- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
en moeten ze het voorin ook hebben van flitsen van klassespelers als Gomez, Gotze en Klose. .
Nederlandse aanval is natuurlijk 100 keer beter dan deze spelers.
Echter is hun verdediging en met name middenveld ook wel wat beter en al helemaal het teamspel vele malen beter dan Nederland.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Heeft Nederland ooit wel eens verloren van Duitsland in de poulefase van een EK of WK trouwens? Kan het me namelijk niet heugen. Nederland-Duitsland wordt een gelijkspelletje denk ik.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
De cijfers tonen niet aan dat hun achterhoede beter is. En hun middenveld, tsja....we zijn in Duitsland gedeklasseerd, maar we misten toen wel 4, 5 normale basisspelers. Ik denk dat Oranje op volle kracht de Duitsers partij kan bieden. Op het WK was teamspel juist onze grote kracht.
PS: http://www.vi.nl/nieuws/221353/Messi-wint-Gouden-Schoen-met-recordaantal-punten.htm
Toch wel knap, achter de ongenaakbare top 2 staan toch op 3 en 4 twee Nederlanders. En met Dost erbij hebben we 3 landgenoten in de top 8.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Wel lullig dat het bij Nederland x 1,5 gaat haha, maar toch netjes ja.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
De cijfers tonen niet aan dat hun achterhoede beter is. En hun middenveld, tsja....we zijn in Duitsland gedeklasseerd, maar we misten toen wel 4, 5 normale basisspelers. Ik denk dat Oranje op volle kracht de Duitsers partij kan bieden. Op het WK was teamspel juist onze grote kracht.
.
Nee, wij missen duidelijk de teamdynamiek van die Duitsers. Durf zelfs zover te gaan dat zij het echte totaalvoetbal spelen ipv Nederland. Alles vloeit in elkaar over waar het bij ons allemaal stroperig is en met kansloos getik rond de 16 blijft hangen en er dan niet door komt.
Wij moeten het echt veel meer van individuele kwaliteiten hebben.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4813 stemmen
Nederlandse aanval is natuurlijk 100 keer beter dan deze spelers.
Echter is hun verdediging en met name middenveld ook wel wat beter en al helemaal het teamspel vele malen beter dan Nederland.
Niet zo een fan van Klose en Gomez maar Götze is echt wel een geweldige speler hoor. Ben als fan van Dortmund ook wel benieuwd naar Polen met Kuba, Piszczek en Lewandowski. Vooral die laatste vond ik echt zeer sterk dit jaar.
Zonder België supporter ik maar weer voor Kroatië (wegens roots daar) en Duitsland (die me sinds het WK 2010 erg kunnen bekoren).
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Niet zo een fan van Klose en Gomez maar Götze is echt wel een geweldige speler hoor. Ben als fan van Dortmund ook wel benieuwd naar Polen met Kuba, Piszczek en Lewandowski. Vooral die laatste vond ik echt zeer sterk dit jaar.
.
Dat weet ik, vind Gotze ook een supertalent hoor, maar de Van Persies en Robbens van deze wereld zijn toch wel een stukje verder.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Nee, wij missen duidelijk de teamdynamiek van die Duitsers. Durf zelfs zover te gaan dat zij het echte totaalvoetbal spelen ipv Nederland. Alles vloeit in elkaar over waar het bij ons allemaal stroperig is en met kansloos getik rond de 16 blijft hangen en er dan niet door komt.
En hoevaak laat Duitsland dat zien? Oranje speelde ook totaalvoetbal tegen Zweden en Hongarije in de kwalificaties.
Duitsland heeft een sublieme ploeg, maar worden wel iets te opgehemeld in vergelijking met NL en Spanje.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Maar fouten maken omdat je zo'n groot ego hebt dat je per se de man wilt zijn die de CL finale beslist, daar mag je best op afgerekend worden.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Dat heeft Duitsland meer gedaan dan Oranje de afgelopen jaren, maar Oranje kan het ook.
Met Nigel de Jong wordt het al lastig om flitsend voetbal te spelen. 
Qua teamdynamiek heb je gelijk, maar hopelijk onstaat er op het E.K. weer net zo'n teamsfeer als Oranje op het afgelopen W.K. had: iedereen gaat voor elkaar door het vuur. Het Feyenoord van afgelopen seizoen deed me daar wat aan denken.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4813 stemmen
Robben miste ook al een penalty 10 minuten voor tijd in de match tegen Dortmund, waardoor ze de titel konden vergeten. Bovendien wil hij soms iets té veel beslissend zijn. Trapt corners, vrije trappen en komt 55x naar binnen gesneden om daarna de bal in de tribune te rammen terwijl er vaak betere opties waren.
Ik vond Robben zelf redelijk irritant zaterdag en supporterde toch voor Bayern. Lijkt me dat dit ook wel allemaal meespeelt, vooral die andere levensbelangrijke penaltymisser.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Tsja, in de bekerfinale en uit bij Real Madrid schoot hij wel een penalty raak. Overigens zou ik hem ook niet als vaste nemer kiezen, maar terzijde. Hij moet ook niet corners e.d. nemen. Bij Oranje doet Sneijder dat gelukkig, stuk beter. Robben is een wat eentonige speler, maar heeft een dusdanig hoog niveau dat hij toch steeds te goed voor verdedigers blijft, ondanks dat ze weten hoe hij speelt.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4813 stemmen
Robben is een wat eentonige speler, maar heeft een dusdanig hoog niveau dat hij toch steeds te goed voor verdedigers blijft, ondanks dat ze weten hoe hij speelt.
Ja, dit klopt wel. Er zijn maar weinig spelers die dat kunnen.
Dat hij ook strafschoppen binnenschiet, doet natuurlijk weinig af van het feit dat zijn 2 missers een belangrijk aandeel hadden in zowel het verlies van de titel als van de CL. En daar blijf je dan achter als Bayern, zonder prijzen. Kan me wel voorstellen dat niet iedereen even blij is op Robben.
Om even een vergelijking te maken: moest hetzelfde gebeuren met Vertonghen bij Ajax, zou je hier gelijkaardige reacties zien over die 'domme, arrogante Belg'... 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ach, tegen Dortmund in de competitie kon het via die pingel vlak voor tijd 1-1 worden, maar het gat was dan nog 3 punten gebleven, had Bayern het ook niet gered. In de finale was het natuurlijk zaterdag wel een fatale, maar anderzijds, zonder zijn pingel in Madrid hadden ze er niet eens in gestaan.
Vind de selectie van Bayern ballen missen (figuurlijk in dit geval
), niemand neemt daar verantwoordelijkheid. Waarom neemt een Lahm, Schweiinsteiger of Gomez niet vast de pingels? Zeker van een spits verwacht je dat wel, doet Huntelaar ook bij Schalke of v Persie bij Arsenal.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Tsja, in de bekerfinale en uit bij Real Madrid schoot hij wel een penalty raak. Overigens zou ik hem ook niet als vaste nemer kiezen, maar terzijde. Hij moet ook niet corners e.d. nemen. Bij Oranje doet Sneijder dat gelukkig, stuk beter. Robben is een wat eentonige speler, maar heeft een dusdanig hoog niveau dat hij toch steeds te goed voor verdedigers blijft, ondanks dat ze weten hoe hij speelt.
Van Marwijk gebruik Robben ook anders dan Heynckes bij Bayern.
Robben heeft bij Oranje veel meer bewegingsvrijheid daar komt hij veel meer tot zijn recht o.a door veel wisselingen (zie tegen Engeland).
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Gelukkig heeft Schweini zijn niveau (ook) voorlopig niet te pakken... Wel grappig dat otherfool Kroos zo'n geweldig talent vindt. Valt reuze mee joh.
Schweinsteiger is dan misschien ook wel de meest overschatte voetballer op de internationale velden. Een leuke toernooi voetballer, maar geen top.
Knisper
-
- 13054 berichten
- 1289 stemmen
Vind de selectie van Bayern ballen missen (figuurlijk in dit geval
), niemand neemt daar verantwoordelijkheid. Waarom neemt een Lahm, Schweiinsteiger of Gomez niet vast de pingels?.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Schweinsteiger is dan misschien ook wel de meest overschatte voetballer op de internationale velden. Een leuke toernooi voetballer, maar geen top.
Ik vind Schweinsteiger een geweldige voetballer. Heeft op elk vlak kwaliteiten, alleen op geen enkel vlak is hij een uitblinker. Heerlijk om zo'n speler in je team te hebben. Hadden we 'm maar op het veld ipv een van Bommel of de Jong.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Zonder twijfel liever Van Bommel en De Jong.
Quido
-
- 14658 berichten
- 6158 stemmen
Zou dit wel eens willen zien:
-- -- -- -- -- Steek -- -- -- -- --
VdW - Heitinga - Joris - ?
Sneijder - Van Bommel / Anita - VdV
Robben - Van Persie - Afellay
Maar verwacht dat dit het gaat worden:
-- -- -- -- -- -- Steek -- -- -- -- -- --
VdW - Heitinga - Joris - Bouma
-- -- -- De Jong -- Bommel -- -- --
-- -- Kuyt - Sneijder - Robben -- --
-- -- -- -- -- Van Persie -- -- -- -- --
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Wat verneukt Nike de shirts van de topploegen zeg
Sowieso al een schande dat alle logo's plakplaatjes zijn geworden i.p.v. geborduurd. Meer details in de doorklik.

Arsenal heeft gelukkig nog wel een geborduurd logo, i.p.v. een plakplaatje

Nike heeft het stokje van Adidas overgenomen lijkt het. Naast de spuuglelijke interland shirts verneuken ze er nog meer. Overigens hebben ze ook allemaal diezelfde lelijke plasticen dingen op de schouders.
AZ pakt het overigens ook wel slim aan met een stel bierzuipende spelers, vooral wanneer ze niets hebben gewonnen 

Ik vraag me trouwens wel af wat de sponsor van AZ is, Afas, Afas, Afas of Afas software? 
depri83
-
- 6823 berichten
- 1522 stemmen
Die van Barcelona zijn lelijk als de nacht en die blauwe band bij Arsenal staat ook niks.
Op de een of andere manier vind ik het shirt van Utd wel mooi.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Moet je wel gelijk geven, daarbij is dat shirt ook nog is multifunctioneel. Je kan het als theedoek gebruiken!
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Terecht dat Arsenal de Nederlandse vlag op het uiteinde van de mouwen heeft staan. Ze moeten het hebben van v. Persie. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen

Ik vind zowel het uit als thuis-shirt wel mooi eigenlijk. Even wennen.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
'Bakkal vertrekt bij Feyenoord, transfer Immers rond' | Feyenoord nieuws | FR12.nl
Was te verwachten. Jammer. Maar Bakkal is wel te vervangen. Enkel was hij ongelooflijk belangrijk in de topduels.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Dat zijn nou shirts waar je nog niet dood in gevonden wilt worden...
schram101
-
- 16771 berichten
- 2381 stemmen
Damn, die shirts van Barca worden steeds lelijker.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.