• 16.465 nieuwsartikelen
  • 180.299 films
  • 12.408 series
  • 34.367 seizoenen
  • 651.891 acteurs
  • 199.788 gebruikers
  • 9.424.640 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Oh ja, PSV is er ook nog

Maar inderdaad een goede nummer 2, 46 procent fan van Ajax, FC Twente populairder dan PSV - AD.nl

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

ja de CPM-"enquete" wat een giller is dat. Nog kwalijker dat daarop de verdeling van de EL tv-gelden wordt gebaseerd.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Ajax heeft er ook een kleine 4 miljoen fans bij t.o.v. vorig jaar. Het gaat inderdaad wel erg hard haha. Ach ja, zo lang het gunstig is voor ons neem ik het serieus

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

12-Letter woorden lingo:

g l . . . h u n . . r s

Inderdaad ergerlijk dat op basis van zo'n onderzoek het geld verdeeld wordt. Maar goed in Nederland (in tegenstelling tot Spanje) wordt het tenminste nog behoorlijk evenredig verdeeld.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Leuk hoor dat al die mensen die niks met voetbal ophebben zich verbonden voelen met Ajax. Helaas wordt de intensiteit van die verbondenheid niet gemeten. En dat is waar het wat mij betreft om gaat. Liever 100 man op de tribune die met hart en ziel support dan een stadion vol met gelegeheidssupporters.

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

Een paar 'grappige' opmerkingen verwijderd.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

moviemafketel schreef:

Ajax C1 ook al kampioen onder Michel Kreek

(afbeelding)

Die keeper is nu al groter dan Kennis Vermeer...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Gelukkig zegt lengte niet zo heel veel, anders waren keepers als Casillas ook niet best geweest.

DBTim

• 854 berichten
  • 1151 stemmen

Een neefje van mij speelt in NEC A1 en toen ze bij Ajax A1 speelde ging ik kijken op De Toekomst, bij Ajax speelde echt een beer van een verdediger mee, een gozer met lange haren. Die was echt heel goed, en ook die Fischer sprong in het oog. Liepen echt een paar geweldige spelers tussen!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Bron: http://www.debeurs.nl/beurs...

'Toch nieuwe Kuip in Rotterdam'

ROTTERDAM (AFN) - Twee grote bouwbedrijven werken los van elkaar aan plannen voor een nieuwe Kuip. Dat melden de NOS en RTV Rijnmond. De wens van Feyenoord en de gemeente Rotterdam om een nieuw stadion te bouwen wordt daarmee nieuw leven ingeblazen.

Er zijn twee bouwbedrijven in de race om samen met andere partijen een nieuw stadion neer te zetten voor maximaal 65.000 bezoekers. Het eerste bouwbedrijf is een consortium van BAM, Siemens en Eneco. Zij willen de Kuip zeer grondig verbouwen. Tijdens de bouw, die zo'n 4 jaar gaat duren, kan het stadion gewoon worden gebruikt.

De andere grote partij is aannemer Volker Wessels. Die werkt aan een nieuw stadion op de sportvelden direct naast de oude Kuip. In hun plan blijft het oude stadion behouden voor andere sporten, maar de financiering daarvan is nog niet rond.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Bottleneck schreef:

ja de CPM-"enquete" wat een giller is dat. Nog kwalijker dat daarop de verdeling van de EL tv-gelden wordt gebaseerd.

Niet alleen op basis van het aantal fans, maar ook dingen als imago en merkwaarde. Daarbij kijkt men ook hoevaak er wordt gekeken naar bijv. Ajax of PSV. Het is toch logisch dat je meer tv-geld krijgt als er meer naar jou als team wordt gekeken? Er zullen bijvoorbeeld minder mensen naar de wedstrijden van De Graafschap kijken, als dat er mensen naar Feyenoord, AZ, PSV, Twente of Ajax kijken. Dan is het gewoon logisch dat degene waar het meest gekeken wordt, het meest krijgt.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Maar de vraag is in hoeverre de topclubs solidair willen zijn met de mindere goden. In Spanje krijgen Barca en Real samen 53% van al het televisiegeld dat verdeeld wordt. En dan krijg je op den duur een competitie waarin clubs 2 clubs respectievelijk 39 en 30 punten voorliggen op de nummer 3.

Echter de hoogte van het bedrag in Nederland is totaal niet toereikend om ook maar de kleinste stap voorwaarts in Europa te zetten. Dus wat wil je, nog een extra middenvelder kunnen aanschaffen of een competitie die nog enigszins aantrekkelijk blijft.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Niet alleen op basis van het aantal fans, maar ook dingen als imago en merkwaarde. Daarbij kijkt men ook hoevaak er wordt gekeken naar bijv. Ajax of PSV. Het is toch logisch dat je meer tv-geld krijgt als er meer naar jou als team wordt gekeken? Er zullen bijvoorbeeld minder mensen naar de wedstrijden van De Graafschap kijken, als dat er mensen naar Feyenoord, AZ, PSV, Twente of Ajax kijken. Dan is het gewoon logisch dat degene waar het meest gekeken wordt, het meest krijgt.

Maar het nadeel is wel dat het de status quo versterkt en de competitie dus nooit spannender of afwisselender zou worden. Wat dat betreft is het Amerkiaanse systeem (Salaris plafond en eerste recht tot aankoop talenten voor de laagst geeindigde teams) een stuk aantrekkelijker.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Om nog op het stukje van Catenaccio terug te komen

Qua televisie-inkomsten profiteerde Ajax in de zomer van 2002 van een gunstigere verdeelsleutel. De directie vond dat het feit dat Ajax meer kijkers trekt dan De Graafschap ook in geld uitgedrukt moest worden, wat uiteindelijk gehonoreerd werd. Vervolgens volgde het Talpa-avontuur en het jarenlang spelen van Champions League wat de inkomsten uit televisierechten deed stijgen. Nadat Talpa in elkaar stortte, besloot Ajax tegen zuur ongunstige voorwaarden in te stappen in Eredivisie Live, waarvoor het nog ieder jaar de rekening betaalt. Terwijl kleinere clubs door de solidariteitsregeling van Eredivisie Live optimaal profiteren, betaalt Ajax de hoofdprijs. Via internet TV probeert Ajax ook nog wat inkomsten te genereren, maar dit valt niet mee. Op de internationale televisiemarkt heeft Ajax zich sinds de deal met CCTV nog nauwelijks laten zien.

Er zit veel meer potentie in Ajax op de televisie markt. Eredivisie Live houdt juist de groei van Ajax tegen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

12-Letter woorden lingo:

g l . . . h u n . . r s

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Wat voor Ajax geldt in dat onderzoek geldt natuurlijk ook voor de Tukkers of PSV Die hebben verder geen supporters buiten hun eigen stadsmuren, dus zijn die hoge cijfers ook niet representatief.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=LTdBtBViFVI[/embed]

Lekker goaltje van ex-Ajaxied/Heerenveen Bodul.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Er is maar 1 eerlijke manier waarop die schamele 30-40 miljoen aan EL tv-gelden verdeeld moeten worden en da's op basis van de abonnees die al hun clubvoorkeur hebben aangegeven. In ieder geval niet zo'n telefonisch onderzoekje onder 1000 mensen. En da's nog maar 1 onderdeel van de CPM, andere dingen zijn de stand op de ranglijst van de laatste 3 seizoenen, de club-begroting en het thuisbezoek (wat Ajax dus met 21% te hoog doorgeeft..). Waarom die laatste drie de hoogte van de

tv-gelden per club moeten bepalen is een raadsel. Het enige dat daarvoor van belang is, is het aantal kijkers.

Of die 7,6 miljoen zogenaamde fans, ook zo nietszeggend. Trek van onze 16 miljoen Nederlanders alle babys, peuters, bejaarden, dementen en natuurlijk alle meiden, vrouwen en mannen die echt helemaal niets met voetbal hebben, en de neutrale kijkers, en je houdt amper 7,6 miljoen meer over, laat staan voor 1 club. En die mensen dan nog fans (fanatics) noemen... Gaat ook helemaal z'n eigen leven leiden, zo'n getal.

Ik vraag me ook af of zo'n steekproef gestratificeerd is naar postcodegebied, maar de vraag stellen is de vraag beantwoorden als je ook al ziet dat ze de uitkomsten maar lukraak extrapoleren naar de totale 16-mln Nederlandse bevolking. Het trieste is dat het om miljoenen gaat maar wetenschappelijke verantwoording voor zulke onderzoeken is ver te zoeken.

Als Feyenoord slim is stappen ze uit die NV, gooien de thuiswedstrijden op TV Rijnmond dat tegenwoordig nagenoeg landelijk te zien is, en ze vangen dan samen alleen al aan reclame-inkomsten ongetwijfeld meer dan die lullige 3 miljoen van nu, bezopen weinig voor je eigen product (voetbal). Ben je ook niet zoveel kosten kwijt zoals EL nu aan een dure studio, tig presentators, reporters langs de velden, dure analisten etc. Sowieso is het een verliesdraaiende flop, dat EL.

Jorien van den Herik had daar wel raad mee geweten.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Ik ben geen sp-stemmer hoor maar een beetje solidariteit in de eredivisie houdt de competitie tenminste nog spannend. Goed zal het met die paar extra miljoen niet worden.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Die solidariteit, als je het al zo wil noemen, moet op CL niveau worden ingevoerd, daar is het voetbal kapot gemaakt. Ik vind er op europees niveau in ieder geval al jaren niks meer aan.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Wie nog de CL finale van morgenavond moet voorspellen voor de MM toto, vergeet dit niet!

Overigen >> Algemeen >> Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

Heb er wel zin in, kan een lekker potje worden. EL finale boeide me geen zier, CL finale is wel interessant. Hup Beieren!

Joy4ever

• 4637 berichten
  • 1862 stemmen

Hup Londen!!

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Bij het uitreiken van de prijzen zijn ze dit jaar een beetje de weg kwijt. Waar ik de keus voor Koeman nog enigszins begrijp(prestatie van de Boer blijft knapper, ook een schande dat Preud'homme hem vorig jaar boven de Boer won) vind ik toch dat de jeugdopleiding van Ajax dit jaar zichzelf echt weer op de kaart heeft gezet met overwinningen op Europese grootmachten(Champions League voor jeugd en Future Cup) en heel veel kampioenschappen in de jeugddivisies(al zegt dat natuurlijk ook niet zoveel over de uiteindelijke kwaliteit van de spelers).

Vraag me af wat dan de graadmeter is voor het winnen van de jeugdopleiding prijs? De tweede plaats mentaliteit heerst ook al bij het overige publiek

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Dat De Boer vorig jaar niet won is te begrijpen (was een half jaar werkzaam). Maar dit jaar had hij zeker moeten winnen, ook omdat de jury het kampioenschap van vorig jaar in het achterhoofd had kunnen houden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax was op papier ook verplicht om kampioen te worden, op eenzame hoogte. Koeman terecht gewonnen, en zo geen Koeman, dan Ruud Brood ofzo.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Mwoah, een half seizoen met een geïmproviseerd elftal spelen waarin jeugd door is gebroken en een aantal spelers duidelijk beter zijn geworden vind ik toch een compliment waard. Het grootste compliment blijft echter de spelvisie van de Boer. Zelden heb ik in Nederland de laatste jaren zo'n duidelijk visie gezien in spelbeeld.

Maar de keus voor Koeman kan ik ook enigszins nog begrijpen, die speelt op zich ook wel met een duidelijk spelsysteem.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Bij het uitreiken van de prijzen zijn ze dit jaar een beetje de weg kwijt. Waar ik de keus voor Koeman nog enigszins begrijp(prestatie van de Boer blijft knapper, ook een schande dat Preud'homme hem vorig jaar boven de Boer won) vind ik toch dat de jeugdopleiding van Ajax dit jaar zichzelf echt weer op de kaart heeft gezet met overwinningen op Europese grootmachten(Champions League voor jeugd en Future Cup) en heel veel kampioenschappen in de jeugddivisies(al zegt dat natuurlijk ook niet zoveel over de uiteindelijke kwaliteit van de spelers).

Wat is er knapper aan de prestatie van De Boer? Werden vorig jaar toch ook kampioen en de selectie bleef behouden en hebben het grootste budget, waren ook favoriet voor de titel..... Elke andere eindnotering was eigenlijk een epic fail geweest. Visie, goh. Alsof Koeman of Verbeek of Adriaanse geen duidelijke visie hadden. Blijkbaar nogal nieuw voor je dat het je nu plots bij je eigen clubje opvalt

Dus werkelijk wat was daar nu knapper aan dn een team vanaf de grond af aan opbouwen en plek 2 te pakken, daarmee twee teams met een hogere begroting achter zich latend.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik snap beide prijzen wel.

De Boer was kampioen en het lag in de verwachting dat ie er weer een gooi naar zou doen. Ajax stortte alleen volledig in, na de winter klommen ze weer op en was de titel vreselijk knap. Maar een failliete selectie van plek 10 vorig jaar naar plek 2 dit jaar brengen vind ik nog wel iets knapper. Doet alleen niks af van de hele goede prestatie van de Boer. De Boer had die prijs ook 2 jaar mogen krijgen, maar door omstandigheden pakken anderen ze. Lekker boeiend. Zij een ereprijsje, wij de schaal

Wat mij zo bevalt aan de Boer is dat hij altijd rustig blijft en ook zijn eigen visie blijft volgen. Als je dat lukt ben je een groot trainer.

En over de jeugdopleiding, misschien maar beter dat Ajax hem niet won. Anders gaan de Arno Vermeulens van deze wereld blijven roepen dat ie top is. Het zegt me allemaal weinig dat Ajax veel jeugdtitels pakte dit jaar. Belangrijkste blijft de doorstroom van talenten naar het eerste en het gericht opleiden van jeugd dat ze ook echt meerwaarde hebben als ze debuteren in het eerste. Ik wil in de toekomst niet weer een reeks spelers van het kaliber Daley Blind, Ebecilio en Ozbiliz door zien stromen, maar nieuwe Sneijders en Bergkamps. Verder kunnen we denk ik allemaal te weinig oordelen over de jeugdopleidingen als buitenstaander, omdat niemand hier kan uitleggen hoe ze werken. Ook de Feyenoord fans hier niet en ook de Ajax fans hier niet.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Als je zo zwart/wit kijkt is niks wat Ajax doet bijzonder en alles wat Feyenoord doet wel bijzonder. Overigens is dit het eerste seizoen sinds jaren dat Feyenoord niet de derde begroting heeft van NL en lichtjes voorbij is gestreefd door Twente.

Feit blijft dat wat Ajax heeft gepresteerd vanaf de winter knapper is dan Feyenoord. Ajax heeft alles gewonnen met een gehalveerde selectie(voor zover je dus kan zeggen dat Ajax de selectie behouden heeft), Feyenoord heeft her en der punten verspeeld, net zoals de concurrenten(alleen net wat minder verspeeld). Niks bijzonders aan.

Vind het voetbal van AZ niet specifiek een bepaalde kwaliteit hebben, net zoals Twente dit jaar. Zoals ik al zei, de visie van Koemand vind ik na die van de Boer het duidelijkst aanwezig. De manier waarop Ajax vanaf de allereerste wedstrijd onder de Boer opbouwde was gewoon een verschil van dag en nacht met de vele voorgangers van de Boer. Zoals het eindelijk weer eens hoort!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Je moet het wel in perspectief bekijken Robert. De comeback van Ajax is briljant, maar de 1e seizoenshelft was kut. Feyenoord heeft voor hun doen wel een heel seizoen boven eigen kunnen gepresteerd. Zijn op 6 punten van Ajax geeindigd terwijl ze van de zomer 3 goede spelers verloren en niks bijzonders hebben terug kunnen halen. Zo reeel moet je zijn, wat Koeman daar deed was een wereldprestatie, zeker omdat de Feyenoord selectie op een speler of 4, 5 (Clasie, Ahmadi, de Vrij en Guidetti) verre van bijzonder is. Maar ook matige spelers als Schaken, Vlaar, Indi en Cisse stegen boven zichzelf uit.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.