- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Feit is ook dat van zijn 29 competitiedoelpunten er maar vier tegen ploeg uit het linkerrijtje waren. En geen één tegen een top4 ploeg.
Zal mij een worst wezen. Hij heeft gewoon 3 goals tegen Werder, 2 tegen Wolfsburg die in 2009 gewoon kampioen zijn geworden, 1 tegen Bayer Leverkusen die gewoon de groepsfase van de CL hebben overleefd en 1 tegen een Hannover 96 dat 7de staat. Wat je ook niet moet vergeten is dat Schalke een minder team heeft dan Arsenal, in een beter team is het altijd makkelijker scoren dan in een minder team. Daarnaast heeft hij in de EL gewoon 10 goals gemaakt, waar de topscorer Falcao er 12 heeft gemaakt. Huntelaar staat daarmee 2de. Nee, de statistieken zeggen genoeg. Huntelaar is een betere afmaker dan Van Persie. Wat ook belangrijk is wie het best in Oranje past, het verleden heeft uitgewezijn dat Van Persie in de spits niet werkt. Ik snap dan ook niet dat mensen dat nog steeds als optie zien.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
De Meester legt het nog eens haarfijn uit:
http://www.vi.nl/eknieuws/221709/Cruijff-Geen-diepte-in-je-spel-is-vragen-om-problemen.htm
Alleen Bange Bert snapt het natuurlijk niet...
En dan zegt kos dat Cruijff geen voetbalverstand heeft....
Volgens mij zegt zelfs de buurvrouw op de hoek al tijden dat je geen v der Vaart en Van Persie als buitenspelers moet gebruiken.
Normaal schrijft Jopie vaak domme dingen maar op zn minst gedurfd. Dat is nog beter dan dit stukje dat werkelijk iedereen al tijden weet.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Volgens mij zegt zelfs de buurvrouw op de hoek al tijden dat je geen v der Vaart en Van Persie als buitenspelers moet gebruiken.
Normaal schrijft Jopie vaak domme dingen maar op zn minst gedurfd. Dat is nog beter dan dit stukje dat werkelijk iedereen al tijden weet.
Haha zo'n reactie had ik al verwacht. Ik hoor anders veel mensen die Van Persie op rechts overwegen? Dus zo vanzelfsprekend is het niet 
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Misschien vrienden met meer voetbalverstand uitzoeken.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
http://www.vi.nl/nieuws/221686/Messi-veruit-productiefste-speler-in-Europa-dit-seizoen.htm
Dit zijn de feiten, nogmaals even de top-3:
1. Messi (73 goals in 60 wedstrijden)
2. Ronaldo (60 goals in 55 wedstrijden)
3. Huntelaar (48 goals)
Zegt genoeg lijkt me...
Huntelaar heeft het erg goed gedaan, net als van Persie. Huntelaar kan alleen in de spits terecht, van Persie ook op andere posities. Allebei in de basis is prima. Werkt niet dit, dan moet je voor de betere voetballer kiezen: van Persie. Je beste speler zet je altijd in de basis.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Wat je ook niet moet vergeten is dat Schalke een minder team heeft dan Arsenal, in een beter team is het altijd makkelijker scoren dan in een minder team.
En voor het gemak vergeet je dat Arsenal in een sterkere competitie speelt. Relatief gezien zijn Schalke en Arsenal wel met elkaar te vergelijken: subtop in hun competitie.
Nee, de statistieken zeggen genoeg. Huntelaar is een betere afmaker dan Van Persie.
Knap dat je dit uit de statistieken kunt halen. 
Wat ook belangrijk is wie het best in Oranje past, het verleden heeft uitgewezijn dat Van Persie in de spits niet werkt.
Omdat hij een matig W.K. heeft gespeeld? Net als de Oranje spitsen van zo'n beetje de laatste 12 jaar? Huntelaar moet het ook nog laten zien in Oranje. Scoort veel tegen de kleine ploegen.
Ik snap dan ook niet dat mensen dat nog steeds als optie zien.
Misschien omdat van Persie op dit moment één van de beste spitsen ter wereld is misschien?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik had het allang omgegooid als ik Bert was. We hebben twee van de beste spitsen ter wereld en nog krijgen we ze niet aan het voetballen zoals we zouden willen.
4-3-3 met echte buitenspelers, elke speler die dat niet kan (ook al is het een grote naam) uit het elftal halen.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Ik zou van Persie op linksbuiten zetten.
Van Persie - Huntelaar - Robben
---------------- Sneijder ----------------
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Maar dan heb je een spits op links en een linkspoot op rechts. Dan ga je weer geen voorzetten vanaf de flanken krijgen.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Gewoon met 2 spitsen spelen. Robben is toch voor of al snel tijdens toernooi geblesseerd en dan heb je geen echte buitenspelers meer.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
---------De Jong------------Bommel--------
Sneijder----------------------------------Robben
----------Huntelaar-----------Van Persie---------
Ik weet alleen niet of dit wel mogelijk is.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Maar dan heb je een spits op links en een linkspoot op rechts. Dan ga je weer geen voorzetten vanaf de flanken krijgen.
Robben en van Persie zullen een actie maken en zelf scoren. 
Desnoods kun je van Persie en Robben laten rouleren tijdens de wedstrijd.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Tja, je kan A&L chauvinistisch noemen en dat is ie misschien ook wel maar die negatieve en denigerende opmerkingen van jou raken vaak ook kant nog wal.
Waarom ben jij altijd zo verzuurd eigenlijk? Je zal als NEC-er niet veel te vieren hebben in je leven, maar dit slaat ook niet altijd ergens op.

Amen to that.
kos lijkt soms wel het geirriteerde broertje van otherfool, maar bij die laatste weet je tenminste nog dat je hem niet serieus moet nemen omdat ie te opzichtig trollt.
Altijd dat zure, chagrijnige, denigrerende, minachtende, negatieve toontje van kos rondom eigenlijk alles buiten Real Madrid is vrij vervelend. Snap niet dat je voetbal volgt als alles kut, stom en vervelend is.
PS: Blij met nr 9 voor Huntelaar, niet blij dat Kuijt en Bouma volgens de nummers ook in de basis staan. God verhoede dat.....brrr. Bouma kan dat alleen doen als Mathijsen ontbreekt. Van de LB positie moet hij heel snel ver weg blijven. En Kuijt voorin is een belediging voor elke international die wel talent bezit.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Je moet 'm wel echt niet he, Dirkje Kuijt. Nochtans een echte teamspeler. Zo'n jongens heb je echt nodig in een team, met 11 balletdansers kom je er niet.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Je moet 'm wel echt niet he, Dirkje Kuijt. Nochtans een echte teamspeler. Zo'n jongens heb je echt nodig in een team, met 11 balletdansers kom je er niet.
Ik waardeer zijn gedraaf voor de ploeg, maar het is een waardeloze speler. Scorend vermogen = matig. Techniek = matig. Links of rechtsbuiten wordt ie gezet, maar hij kan geen voorzet afgeven. En erger, we barsten van de geweldige spelers voorin, dan ga je niet zo'n gozer erin zetten die alleen maar aan verdedigen doet ipv aanvallen. Paar jaar terug had hij nog wel een beetje niveau, maar Kuijt is het type speler dat als ie minder wordt snel weinig waard meer is op dit niveau, omdat hij heel veel moet compenseren met rennen, sleuren en ploegen. Type spits dat goed bij Engeland of Schotland zou passen, niet bij een verfijnde ploeg als Nederland. We hebben met oa Nigel de Jong en van Bommel al 2 brekers in de ploeg, da's meer dan genoeg.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Klopt. Vrij lachwekkend hoe er door o.a. A&L over Kuijt gesproken wordt. Maar Jawaddedadde, Kuijt heeft bij Feyenoord gespeeld. 
Niet dat Kuijt nu nog een basisplaats verdient, maar de beste man staat zowat in de top 10 van meest scorende Oranje spelers en was op het W.K. 2010 nog vrij sterk.
Van Bommel is natuurlijk veel meer dan een breker, ook al is hij reeds op z'n retour.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
En voor het gemak vergeet je dat Arsenal in een sterkere competitie speelt. Relatief gezien zijn Schalke en Arsenal wel met elkaar te vergelijken: subtop in hun competitie.
Klopt, daarom is Huntelaar een betere afmaker. Hij heeft namelijk Europees 48x gescoord, waar Van Persie (maar) 37x heeft gescoord.
Nee, de statistieken zeggen genoeg. Huntelaar is een betere afmaker dan Van Persie.
Knap dat je dit uit de statistieken kunt halen.
[/quote]
Dat is toch ook allom bekend? Van Persie is een completere voetballer als Huntelaar, zo heeft Van Persie een actie, meer inzicht en meer techniek. Puur in de 16 is Huntelaar echter beter.
Wat ook belangrijk is wie het best in Oranje past, het verleden heeft uitgewezijn dat Van Persie in de spits niet werkt.
Omdat hij een matig W.K. heeft gespeeld? Net als de Oranje spitsen van zo'n beetje de laatste 12 jaar? Huntelaar moet het ook nog laten zien in Oranje. Scoort veel tegen de kleine ploegen. [/quote]
Huntelaar heeft het vaak zat laten zien in Oranje. Ja, vind je het gek dat hij weinig scoort tegen de grote tegenstanders krijgt hij geen kans... Daarnaat heeft Huntelaar bijv. op het EK 2008 nog gewoon gescoord.
Ik snap dan ook niet dat mensen dat nog steeds als optie zien.
Misschien omdat van Persie op dit moment één van de beste spitsen ter wereld is misschien? [/quote]
Dat klopt, maar dan moet het wel om hem draaien. Dat is in Oranje gewoonweg niet het geval. Zoals je al zei, ik zou ze allebei opstellen (het liefst als 2 spitsen, maar Bertje doet dat niet). Dan maar Huntelaar in de spits en Van Persie op rechts, waar hij ook gewoon goed tot zijn recht komt. Dan moet je er wel voor zorgen dat je op rechts diepgang hebt doordat Van der Wiel veel opkomt. Sneijder erachter en Robben op links en je hebt een wereldelftal. Laat die 3 dan ook maar eens rouleren (laat Van Persie geregeld in de spits duiken) en je hebt een onverdedigbaar elftal. Waarom zou het niet kunnen? Het zou toch zonde zijn als je óf Van Persie óf Huntelaar op de bank zou zetten? Nou kan Huntelaar alleen maar in de spits, dan zou ik hem daar ook gewoon neerzetten. Van Persie kan prima als rechtsbuiten, kijk maar naar die goal tegen Bulgarije. Dan kan hij binnenkomen en is Sneijder de man die kan steken.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Klopt. Vrij lachwekkend hoe er door o.a. A&L over Kuijt gesproken wordt. Maar Jawaddedadde, Kuijt heeft bij Feyenoord gespeeld. 
Niet dat Kuijt nu nog een basisplaats verdient, maar de beste man staat zowat in de top 10 van meest scorende Oranje spelers en was op het W.K. 2010 nog vrij sterk.
Niet lachwekkend. Hij staat zelfs bij Liverpool niet in de basis, wat heel veel zegt. De man is over zijn top heen, heeft geen techniek, kan geen mannetje passeren en heeft geen inzicht. Het enige wat hij kan is hard werken. Hard werken is iets wat je normaal ook moet doen, dus heb je Kuijt niet nodig. Daarnaast heb je in De Jong en Van Bommel twee aanjagers. Je hebt veel meer aan een Emanuelson op linksbuiten dan Kuijt. Ik snap niet wat je in Kuijt ziet. Je gaat me toch niet zeggen dat een linksbuiten die langzaam is, geen techniek heeft, geen passeeractie heeft en geen geweldige voorzet, de ideale linksbuiten is voor Oranje? Alleen maar omdat hij een beetje hard werkt? Nou, ik zeg je Robben en Van Persie zullen ook keihard werken op het EK. Er zal echt niemand zijn die er daar de kantjes van afloopt.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Hij heeft namelijk Europees 48x gescoord.
Dat is wel veel ja. Dan zou ik 'm zeker opstellen.
Dat is toch ook allom bekend? Van Persie is een completere voetballer als Huntelaar, zo heeft Van Persie een actie, meer inzicht en meer techniek. Puur in de 16 is Huntelaar echter beter.
Het is alom bekend dat van Persie een betere voetballer is. Maar niet dat Huntelaar een betere afmaker is. Huntelaar is een pure spits, kan niks anders. Dat wil niet meteen zeggen dat van Persie geen spits is of een zeer sterke afmaker. Eén tegen één is van Persie dodelijk.
Huntelaar heeft het vaak zat laten zien in Oranje. Ja, vind je het gek dat hij weinig scoort tegen de grote tegenstanders krijgt hij geen kans... Daarnaat heeft Huntelaar bijv. op het EK 2008 nog gewoon gescoord.
Dat zeg ik: Huntelaar moet het ook nog laten zien. Knap dat hij gescoord heeft op het EK 2008. Van Persie niet.
Dat klopt, maar dan moet het wel om hem draaien. Dat is in Oranje gewoonweg niet het geval. Zoals je al zei, ik zou ze allebei opstellen (het liefst als 2 spitsen, maar Bertje doet dat niet). Dan maar Huntelaar in de spits en Van Persie op rechts, waar hij ook gewoon goed tot zijn recht komt. Dan moet je er wel voor zorgen dat je op rechts diepgang hebt doordat Van der Wiel veel opkomt. Sneijder erachter en Robben op links en je hebt een wereldelftal. Laat die 3 dan ook maar eens rouleren (laat Van Persie geregeld in de spits duiken) en je hebt een onverdedigbaar elftal. Waarom zou het niet kunnen? Het zou toch zonde zijn als je óf Van Persie óf Huntelaar op de bank zou zetten? Nou kan Huntelaar alleen maar in de spits, dan zou ik hem daar ook gewoon neerzetten. Van Persie kan prima als rechtsbuiten, kijk maar naar die goal tegen Bulgarije. Dan kan hij binnenkomen en is Sneijder de man die kan steken.
Ik geloof dat heel Nederland dit wil proberen. Denk ook wel dat van Marwijk dit gaat proberen.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Van Bommel is natuurlijk veel meer dan een breker, ook al is hij reeds op z'n retour.
Luister, het heeft echt niks met jouw club te maken. Als ik zo zou redeneren dan zou ik ook zeggen dat PSVer van Bommel kut zou zijn bv. Dat kan ik echt wel scheiden van elkaar. Vind Kuijt gewoon een matige speler en sowieso niet het type dat ik graag zie.
Dat hij bij de top 10 scorende spelers staat kan best, maar hij staat ook al sinds 2004 in Oranje he. En in 2010 was hij soms nuttig, maar bepaald niet geweldig. En nu zijn we alweer 2 jaar verder ook. Hij staat wissel bij een club dat er geen zak meer van kan, waar de meest niveauloze spelers nog in de basis staan. Zegt je dat helemaal niks? Alleen Feyenoord en het ver weg gezakte HSV willen hem nog hebben, zeg je dat ook niks?
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Niet lachwekkend. Hij staat zelfs bij Liverpool niet in de basis, wat heel veel zegt. De man is over zijn top heen, heeft geen techniek, kan geen mannetje passeren en heeft geen inzicht. Het enige wat hij kan is hard werken. Hard werken is iets wat je normaal ook moet doen, dus heb je Kuijt niet nodig. Daarnaast heb je in De Jong en Van Bommel twee aanjagers. Je hebt veel meer aan een Emanuelson op linksbuiten dan Kuijt. Ik snap niet wat je in Kuijt ziet. Je gaat me toch niet zeggen dat een linksbuiten die langzaam is, geen techniek heeft, geen passeeractie heeft en geen geweldige voorzet, de ideale linksbuiten is voor Oranje? Alleen maar omdat hij een beetje hard werkt? Nou, ik zeg je Robben en Van Persie zullen ook keihard werken op het EK. Er zal echt niemand zijn die er daar de kantjes van afloopt.
Lezen, Druijf.
Overigens heeft Kuijt wel inzicht. Gewoon meenemen voor d'r bij. Helaas is Kuijt niet iemand die nog iets kan forceren in het laatste deel van een wedstrijd, dus mag mee voor het geval iemand geblesseerd raakt.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Wat vond je van die assist op Huntelaar tegen Bayern, Jari?
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Uitstekend. Verbazingwekkend is het 2e wat bij me opkwam 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Robben en van Persie zullen een actie maken en zelf scoren. 
Desnoods kun je van Persie en Robben laten rouleren tijdens de wedstrijd.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Uitstekend. Verbazingwekkend is het 2e wat bij me opkwam
Dat verbaast mij dan weer niet. 
Ik ben ook bepaald geen liefhebber van Kuyt, maar de aversie schiet een beetje door. Nuttig lid van deze selectie.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Was ook met een knipoog. Ik weet als geen ander dat Huntelaar zelf geen kansen kan creëren. 
Met Robben ernaast en Sneijder erachter kun je beter helemaal geen spits opstellen. 
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
maar de aversie schiet een beetje door. Nuttig lid van deze selectie.
Precies.
Ik heb het dan ook over dit soort opmerkingen, die lachwekkend zijn:
niet blij dat Kuijt volgens de nummers ook in de basis staan. God verhoede dat.....brrr.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Dat is vooral een belediging voor de spitsen die erbuiten worden gezet
Ik ben nog coulant voor de verdedigers.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Behalve onze bondscoach......
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Precies.
Ik heb het dan ook over dit soort opmerkingen, die lachwekkend zijn:
Ik overdrijf graag wat, maar mijn punt is niet veranderd. Het is een schande dat een prutser als Kuijt de plek in zou nemen van iemand die wel de techniek en het niveau bezit om aanvallend wat bij te dragen. Enige reden waarom Kuijt voorin speelt is omdat hij hard werkt en meeverdedigd. Buiten Rotterdam is geloof ik vrij weinig interesse in Kuijt de voetballer.
Overigens doe jij dat overdrijven net zo hard bij bv vd Wiel en Vermeer.
Grootst mogelijke bullshit weer. Komt vooral omdat ik altijd op onzin van mensen zoals jij moet reagren hier.
Mag je vinden, maar ik las het, ik lees het en we blijven het denk ik lezen dus er zal een kern van waarheid inzitten, nietwaar? Je hoeft niet op alles verzuurd en geergerd te reageren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.