- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Wel heel erg om te horen dat Gomez in totaal 22 seconden aan de bal is geweest en in die tijd 2 keer wist te scoren tegen ons. Zegt alles over hoe onze verdediging ligt te slapen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ook als ze gewoon opletten is het een probleem, het zijn gewoon geen goede verdedigers. Niet voor een contender in ieder geval, beetej Zweden niveau.
Joy4ever
-
- 4633 berichten
- 1858 stemmen
Wat een boefjes 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Jammer zeg, dit was voor mij het moment van dit EK.
nakada
-
- 2203 berichten
- 1681 stemmen
Een uitstekend stuk, en de waarheid van A tot Z.
Buiten dat is alle ( terechte ) lof voor het Duitsland van nu, opnieuw een eerbetoon aan de Hollandse school.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Er zit gewoon angst en verkramping in dit Nederlands Elftal, dat krijg je er dit toernooi niet meer uit. Als je je als speler altijd aan een strak systeem moet houden vergaat het hele voetbalspelletje eigenlijk. Er is ook geen speelplezier meer en zoals Jan Mulder gister zei lijkt alles geregisseerd, zelfs de grapjes e.d. op de training. Het is niet spontaan en er hangt een grauwe sluier over het elftal.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nog iets later zelfs, in 2004 was ik nog wel voor Holland. Daarna is het antivoetbal definitief ingezet (Advocaat was er eigenlijk al mee begonnen) terwijl Duitsland steeds leuker en beter ging spelen. De keuze voor Duitsland te supporteren wordt per toernooi makkelijker gemaakt.
Vergeet ondertussen niet dat Van Marwijk nog 4 jaar (!) contract heeft, dus het afbraakvoetbal zou zo maar eens door kunnen worden gezet. Tenzij hij zal worden ontslagen, wat ergens dan weer onnozel zou zijn want Nederland speelt echt niet minder dan op de WK en voor dat vreselijk saaie betonblokspel werd hij vorig jaar nog beloond met diezelfde contractverlenging.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Duitsland heeft al jaren voor het 'totaalvoetbal' van Michels en Cruijff al attractief voetbal aan de dag gelegd en notabene de wk-finale van '54 gewonnen door een schot met links van een naar binnen komende rechtsbuiten (Rahn)!!!
Ze waren die finale ook helemaal niet minder dan Hongarije.
Pas met de komst van Beckenbauer is het Duitse voetbal verworden tot waar zij (tot voor kort) voor gehouden werd, een defensieve vechtmachine)
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Positief is wel dat Duitsland de pot tegen de Denen serieus neemt. Muller en Schweinsteiger hebben al gezegd dat ze voor de winst gaan en buiten het feit dat Duitsland nog niet eens zeker is van kwalificatie speelt ook mee dat ze met een winst in Gdanks mogen spelen, waar hun hotel in de buurt ligt. Zou ze qua reizen heel veel schelen zei Schweinsteiger.
Kortom, ik denk dat Oranje er zeker in moet geloven. Vraag me alleen af hoe we 2x tegen Portugal gaan scoren en niks tegen gaan krijgen in deze vorm. Enige wat ik wel geloof is dat Bert de boel overhoop gaat halen. Denk dat Van Bommel, Willems en Afellay gaan sneuvelen voor zondag. Denk dat Bert wat verse krachten erin zet en Willems op Ronaldo niet aan zal durven.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Er zit gewoon angst en verkramping in dit Nederlands Elftal, dat krijg je er dit toernooi niet meer uit. Als je je als speler altijd aan een strak systeem moet houden vergaat het hele voetbalspelletje eigenlijk. Er is ook geen speelplezier meer en zoals Jan Mulder gister zei lijkt alles geregisseerd, zelfs de grapjes e.d. op de training. Het is niet spontaan en er hangt een grauwe sluier over het elftal.
Zonder nou heel erg mijn gelijk over Van Marwijk te willen halen *kuch* mogen we toch wel stellen dat de angstige, bange instelling van deze grijze muis de hoofdreden is voor het falen van het Nederlands elftal. Al het spelplezier heeft-ie er vakkundig uitgekregen met zijn vreselijk behoudende en laffe spelopvatting. Voor de duidelijkheid: ook ik vind dat zonde, want voor spelers als Sneijder, Van Persie en Robben ga ik graag zitten. Dit toernooi is voor Oranje het loon van de angst.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
In 2008 op de EK speelde Nederland zelfs nog het leukste, mooiste voetbal. van Marwijk is mij toch TE verdedigend gebleken, hij valt me dit toernooi dan ook pas echt tegen, aangezien hij niet van een niet werkend systeem wil/kan afwijken. Hij ziet luisteren naar andere mensen als een zwakte of zo. Denemarken had al een rode vlag voor hem moeten zijn. Dan toch weer precies hetzelfde beginnen tegen Duitsland is gewoon halsstarrig en niet willen toegeven dat je misschien zelf wel de schuldige van het verlies bent geweest.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Positief is wel dat Duitsland de pot tegen de Denen serieus neemt. Muller en Schweinsteiger hebben al gezegd dat ze voor de winst gaan en buiten het feit dat Duitsland nog niet eens zeker is van kwalificatie speelt ook mee dat ze met een winst in Gdanks mogen spelen, waar hun hotel in de buurt ligt. Zou ze qua reizen heel veel schelen zei Schweinsteiger.
Puntje volstaat voor groepswinst... Maar we pakken ze wel hoor, wees maar niet bang. Ik zie Nederland alleen van ze lang zal ze leven niet met 2 goals verschil van Portugal winnen.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Stuk voor stuk geweldige voetballers, die het vooral bij hun club erg goed hebben gedaan de afgelopen jaren.
Frankrijk is alleen geen team. Veel te veel ego's en nare persoonlijkheden. Zo'n Nasri die scoort tegen Engeland en ipv het te vieren de Franse pers begint te provoceren met gebaartjes. Het is een vervelend, naar elftal. En er zit best talent, maar het speelt niet lekker. Vond ze tegen Engeland ook vrij zwak. Met Benzema hebben ze daar ook hun eigen van Persie. Goed voor de club, slecht voor het land. Zie Frankrijk de groep wel overleven, al krijgen ze het vanavond zwaar tegen gastland Oekraine, maar heel veel meer ook niet.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Puntje volstaat voor groepswinst... Maar we pakken ze wel hoor, wees maar niet bang. Ik zie Nederland alleen van ze lang zal ze leven niet met 2 goals verschil van Portugal winnen.
Snap dat een punt voldoende is, maar Denemarken heeft daar niks aan, dus zij spelen om te winnen. En dan komt er ruimte. Ook Duitsland B of C zou dan wel profiteren.
Voor Oranje hoop ik maar op een EK 2008 scenario. Tegen Italie en Frankrijk gaven we toen ook de nodige kansen weg, maar de uitslagen 3-0 en 4-1 waren wel top. Keertje vol op de aanval, 1 op 1 achterin spelen en alles of niets spelen. Je hebt geen fuck te verliezen want je ligt al met 1,5 been in het graf.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Al is het alleen maar om Portugal niet door te laten gaan. Wanneer Duitsland Denemarken dan toch in een gelijkspel eindigt is het altijd leuk om een huilende Ronaldo te zien.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Droomscenario zou natuurlijk wel zijn dat wij winnen van de Denen en Nederland met een zowaar aanvallende opstelling de Portugezen helemaal scheel tikt, en met 5-0 en een hattrick van Huntelaar toch nog verder gaat. Dat zou eigenlijk pas de ultieme afgang voor Van Marwijk zijn...
En dan natuurlijk de kwartfinale weer beginnen met de 2 controleurs... 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Al is het alleen maar om Portugal niet door te laten gaan. Wanneer Duitsland Denemarken dan toch in een gelijkspel eindigt is het altijd leuk om een huilende Ronaldo te zien.
Dat is me ook wat waard ja. Als wij onderuit gaan, dan slepen we Ronaldo in onze val mee! 
Vind sowieso Denemarken een sympathieke ploeg met leuke gasten en een toffe coach.
nakada
-
- 2203 berichten
- 1681 stemmen
Ik vind het niet erg dat er een toernooi zoals de wk2010 tussen zit. En een beloning daarvoor in de vorm van een contractverlenging is prima. Maar de halsstarrige houding van Van Marwijk, terwijl het toch al veel langer duidelijk is dat op zijn minst de invulling van het systeem niet werkt, daar heb ik geen goed woord voor over. Met als definitieve knak het moment dat hij de opstelling ( systeem ) tegen Duitsland bekent maakte. Is flexibiliteit niet het toverwoord in onze huidige maatschappij ?
@ otherfool, ik hoop echt dat hij weg gaat of ontslagen wordt, ongeacht de afloop van dit toernooi. En als fan overstappen naar een ander landenteam, Duitsland notabene, en ook nog zo fanatiek, dat kan toch eigenlijk niet. ( De discussie gloryhunters speelt weer op in mijn achterhoofd )
@ depri83 : natuurlijk waren ze in de finale niet de mindere, ze wonnen die immers, maar qua voetbal lagen ze in die dagen toch nog mijlenver achter op Hongarije.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Noem eigenlijk eens namen die men als opvolger van Bertje zou willen.
Ik drop er een paar. Van Gaal, Hiddink, Stevens, De Boer, Cocu, Ronald Koeman, Rijkaard, Ajax&Litmanen1 (
), Verbeek...
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
We moeten gewoon 4-4-2 gaan spelen. Hunt en van Persie in de spits. Ruit op het middenveld met Robben van links van der Vaart/de Jong Sneider en Narsingh vanaf rechts(die wil vast wel meeverdedigen). Jammere is alleen dat Robben voor geen reet mee wil verdedigen.
4-3-3 zoals nu met buitenspelers op hun verkeerde been waardoor er geen voorzet komt heeft geen enkele zin.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Hiddink samen met Rijkaard en dan Bergkamp erbij bijvoorbeeld. Beetje zoals in 98 dus.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
We moeten gewoon 4-4-2 gaan spelen. Hunt en van Persie in de spits. Ruit op het middenveld met Robben van links van der Vaart/de Jong Sneider en Narsingh vanaf rechts(die wil vast wel meeverdedigen). Jammere is alleen dat Robben voor geen reet mee wil verdedigen.
4-3-3 zoals nu met buitenspelers op hun verkeerde been waardoor er geen voorzet komt heeft geen enkele zin.
Nu of na het EK ook? Want ik pleit wel voor 433. We hebben ook best wel wat goede buitenspelers normaliter. Boerrigter zou er nog bij kunnen, maar ook Ola John. En je hebt nog Narsingh, Robben, Afellay....niet dat iedereen nu in topvorm is, maar het WK is pas in 2014 weer.
Tegen Portugal zou ik best wel een keer 442 aandurven.
Huntelaar en Persie spitsen, Robben aan de linkerkant van het veld, Narsingh rechterkant en wat terug de Jong en Sneijder. Plus 4 verdedigers dan.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Hiddink samen met Rijkaard en dan Bergkamp erbij bijvoorbeeld. Beetje zoals in 98 dus.
Ja, Rijkaard wil vast nog wel assistent spelen. Geloof je het zelf? We stellen maar 1 bondscoach natuurlijk aan.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Rijkaard wil dat vast wel. Mooi baantje, relaxte hoofdtrainer die in de trainersrangorde nog steeds ver boven Rijkaard staat. Lekker naar Brazilië toeleven, waarom niet zou ik zeggen.
Neeskens was ook gewoon hulptrainer, kan dus prima.
Ik merk dat alleen maar PSVers als hulptrainers helemaal niks bijdragen. Spelen het spelletje net zo graag verdedigend als van marwijk, dus daar heeft hij weinig tegenspraak van gekregen.
Frankie de Boer was belangrijker 2 jaar geleden dan iedereen heeft gedacht.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ik hoef overigens Hiddink niet meer. Die komt me weinig ambitieus nog over de laatste jaren. Met Rusland het WK gemist, met Turkije het EK gemist en bij Ahnzi rommelt ie een beetje aan. Vraag me af of hij nog echt de wil heeft om prijzen te pakken of dat ie liever casht.
Overigens mag van mij de Oranje staf ook wel wat vervangen worden ja. Cocu stopt geloof ik sowieso al omdat hij A1 trainer PSV wordt, maar Eikelkamp en Faber vind ik 2 echt nikstoevoegende namen. Kan me niet voorstellen dat mensen van die 2 wild worden. Duo Cocu/de Boer leek me wel erg sterk.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik zou altijd Hiddink nemen voor naar het WK, waar hoe dan ook de generatie Sneijder - Van Persie - Robben het nog 1 keer moet (en kan) doen. Beetje voor goede sfeer zorgen, het chagrijn van Van Marwijk inruilen voor ontspanning en zoals het Guus betaamt uitgaan van eigen kracht.
Daarna met Frankie of Koetjeboe helemaal overnieuw beginnen, al gaat het heel zwaar worden want zoals eerder gememoreerd is er op dit moment 0 talent tussen de 20 en 25.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Ik merk dat alleen maar PSVers als hulptrainers helemaal niks bijdragen. Spelen het spelletje net zo graag verdedigend als van marwijk, dus daar heeft hij weinig tegenspraak van gekregen.
Frankie de Boer was belangrijker 2 jaar geleden dan iedereen heeft gedacht.
Dagenlang hebben we hier gediscussiëerd over wat er nou misging terwijl het antwoord zo duidelijk was....
Goede coach De Boer hoor maar het verschil tussen finale van het wk en uitschakeling in de poulefase EK ligt niet aan een assistent.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
Zou ze qua reizen heel veel schelen zei Schweinsteiger.
Hm.. ik hoorde hier meerdere malen dat het reizen voor voetballers geen bal uitmaakt. Die 1300 km heen en terug telkens van Nederland was ook een goed idee hoorde ik vooraf.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Het Nederlands Elftal wordt pas weer echt een team wanneer de grote 6 niet meer de grote 6 worden genoemd. Wanneer deze 6 geen hard werk willen verrichten heb ik liever jonge, gemotiveerde honden met iets minder kwaliteit. Boerrigter links, Narsingh rechts. Dost erbij als de nieuwe van Hooijdonk. Compleet nieuw centraal duo. Wanneer je een select groepje in een team te groot gaat maken zal er altijd een naar sfeertje heersen bij de overige spelers. Het moet een geheel worden waar iedereen elkaars positie wil overnemen, mocht dit nodig zijn. De grote 6 moeten werken voor de mindere 5 en vice versa.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.