dus maar hoog in de goal.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Eerst maar eens plaatsen voor het WK
Dat gaat nog wel lukken. En op het EK mogen er 24 ploegen meedoen dus dat zullen jullie ook nog wel halen, al gaat Holland tegen toplanden dan afgeslacht worden. Het WK 2018 met een stuk of 13 a 14 plaatsingsplekken voor Europa wordt al een brug te ver, tenzij er ineens in de komende jaren een blik toptalenten open wordt getrokken, maar daar reken ik niet op.
Dat maakt dit EK ook wel extra zuur voor Holland: nu heb je nog de spelers ver te komen maar faalt de bondscoach. Het WK wordt echt het laatste trucje voor een gouden generatie, al moet je al hopen dat Sneijdertje en Robben heel blijven en het nog op kunnen blijven brengen.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Ehm, die kans dat ie 1 op 1 tegen Neuer stond in het begin.
De kans dat ie voorlangs schoot (maar die was inderdaad moeilijk)
Het schot die Neuer nog redde.
De goal.
Dat is wel meer dan 1,5 kans.
1,5 + 0,5 = nog altijd 2.
Zucht.
Het schot die Neuer nog redde was niet meer dan een mogelijkheid.
Neemt niet weg dat een Van Persie in grote vorm er meer had gemaakt. Maar dan scoort hij minsten een 8 ipv een 6,5.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Denk dat Robbens tijd er ook opzit. Dat wordt de van Bommel van de WK 2014. Gaat gewoon gewisseld worden wanneer hij egoïstisch blijft, niet mee verdedigt en alle afstandschoten de 30e rij in knalt.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
Die is in ieder geval; stukken verder dan een van Rhijn natuurlijk. Zoveel is duidelijk.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
De Hunt viel overigens ook niet slecht in. Die houdt altijd goed de bal vast, waardoor mensen kunnen aansluiten (wat helaas niet gebeurde).
. als ie iets NIET doet is het dat wel.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
En Steek speelde natuurlijk dramatisch. Die 'redding' op die kopbal had iedereen gemaakt, die gast kopt hem van 2 meter recht tegen hem aan.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Wanneer de Hunt wordt ingespeeld raakt hij zelden een bal kwijt. Zet zijn lichaam er goed tussen altijd. Geeft meer vertrouwen voor de mensen die moeten aansluiten.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
Hij raakt juist heel vaak de bal kwijt, is bijzonder matig in duels. Een van Persie is juist vele malen beter in de bal bij zich houden.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Tegen Duitsland is Huntelaar 1 keer de bal kwijtgeraakt in dat gefrummel waar hij eigenlijk een vrije trap had moeten krijgen. Let maar goed op tegen de Portugezen. Ik heb zoveel vertrouwen in de Hunt en van Persie samen. Van persie voelde zich meteen als een vis in het water en kon voetballen zoals bij Arsenal. De Hunt trekt mensen weg en van Persie loopt in die gecreëerde gaten. Waren we daar verdomme maar mee begonnen op dit toernooi. Eeuwig zonde ! 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Dat gaat nog wel lukken. En op het EK mogen er 24 ploegen meedoen dus dat zullen jullie ook nog wel halen, al gaat Holland tegen toplanden dan afgeslacht worden. Het WK 2018 met een stuk of 13 a 14 plaatsingsplekken voor Europa wordt al een brug te ver, tenzij er ineens in de komende jaren een blik toptalenten open wordt getrokken, maar daar reken ik niet op.
Dat maakt dit EK ook wel extra zuur voor Holland: nu heb je nog de spelers ver te komen maar faalt de bondscoach. Het WK wordt echt het laatste trucje voor een gouden generatie, al moet je al hopen dat Sneijdertje en Robben heel blijven en het nog op kunnen blijven brengen.
Mooie trollpoging. Die kwalificaties rollen we altijd wel door, minus die voor 2002 dan. Daar hoef je niet eens een dreamteam voor te hebben aangezien je steeds Finland, Bulgarije en Letland treft.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Die is in ieder geval; stukken verder dan een van Rhijn natuurlijk. Zoveel is duidelijk.
Haha ja, op zijn NEC niveau. Van Rhijn haalt hem natuurlijk binnen een seizoen makkelijk in. Sterker, vind hem nu al een stuk completer. En veel kenners in Nederland vinden dat ook gelukkig.
Joy4ever
-
- 4633 berichten
- 1858 stemmen
Bulgarije
Geen goed voorbeeld 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Geen goed voorbeeld
Ik dacht het al toen ik het tikte, hoopte dat niemand hem zou maken 
Joy4ever
-
- 4633 berichten
- 1858 stemmen
Ik dacht het al toen ik het tikte, hoopte dat niemand hem zou maken
Haha! Maakt niet uit man
.
Trouwens: Oranje heeft 12% om door te gaan. 100 - 12 = 88
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.