• 15.886 nieuwsartikelen
  • 178.599 films
  • 12.250 series
  • 34.039 seizoenen
  • 648.378 acteurs
  • 199.166 gebruikers
  • 9.382.252 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Go Ravens! Even een uurtje kijken. Hopelijk dan al zo goed als beslist .

happie

• 6239 berichten
  • 426 stemmen

Rose weer lichte knieklachten las ik.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ach, dat weet je na zo'n blessure en dan weer op hoog niveau spelen. Gwoon voorzorgsmaatregelen nemen, als het opspeelt. Geen red flag.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Packers . Hoe dat geen interception is geworden.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3778 stemmen

Taylor zal zometeen wel weer winnen.

Zonde dat van Gerwen ineens niet al te best was tegen Chisnall, al stond Chisnall wel verschrikkelijk goed te gooien.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Chisnall kan anders heel goed scoren, maar ik vraag me af of hij dat toch zes sets kan volhouden. Hoop op een overtuigende overwinning van Taylor, zoals altijd.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Drie sets gespeeld en Chisnall heeft nog geen dart op een dubbel gehad. Zo zie ik het graag.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Phil Taylor 6-0

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

New Orleans Saints toch. Hoe krijg je het voor elkaar.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

AGE-411 schreef:

Sven Nys drukt bij de eerste wedstrijd van 't seizoen z'n stempel op de competitie. Onverslijtbaar, die man.

Maar spijtig voor de organisatoren. Waar anders tussen de 12- en 15000 man aanwezig is waren er nu, door het verschrikkelijk slechte weer, maximum 1500.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Naomi Watts schreef:

New Orleans Saints toch. Hoe krijg je het voor elkaar.

Echt, hè? Onbegrijpelijk. Credits to Brady and the Pats for their impressive last minute drive, maar de Saints hadden het nooit zo ver mogen laten komen. Ze hadden veel beter gebruik moeten maken van de klok. In ieder geval weer met beide benen op de grond.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

AGE-411 schreef:

De eerste veldrit van het seizoen die er echt toe doet begint binnen enkele ogenblikken. Wordt dit seizoen gedomineerd door 1 persoon (Nys, Albert ?) of niet?

De grootste vraag is nog wel, hoe vaak gaat Lars van der Haar bespuwd worden door gefrustreerde dronken Vlamingen?

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

http://www.nu.nl/sport/3601369/wada-onderzoekt-dopingcontroles-jamaica.html

Lijkt wel of we nog in de jaren 80 leven soms. Gewoon een tijd lang vrij baan geven aan je sporters om zich optimaal te prepareren en vervolgens het meest succesvolle atletiekland worden.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

De grootste vraag is nog wel, hoe vaak gaat Lars van der Haar bespuwd worden door gefrustreerde dronken Vlamingen?

Is dat gisteren gebeurt?

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

Is dat gisteren gebeurt?

Weet ik niet.

Maar iedereen weet wel hoe het Boom en Stybar af ging toen ze alle Belgen op een hoop fietsten. Langer geleden was dat niet veel anders bij Pontoni en Groenendaal bijv. Van der Haar zal over een jaar of twee ook wel veruit de beste zijn, en dan overstappen op de weg.

Het is ook pijnlijk als je als enige in de wereld serieus geeft om deze sport, in combinatie met de nabijheid van de sport + alcohol, en je dan afgetroefd wordt door die enkele buitenlanders die meedoen.

Overigens verwacht ik een zelfde beeld al waren het Nederlanders geweest hoor, daar niet van.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Weet ik niet.

Maar iedereen weet wel hoe het Boom en Stybar af ging toen ze alle Belgen op een hoop fietsten. Langer geleden was dat niet veel anders bij Pontoni en Groenendaal bijv. Van der Haar zal over een jaar of twee ook wel veruit de beste zijn, en dan overstappen op de weg.

Het is ook pijnlijk als je als enige in de wereld serieus geeft om deze sport, in combinatie met de nabijheid van de sport + alcohol, en je dan afgetroefd wordt door die enkele buitenlanders die meedoen.

Overigens verwacht ik een zelfde beeld al waren het Nederlanders geweest hoor, daar niet van.

Belgen? In Wallonië bestaat de sport ook niet.

De sport begint stilaan te mondialiseren. Gisteren 3 Nederlanders, 2 Duitsers en 1 Tsjech in de top 10.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Totdat jullie de onafhankelijkheid hebben uitgeroepen gewoon nog Belgen. Bij ons schaatsen Limburgers ook niet, maar dat maakt Sven Kramer niet minder Nederlander

De mondialisering vind ik alleen maar teruglopen trouwens. 9 van de 10 grote koersen wordt gewonnen door een Belg, helemaal sinds Boom en Stybar zich voornamelijk op de weg richten.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Er zijn veel meer cyclocrossen internationaal dan wij hier beseffen.

Klik hier en kijk naar 'All International Competitions'.

Er zijn veel categorie 1 en 2 wedstrijden in o.a. Frankrijk, Zwitserland, Duitsland en de V.S. waar de 'mindere' professionele goden goed hun brood kunnen verdienen.

Het beste voorbeeld is de Fransman Francis Mourey, die vorig jaar alleen al 12 wedstrijden won waarvan maar één in België, namelijk Dottenijs. (de rest in Marle, Miramas, Las Vegas, Redmond, State Park, Dagmersellen, Sterne, St Jean, Bussnang en Pétange). Zo wist hij de laatste vijf jaar 51 wedstrijden te winnen en eindigd hij de laatste vier jaar steevast in de top 10 van de Werelbeker (8, 6, 5, 9).

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Montorsi schreef:

Totdat jullie de onafhankelijkheid hebben uitgeroepen gewoon nog Belgen..

Daar ben ik niet akkoord mee. Wij zijn een federale staat en mogen ons - terecht - Vlamingen noemen. Maar ik verwacht niet dat niet-Vlamingen dit begrijpen.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Dat mag best ja, maar daarmee is het nog niet onjuist om jullie aan te spreken als 'Belgen' toch?

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Montorsi schreef:

Dat mag best ja, maar daarmee is het nog niet onjuist om jullie aan te spreken als 'Belgen' toch?

In theorie niet, maar sommige mensen hebben dat niet graag. Ik behoor tot die groep.

De buitenstaander die het niet begrijpt moet altijd eens de vergelijking maken met Schotland. De situatie is hetzelfde, maar Schotland is veel gekender.

Het gros van de Schotten kan je gewoon 'Brit' noemen, een andere groep zal dat minder graag horen.

En Cyclocross is zo Vlaams als de Highlandgames Schots zijn.

Of is dat laatste volgens jou Brits?

Montorsi schreef:

De mondialisering vind ik alleen maar teruglopen trouwens. 9 van de 10 grote koersen wordt gewonnen door een Belg, helemaal sinds Boom en Stybar zich voornamelijk op de weg richten.

Dat wegvallen van Boom en Stybar is een spijtige zaak voor de cyclocross. Maar anderzijds doen ze het op de weg ook niet slecht. Ik herinner me nog de rit in de laatste Vuelta waarin Stybar kon uitpakken.

Ik hoop dat er na Nys een aantal sterke buitenlanders klaar staan.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

Cyclocross is zo Vlaams als de Highlandgames Schots zijn.

Of is dat laatste volgens jou Brits?

Dat wegvallen van Boom en Stybar is een spijtige zaak voor de cyclocross. Maar anderzijds doen ze het op de weg ook niet slecht. Ik herinner me nog de rit in de laatste Vuelta waarin Stybar kon uitpakken.

Ach als een Schot daar wint kun je ook best spreken van een Britse winnaar.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Beetje vreemd misschien maar vind dat veldrijden helemaal niets, terwijl ik toch een groot fan ben van wielrennen op de weg. Zeg ik als Belg (en Vlaming ).

Denk ook wel een beetje door het gebrek aan internationale uitstraling.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

In theorie niet, maar sommige mensen hebben dat niet graag. Ik behoor tot die groep.

Ook niet zitten juichen na de plaatsing van de rode duivels?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Apollinisch schreef:

(quote)
Ook niet zitten juichen na de plaatsing van de rode duivels?

Kijk, nog zoiets raars. Ik ben VOOR de Rode Duivels, VOOR Vlaanderen, maar TEGEN België. Terwijl je ook kan zeggen dat de Rode Duivels Belgen zijn. Ik weet het, moeilijk te snappen dit.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Valt het uberhaupt wel te snappen dan? Wat een opportunisme zeg.

kos

• 46702 berichten
  • 8859 stemmen

Melo op tijd fit voor het seizoen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Gaat ze weer hockeyen?

kos

• 46702 berichten
  • 8859 stemmen

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Montorsi schreef:

Valt het uberhaupt wel te snappen dan? Wat een opportunisme zeg.

Zie je wel dat het niet te begrijpen valt. Net wat ik zei. Heeft helemaal niks met opportunisme te maken. Ik supporter al sinds kindsbeen voor de Rode Duivels.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.