- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Quido
-
- 14649 berichten
- 6115 stemmen
Die had nog een paar jaar bij Feyenoord moeten blijven, want dat niveau was hij nog lang niet ontgroeid.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Dat komt op hetzelfde neer wat ik zei: "dat niveau was hij nog lang niet ontgroeid". Het niveau van de selectie van het afgelopen jaar had hij nog niet, inderdaad. Hij was nog volop in ontwikkeling toen hij vertrok.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Urby heeft ook wel eens door laten schemeren liever geen linksback te willen spelen. Misschien dat Bert dat heeft laten meewegen.
Dat is dan een oude uitspraak denk ik. Ik denk dat hij best op linksback wilt spelen, zo niet. Dan kiest hij bewust niet voor het EK. Zijn eigen gemis dan.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Yep. Overal even matig.
Het is kiezen tussen de Dove en de Blinde. Urby lijkt voor de linksbackpositie het best te kunnen horen en zien, maar voorlopig heeft hij alleen slecht nieuws gehoord/gezien.
Vind hem meer talent in zijn linkerteen hebben dan veel andere spelers. Het is een jongen met veel flair, techniek, aanvallend sterk en hij is bovenal ook goed in het ontwijken van tackles. Zijn rushes waren altijd mooi om te zien. Verdedigend niet werelds, maar hij heeft zat goede wedstrijden op linksback gespeeld. Het was niet altijd dramatisch.
schram101
-
- 16702 berichten
- 2312 stemmen
Misschien heeft hij inderdaad wel (opnieuw) aangegeven geen linksback te willen spelen. In dat geval is het 'logisch' dat hij niet mee gaat, al had ik hem dan nog voor het gebaar even meegenomen op trainigskamp en Maher gisteren al naar huis gestuurd. Precies andersom zeg maar.
Maar misschien is Bert wel een beetje teleurgesteld in hem, al verklaard dat nog niet waarom Bert hem niet eerst even gebeld heeft.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Inderdaad, ook één van de meest technische (en zwaar onderschat) spelers van de laatste jaren in Nederland.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Op 29 mei moet de UEFA de lijst met 23 spelers voor het EK binnen hebben, maar op 30 mei hebben we een oefenpotje tegen Slovenië en 2 juni tegen Noord Ierland. Wat ik me nou afvraag is als er 1 geblesseerd raakt in zo'n oefenpot, dan mag je toch alsnog een speler toevoegen aan de 23 of heb je dan gewoon pech gehad?
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Urby heeft ook wel eens door laten schemeren liever geen linksback te willen spelen. Misschien dat Bert dat heeft laten meewegen.
Ik denk eerder dat van Marwijk nog eens terug heeft gedacht aan die geweldige invalbeurt tegen Hongarije..
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3622 stemmen
Yep. Overal even matig.
Het is kiezen tussen de Dove en de Blinde. Urby lijkt voor de linksbackpositie het best te kunnen horen en zien, maar voorlopig heeft hij alleen slecht nieuws gehoord/gezien.
Dan had ie Daley mee moeten nemen als linksback. Net zo slecht als die anderen op die positie.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Vind hem meer talent in zijn linkerteen hebben dan veel andere spelers. Het is een jongen met veel flair, techniek, aanvallend sterk en hij is bovenal ook goed in het ontwijken van tackles. Zijn rushes waren altijd mooi om te zien. Verdedigend niet werelds, maar hij heeft zat goede wedstrijden op linksback gespeeld. Het was niet altijd dramatisch.
Ik zeg ook niet dat hij dramatisch is. Vind hem alleen op geen enkel punt uitblinken. Wel een betere optie dan Anita, Schaars en Bouma op die positie natuurlijk. Vandaar dat hij wel mee had gemogen.
Maar goed, heel de verdediging heeft het niveau dat Oranje nastreeft niet.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Op 29 mei moet de UEFA de lijst met 23 spelers voor het EK binnen hebben, maar op 30 mei hebben we een oefenpotje tegen Slovenië en 2 juni tegen Noord Ierland. Wat ik me nou afvraag is als er 1 geblesseerd raakt in zo'n oefenpot, dan mag je toch alsnog een speler toevoegen aan de 23 of heb je dan gewoon pech gehad?
Bij blessures mag je een definitieve selectie nog aanpassen, dus dat is geen probleem.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik zeg ook niet dat hij dramatisch is. Vind hem alleen op geen enkel punt uitblinken. Wel een betere optie dan Anita, Schaars en Bouma op die positie natuurlijk. Vandaar had hij wel mee gemogen.
Maar goed, heel de verdediging heeft het niveau dat Oranje nastreeft niet.
Hij blinkt uit op opbouwend en technisch vlak, daar is hij echt goed in. En wat ik ook altijd mooi bij hem vond waren prachtig getimede tackles. Wat me weer stoorde was zijn nonchalante houding, hij stond vaak te dromen op het veld. Hij haalde te vaak een 4 en een 8, terwijl ik liever constant een 7 wil zien.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Yep. Overal even matig.
Raar dat ze daar bij Milan anders over denken dan.. voor wie opteer jij dan?
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Door de achterdeur bedoel je denk ik?
Wel grappig dat al die Feyenoord gasten die dachten al klaar voor hogerop te zijn overal faalden. Fer, Guzman, Wijnaldum, Castagnois...dat moet voor de Feyenoord supporters toch vrij grappig zijn. Beetje genoegdoening.
Vergeet de immens succesvolle Drenthe niet 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Hij blinkt uit op opbouwend en technisch vlak, daar is hij echt goed in. En wat ik ook altijd mooi bij hem vond waren prachtig getimede tackles. Wat me weer stoorde was zijn nonchalante houding, hij stond vaak te dromen op het veld. Hij haalde te vaak een 4 en een 8, terwijl ik liever constant een 7 wil zien.
Hij heeft een goede basistechniek, waardoor hij met de bal aardig snel is en goed op kan komen. Maar het is altijd net niet bij hem, vind hem op geen enkel punt echt goed. Een onvoldoende scoren kan niet als je bij Oranje wilt horen, zeker niet met de regelmaat van Emanuelson.
Hij speelt amper constante wedstrijden, en zeker niet op een hoog niveau.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Vergeet de immens succesvolle Drenthe niet
Daar heeft Feyenoord 13 miljoen aan verdiend, dus die genoegdoening hadden we allang.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Bovendien heeft Drenthe het bij Alicante en Everton uitstekend gedaan.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Als je gewoon leest, zeg ik dat Emanuelson de beste optie is voor de linksbackpositie.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Emanuelson is positioneel bijzonder zwak. Tel dat bij de rest van de verdediging op en je weet waarom van Marwijk hem als linksback niet wil gebruiken.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Die invalbeurt van Emanuelson tegen Barcelona is overigens genoeg reden deze man een stadionverbod voor het leven te geven. Wat was dat sensationeel slecht 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6115 stemmen
Emanuelson is positioneel bijzonder zwak. Tel dat bij de rest van de verdediging op en je weet waarom van Marwijk hem als linksback niet wil gebruiken.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Daarom blijft een modale verdediger als van der Wiel ook makkelijk op de been in Oranje.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Die invalbeurt van Emanuelson tegen Barcelona is overigens genoeg reden deze man een stadionverbod voor het leven te geven. Wat was dat sensationeel slecht
Inderdaad, zelden iemand zo zwak zien acteren in de CL.
Maar goed, afrekenen op 1 wedstrijd is wat flauw.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tegen de Mannschaft en Portugal gaat Nederland gewoon onder druk komen, dus dat klopt niet helemaal. Müller en Nani gaan die linksback (wie het ook wordt) he-le-maal opvreten.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Dat klopt. Net als hetgeen wat happie zegt. Daardoor kon Gio ook presteren 2 jaar geleden bij Oranje en zou Emansuelson het ook goed kunnen doen.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
De tegenstanders die we hebben zijn nou niet bepaald zwak te noemen en spelen allemaal met een rechtsbuiten dus een back die kan verdedigen lijkt me niet teveel gevraagd.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
De Jong of Bommel zullen wat meer rugdekking aan de linksback moeten gaan geven. Afhankelijk of de tegenstander meer met de buitens speelt dan door het midden uiteraard.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Een linksback van Nederland hoeft - als het goed is - ook niet veel te verdedigen.
Dan is de vraag of het goed is. Goed genoeg om met een dergelijke opstelling ook tegen de grote landen overeind te blijven, want daar maakt van Marwijk zijn opstellingen voor. Wat otherfool dus zegt. Leuk is anders, maar ik kan me wel voorstellen dat daar voor meer defensieve zekerheid wordt gekozen. Ook met het oog op dat wankele centrum.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
De tegenstanders die we hebben zijn nou niet bepaald zwak te noemen en spelen allemaal met een rechtsbuiten dus een back die kan verdedigen lijkt me niet teveel gevraagd.
Rugdekking. 
Edit: mafketel zei het al.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Bovendien heeft Drenthe het bij Alicante en Everton uitstekend gedaan.
Welnee, absoluut niet. En overal ook nog eens uitgekotst.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.