• 17.878 nieuwsartikelen
  • 183.937 films
  • 12.740 series
  • 35.187 seizoenen
  • 658.721 acteurs
  • 200.925 gebruikers
  • 9.506.281 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

Je moet er inderdaad ook een streep onder zetten en met een schone lei beginnen. Wat is gebeurd is gebeurd. Of moet ik al die Tour de France documentaires die ik op dvd heb ook weggooien omdat iedereen daarin doping heeft gebruikt

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Wat heb ik hier op MM jaren geleden felle discussies gevoerd toen ik (jong, onbezonnen, en vooruit tikkeltje opstandig) Armstrong al beschuldigde.... Wrang dat ik nu jaren later alsnog mijn gelijk haal.. Een ramp voor de sport .

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4813 stemmen

Ach, zoveel gaat er helemaal niet veranderen. Wielersport dood? Voor mij alleszins niet. Vandaag won Gavazzi nog gewoon in Beijing. Ben er ook zeker van dat er nu véél minder doping wordt gebruikt dan 10 jaar geleden.

Dat Armstrong doping gebruikte leek me, als groot wielerfan, zeer goed mogelijk en bijna een zekerheid maar de nummers 2, 3 en 4 gebruikten echter evenzeer (oke, blijkbaar iets minder goede doping). Blijf Armstrong nog steeds een ontzettend groot atleet vinden, al had het hem gesierd moest hij zelf bekend hebben.

Vraag me trouwens af waarom al deze feiten nu pas aan het licht komen? Waar zat de WADA, de UCI enzovoort 10 jaar geleden? Straf de doofpotstoppers van de bonden dan ook maar. Je gaat me niet vertellen dat niemand hier van op de hoogte was.

Wat een mentaliteitsverschil trouwens. De USADA haalt één van de grootste sporters uit hun eigen geschiedenis onderuit terwijl Spanje's Operacion Puerto enkele jaren geleden vakkundig in de vergetelhoek werd geduwd. Een lijst met vermoedelijke dopinggebruikers uit véél meer sporten dan alleen wielrennen...

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Die ploegarts is toch als hij thuis is geen ploegarts maar een zelfstandige. Zie niet in waarom dat niet zou kunnen. VDB ging toch ook naar een dierenarts. Die verzorgde overdag de dieren en 's avonds kwamen er achterom andere klanten.

: ''Zo'n Theo de Rooij die zegt dat hij niets geweten heeft van dopinggebruik omdat het een zaak was tussen renner en ploegarts, dat is toch totale onzin. Als er binnen de Rabo-ploeg mensen waren die alles wisten, was het wel het management van de ploeg. Zij wisten dus ook of er gebruikt werd en door wie. Ook Adri van Houwelingen en Erik Breukink. Daar ben ik van overtuigd. Dit is gewoon geen eerlijk verhaal vanuit de Raboploeg.''

Aldus Wielinga.

Finisterra schreef:

Waar zat de WADA, de UCI enzovoort 10 jaar geleden? Straf de doofpotstoppers van de bonden dan ook maar. Je gaat me niet vertellen dat niemand hier van op de hoogte was.

Lees het rapport eens zou ik zeggen? UCI is nog corrupter dan de FIFA! Hein Verbruggen moet ook gewoon de bak in vind ik. UCI wist al vanaf 1999 wat er in US Postal gebeurde.

Interessante quote, punt 25:

http://d3epuodzu3wuis.cloudfront.net/JV+Vaughters+Jonathan+Affidavit.pdf

Hij heeft nog gelijk gekregen ook.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Joy4ever schreef:

Wat zijn de Armstrong fans opeens opvallend stil

Troll. ik heb gewerkt van vanmorgen 6 uur tot nu. En een fan als otherfool reageerde al meteen.

Jawaddedadde schreef:

Euh...Nee. Lijkt me nu wel duidelijk.

Nee? Wie dan wel?

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Nog steeds voor Armstrong!

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Nee? Wie dan wel?

Niemand, m'n beste, dat ze die periode maar gewoon uit de tabellen halen.

Lefgozer schreef:

Nog steeds voor Armstrong!

Waarom? Omdat gebleken is dat hij de grootste valsspeler van allen is? Moet je trots op zijn.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Jawaddedadde schreef:

(quote)

Waarom? Omdat gebleken is dat hij de grootste valsspeler van allen is? Moet je trots op zijn.

Omdat hij gewoon een held is, punt. En omdat iedereen in de wielersport wel aan de doping zit. Alleen die softies van de Rabobank blijkbaar niet. Vandaar ook dat ik een aantal maanden geleden zei dat ze doping verplicht moeten stellen voor de wielersport.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Armstrong is een held. Enorm genoten van zijn prestaties en veel inspiratie gehaald uit zijn boek. Ik kan maar weinig atleten opnoemen waar ik evenveel waardering voor heb.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Onbegrijpelijke reacties. Laten we mensen die op systematische en georganiseerde wijze zich doperen en het hele lot bedotten maar lekker verheerlijken... Moet niet gekker worden.

starbright boy (moderator films)

• 22703 berichten
  • 5322 stemmen

Pitakaas schreef:

Aldus Wielinga.

Mwoah, iemand die met wrok ten opzichte van Rabobank zit. Een ploeg die hem op straat zette. En nu ver in de marge van het wielrennen een comeback probeert te maken, op zijn 35e.

Het kan overigens best dat er gestructureerd en met medeweten van de leiding doping is gebruikt, ik steek voor helemaal niks en niemand uit de epotijd mijn hand in het vuur, maar feit blijft dat Leipheimer dat niet heeft gezegd.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

This is a joke, right?

Nee.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Onbegrijpelijke reacties. Laten we mensen die op systematische en georganiseerde wijze zich doperen en het hele lot bedotten maar lekker verheerlijken... Moet niet gekker worden.

Wie moeten we dan verheerlijken? Een cokesnuiver als Tom Boonen om maar wat te noemen?

Contador die ook ontkent en niet schijnt te weten waarom hij positief heeft getest? Of misschien wel de laatste renner van het klassement die waarschijnlijk ook nog eens stijf staat van de doping maar gewoon minder talent heeft dan de winnaars?

Neen, geef me dan maar een legendarische atleet als Armstrong, die is zoveel meer dan zomaar een wielrenner.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3323 stemmen

Klopt, het is 's werelds grootste leugenaar. Krijgen die ook een trui in een kek kleurtje?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik vond de reactie van Michel Wuyts heel goed.

Lance Armstrong die zijn onschuld staande houdt. "Dat is potsierlijk, ridicuul, zelfs ergerlijk", reageert commentator Michel Wuyts. "De grootste wielervedette van de voorbije 20 jaar is vervallen tot een ordinaire valsspeler."

IJH15

• 84 berichten
  • 122 stemmen

Opvallend hoor, die reactie van Wuyts, was nochtans een behoorlijke fan van Armstrong meen ik.

Nou heeft-ie natuurlijk niet echt een keuze met zoveel bewijs.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Ook opvallend wat hij zegt over de klassieke renners van US Postal.... Die blijven (opvallend?) buiten schot....

• 22703 berichten
  • 5322 stemmen

Je krijgt inderdaad een indruk dat er twee US Postals waren. De potentiele tourrenners (een stuk of 13 per seizoen) en de rest. Die indruk had ik toen ook al een beetje trouwens. Ik zou het na moeten zoeken, maar ik meen me ook te herinneren dat de rest-renners vaak maar kort bij US Postal bleven.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Ik snap niet hoe je Armstrong nu nog kunt verdedigen.

Ik ben het met je eens dat er veel gebruikt werd, maar dat is geen excuus om ook zelf doping te gebruiken (zie Bassons en Andreu).

Daarnaast is het niet alleen het EPO gebruik wat mij stoort bij Lance. Het is het constante ontkennen, wat zelfs doorgevoerd is tot heuse meineed. Reken maar dat Lance nog het gevaar loopt in de cel te belanden.

Het is ook constant aanhalen van zijn ziekte. 'Kijk waar ik vandaan ben gekomen en waar ik nu sta als 7-voudig kampioen'.

Dat je zulke uitspraken kunt doen als doping gebruiker, daar walg ik echt van. De mate waarin hij het peloton terroriseerde, mensen kleineerde, de arrogantie druipt er vanaf.

De schaal waarop het plaatsvond, waarin Lance als decision maker alles bij USPS besloot. Hij koos de doktoren, hij verplichtte elke renner te gebruiken...

Nee, mijn respect is volkomen verdwenen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Pitakaas schreef:

hij verplichtte elke renner te gebruiken...

En hoe deed hij dat dan? Hield hij ze een Kalashnikov tegen het hoofd? Gijzelde hij hun families? Of nog iets anders? Want van topcrimineel Lance Armstrong kan je natuurlijk alles verwachten.

• 22703 berichten
  • 5322 stemmen

Ze voor de keuze stellen: Of je doet mee met het programma of je kan vertrekken. Dat vind ik genoeg om van dwingen te spreken. Ondanks dat de betrokken renners ook een eigen verantwoordelijkheid hebben natuurlijk. Maar vertrekken was waarschijnlijk einde carriere geworden. Of op een veel lager niveau.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Onzin starbright boy, en dat weet jij ook want je geeft zelf al aan dat de betrokken renners eigen verantwoordelijkheid hebben. Wat voor een labiel persoon moet je zijn om je te laten verplichten tot iets waar je echt niet achter staat. Dat is helemaal niet einde carrière, als je goed en talentvol genoeg bent kan je altijd bij een andere ploeg terecht. De schuld ligt volledig bij de renners zelf, zoiets moeten ze niet op Lance proberen af te schuiven.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
En hoe deed hij dat dan? Hield hij ze een Kalashnikov tegen het hoofd? Gijzelde hij hun families? Of nog iets anders? Want van topcrimineel Lance Armstrong kan je natuurlijk alles verwachten.

Lees het rapport eens? Neem het geval van Andreu. Hij wilde clean blijven en mocht direct vertrekken. Natuurlijk nadat Armstrong hem eens even flink heeft lopen pesten.

Of lees deze passage mbt Zabriskie:

In early 2003 David Zabriskie was 23 years old, a young man who had postponed a college education to see what he could make of himself in cycling. He must have felt fortunate to be on Lance Armstrong’s U.S. Postal Service Cycling Team. Zabriskie was, no doubt, happy to be walking to a meeting at a café in Girona, Spain with Team Director Johan Bruyneel, Team Doctor Luis del Moral and Zabriskie’s roommate at competitions, and a somewhat older cyclist named Michael Barry.

Zabriskie was away from home, a young man in an unfamiliar environment, he did not know Spanish and frequently felt lonely, one of the younger cyclists on a team of hardened professionals. However, on this day one would not have been surprised to find him expectant, hopeful. Zabriskie had recently shown success in the early season Four Days of Dunkirk, a four day stage race in which he had finished in a surprising fifth place.The result, accomplished from May 7-11, placed him in front of some well known racers at the time, men like Richard Virenque, Nicolas Jalabert and Laurent Brochard. Zabriskie had been warmly congratulated by the assistant team director and perhaps sensed that Bruyneel might have important plans for him.

Bruyneel was respected by Zabriskie whose father had died a few years before, his life shortened by drug addiction. Zabriskie had sought refuge in cycling. Long hard trainingrides were cathartic and provided an escape from the difficult home life associated with a parent with an addiction. He had vowed never to give in to the temptation to use, never to end uplike his father, furtively using drugs to feed his dependency and eroding his physical health. The group met at or near a café, and the conversation proceeded in English. Bruyneel got right to the point. He and del Moral had brought two injectable products for Zabriskie and Barry, something known as “recovery” and the banned oxygen booster, erythropoietin (known as “EPO”).

Zabriskie was shocked. This was the beginning of David’s third year on the team and he had not realized he would be required to dope. He realized, of course, that some cyclists in the peloton and likely some teammates fueled their success with banned substances. However, until now he had been largely shielded from the reality of drug use on the U.S. Postal Service Team. Zabriskie began to ask questions. He was fearful of the health implications of using EPO, and he had a slew of questions: would he be able to have children? Would it cause any physical changes? Would he grow larger ears? The questions continued. Bruyneel responded, “everyone is doing it.” Bruyneel assured that if EPO was dangerous no professional cyclists would be having kids. David was cornered. He had embraced cycling to escape a life seared by drugs and now he felt that he could not say no and stay in his mentor’s good graces. He looked to Barry for support but he did not find it. Barry’s mind was made up. Barry had decided to use EPO, and he reinforced Bruyneel’s opinions that EPO use was required for success in the peloton.

The group retired to Barry’s apartment where both David and Barry were injected with EPO by Dr. del Moral. Thus began a new stage in David Zabriskie’s cycling career – the doping stage. Cycling was no longer David’s refuge from drugs. When he went back to hisroom that night he cried.

Nu mag dit jou misschien niets doen, maar ik vind dit stuk echt aangrijpend en haast ontroerend om te lezen...

Nomak schreef:

als je goed en talentvol genoeg bent kan je altijd bij een andere ploeg terecht.

Dat is dus maar de vraag gezien het aantal gevallen wat we nu zien.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb helaas de tijd niet om een honderden pagina's lang rapport te lezen.

En dit verhaal van Zabriskie doet me inderdaad totaal niets. Komt over als een huilbaby zonder eigen wil. Erg makkelijk scoren wat hij nu probeert te doen.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Jammer dat je niet doorhebt wat voor tiran LA in zijn ploeg en peloton speelde.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Neen, ik heb het niet door. Dus een Ullrich en Pantani (om maar wat te noemen) werden allemaal getiranniseerd en door Lance Armstrong gedwongen om zich te doperen.

Ik snap werkelijk niet wat je zielig vind aan het verhaal van Zabriskie.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Omdat het zo tekenend is.

En Ullrich/Pantani, die hadden minder de vinger in de pap.

Ullrich heeft daarnaast al bekend. Nu is dat absoluut geen vrijbrief, maar de mate waarin LA heeft gelogen, misselijk word je er van:

YouTube - Lance Armstrong Nike Commercial

(afbeelding)

Allemaal gemaakt/geschreven/ingesproken door Armstrong. Terwijl hij zelf wist waar hij mee bezig was. Gadverdamme.

• 22703 berichten
  • 5322 stemmen

Hoe meer ik lees, hoe meer ik echt van Armstrong ga walgen (en ook van Bruyneel trouwens, die man mag echt nooit meer in de buurt komen van een wielrenner). Van mijn bewondering en respect is echt totaal niks meer over. Het is echt allemaal stukken fouter dan ik ooit gedacht had.

• 22703 berichten
  • 5322 stemmen

Nomak schreef:

Ik heb helaas de tijd niet om een honderden pagina's lang rapport te lezen.

En dit verhaal van Zabriskie doet me inderdaad totaal niets. Komt over als een huilbaby zonder eigen wil. Erg makkelijk scoren wat hij nu probeert te doen.

Hij neemt tenminste nog enige verantwoordelijkheid voor wat hij heeft gedaan, terwijl Armstrong alleen maar ontkent en vlucht. Dat is pas zwak.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.