- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dank, Kos, Pita. Ooit zal ik naar Boston gaan. Na Ajax komen bij mij de RedSox. Voor welk ander voetbalteam of andere sport dan ook.
Even over Armstrong: Hij zal wellicht gebruikt hebben. Waar ik meer problemen mee heb is dat de touroverwinningen die worden afgenomen met het zelfde gemak terecht komen bij mensen die netzoveel hebben gebruikt. Basso en Ulrich zijn gepakt en hebben bekend. Laten we niet doen alsof die twee in de tours die ze gaan krijgen niks gepakt zouden hebben. Nu krijg je over de afgelopen twintig jaar (om maar te zwijgen over de tijd daarvoor, Zoetemelk en Merckx gebruikten ook) een ridicule tourwinnaarslijst waar je nog het beste de bips mee kunt afvegen.
Joy4ever
-
- 4667 berichten
- 1894 stemmen
Eens met Pitakaas 
Natuurlijk heeft Lance gebruikt. Duh. Degenen die daar nog aan twijfelen
. Het zal mij verder een zorg zijn hoor want het halve peloton prikt en slikt er lustig op los. Maar dat Lance met zijn heilige hoofd de vermoorde onschuld speelt is echt zum kotzen. Wees dan gewoon een vent.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Het is misschien lastig voor sommige te accepteren, maar Armstrong heeft gebruikt hoor.
Dat je nooit gepakt hebt kan niet leidend zijn. Basso is namelijk ook nooit gepakt. De hele Festina ploeg heeft in 1998 ook nooit positief getest. Hebben die ook niet gebruikt?
Het bedrog van Armstrong gaat echt heel diep, en ben blij dat hij gepakt is.
Eens met Pitakaas 
. Het zal mij verder een zorg zijn hoor want het halve peloton prikt en slikt er lustig op los. Maar dat Lance met zijn heilige hoofd de vermoorde onschuld speelt is echt zum kotzen. Wees dan gewoon een vent.
Vooral hypocriet omdat Contador die WEL betrapt werd hier op handen wordt gedragen.
En dan krijg je dit soort reacties.
Kansloos verhaal
Ze schorsen Contador in februari 2012 voor een minimale hoeveelheid in 2010. Hoelang duurt het bij het volgende geval? Of je schorst iemand zo snel mogelijk of je doet het niet. Zijn gewoon een paar pipo's die zichzelf reuze interessant vinden en na de vrijspraak van Armstrong nog even snel punten wilden scoren ten koste van Contador. Zum kotzen vind ik het. Hopelijk rijdt Contador het complete zooitje de vernieling in tijdens de Tour van 2013.
Hoezo met twee maten meten?
starbright boy (moderator films)
-
- 22703 berichten
- 5318 stemmen
Ik ben erg kritisch over al te makkelijke beschuldigingen tov Armstrong, maar je vergelijking met Contador snijdt totaal geen hout. Zijn schorsing vind ik nog steeds een regelrechte schande en het bewijs dat er nog steeds heel veel mis is met hoe er binnen wielrennen met doping wordt omgegaan.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Tja, ik kan er niets aan doen dat er wel bewijs is tegen Contador.
Het eerste bewijs tegen Armstrong moet ik nog zien. Aan al dat giswerk en van die nergens op gebaseerde beschuldigingen in de trant van 'ja maar hij heeft wel gebruikt hoor' heeft niemand iets.
Het ergste is nog dat men hier dan roept 'ik ben blij dat hij gepakt is', terwijl hij helemaal niet gepakt is. Waar is het bewijs?
Armstrong is voor de meesten hier blijkbaar schuldig tot zijn onschuld bewezen is. De omgekeerde wereld.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je word er wel eng van inderdaad, dat guilty until proven innocent volk.
Joy4ever
-
- 4667 berichten
- 1894 stemmen
Je word er wel eng van inderdaad, dat guilty until proven innocent volk.
Mee eens. Maar voor naïef volk in deze geldt precies hetzelfde.
Ik was zelf oa groot fan van Pantani. Ik heb geweldig genoten van zijn machtige demarrages bergop. Dat hij tot zijn huig vol zat met doping dat zag iedereen. Niet zo heel lang geleden met die befaamde jump van Ricco idem dito. Maar onze Lance die 7 Tours het peloton in zijn ijzeren greep hield en iedereen de vernieling inreed tijdens bergetappes en tijdritten deed dat uiteraard op een bruine boterham met kaas.
Ik kan mijn verhaal niet hardmaken omdat er geen bewijs is. Hoewel ik ervan overtuigd ben dat dit er wel is maar "team Armstrong" heeft zeer machtige vriendjes die er teveel belang bij hebben dat Lance niet gepakt wordt. Het zal mij nogmaals allemaal een zorg zijn. Maar ik zou het zelf zeer waarderen als hij een grote jongen is en zijn gebruik toegeeft. That's all.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Leuke discussie zo.
De manier waarop Armstrong geschorst is, is gewoon volgens de protocollen van het WADA. Dit zijn wereldwijd geldende regels, dus Lance wist dondersgoed waar hij aan ging beginnen zodra hij stopte met zich verdedigen. Dat is volgens de regels gewoon schuldbekenning.
Daarnaast heeft Lance 2x positief getest. Zijn hele imago van 'ik heb kanker overwonnen, ik ben de schoonste renner, ik ben 600x getest en nooit positief', het komt mij m'n nek uit. Deze man heeft mensen binnen de UCI omgekocht, heeft op grote schaal gefraudeerd en is nog te laf om gewoon te zeggenl 'ok, ik heb gebruikt, maar iedereen deed het so what?.
Verder vind ik het zinloos om met deze disuccsie door te gaan, ik wacht lekker tot het bewijs van USADA naar buiten komt. Het enige wat ik hier lees zijn de meest lachwekkende drogredenen mbt seriemoordenaars etc.. Mijn god Nomak, leer discussiëren.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Duurt overigens wel heel erg lang voordat het USADA met haar rapport/bewijslast naar buiten treedt. Nu ook al meerdere keren uitgesteld.
Volgens mij is hun zaak helemaal niet zo sterk en zoals bekend voornamelijk terend op getuigenissen van reeds ontmaskerde charlatans.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Eens met Pitakaas 
Of je gelijk hebt of niet staat er verder buiten. Maar het feit dat hij zo'n halve Iron Man in een recordtijd wint zegt ook wel genoeg over zijn kunnen als sportman. Of zit hij nu ook nog steeds onder de doping?
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Duurt overigens wel heel erg lang voordat het USADA met haar rapport/bewijslast naar buiten treedt. Nu ook al meerdere keren uitgesteld.
Volgens mij is hun zaak helemaal niet zo sterk en zoals bekend voornamelijk terend op getuigenissen van reeds ontmaskerde charlatans.
Lees je eens in voordat je zulke aannames loopt te verkondigen haha...
Ook je opmerking over de Iron Man getuigt dat je niet echt verstand hebt van doping _O-
Alsof doping je van een complete nietsnut tot een 7 voudig Tourwinnaar maakt. Tuurlijk niet...
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Ik weet ook wel dat ze zeggen dat ze bewijs hebben(ze zeggen dat ze positieve dopingstalen hebben), maar als ze het hebben en alles zo overtuigend is, waarom blijft alles zo lang duren? Schorsen ze iemand op basis van rapporten die ze zelf niet eens compleet/af hebben? Jij zegt dat hij twee keer positief is getest, waar is het bewijs dan? Die bewijslast is vooralsnog vooral speculatie, want niemand heeft ergens iets gezien.
De enige die aannames loopt te verkondigen ben jij, want jij verklaart iemand schuldig voordat het tegendeel is bewezen. Wie zit er fout dan?
En over dat laatste, natuurlijk niet. Maar als je al die verhalen zo hoort dan zou je haast wel zeggen dat mensen dit hier bedoelen. Ik kom niet met die aannames, dat zijn anderen.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ze hebben al verklaard dat ze half oktober beginnen met het bewijs te uiten.
Nooit uitgesteld trouwens, die datum staat al een tijdje.
Het is wel grappig dat iedereen hier zit te vragen om bewijs terwijl Armstrong er verantwoordelijk voor is dat dat nu niet bekend is omdat hij weigerde een publieke rechtzaak aan te gaan (niet geheel verrassende keuze die hij zelf heeft gemaakt NADAT hij zelf het dossier onder ogen heeft gekregen...)
Daarbij snap ik de vergelijking 'schuldig tot tegendeel is bewezen' niet echt. Dit staat gewoon in de wereldwijd geldende regels van alle wielerbonden?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Armstrong zou gek zijn om langer te blijven doorvechten. Verbazingwekkend dat hij niet eerder heeft gezegd "bekijk het jullie maar".
En who cares als hij gebruikt heeft, iedereen gebruikte en Armstrong reed nog iedereen kapot. Ik weet in elk geval wie er 7 keer de Tour heeft gewonnen, jij weet het toch ook he Pitakaas?
En waarom wordt een Armstrong harder gestraft en langer geschorst dan andere renners waartegen we wel allemaal bewijs hebben gezien?
ik wacht lekker tot het bewijs van USADA naar buiten komt.
-
- 22703 berichten
- 5318 stemmen
Er is een miniem spoor Clenbuterol in zijn bloed gevonden dat a) door allerlei oorzaken in zijn bloed terecht had kunnen komen en b) In dat gehalte geen enkele meerwaarde had voor zijn prestaties. Al het andere is net zoveel gissen als dat het bij Armstrong is.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Juist, een miniem spoor. Bij Armstrong vooralsnog geen enkel spoor.
Toch wordt Armstrong aan de schandpaal genageld en uitgekotst terwijl diezelfde mensen Contador op handen dragen.
-
- 22703 berichten
- 5318 stemmen
Over Armstrong zijn we het eens. Over Contador niet. Beide zaken bewijzen de idioterie in de dopingbestrijding binnen het wielrennen.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
12 getuigenissen waaronder Hincapie, Vaughters en Zabriskie. Waarschijnlijk ook Betsy Andreu en misschien Sheryl Crow zelf.
Daarnaast nog mafkezen als Landis en Hamilton, die nemen we niet serieus.
Daarnaast durf ik te wedden dat Tour de Suisse 2001 en Tour de France 1999 samples worden gebruikt als bewijslast.
Nee, het bewijs is NOG niet openbaar maar als je logisch redeneert kun je dat wel achterhalen.
USADA heeft in de brief immers gezegd dat het om 12 namen ging, wat echt niet enkel dopers zijn maar ook zijn beste vrienden (Hincapie bv).
Het feit dat UCI ook niet durft te procederen zegt voor mij ook wel veel. Die zijn ook veels te bang dat de beerput open gaat.
Ik kan niet wachten op de zaak vs. Bruyneel.
Ik zou iedereen vooral adviseren dit eens door te lezen:
Balls, Wheels, Doping. • It's not about the bike - cavalierfc.tumblr.com

En who cares als hij gebruikt heeft, iedereen gebruikte en Armstrong reed nog iedereen kapot. Ik weet in elk geval wie er 7 keer de Tour heeft gewonnen, jij weet het toch ook he Pitakaas?
Klopt helemaal. Armstrong heeft die Tours gewonnen en voor mij hoeft dat niet per se te worden teruggedraaid.
Maar laat aub de waarheid boven tafel komen en mensen laten inzien dat Armstrong helemaal niet die sympathieke renner is die de buitenwereld ziet. In het peloton nooit echt geliefd btw (Bassons, Simeoni, Salvoldelli etc).
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Marco Marcato heeft Vacansoleil een mooie zege bezorgd. De Italiaan klopte in Parijs-Tours Laurens De Vreese en Niki Terpstra in een spurt met zijn drieën.
Op het einde van het seizoen gaf het peloton er nog eens een lap op. Met een gemiddelde van 48,629 km/u over 235,5 kilometer heeft Marcato zondag een nieuw wedstrijdrecord neergezet in Parijs-Tours.
Het is meteen ook het snelste gemiddelde van alle wielerklassiekers samen. Het vorige recordgemiddelde werd ook in Parijs-Tours neergezet, tijdens de editie van 2010. De Spanjaard Oscar Freire haalde toen 47,730 km/u over een afstand van 233 km.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Eindelijk! The Saints hebben hun eerste overwinning binnen! Drew Brees heeft nu het record 'for most consecutive games with a touchdown pass'. Congrats! He's the man!
The Packers weer verloren! What?????
Meanwhile in de MLB:
Tigers - A's 2-0 --> had ik niet verwacht, wordt nu moeilijk voor de A's.
Reds- Giants 2-0 --> Makkie voor de Reds, nu thuis afmaken.
Nationals - Cardinals 1-0 --> kan nog alle kanten op, al is eerste tik uitgedeeld door Nats.
Yankees - Orioles 1-0 --> Play-off ervaring lijkt het te gaan winnen....jammer, maar helaas.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Eerst maar weer voorbereiden op de NBA fantasy league
/
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
A's
.
Green Bay
. Heerlijk om ze zo te zien stuntelen maar ik moet mn mond houden. De Bears moesten diep gaan voor de W. Jaguars 3, Bears 41. Zwaar bevochten. Altijd lastig in Jacksonville.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
41-3.....close one! Op het nippertje! Uit het vuur gesleept!

speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Elia Viviani heeft in een massasprint de eerste rit in de Ronde van Peking gewonnen. De Italiaan van Liquigas was na 117 kilometer sneller dan de Brit Andrew Fenn, de Noor Edvald Boasson Hagen en Van Hummel. Bos werd zesde.
Stand na rit 1 (met bonussprints tijdens de rit)
1.E.Viviani (Ita) in 2u37'39"
2.A.Fenn (GBr) op 4"
3.M.Ladagnous (Fra)
4.E.Boasson Hagen (Noo) 6"
5.K.van Hummel (Ned) 10"
Morgen rit twee van het Vogelneststadion naar Men Tou Gou.
Voor de liefhebbers: de wedstijd kan gevolgd worden, iedere ochtend op Eurosport, vanaf 09.00 uur.
eRCee
-
- 13459 berichten
- 1985 stemmen
Jij vergeet telkens dat bij de veroordeling werd uitgesproken dat bewust dopinggebruik als uiterst onwaarschijnlijk werd beschouwd. Door de instantie die hem een straf oplegde inderdaad.
Als je de absurditeit daar niet van inziet dan houdt het op.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ronde van Peking (WT)
Tony Martin heeft de macht gegrepen in de tweede rit. De Duitser van Omega Pharma-Quick Step reed in de finale weg uit het peloton en reed solo naar de dagzege en de leiderstrui. Deze rit van 134 km telde drie beklimmingen: een van eerste, een van tweede en een van derde categorie.
Uitslag
1. T. Martin (Dui)
2. F. Gavazzi (Ita) op 46"
3. E. Capecchi (Ita)
Stand na rit 2:
1. T. Martin (Dui) in 5u30'44"
2. F. Gavazzi (Ita) op 50"
3. E. Capecchi (Ita) 52"
4. E. Boasson Hagen (Noo) 56"
5. R. Nocentini (Ita) z.t.
6. D. Martin (Ier)
7. T. Marczynski (Pol)
8. R .Majka (Pol)
9. T. Wellens (Bel)
10. R. Costa (Por)
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Duizend pagina’s bewijs tegen Armstrong | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Ik neem alvast een dagje vrij... 
De eerste is nu over de streep:
George Hincapie Admits Doping in Statement | Bicycling Magazine
De beerput gaat open.
eRCee
-
- 13459 berichten
- 1985 stemmen
Dat ziet er zeer grondig uit. Toch best stoer van het USADA.
Maar lezen ga ik het natuurlijk niet, ik heb wel wat beters te doen. 
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Of was je echt van plan om meer dan duizend pagina's door te gaan spitten?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.