• 17.878 nieuwsartikelen
  • 183.988 films
  • 12.741 series
  • 35.191 seizoenen
  • 658.756 acteurs
  • 200.938 gebruikers
  • 9.507.323 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Hoe kom je daar toch weer bij?

Alleen met 11 man in het eigen strafschopgebied maak je kans ver te komen in de CL als NL'se club zijnde.

Welnee, we kunnen in Nederland niet verdedigen. We redden het alleen als we ons zelf blijven. Bij Ajax is dat 433 spelen, in de aanval en met goed combinatie en positiespel. Het is ook niet zo vreemd dat Ajax nu met de Boer 2 jaar weer de beste is. Ajax gaat terug naar de kernwaarden van haar bestaan. Ook Lyon en Man Utd hadden het er erg moeilijk mee dit jaar.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Kernwaarden, ons zelf blijven? Toe maar. Daar hoorde ik je niet over toen Jol nog wedstrijdjes won.

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

Meer dan 100 goals, dat was verder aanvallend genoeg lijkt mij. Volgens mij was alleen Twente uit een aanfluiting(0-2 winst uit 2 counters).

http://pdfcast.org/download/de-uitsupporters-ranglijst-2012.pdf

Feyenoord en Ajax bovenaan. Uiteraard Beetje jammer van de uitsupportersverboden, die toch een licht vertekend beeld geven qua cijfers bij een aantal clubs. Zelfde geldt ook voor bv. Feyenoord en Ajax supporters in thuisvakken(vaak naast het uitvak, mooi voorbeeld is Roda uit) waar je vaak ook nog veel meer ziet.

kos

• 46846 berichten
  • 8969 stemmen

. .is er serieus iemand die hier een analyse en rapport van maakt?

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Welnee, we kunnen in Nederland niet verdedigen.

Precies de reden dat het niet meer gaat lukken met de huidige opzet van de UEFA.

We redden het alleen als we ons zelf blijven. Bij Ajax is dat 433 spelen, in de aanval en met goed combinatie en positiespel. Het is ook niet zo vreemd dat Ajax nu met de Boer 2 jaar weer de beste is. Ajax gaat terug naar de kernwaarden van haar bestaan. Ook Lyon en Man Utd hadden het er erg moeilijk mee dit jaar.

Drie woorden: te weinig kwaliteit.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

rep_robert schreef:

http://pdfcast.org/download/de-uitsupporters-ranglijst-2012.pdf

Feyenoord en Ajax bovenaan. Uiteraard Beetje jammer van de uitsupportersverboden, die toch een licht vertekend beeld geven qua cijfers bij een aantal clubs. Zelfde geldt ook voor bv. Feyenoord en Ajax supporters in thuisvakken(vaak naast het uitvak, mooi voorbeeld is Roda uit) waar je vaak ook nog veel meer ziet.

Ajax kun je weglaten;

Feyenoord bovenaan.

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

Gelukkig wordt er overal toelichting bij gegeven Rico

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Precies de reden dat het niet meer gaat lukken met de huidige opzet van de UEFA.

(quote)

Drie woorden: te weinig kwaliteit.

Nu te weinig kwaliteit ja, over enkele jaren misschien niet. Dan valt er incidenteel te stunten. Verbeter de jeugdopleiding, scout alleen spelers met grote meerwaarde, zorg dat de contracten in orde zijn, verbeter randzaken. Allemaal dingen waar Ajax met Jonk, Bergkamp en de Boer mee bezig is. En het belangrijkste, zorg voor continuiteit. Dat de Boer Liverpool afwijst is een heel goed teken.

Wel mooi dat jullie allemaal er lacherig over doen. Dat jullie geen ambitie hebben wil niet zeggen dat Ajax dan ook maar niks mag proberen.

kos

• 46846 berichten
  • 8969 stemmen

Betere jeugdopleiding, spelers met meerwaarde scouten en zorgen dat contracten goed zijn is natuurlijk totaal niks nieuws. Net alsof ze dat voorheen nooit wilden bij Ajax .

Je moet het alleen ook nog kunnen. Ik zou dan ook totaal niet weten waarom dat binnen afzienbare termijn zou verbeteren qua effecten en volgens mij weten ze dat zelf ook niet echt.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Wel gewild, niet gedaan. Fatsoenlijk de jeugd opleiden en beter gericht scouten moet makkelijk te verbeteren zijn gezien de laatste jaren.

Dat jij het niet ziet gebeuren zegt me vrij weinig. Je bekijkt elk idee toch negatief ingesteld. We zijn alweer 2 jaar de kampioen van Nederland en dit is nog maar het voortraject. Er komen nog mooie jaren aan onder deze leiding.

kos

• 46846 berichten
  • 8969 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Wel gewild, niet gedaan. Fatsoenlijk de jeugd opleiden en beter gericht scouten moet makkelijk te verbeteren zijn gezien de laatste jaren.

Dat jij het niet ziet gebeuren zegt me vrij weinig. Je bekijkt elk idee toch negatief ingesteld. We zijn alweer 2 jaar de kampioen van Nederland en dit is nog maar het voortraject. Er komen nog mooie jaren aan onder deze leiding.

Oh, maar dat ontken ik ook niet, maar dat lijkt me juist het gevolg van zaken die wellicht al prima lopen. Waarom dit het 'voortraject' zou zijn is me niet geheel duidelijk...

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Zaken die prima lopen? We zoeken een nieuwe directie en RvC, de plannen voor hervorming van de jeugd lopen pas een aantal maanden en het technische beleid is aangepast. Bij Ajax liep er tot voor kort juist vrij weinig goed. En nog steeds kan er een hoop beter. Financieel en sportief gezien valt er veel meer nog uit deze club te halen.

kos

• 46846 berichten
  • 8969 stemmen

Dat betwijfel ik ten zeerste. En ik zie vooralsnog vooral erg veel lege woorden de afgelopen jaren.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Dat 2e klopt, vandaar ook dat Cruijff zich ermee ging bemoeien. Het duurde ruim een jaar, maar nu de rust terugkeert en binnenkort een nieuwe directie ook de lijn volgt zal de club weer kunnen groeien. Weg met de kliekjes als gewoon 1 visie wordt gevolgd. Slop en vd Aat moeten er wel uitgedonderd worden, zeker die rat van een vd Aat. Hervormingen en de resultaten daarvan zijn niet meteen zichtbaar, maar dat komt vanzelf wel. Zie bv de jeugd, die nu veel meer individueel getraind wordt zodat de talenten die het 1e halen meer kunnen dan een Blind of Ebecilio.

kos

• 46846 berichten
  • 8969 stemmen

Dat wordt gezegd ja, maar of dat zo is en ook degelijk effect heeft is allemaal wel ERG speculatief lijkt me. Evenals dat alles zogenaamd perfect gestroomlijnd gaat lopen als er 1 Johan-visie gevolgd gaat worden.

net alsof er dan geen bakken vol problemen kunnen ontstaan.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Dat wordt gezegd ja, maar of dat zo is en ook degelijk effect heeft is allemaal wel ERG speculatief lijkt me. Evenals dat alles zogenaamd perfect gestroomlijnd gaat lopen als er 1 Johan-visie gevolgd gaat worden.

net alsof er dan geen bakken vol problemen kunnen ontstaan.

Uiteraard heb je geen garantie, maar je hebt wel de garantie dat het op de oude manier niks was en zou worden.

Maar het zijn vele zaken die aangepast worden. Het 1e speelt altijd 433 op de Ajax manier, net als de jeugd. Als je dan iemand inpast, dan weet hij wat ie moet doen. Bv Jol week veel te veel van de Ajax filosofie af op het einde. Ik vond hem toen een prima coach, maar voor de lange termijn is dit met de Boer veel beter. Nu staan alle neuzen (ik wacht tot iemand er een grap van maakt...) weer 1 kant op.

kos

• 46846 berichten
  • 8969 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar het zijn vele zaken die aangepast worden. Het 1e speelt altijd 433 op de Ajax manier, net als de jeugd. Als je dan iemand inpast, dan weet hij wat ie moet doen. Bv Jol week veel te veel van de Ajax filosofie af op het einde. Ik vond hem toen een prima coach, maar voor de lange termijn is dit met de Boer veel beter. Nu staan alle neuzen (ik wacht tot iemand er een grap van maakt...) weer 1 kant op.

Die 4-3-3- hebben ze altijd gehad. Totdat het echt niet anders kon en ze er totaal de spelers niet voor hadden, dan is het niet zo raar dat je afwijkt en dat zal ook echt wel gebeuren als ze een selectie hebben waarin 4-3-3 niet blijkt te werken en ze blijven verliezen.

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

We hebben in ieder geval geen coach die na anderhalf jaar gelijk voor het geld kiest en ervandoor gaat. Er wordt dus ook echt wel gedacht aan de lange termijn visie.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Nu te weinig kwaliteit ja, over enkele jaren misschien niet. Dan valt er incidenteel te stunten. Verbeter de jeugdopleiding, scout alleen spelers met grote meerwaarde, zorg dat de contracten in orde zijn, verbeter randzaken. Allemaal dingen waar Ajax met Jonk, Bergkamp en de Boer mee bezig is. En het belangrijkste, zorg voor continuiteit. Dat de Boer Liverpool afwijst is een heel goed teken.

Wel mooi dat jullie allemaal er lacherig over doen. Dat jullie geen ambitie hebben wil niet zeggen dat Ajax dan ook maar niks mag proberen.

Wat heeft dat nou weer met "onze" ambities te maken? Zie het meer als realistisch.

Opleiden, prima. Nederland zal absoluut nog genoeg grote voetballers voortbrengen/opleiden. Echter, deze spelers blijven nooit langer dan 2 a 3 jaar bij een Nederlandse club voetballen als ze écht goed zijn, CL-goed dus. Misschien met héél veel geluk, als werkelijk alles samen valt, dat we ooit weer een ijzersterk elftal hebben, die een kans heeft op de titel. Maar dan moeten er een aantal bijzondere talenten tegelijkertijd doorbreken en oude rotten, die nog écht een meerwaarde hebben op CL-niveau (kans is klein), komen ook precies, met veel geluk, op dat moment terug.

Nogal naïef om het geld over het hoofd te zien, daar draait alles om.

Een Nederlandse club die de CL wint zou het achtste wereldwonder zijn, een sprookje dat de gebroeders Grimm nooit schreven.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

El Salvador De Grote Meester snapt het ten minste, eindelijk iemand die verstandig is

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Voetbalzone - BILD bepaald niet blij met Robben: ?Gelukkig speelt hij straks voor Oranje?

BILD

Robben durfde tenminste die strafschop te nemen. Bayerns aanvoerder durfde niet eens te kijken op dat moment......

Ze vinden het toch leuk om een Nederlandse speler af te branden als het niet mee zit,treurig.

Ik hoop dat Nederland Duitsland afslacht op het EK.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Maher kiest overigens voor Oranje, ook als ie niet mee naar het EK mag. Geweldig goed nieuws, jongen met gruwelijk veel talent, klasse en inzicht. Kunnen we weer 15 jaar met zo'n speler vooruit.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

%%%%%% schreef:

Voetbalzone - BILD bepaald niet blij met Robben: ?Gelukkig speelt hij straks voor Oranje?

BILD

Robben durfde tenminste die strafschop te nemen. Bayerns aanvoerder durfde niet eens te kijken op dat moment......

Ze vinden het toch leuk om een Nederlandse speler af te branden als het niet mee zit,treurig.

Ik hoop dat Nederland Duitsland afslacht op het EK.

Ach, die Duitsers miste er zelf ook een....

schram101

• 16771 berichten
  • 2381 stemmen

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Haha belachelijk. Ze moeten het volledig bij zichzelf zoeken. Fouten maak je als je risico neemt en dat durven ze zelf niet.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Vreemd dat Bild niet ook zegt dat ze gewoon voorstonden in de penalty-shootout en er wat spelers flink faalden waaronder hun lievelingetje Schweini.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Nou nou, Bild schrijft Arjen Floppen... bijna net zo erg als de tweet van Ramos.

Waar gaat dit over?

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Voor je de boel weer voor eeuwig gaat verdraaien, de tweet van Ramos is helemaal niet erg. Alleen wat jammerlijk.

Arjen Floppen boeit ook geen drol, het is ook alleen wat sneu. Dat zo'n Schweinsteiger in de wedstrijd zijn verantwoordelijkheid niet nam noemt Bild niet, want hij moet nog een EK winnen en Robben is van de vijand.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

Gelukkig heeft Schweini zijn niveau (ook) voorlopig niet te pakken... Wel grappig dat otherfool Kroos zo'n geweldig talent vindt. Valt reuze mee joh.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Ja, ik vind ook dat we Duitsland niet zo enorm moeten overschatten. Net als Spanje en Nederland tikken ze iedereen scheel in topvorm. Maar ik heb Duitsland ook genoeg kut wedstrijden zien spelen, verloren thuis nog recent van Frankrijk.

Ook bij Duitsland staan er achterin minus Lahm geen wereldspelers en moeten ze het voorin ook hebben van flitsen van klassespelers als Gomez, Gotze en Klose. Middenveld van Duitsland is wel absoluut briljant, maar Spanje en Nederland hebben dat ook normaal. Ozil en Scheinsteiger zijn echt top, maar Sneijder en vd Vaart ook.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.