- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Als Özil op dat moment een Robbentje of Pedrootje zou doen zou het voor rust al 10 tegen 11 zijn, hij blijft echter zoals altijd heel sportief staan. Die sportiviteit had de aanvoerder (!) van Nederland niet verdient, als je zo gefrustreerd rondloopt dien je een stadionverbod voor het leven te krijgen.
Of een .... tje. Ik weet even niet meer welke Duitser zich zo aanstelde bij een licht contact op zijn nek.
Özil is gelukkig niet zo'n aansteller inderdaad. Eigenlijk zou van Bommel 10 jaar de cel in moeten vanwege die "enorme" elleboog.
Persoonlijk vond ik de goals van Gomez 'heerlijk', de Hollanders moeten (alweer) hun plezier halen uit grof spel, chagrijn, frustratie en antivoetbal... Verschil moet er zijn
Prima goals van Gomez, inderdaad. Nog meer pure spits dan Huntelaar.
Verder heb ik weinig grof spel gezien van de Hollanders, maar door een zwart-rood-gele bril zou dat best kunnen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
In zijn interview gisteren liet Robben al een beetje doorschemeren dat op links op dit moment misschien beter voor hem is. Hij wisselde op eigen initiatief soms al met rechts.
Hij gaf die bal op van Persie waaruit dat schot kwam dat mooi werd gehouden. Die bal kwam Robben ook van links. Gewoon veel gevaarlijker om 2 buitenspelers te hebben die het veld breed houden en een voorzet op de Hunt kunnen geven.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Allemaal mooi en wel, maar NL moet eerst nog wel met twee doelpunten verschil winnen van Portugal...
Het wordt 4-3. 
Serieus, ik denk dat Nederland met 1-0 of 2-1 van Portugal wint. Dat kan er ook nog wel bij.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Als we maar winnen, dat zou de blamage in ieder geval al iets kleiner maken. Nu zijn we echt het lachtertje en al helemaal als je met 0 punten naar huis gaat. Dat is nog nooit gebeurd.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Het is ook nog nooit voorgekomen dat Oranje de poulefase niet doorkwam.
Volgende ronde halen, voor de rest vind ik het niet zo belangrijk.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Poulefase zijn we 1 keer eerder niet doorgekomen. Jaar ben ik even vergeten.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
2-0 voor, in de laatste minuut dolt CR7 onze hele verdediging en schiet onderkant lat de bal nét niet over de lijn maar krijgt wel het doelpunt. 
happie
-
- 6257 berichten
- 426 stemmen
Waarom zouden we 4-3-3 blijven spelen, als er toch geen fatsoenlijke (bruikbare) voorzet van de flank afkomt. Die heb gisteren niet gezien in ieder geval.
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen
Poulefase zijn we 1 keer eerder niet doorgekomen. Jaar ben ik even vergeten.
EK 1980 - verloren van o.a. (West) Duitsland
happie
-
- 6257 berichten
- 426 stemmen
Het is ook nog nooit voorgekomen dat Oranje de poulefase niet doorkwam.
Volgende ronde halen, voor de rest vind ik het niet zo belangrijk.
om de odds nog even lager te maken. Het is nog nooit voorgekomen, dat een ploeg na twee nederlagen nog doorging.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Daarom Robben op links en Narsingh op rechts. Buitenspelers waar buitenspelers voor bedoeld zijn. Actie maken en bal voorgeven. Maar het lijkt alsof die bal van steen is. Komt geen bal van Nederland boven de meter hoog.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
EK 1980 - verloren van o.a. (West) Duitsland
Idd. Die stond niet op mijn netvlies.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Daarom moet je die EK-Quiz ook nog even maken Rico 
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen
Is ook al even terug. Uitgeschakeld in de poulefase nadat we 2 jaar ervoor de finale van een WK hadden verloren.
Hé dat komt me bekend voor.....
Nadat we EK waren geworden in 1988 was het WK (de poulefase en vooral de achtste finale erna) van 1990 een regelrechte verschrikking...
Recente resultaten uit het verleden garanderen niks.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
1976 EK was ook een blamage zoals je bij "Andere Tijden" hebt kunnen zien. Neeskens en van Hanegem die beiden rood kregen. Statistisch komt het zelden voor dat een finalist van een WK het daarna goed doet op een EK. Dat blijkt zich kennelijk door te zetten.
happie
-
- 6257 berichten
- 426 stemmen
Daarom Robben op links en Narsingh op rechts. Buitenspelers waar buitenspelers voor bedoeld zijn. Actie maken en bal voorgeven. Maar het lijkt alsof die bal van steen is. Komt geen bal van Nederland boven de meter hoog.
Vooral bij Affelay was het erg, die kreeg die bal inderdaad niet omhoog. Robben die op rechts niet eens de moeite om buitenom te gaan.
En dan dat drukzetten bij een achterstand. Dat ging al helemaal nergens over. Af en toe één iemand die een halve intentie had.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Wat ik tergend vind om te zien is dat bij de omzetting naar voren ik 1 spits tegenover 6 Duitsers zag. Die werken namelijk wel allemaal voor elkaar. Aansluiting van van Bommel of de Jong heb ik werkelijk geen 1 keer gezien, waardoor het soms leek dat we tegen 20 Duitsers zaten te voetballen. Geen dynamiek, geen inzet, geen vorm, geen vertrouwen. Tsja dan wordt het gewoonweg niet wat natuurlijk.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
1976 EK was ook een blamage zoals je bij "Andere Tijden" hebt kunnen zien. Neeskens en van Hanegem die beiden rood kregen. Statistisch komt het zelden voor dat een finalist van een WK het daarna goed doet op een EK. Dat blijkt zich kennelijk door te zetten.
Yep. Eigenlijk is het E.K. '80 het enige toernooi waar ik weinig tot niets vanaf weet (waar Nederland aan meedeed).
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Yep. Eigenlijk is het E.K. '80 het enige toernooi waar ik weinig tot niets vanaf weet (waar Nederland aan meedeed).
In 1980 zijn we flink genaaid door de Duitsers in de poule zie ik. Speelden 3e wedstrijd 0-0 tegen Griekenland, waardoor Nederland op doelsaldo 3e werd en Tsjechië 2e. Nu maar hopen dat die Duitsers hun sportieve plicht zullen doen.
Edit: Hmz, nee Griekenland maakte niks meer uit zie ik nu.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4110 stemmen
Blijf ik overigens nog steeds bij. Alleen je quote mij niet helemaal...wat heb ik nog meer in dat bericht gezegd? Volgens mij ging dat vooral ook om de wedstrijden tegen Madrid en de finale tegen Chelsea. Wedstrijden waarin hij een dieptepunt in het elftal was
Het is en blijft een lompe speler, maar tegen de Holland verdediging kan zelfs iemand als Krohn Deli scoren, dan weet je genoeg.
Wat nakada zegt dus
Hij kreeg nu dan ook de ruimte gelijk aan de lang-parkeerplaats bij Schiphol.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4110 stemmen
2 100% kansen?? Je wilt toch niet zeggen dat die tweede kans een 100% kans was?
Tuurlijk wel, voor een topspits wel. Hij is alleen geen rechtspoot, dus mispeert hij die bal compleet.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Daarom moet je die EK-Quiz ook nog even maken Rico
Ik heb die quiz 2 dagen geleden ook ingevuld maar mijn score wordt maar niet doorberekend, weet jij hoe dat zit?
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Lelijke kut Bert de Bondscoach. Weer die fucking van Bommel, weer van Persie als spits en weer pas na de rust de fouten corrigeren. Kotziek word ik van die man.
Dankzij zijn lafheid gaan we tenonder, buiten het feit dat Duitsland beter is dan wij dat zijn.
En dan nog hebben we een reddingsboei om alsnog door te gaan. Ongelofelijk.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Opstelling wat mij betreft tegen Portugal
---------------Steek-----------
Boula----Heitinga-Matthijssen----Willems
---------------De Jong-----------------------
-------------------------------Sneijder--------
---------------------van Persie--------------------
Narsingh----------Huntelaar----------Robben
Zo zou ik het ook doen. Al kan je zelfs Willems eruit halen vd Vaart op het middenveld erbij te zetten. Alles op de aanval!
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3891 stemmen
Tweede helft was geen spat beter. Laatste twintig minuten de bal zelfs niet meer gehad. Echt geen seconde idee gehad dat 2-2 ging vallen puur omdat we zelfs niet in buurt van goal kwamen.
Gewoon als team en individueel niet goed genoeg. Systeem of poppetjes waren hier niet bepalend.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4110 stemmen
Tijdens een wedstrijd van systeem veranderen vind ik altijd eigenlijk zo'n halfbakken maatregel, helpt alleen wanneer je goede spelers (die in vorm zijn) erin mikt.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik heb die quiz 2 dagen geleden ook ingevuld maar mijn score wordt maar niet doorberekend, weet jij hoe dat zit?
Je kan hem invullen tot de finaledag geloof ik en dan zul je je punten ook te zien krijgen.
Misschien met het oog dat je anders andere mensen de juiste antwoorden gaat geven.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Tweede helft was geen spat beter. Laatste twintig minuten de bal zelfs niet meer gehad. Echt geen seconde idee gehad dat 2-2 ging vallen puur omdat we zelfs niet in buurt van goal kwamen.
Gewoon als team en individueel niet goed genoeg. Systeem of poppetjes waren hier niet bepalend.
2e helft was wel degelijk beter. Met Huntelaar voorin kon ook van Persie beter zijn ei kwijt. Hij is geen spits voor Oranje, dat is nu wel duidelijk. Miste ook 1,5e kans in de 1e helft, waarbij die 1e 100% erin moet. Sta je 1-0 voor. Maar buiten dat, spel was na rust iets beter, zonder dat het goed werd.
Ik las overigens een paar pagina's terug dat je van Bommel aanvallen maar lachwekkend vind deze weken. Maar jij moet toch ook zien dat ie er niks meer van bakt? Is steeds te laat, doet steeds achteruit spelen en vertraagt het spel enorm. Vind het plots niet meer zo'n ramp dat PSV hem haalde.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4110 stemmen
Ik vind het wel een ramp, voor PSV
Riep een half jaar geleden al dat ie over the hill was. Maar mensen denken echt dat hij zo onmisbaar voor Milan was.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.