- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ik zou altijd Hiddink nemen voor naar het WK, waar hoe dan ook de generatie Sneijder - Van Persie - Robben het nog 1 keer moet (en kan) doen. Beetje voor goede sfeer zorgen, het chagrijn van Van Marwijk inruilen voor ontspanning en zoals het Guus betaamt uitgaan van eigen kracht.
Daarna met Frankie of Koetjeboe helemaal overnieuw beginnen, al gaat het heel zwaar worden want zoals eerder gememoreerd is er op dit moment 0 talent tussen de 20 en 25.
Mhow. Maher, van Rhijn, Ola John, Luuk de Jong, Afellay, vd Wiel, Willems, van Wolfswinkel, Dost, de Vrij, Anita, Clasie,Viergever, Narsingh, Boerrigter....we hebben juist weer een vrij talentvolle lichting.
Had jij verwacht dat de Nigel de Jong van Ajax een wereldklasse speler zou worden? Of dat Huntelaar toen hij Heerenveen op weg was naar internationale roem? Er moet weer een leuke mix komen tussen routine (Sneijder, Robben, Persie, Huntelaar, Heitinga, Nigel de Jong etc) en de talenten die ik net noemde. En ik zal er vast nog wat vergeten en er gaan er vast nog een paar doorbreken.
Vind wel dat een andere coach dan Bertje ons naar het WK moet leiden. De sfeer rondom Oranje is nu kut, het spel is beroerd, de wissels zijn pissed off en de resultaten vallen tegen.
Het is vooral te hopen dat er achterin eens namen doorbreken. Van de huidige kern van Oranje zullen van Bommel en Kuijt afvallen en mag Mathijsen van mij ook minder gaan spelen. Zou hem er wel bijhouden, we hebben niet zo veel toppers achterin.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Hm.. ik hoorde hier meerdere malen dat het reizen voor voetballers geen bal uitmaakt. Die 1300 km heen en terug telkens van Nederland was ook een goed idee hoorde ik vooraf.
Wel als je in eigen hand hebt of je 1000 km moet reizen of om de hoog mag ballen. Dat reizen lijkt me niet zo heel erg, maar het is het wel lekker als het niet hoeft he. Het kan een motivatie zijn om gewoon Denemarken te pakken.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Dagenlang hebben we hier gediscussiëerd over wat er nou misging terwijl het antwoord zo duidelijk was....
Goede coach De Boer hoor maar het verschil tussen finale van het wk en uitschakeling in de poulefase EK ligt niet aan een assistent.
Hun manier van denken is PSV-minded en dat is vooral behoudend. Er zal er dus niet 1 zijn opgestaan om van Marwijk van zijn systeem af te brengen. Nee, daar moeten we eerst 2 EK-wedstrijden voor verliezen. Cocu was ik altijd fan van, maar wat is die jongen eigenlijk vreselijk saai. Val altijd in slaap van hem. Worden spelers niet door gemotiveerd. Een boze Frankie de Boer erbij is priceless. De GODVERDOMME van hem op de bank op de WK vond ik heerlijk.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Dagenlang hebben we hier gediscussiëerd over wat er nou misging terwijl het antwoord zo duidelijk was....
Goede coach De Boer hoor maar het verschil tussen finale van het wk en uitschakeling in de poulefase EK ligt niet aan een assistent.
Vergis je niet, ik denk dat het fanatisme van Frank de Boer heel aanstekelijk werkt voor een killermentaliteit en voor een groepsgevoel. Denk dat Cocu wat kalmer is en dat die die andere dropjes niks toevoegen. Ik merkte het ook bij Ajax. Als spelers verslapten dan werd de Boer woedend. Weet zeker dat als bv niet hij maar een minder enthousiaste coach de laatste 1,5 jaar Ajax coach was, dat we nooit meer 2 van die comebacks hadden gemaakt. Dat waren comebacks waar niemand meer in geloofde, die je alleen op basis van mentaliteit kan maken.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
Mhow. Maher, van Rhijn, Ola John, Luuk de Jong, Afellay, vd Wiel, Willems, van Wolfswinkel, Dost, de Vrij, Anita, Clasie,Viergever, Narsingh, Boerrigter....we hebben juist weer een vrij talentvolle lichting.
Als dit al wat gaat worden dan over een jaar of 4 pas...
Even van de huidige tactiek uitgaande:
----------Vorm--------------
-----van Rhijn------------Nuytinck-----------Viergever--------Willems
-------------------Clasie-----------Strootman-----------
---------Narsingh----------Maher-----------------Affelay
------------------------van Wolfswinkel------------
tja, ik weet niet.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Hun manier van denken is PSV-minded en dat is vooral behoudend. Er zal er dus niet 1 zijn opgestaan om van Marwijk van zijn systeem af te brengen. Nee, daar moeten we eerst 2 EK-wedstrijden voor verliezen. Cocu was ik altijd fan van, maar wat is die jongen eigenlijk vreselijk saai. Val altijd in slaap van hem. Worden spelers niet door gemotiveerd. Een boze Frankie de Boer erbij is priceless. De GODVERDOMME van hem op de bank op de WK vond ik heerlijk.
YouTube - Worldcup 2010 Nederland - Denmark 14 Juni/ De Boer Godverdomme!

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Lijkt mij inderdaad goed met veel van de selectie te breken. Tuurlijk zal je wat overgangsjaren zijn maar dat moet geen punt zijn. Die jaren hebben Spanje en Duitsland ook gekent.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
Denk overigens ook dat Stekelenburg onder een nieuwe bondscoach geen eerste keuze meer is.
happie
-
- 6255 berichten
- 426 stemmen
Met Frankie word je ieder jaar kampioen. Denk dat ie dat wel bewijst.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Met het systeem is niks mis, het is de uitvoering die mis is gegaan doordat kwaliteiten ontbreken en mensen niet meer voor elkaar willen werken.
Maar goed als jij het verschil wilt benoemen op basis van de saaiheid van de één en de boosheid van de ander ga je je gang maar.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Als dit al wat gaat worden dan over een jaar of 4 pas...
Even van de huidige tactiek uitgaande:
----------Vorm--------------
-----van Rhijn------------Nuytinck-----------Viergever--------Willems
-------------------Clasie-----------Strootman-----------
---------Narsingh----------Maher-----------------Affelay
------------------------van Wolfswinkel------------
tja, ik weet niet.
Dit is ook niet wat ik bedoelde. Je moet talenten aanvullen met ervaren spelers van nu. Sneijder is 28, wie weet haalt ie EK 2016 nog wel. 2014 redden we nog wel met de helft van deze lichting, daarna is het kijken. Maar dan spreek je alweer over een EK dat nog 4 jaar duurt. Daar zal wel weer genoeg doorbreken. Wie weet wordt Ola John wel een sentatie in Portugal.
Overigens vergeet je Anita
Die zal zeker een basisplaats pakken de komende jaren.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
--------------Krul----------
Wiel-----van Rhijn-----Matthijssen/Vlaar-------Emanuelson
---------Clasie----------Sneijder------------
---Narsingh--------------------------------------Boerrigter
------------------------- van Persie-------
----------------------Huntelaar---------
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Met het systeem is niks mis, het is de uitvoering die mis is gegaan doordat kwaliteiten ontbreken en mensen niet meer voor elkaar willen werken.
Maar goed als jij het verschil wilt benoemen op basis van de saaiheid van de één en de boosheid van de ander ga je je gang maar.
Je kan moeilijk ontkennen dat het niet belangrijk is. Je hebt nota bene 3 jaar Rutten achter de rug. Mentaliteit is bijna net zo belangrijk als kwaliteit. Duitsland bereikte in 2002 een WK finale met 1 van de slechtste WK teams ooit die ik in een finale zag. Maar ze deden het wel. Datzelfde Duitsland vloog bij EK 2004 uit de groep omdat ze toen niet alles meer konden of wilden geven. En dit geldt ook wel bij Oranje. In 2010 was het een hechte groep met 1 doel die alles gaf. Nu vraagt men Sneijder of hij denkt dat iedereen alles gaf tegen Duitsland en dan zie je twijfel in zijn ogen.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
Van Gaal was veel strenger dan de Boer en die bereikte ook geen kont met Oranje. Dus tja.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
2014:
--------------Stekelenburg------------
vd Wiel-van Rhijn-Heitinga-Emanuelson
------------De Jong-Sneijder-----------
------------------van Persie-------------
--Narsingh----Huntelaar-----Robben
Op zich hoef je niet al te veel te veranderen nog, vooral zorgen dat het voetbal weer beter wordt.
2016:
------------------Krul-----------------
vd Wiel-van Rhijn-De Vrij-Willems
-------------Clasie-Anita--------------
-----------------Maher----------------
Narsingh--van Wolfswinkel-John
En dan heb je nog genoeg leuke spelers op de bank. Maar je moet wel bouwen aan je toekomst. Bv vd Vaart, geweldige speler, maar die zou ik wel zeggen dat ie niet meer te vaak aan een basisplaats moet denken.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Je kan moeilijk ontkennen dat het niet belangrijk is. Je hebt nota bene 3 jaar Rutten achter de rug. Mentaliteit is bijna net zo belangrijk als kwaliteit. Duitsland bereikte in 2002 een WK finale met 1 van de slechtste WK teams ooit die ik in een finale zag. Maar ze deden het wel. Datzelfde Duitsland vloog bij EK 2004 uit de groep omdat ze toen niet alles meer konden of wilden geven. En dit geldt ook wel bij Oranje. In 2010 was het een hechte groep met 1 doel die alles gaf. Nu vraagt men Sneijder of hij denkt dat iedereen alles gaf tegen Duitsland en dan zie je twijfel in zijn ogen.
Ik zeg toch nergens dat mentaliteit niet belangrijk is, ontzettend belangrijk zelfs maar je gaat mij niet vertellen dat het verschil in mentaliteit tussen De Boer en Cocu (die zeker niet minder een winnaar was dan De Boer) het verschil is tussen een finale en uitschakeling in de groepsfase.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Een triestmakend lijstje, deze spelers gaan natuurlijk nooit potten breken op een groot toernooi. Boerrigter is nota bene al bijna 26 en speelde tot voor kort in de Jupiler Liga. Over het Vlechtje heb ik genoeg gezegd. Claasje hopeloos overschat, om over Dost nog maar te zwijgen. Willems faalt nu al hopeloos, Narsingh aardige MickeyMouse speler, De Vrij simpele houthakker, van Ola John moet ik het nog maar zien, Afellay al ouder dan 25, Wiel in zijn hoofd al 67.
Hier zitten geen Sneijdertjes, Robbens of Van Persies tussen. Maher misschien, maar ik betwijfel of die over 4 jaar al de kar kan trekken. Bij de Mannschaft spelen er gewoon al 8 a 9 in de basis van 25 of jonger, bij Holland alleen de beide backs.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Van Gaal was veel strenger dan de Boer en die bereikte ook geen kont met Oranje. Dus tja.
Dat was anders, die maakte er rond interlands een Siberisch strafkamp van. De Boer is streng, maar menselijk. En ik denk dat van Gaal ook veranderd is. Zou mijn ideale kandidaat zijn om het de komende 2 jaar te doen. Daarna kan bv Koeman of de Boer het overnemen, al hoop ik dat Frankie nog jaren bij ons blijft.
@ otherfool, Afellay is van april 86. Die voldoet nog wel aan jouw criteria lijkt me.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Lijkt mij inderdaad goed met veel van de selectie te breken. Tuurlijk zal je wat overgangsjaren zijn maar dat moet geen punt zijn. Die jaren hebben Spanje en Duitsland ook gekent.
Alleen stoppen met:
Van Bommel
Kuijt
Bouma (uiteraard)
Mathijsen
Voor de rest zie ik niet welke spelers er niet bij de selectie zouden moeten horen, maar dat zullen de jaren vertellen.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
Dat mensen van der Wiel nog blijven opstellen voor komende toernooien is echt beyond me trouwens...
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
De hoofdtrainer bij het Nederlands Elftal moet een relaxte kerel zijn die de spelers de ruimte geeft om te ballen. Sfeer blijkt op een toernooi ook gewoon een erg belangrijke factor te zijn geworden. Het gevoel en het idee waar je door je trainer het veld wordt opgestuurd kan de boel zodanig verkrampen dat je dus dit voetbal voorgeschoteld krijgt. De hulptrainer mag van mij juist wel een bloedfanatieke kerel zijn. Mooie chemie zoals rustige Bert en fanatieke de Boer op de WK.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
2014:
--------------Stekelenburg------------
vd Wiel-van Rhijn-Heitinga-Emanuelson
------------De Jong-Sneijder-----------
------------------van Persie-------------
--Narsingh----Huntelaar-----Robben
Op zich hoef je niet al te veel te veranderen nog, vooral zorgen dat het voetbal weer beter wordt.
2016:
En dan heb je nog genoeg leuke spelers op de bank. Maar je moet wel bouwen aan je toekomst. Bv vd Vaart, geweldige speler, maar die zou ik wel zeggen dat ie niet meer te vaak aan een basisplaats moet denken.
Je beseft dat van Rhijn tot nu toe 14 potjes in de Eredivisie heeft gespeeld he?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
2016:
Een lachwekkend (en meelijwekkend) elftal.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Dat mensen van der Wiel nog blijven opstellen voor komende toernooien is echt beyond me trouwens...
Het is dan ook geen pretje om achter Robben te moeten spelen. Die verdedigt voor geen hol mee en dan kun je het niet meer belopen als verdediger. Duidelijk was te zien dat Kuijt van der Wiel heel erg ontlastte op de WK, waardoor hij 1 van de beste aan Nederlandse kant was op dat toernooi.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Een lachwekkend (en meelijwekkend) elftal.
Nu nog wel, maar geef ze allemaal wat jaartjes ervaring en het kan zomaar een geweldig elftal worden. Nu nog te weinig van te zeggen hoe ze zich allemaal gaan verder ontwikkelen.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
Het is dan ook geen pretje om achter Robben te moeten spelen. Die verdedigt voor geen hol mee en dan kun je het niet meer belopen als verdediger. Duidelijk was te zien dat Kuijt van der Wiel heel erg ontlastte op de WK, waardoor hij 1 van de beste aan Nederlandse kant was op dat toernooi.
Nou nee, het kwam vooral omdat v der Wiel alles, maar dan ook daadwerkelijk ALLES verkeerd deed. Positionering was amateurniveau en aan de bal ook nog een complete ramp.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Je beseft dat van Rhijn tot nu toe 14 potjes in de Eredivisie heeft gespeeld he?
So? Denk dat iedereen wel ziet dat het echt een goede speler gaat worden. Zal komend seizoen ook weer in de basis spelen en zal CL ervaring opdoen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Robben heeft van der Wiel ook maar 1 keer ondersteund? Het is gewoon een falen van het hele team. Ik kan geen speler tegen Duitsland opnoemen die een voldoende haalde.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Precies, je kunt alles wel 'talent' noemen. Als A&L dezelfde opstelling vorig jaar had gemaakt zouden Fer en Wijnaldum erin hebben gestaan, terwijl die nu al hebben laten zien non-talenten te zijn. Er staat gewoon helemaal niks klaar dat nu al tegen het team aan zit te schurken.
Nu nog wel, maar geef ze allemaal wat jaartjes ervaring en het kan zomaar een geweldig elftal worden.
Ach welnee. Als je bij dit soort namen uit moet komen kun je er beter mee ophouden. Claasje en Vlechtje centraal op het middenveld, ik moet er nu al om lachen...
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Eerst maar eens plaatsen voor het WK 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.