• 16.465 nieuwsartikelen
  • 180.299 films
  • 12.408 series
  • 34.367 seizoenen
  • 651.904 acteurs
  • 199.798 gebruikers
  • 9.424.645 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ajax was op papier ook verplicht om kampioen te worden, op eenzame hoogte. Koeman terecht gewonnen, en zo geen Koeman, dan Ruud Brood ofzo.

Dit dus. Lijkt me geen twijfel over mogelijk.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Eerste seizoenshelft was bagger van iedereen waar elke club de ene na het andere puntverlies leed, wat dat betreft mag er alleen naar de tweede seizoenshelft gekeken worden.

Verder ben ik nog steeds niet zo onder de indruk van je tweede rijtje van namen, ware het niet ze op hetzelfde niveau presteren als toen ze weggekocht werden van hun clubs. Voor het eerst eigenlijk dat ze een beetje normaal niveau halen. Ik vind eigenlijk meer dat PSV en Twente keihard door het ijs zijn gezakt door wanprestaties dan dat Feyenoord nou zo fantastisch heeft gespeeld.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

rep_robert schreef:

Eerste seizoenshelft was bagger van iedereen waar elke club de ene na het andere puntverlies leed, wat dat betreft mag er alleen naar de tweede seizoenshelft gekeken worden.

AZ draaide een zeer goede 1e seizoenshelft, PSV ook nog wel deels, Feyenoord idem. Ajax deed het alleen na de winter en dat is wel belangrijker ja, want dan worden de prijzen verdeeld.

Maak je druk joh, je hebt 2 titels op rij binnen. Laat de rest lekker blij zijn met de coach vh jaar award of de beste opleiding. Bij Ajax is een meerjarenplan ingezet. Ben er van overtuigd dat Ajax' jeugd weer gaat heersen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ajax was op papier ook verplicht om kampioen te worden, op eenzame hoogte. Koeman terecht gewonnen, en zo geen Koeman, dan Ruud Brood ofzo.

Dit klopt overigens niet. Gezien alle investeringen was PSV de grote favoriet. Gevolgd door Ajax, dat wel.

Heb bijna iedere analist in de 1e maanden horen roepen dat PSV de titel moest pakken en ook zou pakken.

Overigens vind ik de prestatie van Brood in verhouding nog weer knapper dan dat van Feyenoord. Feyenoord heeft toch het budget voor de 1e 5, RKC werd geacht laatste of 1 na laatste te worden.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

De Ajax jeugd heerst al de heel tijd Dus dat argument gaat niet op. Vind het alleen raar dat de coach van Heracles genoemd werd door wat gelukstreffertjes in het bekertoernooi.

Maar ik ga ook verder een filmpje kijken Het was vooral over de jeugd dat ik een beetje verbaasd was, dat van Koeman kan ik meer begrijpen zoals ik al zei.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nominatie van Heracles is inderdaad ook onzin. Net als die van Langeler. Die kreeg het bijna voor elkaar om voor het 2e jaar op rij een enorme voorsprong te verknallen.

De Boer, Koeman en Brood hebben het het beste gedaan dit jaar. En wie hem wint, boeiend. Zolang Ajax de landstitel maar heeft.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2267 stemmen

Frankie had het gewoon moeten worden. Stelletje dramaqueens omdat Feyenoord op nummer 2 is geëindigd....

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dit klopt overigens niet. Gezien alle investeringen was PSV de grote favoriet. Gevolgd door Ajax, dat wel.

Op papier vond ik de aankoop van Janssen ook zeker niet minder dan die van Mertens. De core die er bij Ajax stond was dan al stukken beter dan bij PSV. Bij aanzienlijke defensieve versterkingen. Strootman was al een goede zet maar Wijnaldum vond ik dan niet zo'n indrukwekkende aankoop.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

@NW: Ajax heeft bijna heel het jaar door zonder 6(!) basisspelers moeten spelen, PSV heeft geen last gehad van blessures. Daarbij komt ook nog het bestuurlijke chaos, waar Frank heel goed mee omgegaan is. Nee, dit jaar had maar een iemand die prijs echt verdient, en dat was Frank de Boer.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Beetje onzin dit, als je de talloze miljoenen over de balk van PSV beschouwt, bij menigeen analist was die ploeg dus ook huizenhoog favoriet

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Op papier vond ik de aankoop van Janssen ook zeker niet minder dan die van Mertens. De core die er bij Ajax stond was dan al stukken beter dan bij PSV. Bij aanzienlijke defensieve versterkingen. Strootman was al een goede zet maar Wijnaldum vond ik dan niet zo'n indrukwekkende aankoop.

Vergeet Matavz niet die er zeker 30+ zou inkoppen dit seizoen...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Almighty schreef:

@NW: Ajax heeft bijna heel het jaar door zonder 6(!) basisspelers moeten spelen, PSV heeft geen last gehad van blessures. Daarbij komt ook nog het bestuurlijke chaos, waar Frank heel goed mee omgegaan is. Nee, dit jaar had maar een iemand die prijs echt verdient, en dat was Frank de Boer.

Dat PAV enorm gefaald heeft maakt Frank De Boer niet plots beter. Hij heeft gewoon enorm veel punten verloren en die blessures zijn natuurlijk deels ook de verantwoordelijkheid van de trainer.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Tsja, je kunt het proberen krom- of rechtlullen, De Boer heeft gewoon uitzonderlijk goed gepresteerd met de B-keuze die hij had, evenals Koeman. Brood had van mij echt de hoofdprijs mogen pakken, zeker als hij zo nog Europees voetbal gaat halen!

De nationale poedelprijzen zijn in elk geval voor Rutten en McClaren, dat lijkt me evident

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Druk maken om die verkiezingen

Het zou me een worst wezen.

happie

• 6259 berichten
  • 426 stemmen

Pitakaas schreef:

Druk maken om die verkiezingen

Het zou me een worst wezen.

Precies. Als je al eerste of tweede word met een ploeg, terwijl de concurrentie compleet instort na de winterstop, dan ben je ineens al een toptrainer. Terwijl die trainer, die tweede word, buitenom dit seizoen bijna geen reet gepresteerd heeft. Ja kampioen met ploegen, die op dat moment de beste ploegen in de competitie waren. Volgend seizoen spelen ze europees en dan worden de belastingen voor die zogenaamde eredivisie talentjes zwaarder. Vervolgens staan ze na een aantal maanden 10de en dan word diezelfde trainer eruit gewipt.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WrpDTnznE-E#![/embed]

Heerlijk die emoties bij de Engelse titelbeslissing zeg. Vind City een schijtclub, maar voor de fans is het wel schitterend na 44 jaar niks.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Hup Chelsea!

schram101

• 16704 berichten
  • 2315 stemmen

Hopen op een beetje leuke pot vanavond. Die CL-ploegjes hebben op de halve finales na nog wel wat goed te maken qua entertainment dus hopen op een leuke pot.

Opnieuw niet echt voorkeur, van nature ben je natuurlijk tegen de Duitsers maar voor Robben zou het wel leuk zijn als ik een Europa Cuppie pakt. Maar Chelsea gun ik het net zo goed wel.

Voorspelling:

Bayern 2-1 Chelsea

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik vind Bayern sinds van Gaal prachtig voetbal spelen en Chelsea is als club kut en ze spelen kut. Keuze is makkelijk gemaakt dus.

Smetje is dat Bayern de 5e cup kan winnen en mijn club daarmee voorbij gaat. Maar dat moet dan maar.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Almighty schreef:

Daar heb je een punt, al heeft het ook wel te maken door de wanprestaties van de concurrenten. Het blijft heel knap van de Boer, al vind ik de prestatie van Koeman en Brood toch wat knapper.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(embed)

Heerlijk die emoties bij de Engelse titelbeslissing zeg. Vind City een schijtclub, maar voor de fans is het wel schitterend na 44 jaar niks.

Vind het behoorlijk nep. Van die schreeuwende "die hard supporters" gefilmd in hun woonkamer

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Daar heb je een punt, al heeft het ook wel te maken door de wanprestaties van de concurrenten. Het blijft heel knap van de Boer, al vind ik de prestatie van Koeman en Brood toch wat knapper.

Bij Ajax is het vanwege de wanprestaties van de tegenpartij dat we het zo goed doen(we winnen gewoon 14 keer op rij, wie doet ons dat na?) en bij Feyenoord is het wel knap terwijl juist zij hebben geprofiteerd van het vele puntenverlies(en zelf ook puntverlies hebben geleden) en het niet Europees spelen

Sorry NW, maar je bent nu echt full of shit Als Ajax goed heeft gepresteerd vanwege slecht presterende concurrenten, dan heeft Feyenoord dat al helemaal gedaan!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Vind het behoorlijk nep. Van die schreeuwende "die hard supporters" gefilmd in hun woonkamer

Waarom zouden dat geen die hard supporters kunnen zijn? Niet iedereen kan in het stadion zitten. De emoties zullen ieder geval vast echt zijn.

En nu foeballe met die hap op tv! FC Bayern!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Bij Ajax is het vanwege de wanprestaties van de tegenpartij dat we het zo goed doen(we winnen gewoon 14 keer op rij, wie doet ons dat na?) en bij Feyenoord is het wel knap terwijl juist zij hebben geprofiteerd van het vele puntenverlies(en zelf ook puntverlies hebben geleden) en het niet Europees spelen

Sorry NW, maar je bent nu echt full of shit Als Ajax goed heeft gepresteerd vanwege slecht presterende concurrenten, dan heeft Feyenoord dat al helemaal gedaan!

Erg knap inderdaad, en ook Feyenoord heeft hier van weten te profiteren inderdaad. Maar wel met veel minder spelersmateriaal en Ajax was vorig jaar kampioen? En Feyenoord? Juist. Een kampioenschap prolongeren, terwijl je concurrent Twente extreem verzwakt vind ik dan niet zo'n wereldprestatie. Wat de boer heeft laten zien was knap maar dan houdt het wel op. Al heb je wel een punt dat ik mijn standpunt daarmee wel een beetje tegenspreek .

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ajax was door alle blessures natuurlijk wel meer verzwakt dan Twente die in de zomer 2 belangrijke jongens verloor. Overigens raakte Ajax vergeleken met vorig seizoen ook Stekelenburg, Suarez en El Hamdaoui kwijt, om verschillende redenen overigens.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Chelsea speelt weer op hun welbekende, walgelijke manier. Zum kotsen en bovenal ook onaantrekkelijk om naar te kijken. Zeer slecht affiche voor een CL finale.

Go Bayern!!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Go Bayern!!

Maar dat was dan ook meteen het enge sympathieke feit van Bayern.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Pff dat Chelsea is echt niet om aan te zien. Ongelofelijk dat ze met dit spel de finale hebben gehaald eigenlijk. Bayern probeert het tenminste nog. Wanneer die 1 keer valt zie ik Bayern zelfs nog wel met 3-0 winnen of zo. Dit soort voetbal van Chelsea MAG NIET beloond worden !

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Zou me kapot schamen als ik Chelsea supporter was. Wat een vreselijke vorm van voetbal spelen zij zeg. Jammer dat het nog succesvol ook is, dit jaar dan. Hoop dat Bayern echt snel scoort.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat een onzinnig geklaag hier. Als je als Chelsea supporter straks de cup wint, zal het je volledig zorg zijn of het er mooi uitzag. Ze spelen gewoon heel slim. Bayern komt er niet doorheen, het is enkel wachten op een goed uitgevoerde counter. En laten we wel wezen Dat spel van Bayern ziet er ook niet uit. Heb nog geen enkel memorabel moment gezien deze wedstrijd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.