- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Joy4ever
-
- 4667 berichten
- 1894 stemmen
Ach, er komt nu uit wat iedereen (behoudens een paar blinde Armstrong adepten..) allang wist. Het blijft een uitzonderlijke prestatie dat Armstrong 7x de Tour won. Maar het "sprookje" is nu uit. Wel erg jammer dat het zo lang heeft geduurd.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ach ja geen verrassing natuurlijk. Maar goed:
Lance Armstrong is en blijft voor altijd 7-voudig Tourwinnaar.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Jup, maar het zo hem sieren als hij eens open kaart speelt.
Mochizuki Rokuro
-
- 18949 berichten
- 16904 stemmen
Toch wel behoorlijke impact moet ik zeggen. Vaughters ook en zo.
Nu gaat er toch wel wat schoonmaak beginnen. Jammerlijk dat het zo op Armstrong gericht is, de rest reed ook met opgeblazen kuiten rond natuurlijk. Dus de verhoudingen waren denk ik nauwelijks aangetast. Dus wat dat betreft deert het me weinig en was het wel competitieve sport. De grens is ook erg dun denk ik.
Hopelijk ontlopen ook de hogeren bij UCI en in de ploegleiding hun nederlagen niet. Bruyneel, Verbruggen en zo. Anders schieten we weing op. En gaan we nu (iets) schoner verder, zover deze prestaties menselijk mogelijk blijven.
Ben ook benieuwd naar reacties vanuit Rabo, Riis, Lelangue (Phonak) en Spanje/Italië.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Bruyneel komt hierna, dat is al bekend gemaakt.
starbright boy (moderator films)
-
- 22703 berichten
- 5318 stemmen
Vind de suggestie die ik ergens las van een waarheidscommissie wel wat eigenlijk. Uitslagen uit die tijd laten voor wat we zijn en gooi alles maar op straat uit de EPO-tijd (pakweg 1990-2006). En hopen dat echte rotte appels uit die tijd (zoals Bruyneel in het rapport) wegblijven van het wielrennen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Nauwelijks een verrassing natuurlijk, maar nu is het voor eens en altijd duidelijk dat Armstrong en co oplichters waren die maling hadden aan fans en collega's. 15 jaar liegen en ondertussen jezelf flink verrijken. Wat een ontzettend zielige vent ben je dan. Ik zou mezelf niet meer in de spiegel kunnen aankijken.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Er zitten nog zoveel dopers in het wielrennen, slaat helemaal nergens op.
Lijkt er toch op dat de meeste Top 10 klassement uit de periode Armstrong vrijwel allemaal doping gebruikte. Enkel Escartin nooit geruchten gehoord, maar die reed weer bij een zeer verdachte ploeg.
Dan kom ik nog maar op 1 naam uit...
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Leipheimer bekent dopinggebruik tijdens Rabobank-periode +(acceptance of sanction)
Hij beweert o.a. doping te hebben gekocht van de teamdokter bij Rabobank en zegt bovendien dat hij de enige niet was binnen de ploeg destijds.
Het hele peloton moet er nu aan geloven. 
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
Ik weet niks van wielrennen maar hoe en hoevaak worden de wielrenners tijdens de Tour de France gecontroleerd op het gebruik van verboden middelen?
Ik vind het nogal merkwaardig dat Armstrong (dankzij doping?) 7x de Tour kan winnen zonder gepakt te worden.
-
- 22703 berichten
- 5318 stemmen
Vaker dan in welke andere sport dan ook en ook meer geavanceerd en met strengere straffen dan in veel andere sporten. Zeker tegenwoordig, al zal er altijd door sommigen worden gezocht naar manieren om ook dat te omzeilen. Zeker de laatste jaren (met bloedpaspoorten) is het wel een stuk lastiger geworden. Wielrennen zal nu niet schoon zijn, maar schoner dan in de Epo-tijd is het zeker wel en schoner dan veel andere sporten ook. In wielrennen kun je het zelfs in uitslagen zien. Er wordt de laatste jaren langzamer geklommen dan in de periode 1990-2006.
Maar in de tijd van Armstrong was epo nog nauwelijks op te sporen. In de jaren '90 zelfs nog helemaal niet. Er kon alleen een aanwijzing vooral epogebruik worden gevonden als bepaalde bloedwaarden te hoog waren, maar daar was door een goede dokter door timing makkelijk mee te manipuleren.
Pas vanaf 2000 was epo voorzichtig opspoorbaar, maar eigenlijk is pas de laatste jaren bij gewoon epogebruik de kans dat je betrapt wordt echt levensgroot.
-
- 22703 berichten
- 5318 stemmen
Leipheimer bekent dopinggebruik tijdens Rabobank-periode)
Hij beweert o.a. doping te hebben gekocht van de teamdokter bij Rabobank en zegt bovendien dat hij de enige niet was binnen de ploeg destijds.
Het hele peloton moet er nu aan geloven.
Er staat Rider-14. Dat is natuurlijk niet een vage knecht ofzo. Die noem je niet zo specifiek in je bekentenis. Er zijn in de periode 2002-2004 volgens mij vier mogelijkheden van renners met een serieuze status naast Leipheimer, zo serieus dat je ze op die manier in je bekentenis noemt.
-Erik Dekker
-Michael Boogerd
En vanaf 2003:
-Michael Rasmussen
-Oscar Freire
Een van hen moet Rider-14 zijn.
Overigens lees ik wel weer fantasievolle koppen zeg: " Leipheimer: Rabobank had een dopingprogramma". Dat staat helemaal niet in de bekentenis. Er staan maar drie dingen over Rabobank:
1. Levi Leipheimer gebruikte Epo in zijn Rabobanktijd.
2. Een ploegarts van Rabobank leverde Epo en begeleide hem in het gebruiik ervan
3. Leipheimer wist van een andere Raborenner dat hij ook Epo gebruikte, daar heeft hij met hem over gepraat.
Dat is een heel andere situatie dan het beeld dat hij schetst van US Postal, Astana en Discovery. Een dopingprogramma impliceert organisatie vanuit de ploegleiding.
Joy4ever
-
- 4667 berichten
- 1894 stemmen
Wat zijn de Armstrong fans opeens opvallend stil 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
- Ploeg Lefevere zet Leipheimer op non-actief
- Vande Velde: "Armstrong dreigde me uit team te zetten als ik dopingprogamma niet strikter volgde"
- Leipheimer: "Doping was de norm, niet de uitzondering"
- Danielson, Vande Velde en Zabriskie aanvaarden schorsing
- "Johan Bruyneel gaf renners zelf doping"
- "Armstrong betaalde meer dan 1 miljoen dollar aan dopingdokter Ferrari"
- Voormalig Rabo-renner Leipheimer verklaart dat hij via de ploeg epo kreeg en dat de Rabobank-ploeg een eigen dopingprogramma had.
- Ex-directeur Rabobank: "Dopinggebruik is keuze renner"
- "Verzorger Lance smokkelde zoutoplossing onder regenjas bij dopingcontrole"
Het kleinste kind wist toch dat deze beerput op een dag zou geopend worden?
En ik geloof niet dat dit het einde is. De Amerikanen kennende, willen zij nu ook bewijzen dat het er in de rest van de wereld net zo aan toe ging.
Mochizuki Rokuro
-
- 18949 berichten
- 16904 stemmen
Lefevere noemde ik gisteren niet, maar dat lijkt me zelf ook niet de meest frisse van het stel. En om even bij de Belgen te blijven: Godefroot 
Maar wat starbright boy al zei. Laat die uitslagen staan, het overzichtje dat ooit in NRC stond laat van die zeven Touroverwinningen (sic) van Armstrong zien dat er in de Top 10 van die jaren misschien 1 of 2 nog onbesproken zijn, dus qua onderlingen verhoudingen deert het me niet zoveel.
Merckx, Zoetemelk, Simpson, Hinault c.s. blijven toch ook gewoon overeind. In de tijd dat Delgado (onterecht) de Tour won kregen Rooks en Theunisse geloof ik een paar strafminuten en 50 strafpunten in het Groene Trui klassement voor een dopinggeval en fietste men de dag erop weer vrolijk verder.
Bij dergelijke (ongezonde) topsport zal het moeilijk blijven om binnen de lijntjes te kleuren. Er schiet me ook de docu over Vandenbroucke te binnen. Is ook ontluisterend om te zien, die teloorgang tijdens de carrière door de inspanning, de roes en de druk (combi van die zaken).
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
- Ploeg Lefevere zet Leipheimer op non-actief
- Vande Velde: "Armstrong dreigde me uit team te zetten als ik dopingprogamma niet strikter volgde"
- Leipheimer: "Doping was de norm, niet de uitzondering"
- Danielson, Vande Velde en Zabriskie aanvaarden schorsing
- "Johan Bruyneel gaf renners zelf doping"
- "Armstrong betaalde meer dan 1 miljoen dollar aan dopingdokter Ferrari"
- Voormalig Rabo-renner Leipheimer verklaart dat hij via de ploeg epo kreeg en dat de Rabobank-ploeg een eigen dopingprogramma had.
- Ex-directeur Rabobank: "Dopinggebruik is keuze renner"
Het kleinste kind wist toch dat deze beerput op een dag zou geopend worden?
En ik geloof niet dat dit het einde is. De Amerikanen kennende, willen zij nu ook bewijzen dat het er in de rest van de wereld net zo aan toe ging.
Dat van het doping programma van de Raboploeg klopt niet. De "dopingdokter" deed het (vooralsnog) buiten de ploegleiding om. Individueel dus.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Hadden jullie de discussie over Armstrong in combinatie met doping niet een paar dagen later kunnen voeren? 
R.I.P. wielrennen (al wisten niet naïvelingen het natuurlijk allang).
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Dat van het doping programma van de Raboploeg klopt niet. De "dopingdokter" deed het (vooralsnog) buiten de ploegleiding om. Individueel dus.
Volgens Leipheimer niet dus.
Het is logisch dat als een renner gepakt wordt/schuld bekent dat het standaard rolboek wordt gehanteerd: ploegleiding zal direct ontkennen en zeggen dat alles op eigen houtje is gebeurd.
Nu zal het niet zoals bij US Postal zijn gegaan waar het echt geregisseerd was, maar Rabo heeft gewoon zijn renners met Lijnders (de doorgestreepte naam vermoed ik!) in contactgebracht.
Waar zijn trouwens de personen gebleven die steeds begonnen over het feit dat Armstrong 0 positieve testen heeft afgeleverd...?
-
- 22703 berichten
- 5318 stemmen
Ik zie nogal wat rare interpreties van Leipheimers verklaringen. Hij heeft het niet over een dopingprogramma in de Raboploeg. Hij beschuldigt twee mensen Other-8 (de ploegarts) en Rider-14.(een waarschijnlijk prominente Raborenner). Meer niet.
Op RTL staat zelfs een stukje waarin "het meest gevanceerde dopingprogramma ooit" wordt gelinkt aan Rabobank, terwijl die USADA-conclusie over de Armstrong-Bruyneel-ploegen gaat. Heel veel slordige stukjes online.
In tegenstelling tot Armstrong zou Bruyneel zich overigens wel gaan verdedigen. Ben benieuwd.
-
- 22703 berichten
- 5318 stemmen
maar Rabo heeft gewoon zijn renners met Lijnders (de doorgestreepte naam vermoed ik!) in contactgebracht.
Het gaat om de ploegarts. Die is er al. Daar hoeft Rabobank niet iemand mee in contact te brengen. Dat is gewoon ploegpersoneel. Er liep binnen het team een arts rond die doping leverde aan Leipheimer en er reed een renner die ook epo gebruikte. Dat is het, meer niet.
Knisper
-
- 13054 berichten
- 1289 stemmen
Naar mijn mening zou ik inderdaad een vrijbrief geven voor alle renners om naar buiten te treden, zonder dat dat financieel of qua uitslagen gevolgen heeft. Volgens mij is dat de enige manier om met een schone lei te beginnen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18949 berichten
- 16904 stemmen
Bruyneel reed natuurlijk zelf bij Rabo (ooit) en met Breukink bij Once van Saiz. Allemaal slechte linkjes - maar geen harde zaken. De verwevenheid werkt altijd schijn tegen.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Het gaat om de ploegarts. Die is er al. Daar hoeft Rabobank niet iemand mee in contact te brengen. Dat is gewoon ploegpersoneel. Er liep binnen het team een arts rond die doping leverde aan Leipheimer en er reed een renner die ook epo gebruikte. Dat is het, meer niet.
Ik denk niet dat de ploegarts doping kan geven aan diverse renners zonder dat de ploegleiding daar weet van heeft. Ik kan mij ook geen geval hiervan herinneren.
Als mensen buiten hun ploeg om doping wilden regelen gingen ze naar gasten als dr. Ferrari.
Mochizuki Rokuro
-
- 18949 berichten
- 16904 stemmen
Die ploegarts is toch als hij thuis is geen ploegarts maar een zelfstandige. Zie niet in waarom dat niet zou kunnen. VDB ging toch ook naar een dierenarts. Die verzorgde overdag de dieren en 's avonds kwamen er achterom andere klanten.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ronde van Peking (WT)
Gavazzi snoept in laatste meters zege af van Boasson Hagen.
De Italiaan Francesco Gavazzi heeft de derde rit in Ronde van Peking gewonnen. De Astana-renner haalde in de slotmeters nog vluchter Boasson Hagen bij. In de schaduw van de Chinese Muur pakte Edvald Boasson Hagen met een verschroeiende demarrage uit. Hagen leek stand te houden in de zware slotkilometer, maar die bleek 20m te lang. Gavazzi en Daniel Martin beenden Hagen nog bij. Door de bonificaties nadert Gavazzi op leider Tony Martin.
Uitslag rit 3:
1. F.Gavazzi (Ita) 162 km in 4u05'08"
2. D.Martin (Ier) z.t.
3. E.Boasson Hagen (Noo)
4. R.Nocentini (Ita)
5. R.Costa (Por)
6. T.Slagter (Ned)
7. E.Capecchi (Ita)
8. M.Moser (Ita)
9. M.Frank (Zwi)
10. D.Pietropolli (Ita)
Stand na rit 3:
1. T.Martin (Dui) in 9u35'52"
2. F.Gavazzi (Ita) op 40"
3. D.Martin (Ier) 50"
4. E.Boasson Hagen (Noo) 52"
5. E.Capecchi (Ita) z.t.
6. R.Nocentini (Ita) 56"
7. T.Marczynski (Pol) z.t.
8. R.Majka (Pol)
9. R.Costa (Por) 1'00"
10. T. Wellens (Bel) z.t.
12.S.Kruijswijk (Ned)
14.S.Sanchez (Spa)
Dagelijks te volgen op Eurosport, vanaf 9 uur 's ochtends.
Mochizuki Rokuro
-
- 18949 berichten
- 16904 stemmen
Had Gavazzi blijkbaar betere pilletjes dan Edvald 
Theo de Rooij laat inmiddels weten zich van geen kwaad bewust te zijn. Zeg dan niks - ei.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Lance Armstrong is en blijft voor altijd 7-voudig Tourwinnaar.
Euh...Nee. Lijkt me nu wel duidelijk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Voor mij verandert er ook niets. Enieg dat ik Lance kwalijk neem is dat ie te weinig zekerheden heeft ingebouwd in zijn gesjoemel.
Joy4ever
-
- 4667 berichten
- 1894 stemmen
Enige dat ik Lance kwalijk neem is dat ie te weinig zekerheden heeft ingebouwd in zijn gesjoemel.
This is a joke, right?
Knisper
-
- 13054 berichten
- 1289 stemmen
Inderdaad, het lijkt duidelijk dat het dopinggebruik wijd uitgestrekt was. Het heeft nu geen zin meer om titels aan een volgende op de lijst door te geven, daar schiet niemand iets mee op.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.