• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.250 films
  • 12.400 series
  • 34.347 seizoenen
  • 651.843 acteurs
  • 199.760 gebruikers
  • 9.423.532 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Rugdekking moet er altijd zijn, maar het lijkt me gezien de kwaliteiten van Mathijsen beter dat hij zich voor het grootste gedeelte kan richten op zijn eigen prestatie en niet steeds Büttner (nu Urby afgevallen is) in de gaten moet houden.

Voorkomen lijkt me beter dan genezen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Tegen de Mannschaft en Portugal gaat Nederland gewoon onder druk komen, dus dat klopt niet helemaal. Müller en Nani gaan die linksback (wie het ook wordt) he-le-maal opvreten.

Die Nani kwam Dico Koppers niet eens in 2 wedstrijden voorbij, dus overdrijf niet zo

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Welnee, absoluut niet. En overal ook nog eens uitgekotst.

Heeft meer met zijn karakter te maken dan met zijn kwaliteiten. Vandaar hoeft hij ook niet persé naar Feyenoord. De sfeer is nu juist uitstekend en zorgt o.a. voor de goede prestaties: iedereen gaat voor elkaar door het vuur.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

depri83 schreef:

Rugdekking moet er altijd zijn, maar het lijkt me gezien de kwaliteiten van Mathijsen beter dat hij zich voor het grootste gedeelte kan richten op zijn eigen prestatie en niet steeds Büttner (nu Urby afgevallen is) in de gaten moet houden.

Buttner gaat ook niet mee hoor, zat ook bij die groep afvallers.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

depri83 schreef:

We hebben geen linksbacks die goed kunnen verdedigen. Die zijn sowieso schaars (Schaars ook niet).

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Heeft meer met zijn karakter te maken dan met zijn kwaliteiten. Vandaar hoeft hij ook niet persé naar Feyenoord. De sfeer is nu juist uitstekend en zorgt o.a. voor de goede prestaties: iedereen gaat voor elkaar door het vuur.

Bij Hercules speelde hij een paar maanden goed, bij Everton hadden ze al snel genoeg van, Mourinho was helemaal klaar met die gast....hopelijk haalt Feyenoord hem, onrust verzekert. En zo bijzonder is de voetballer Drenthe niet.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Bijzonder niet, maar wel van toegevoegde waarde en multi inzetbaar.

Verder:

'Castaignos zo goed als rond met Feyenoord' | Feyenoord nieuws | FR12.nl

Gaan we er op achteruit t.o.v. vorig seizoen, maar het is niet anders.

Daarnaast zal Immers ook komen waarschijnlijk. Dus Bakkal zal wel vertrekken, al heeft van Geel een tweede gesprek met hem.

Hopen dat El Ahmadi snel bijtekent.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Immers en Castagnois voor Bakkal en Guidetti, dat is wel een stukkie minder ja.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Altijd weer lachen ter voorbereiding op het EK, al die bondscoachjes hier die even vertellen hoe het wel moet. Alsof de andere toplanden geen doorsnee verdediging hebben met backs die voor geen meter kunnen verdedigen.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Buttner gaat ook niet mee hoor, zat ook bij die groep afvallers.

Oh ja.

Nou dan is het probleem met Bouma en Willems opgelost toch...

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Immers en Castagnois voor Bakkal en Guidetti, dat is wel een stukkie minder ja.

Janmaat en Vormer zijn dan weer versterkingen. Janmaat direct, Vormer voor de breedte.

Bakkal heeft natuurlijk meer talent dan Immers, maar ik denk dat Immers dat wel kan compenseren met zijn kracht.

Quido

• 14649 berichten
  • 6115 stemmen

depri83 schreef:

Denk dat ie z'n handen dan voller zal hebben aan broekie Willems dan aan Urby, die internationaal al genoeg ervaring heeft en bovendien al tig wedstrijden - ook in de CL - als linksback in de benen heeft (in grote wedstrijden stond Urby er meestal wel). Bouma tegenover Nani of een technisch (snelle) Duitser wordt ook een ramp. Zelfs tegen Rommedahl, als die nog speelt (?).

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

'Castaignos zo goed als rond met Feyenoord' | Feyenoord nieuws | FR12.nl

Zou top zijn, hoeft niet onder te doen voor Guidetti (Castaignos, schopte er in het ramp seizoen ook 15 in en is weer een jaar verder sindsdien) , en een mooi voorbeeld dat je Feyenoord niet te vroeg moet verlaten....

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Om 13:43 nog aan het slapen, Reinbo?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

Altijd weer lachen ter voorbereiding op het EK, al die bondscoachjes hier die even vertellen hoe het wel moet. Alsof de andere toplanden geen doorsnee verdediging hebben met backs die voor geen meter kunnen verdedigen.

Ach, dit doen ze in elk land. En maar goed ook, is toch leuk om te speculeren.

Vind ook niet dat we te dramatisch moeten doen. Duitsland komt ook met de Badstubers van deze wereld aan.

We hebben een prima keeper, rechtsback en centraal duo. Alleen linksachter is het kut, maar dat lossen we wel op. Overigens 100x liever Willems dan Bouma op die plek als er gekozen moet worden.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Om 13:43 nog aan het slapen, Reinbo?

Nee, was aan het werk, moet ook soms gebeuren.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bij Spanje is het linksachter ook een drama, bij Duitsland ook als Lahm daar niet staat , Coentrao vind ik defensief ook geen kanjer. Nee, niet echt iets om je druk om te maken lijkt me. Snelheid en offensieve stootkracht op de backposities lijkt me de enige vereiste.

Quido

• 14649 berichten
  • 6115 stemmen

Naomi Watts schreef:

Snelheid en offensieve stootkracht op de backposities lijkt me de enige vereiste.

Dan kom je toch eerder bij Urby en Buttner uit dan bij Bouma en Willens, lijkt me ...

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Denk dat ie z'n handen dan voller zal hebben aan broekie Willems dan aan Urby, die internationaal al genoeg ervaring heeft en bovendien al tig wedstrijden - ook in de CL - als linksback in de benen heeft (in grote wedstrijden stond Urby er meestal wel). Bouma tegenover Nani of een technisch (snelle) Duitser wordt ook een ramp. Zelfs tegen Rommedahl, als die nog speelt (?).

Urby was ook mijn 2e keus (na Pieters) maar niemand is toch ooit echt blij geworden van hem op de linksback. En je zegt dat je niet graag Bouma tegen Nani hebt staan maar hetzelfde geld toch voor Urby, een goede steekpass en de slecht opgestelde Urby is alweer gezien.

Quido

• 14649 berichten
  • 6115 stemmen

Nani gaat alleen nooit (diep) buitenom, dus dat probleem zie ik eerlijk gezegd niet zo (ook tegen Bouma niet, hoor). In topwedstrijden heb ik Urby zelden rare dingen zien doen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Naomi Watts schreef:

Bij Spanje is het linksachter ook een drama, bij Duitsland ook als Lahm daar niet staat , Coentrao vind ik defensief ook geen kanjer. Nee, niet echt iets om je druk om te maken lijkt me. Snelheid en offensieve stootkracht op de backposities lijkt me de enige vereiste.

Maar Lahm staat er wel. En Coentrao is een geweldige voetballer.

Niet dat het een groot probleem is hoor. Als de overige basisspelers fit blijven, is er weinig aan de hand.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Quido schreef:

Nani gaat alleen nooit (diep) buitenom, dus dat probleem zie ik eerlijk gezegd niet zo (ook tegen Bouma niet, hoor). In topwedstrijden heb ik Urby zelden rare dingen zien doen.

Het was ook maar als voorbeeld.

En hier gaan we toch niet uitkomen want ik heb Bouma nooit rare dingen zien doen in topwedstrijden.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Emanuelson is alleen slecht als hij een butienspeler tegenover zich heeft staan die vaak de achterlijn haalt. Maar dat doen ze bij Duitsland en Portugal niet echt, daar trekken ze veel naar binnen. Misschien stelt Bert dan wel Anita op als back, die is opbouwend ook prima, maar moet ook geen directe tegenstander kennen.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Welnee, absoluut niet. En overal ook nog eens uitgekotst.

Buiten zijn disciplinaire problemen heeft ie het prima gedaan hoor..

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vind ook niet dat we te dramatisch moeten doen. Duitsland komt ook met de Badstubers van deze wereld aan.

Ja, die verdediger met statistisch gezien de minste fouten van de hele Bundesliga. Kun je niks mee nee.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Dan kom je toch eerder bij Urby en Buttner uit dan bij Bouma en Willens, lijkt me ...

Klopt, Emanuelson zou dan ook mijn eerste keus zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Maar Lahm staat er wel. En Coentrao is een geweldige voetballer.

Niet dat het een groot probleem is hoor. Als de overige basisspelers fit blijven, is er weinig aan de hand.

Dat weet ik niet hoor, Lahm staat ook best vaak op rechts meen ik. Coentrao is een geweldige voetballer, maar een matige verdediger. Net als Urby.

Quido

• 14649 berichten
  • 6115 stemmen

depri83 schreef:

En hier gaan we toch niet uitkomen want ik heb Bouma nooit rare dingen zien doen in topwedstrijden.

Maar die kan dan weer niet voetballen, en dat is een van de belangrijkste redenen waarom ik Urby en Buttner boven de twee die er nu nog bij zijn verkies.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Mja, Buttner werd door Foor al gedold.

Quido

• 14649 berichten
  • 6115 stemmen

kos schreef:

Mja, Buttner werd door Foor al gedold.

Ja, en Willems door Schaken, en Urby door ...

Dat zegt allemaal niet zo veel, zoals eerder al gesteld krijgen de backs in principe niet te maken met een echte rechtsbuiten en heb ik liever iemand die kan voetballen en aanvallend zijn steentje bij kan dragen, want verdedigen kunnen ze allemaal niet echt. Ook bijvoorbeeld Van der Wiel niet, maar een echt zwakke plek is het nooit geweest.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.