- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach het kan best Ijn dat we over 4 jaar keertje niet meedoen om de titel, na zo'n gouden generatie heb je altijd een probleem met de instroom. Maar aan de andere kant zal van Marwijk daar vast een meesterlijke oplossing voor hebben, dus of die belgen hoger eindigen moet ik nog zien, die hebben zich immers ook dit keer niet eens weten te plaatsen. Duitsers kunnen altijd hoger eindigen, ook met een slechte generatie.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ach het kan best Ijn dat we over 4 jaar keertje niet meedoen om de titel, na zo'n gouden generatie heb je altijd een probleem met de instroom
Het probleem is vooral dat de Nederlanders tussen 20 en 25 totaal niet kunnen voetballen. Ze zijn niet alleen minder dan Sneijder, Robben en Persie, maar meteen 10 klasses.
België heeft zich oa niet geplaatst omdat het eerst met Spanje en later Duitsland in de poule zat. Natuurlijk hebben ze gefaald, ze hadden de barages moeten halen en niet tot 3 keer toe punten verspelen in blessuretijd, maar nu zijn die jongens allemaal een jaar of 23 - 26 en is er de tijd van oogsten (die Leekens is dan ook knettergek). Ik heb vaker gezegd: maak een BeNe-opstelling met als maximum leeftijd 25 en er staan 9 Belgen in.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
dumpert.nl - Sch?ne Deutschen M?dchen singen Hup Holland Hup!
Speciaal voor otherfool
slimme duitsers
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Typische pre-EK freundlichkeiten richting de kleine Bruder... Over een maandje klinkt gewoon weer het Ohne Holland fahren wir zum Viertelfinale 
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Ach, je kan niet ontkennen dat het een klein beetje opwindend is dat die schöne Deutsche mädchen lekker Hollands zingen 
België heeft zich oa niet geplaatst omdat het eerst met Spanje en later Duitsland in de poule zat. Natuurlijk hebben ze gefaald, ze hadden de barages moeten halen en niet tot 3 keer toe punten verspelen in blessuretijd, maar nu zijn die jongens allemaal een jaar of 23 - 26 en is er de tijd van oogsten (die Leekens is dan ook knettergek)..
Ze hadden natuurlijk makkelijk tweede kunnen worden. Wie zaten er nog meer in de poule? Zwitserland en Turkije? Dit was de juiste leeftijd om juist hoge ogen te gooien. Over 2 jaar lijkt het me bijna al weer te laat 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Bovendien heeft Drenthe het bij Alicante en Everton uitstekend gedaan.
Aha, vandaar dat hij alweer enige tijd doelloos loopt rond te zwabberen en zijn diensten bij zijn oude clubje wil aanbieden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het probleem is vooral dat de Nederlanders tussen 20 en 25 totaal niet kunnen voetballen. Ze zijn niet alleen minder dan Sneijder, Robben en Persie, maar meteen 10 klasses.
België heeft zich oa niet geplaatst omdat het eerst met Spanje en later Duitsland in de poule zat. Natuurlijk hebben ze gefaald, ze hadden de barages moeten halen en niet tot 3 keer toe punten verspelen in blessuretijd, maar nu zijn die jongens allemaal een jaar of 23 - 26 en is er de tijd van oogsten (die Leekens is dan ook knettergek). Ik heb vaker gezegd: maak een BeNe-opstelling met als maximum leeftijd 25 en er staan 9 Belgen in.
Maar voetbal is niet enkel een optelsom van de spelers. Maak een best of elftal van 2004 en er staat geen enkele griek in. Nederland heeft sowieso een betere coach. Verder bestaat het elftal niet uit spelers van 23-26, maar over het algemeen van 20-35. Dus ik maak me niet zo'n zorgen, al wordt het natuurlijk wel minder dan nu. Dit is de laatste uitgelezen kans voor de gouden grneratie om een prijs te pakken, dus hopelijk doen ze het.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Aha, vandaar dat hij alweer enige tijd doelloos loopt rond te zwabberen en zijn diensten bij zijn oude clubje wil aanbieden.
Op het veld wel, het is daarbuiten dat hij er een zooitje van maakt. Zonde zou een enorm waardevolle speler kunnen zijn... Weet nu ook niet of Feyenoord m wel moet willen.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Achja, geen Kuijt dan maar Kalou: Voetbalzone - 'Feyenoord mag altijd bellen en staat eerste op mijn lijstje' 
Herinneren jullie dit doelpunt trouwens nog:
Scoorde gisteren deze: 
Weet niet welke de mooiste is maar die 2e zit er ook wel heel erg lekker in.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Tweede is toch moeilijker, zit er wel gruwelijk lekker in. Keeper kijkt ook lekker droog 
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Tweede is toch moeilijker, zit er wel gruwelijk lekker in.
Juist niet, die tweede is natuurlijk makkelijker dan die eerste.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Een volley vanuit de lucht stijf in de kruising schieten? Ga toch weg
De eerste lijkt op het oog mooier, maar de moeilijkheidsgraad bij die tweede ligt toch echt hoger.
Maar het is een 9 met een 9,5 vergelijken 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Van de 100 keer dat je die bal schiet vliegt hij 99,5 keer het stadion uit. Ge-wel-dig doelpunt!
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Heerlijke goal, maar een mannetje dekken kennen ze daar geloof ik niet zo he? 
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Heerlijke goal, maar een mannetje dekken kennen ze daar geloof ik niet zo he?
Verdediging is in de MLS inderdaad echt het zwakste punt. Wordt echt heel vaak geknoeid. Middenveld en aanval staat bij de meeste teams wel gewoon goed. Maar bijvoorbeeld ook het meeverdedigen van aanvallers en middenvelders kan beter.
Nou is Toronto ook wel het slechtste team in de competitie op het moment. Aaron Winter heeft het niet zo lekker geregeld daar.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Verdediging is in de MLS inderdaad echt het zwakste punt. Wordt echt heel vaak geknoeid. Middenveld en aanval staat bij de meeste teams wel gewoon goed. Maar bijvoorbeeld ook het meeverdedigen van aanvallers en middenvelders kan beter.
Nou is Toronto ook wel het slechtste team in de competitie op het moment. Aaron Winter heeft het niet zo lekker geregeld daar.
Ik volg het voetbal buiten Europa niet eens. Meeste competities en cups kunnen mij gestolen worden. Zelfs die wereldbeker voor clubteams neem ik niet echt serieus.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ooit was de wereldbeker voor clubteams wel gaaf, Europese winnaar vs Zuid Amerikaanse winnaar. Vrij aardig niveau ook vaak wel. Maar het schiet niet op om de winnaars van pakweg Azie en Oceanie toe te laten, want die kunnen er werkelijk geen reet van. Krijg je Barcelona-FC Bami als halve finale...naah.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Ooit was de wereldbeker voor clubteams wel gaaf, Europese winnaar vs Zuid Amerikaanse winnaar. Vrij aardig niveau ook vaak wel. Maar het schiet niet op om de winnaars van pakweg Azie en Oceanie toe te laten, want die kunnen er werkelijk geen reet van. Krijg je Barcelona-FC Bami als halve finale...naah.
Precies.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
En uiteindelijk is de finale toch weer winnaar CL - winnaar Copa Libertadores
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Die opa wordt volgens mij omver gelopen
Enthousiaste jongens, die van de A1
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Van de 100 keer dat je die bal schiet vliegt hij 99,5 keer het stadion uit. Ge-wel-dig doelpunt!
Welnee. Halverwege het strafschopgebied zo'n bal op je pantoffel nemen, beetje geluk nodig maar die moet zeker driekwart van de keren raak zijn.
Die eerste getuigt van zowel voetbalintelligentie als techniek, de tweede is gewoon lekker uithalen.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Het is lekker knallen. Maar ik durf wel een wedje te leggen dat ze 9 van de 10 keer niet erin vliegen.
Die eerste is gewoon de bal lekker aannemen en rossen. Heeft ook niet zo heel veel met voetbalintelligentie te maken 
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Ach wat, de voetbalintelligentie van die eerste goal gaat jou gewoon boven de pet. 
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Hij neemt de bal lekker mee en rost hem erin, net zo simpel als het eerste doelpunt
De uitvoering is natuurlijk perfect. Maar beide goals kan hij nog 100 keer overnieuw proberen, maar nooit gaan ze zo lekker er meer in.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ajax C1 ook al kampioen onder Michel Kreek 

Joy4ever
-
- 4637 berichten
- 1862 stemmen
Ajax C1 ook al kampioen onder Michel Kreek
schram101
-
- 16703 berichten
- 2315 stemmen
Volgens mij is het het publiek van het Toppersconcert in de Arena vanavond.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
In de ArenA treden het hele jaar door toppers op.
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Of jezelf voor schut zetten op een nationaal forum 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Hey!
Er is er maar één tweede geworden bij de C's en dat is PSV.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.