- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Ik verkoos Urby ook boven Bouma en Willems. Maar gezien het feit dat hij al kwetsbaar was op de lb en er nu twee jaar geen wedstrijd heeft gevoetbald is het besluit van Van Marwijk om hem te laten vallen te billijken.
schram101
-
- 16702 berichten
- 2312 stemmen
Tegen de Mannschaft en Portugal gaat Nederland gewoon onder druk komen, dus dat klopt niet helemaal. Müller en Nani gaan die linksback (wie het ook wordt) he-le-maal opvreten.
Nani is de hele wedstrijd naar zijn voortanden aan het zoeken omdat ie in de derde minuut De Jong is tegengekomen. En Muller? Is dat die wissel van Bayern? Tsss
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
[Hij heeft een goede basistechniek, waardoor hij met de bal aardig snel is en goed op kan komen. Maar het is altijd net niet bij hem, vind hem op geen enkel punt echt goed. Een onvoldoende scoren kan niet als je bij Oranje wilt horen, zeker niet met de regelmaat van Emanuelson..
Ach ja, v Marwijk selecteert al jaren ene Dirk K. die ook een net niet voetballer is, maar wel overal inzetbaar. Dat vind ik geen criterium 
Emanuelson 'enorm teleurgesteld' | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Ik denk overigens wel dat hij zich zou schikken in de linksback positie. v Marwijk maakt gewoon een domme keuze op dit moment en kiest zo op het oog voor persoonlijke favorietjes.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Inderdaad, zelden iemand zo zwak zien acteren in de CL.
Maar goed, afrekenen op 1 wedstrijd is wat flauw.
5 minuutjes ook of zo
Maar uiteindelijk toch 35 wedstrijden (deels) gespeeld voor Milan 
Urby was ook mijn 2e keus (na Pieters) maar niemand is toch ooit echt blij geworden van hem op de linksback. En je zegt dat je niet graag Bouma tegen Nani hebt staan maar hetzelfde geld toch voor Urby, een goede steekpass en de slecht opgestelde Urby is alweer gezien.
Nani gaat even op looppastempo lopen en Bouma is ook al gezien
Maar dat is inderdaad een zwakte van hem, al krijg je toch echt weinig te maken met (pure) buitenspelers op het EK.
Altijd weer lachen ter voorbereiding op het EK, al die bondscoachjes hier die even vertellen hoe het wel moet. Alsof de andere toplanden geen doorsnee verdediging hebben met backs die voor geen meter kunnen verdedigen.
Nee, maar een logische keus maken lijkt me toch niet zo moeilijk. De twee meest logische back ups van de matige Pieters zijn gewoon Urby of Büttner. Is verder geen rocket science. Verdedigend is in principe iedereen zwak/niet top daar, dus dan lijkt het me logisch dat je ook aanvallender gaat denken. Dan is de keus van ons toch behoorlijk logisch? 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
5 minuutjes ook of zo
Maar uiteindelijk toch 35 wedstrijden (deels) gespeeld voor Milan 
Stukkie langer. Deed daarin alles fout wat-ie kon doen, en nog slechter eigenlijk.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Moet toegeven, hij speelde toen inderdaad niet best in die 5 balcontacten dat ie had. Vooral die eerste waarin hij 1 op 1 kon komen. Maar we moeten niet overdrijven in zijn aandeel van die wedstrijd
Want meer was het ook echt niet. Maar toch, blijven nog 34 andere wedstrijden over 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ach ja, v Marwijk selecteert al jaren ene Dirk K. die ook een net niet voetballer is, maar wel overal inzetbaar. Dat vind ik geen criterium 
Statistieken van Kuijt na het W.K. al gezien?
Nee, Kuijtje hoor niet meer in de basis. Verder is hij inderdaad precies hetzelfde soort voetballer als Urby.............
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Maar toch, blijven nog 34 andere wedstrijden over
Als aanvallende middenvelder maar 2 goals en een handvol assists zijn geen bijzondere cijfers. Ook een reden dat hij zoveel gespeeld heeft is het ontstellende aantal blessures bij Milan.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Valt me wel op dat de Italiaanse competitie ineens hoog aangeschreven staat, nu het over AC Milan gaat. 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ja, die verdediger met statistisch gezien de minste fouten van de hele Bundesliga. Kun je niks mee nee.
Bron?
Altijd mooi met feiten smijten die bijna niet te checken zijn.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Kan alleen dit lijstje vinden maar dat is meer een VI -cijferlijst 1. Bundesliga: Topspieler nach kicker-Noten in der Saison 2011/12 - kicker online
maar onlangs werd in ieder geval bekend dat hij de minste fouten had gemaakt van alle verdedigers en daardoor de Bayern verdediging ook zo enorm sterk was dit seizoen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Da's toch die Bayern achterhoede die er zaterdag 5 tegenkreeg?
Zo sterk is de Bayern achterhoede niet, met afstand zelfs hun zwakste deel van de ploeg. Alleen Lahm behoort tot de top, de andere namen daar niet.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Alaba vind ik nu al een hele goeie.
Ok misschien nog wat wisselvallig. Badstuber vind ik idd een stumper.
Knisper
-
- 13049 berichten
- 1282 stemmen
Alaba speelt overigens vooral op het middenveld.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Da's toch die Bayern achterhoede die er zaterdag 5 tegenkreeg?
Zo sterk is de Bayern achterhoede niet, met afstand zelfs hun zwakste deel van de ploeg. Alleen Lahm behoort tot de top, de andere namen daar niet.
ja, je kunt natuurlijk ook gewoon alle feiten negeren zoals gewoonlijk, prima hoor.
.
Anyway, ze hadden dit jaar maar 22 goals tegen (!!) enorm weinig. maar leef gerust verder in je eigen wereldje.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Welke feiten? Of lieg ik dat ze er vorig weekend nog 5 tegen kregen?
22 tegengoals is netjes inderdaad, maar ik hoop wel dat jij wat verder kijkt dan dit. Of is jouw conclusie ''Badstuber top, want maar 22 goals tegen''? Dan was Anita 2 jaar terug onder Jol bij Ajax ook een geweldige linksback. Maar 20 goals dat seizoen tegen.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Ik herleid alles op zijn goede cijfers dit seizoen. Die jij zonder enig feit weerlegt ...
En dan roept dat ie heel slecht is evenals de hele Bayern verdediging, waarna ik volgens cijfers laat zien dat die juist een topseizoen hadden..
Maar verder heb je natuurlijk enorm gelijk hoor, zoals gebruikelijk....
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik heb die jongen nu eenmaal regelmatig zien spelen, vrij beperkt. Net als de alom bejubelde Muller.
Wat ik al zei, was Anita onder Jol dan ook een erg goede linksback? Want je meet altijd wel met 2 maten kos.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Laat ik voorop stellen dat Badstuber mij ook not enorm is opgevallen hoor. Maar ik ga de feiten niet zitten ontkennen als die er zijn.
En Anita als linksback was een drama, zoals ook wel uit de feiten blijkt betreffende balverlies en gedold worden door aanvallers. En bij Ajax kun je jou zelfs linksback zetten want in de Eredivisie heb je als back verdedigend toch geen fuck te doen bij Ajax.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Voor de geïnteresseerden de finale van -17 momenteel op Eurosport.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Dacht eerst dat het in de Euroborg was op Eurosport, als je zo naar de lange zijdes kijkt. Is het verder niet natuurlijk.
http://www.vi.nl/nieuws/221127/KNVB-publiceert-officiele-indeling-financiele-categorieen.htm
Hoe bijvoorbeeld Veendam in categorie 2 terecht komt is me dan wel weer een raadsel 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Haha, 1-1 tegen de Duitsers in de laatste minuut.
Edit: En -17 Europees Kampioen.
Wint met 5-4 na penalties.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6115 stemmen
Mooi, op zijn Duits. Laat dit een voorbeeld zijn voor het echte Oranje 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Doei Mannschaft, over een maandje weer.
Waar is die andere gek eigenlijk, met zijn gezever over onze ooster- en zuiderburen..... Komt gewoon weer een goede generatie aan.
Joy4ever
-
- 4636 berichten
- 1861 stemmen
Precies. Nergens om ons druk over te maken. Daarnaast: Urby niet bij de definitieve selectie? Dan niet. Bouma wel? Lekker boeiend. Straks laat Oranje zien wie echt de sterkste is en hebben we het nergens meer over. De groep is hongerig genoeg om de schande van 2010 uit te wissen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2267 stemmen
Oranje -17.
Gelukkig is er nog een toekomst voor het Nederlands elftal. Hopelijk een voorbode op het komende EK. 
Joy4ever
-
- 4636 berichten
- 1861 stemmen
U17 verliert gegen Holland: Elfer-Drama im EM-Finale
Altijd leuk dat commentaar van de Bild 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Doei Mannschaft, over een maandje weer.
Waar is die andere gek eigenlijk, met zijn gezever over onze ooster- en zuiderburen..... Komt gewoon weer een goede generatie aan.
Als je zou kunnen lezen dan zou je weten dat ik het (toch echt tot in den treure) over de generatie die nu 20 - 25 is gehad heb... De Anita's, Babels en Drenthes van deze wereld.
Over 4 jaar komt België verder op het EK dan Nederland, daar durf ik wel een meier (en mijn reputatie als voetbalkenner) op in te zetten. Om over de superieure Deutsche generatie maar te zwijgen.
Maar deze Pyrrusoverwinning gun ik de Oranjelieden van harte. Straks om het echie gaan we jullie helemaal oppeuzelen, ik heb er nu al voorpret van 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Overigens zegt zo'n leeftijdscategorie ook niks, natuurlijk. Hier voor de leuk het team dat 10 jaar terug het EK speelde, tel de EK-2012 gangers (of uberhaupt profspelers):
1. G Theo BRACK 10.02.85 Vitesse Arnhem
2. F Timothy KOK (Cathalina) 24.01.85 FC Twente
3. F Mark VAN DEN BOGAART 03.09.85 Feyenoord
4. D Ferne YUE TING CHIUNG 08.03.85 Feyenoord
5. D Wouter ARTZ 14.03.85 Feyenoord
6. D Hedwiges MADURO 13.02.85 Ajax
7. M Reshdam SARDAR 03.06.85 Feyenoord
8. M Richard BLONK 22.12.85 Feyenoord
9. F Collins JOHN 17.10.85 FC Twente
10. M Otman BAKKAL 27.02.85 PSV
11. M Admir HAZNADAR 25.07.85 PSV
12. M Dwight TIENDALLI 21.10.85 Ajax
13. D Mark OTTEN 02.09.85 NEC
14. M Tom DAEMEN 17.06.85 Fortuna Sittard
15. M Ferdi ELMAS 13.02.85 Ajax
16. G Sten DREEZEN 22.02.85 Fortuna Sittard
17. F Rick KRUIJS 05.07.85 FC Utrecht
18. F Joris VAN ROOYEN 11.03.85 FC Utrecht
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.