• 17.827 nieuwsartikelen
  • 183.811 films
  • 12.734 series
  • 35.173 seizoenen
  • 658.869 acteurs
  • 200.900 gebruikers
  • 9.505.124 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Hola, Vuelta-fanaten. Een veredeld criterium rond Logroño vandaag, en niemand behalve een eenzame renner van Andalucia die er zin in had. We zullen zijn naam hier vermelden, zodat hij de eer krijgt die hem toekomt na 140 eenzame kilometers stoempen voor niks: Javier Chacón (wat zal zijn moeder trots zijn). Het aanstormende peloton ging daarna over tot de orde van de dag, zodat John Degenkolb met zijn 77 kg zware lichaam van gewapend beton de massasprint routineus af kon maken. Finisterra lijkt voorlopig volledig gelijk te krijgen met zijn keuze voor een handvol B-sprinters; hij speelde maar liefst de complete top-5 en strijkt daarmee met ruime voorsprong de dagzege op, alleen De Willies staat nog op de foto:

1. Finisterra – 93 punten

2. De Willies – 82 punten

3. AHWA – 55 punten

4. Speedy23 – 43

5. Paap – 39 punten

Ook in het algemeen klassement doet Finisterra vanzelfsprekend goede zaken, wat zelfs een 3e plek in de algemene rangschikking tot gevolg heeft.

1. Finisterra – 250 punten (3e overall)

2. Paap – 196 punten

3. De Willies – 189 punten

4. AHWA – 189

5. Speedy23 – 160 punten

De concurrentie snakt na het pak slaag van vandaag naar een succesje, en gelukkig finishen we morgen weer op een pukkel van 3e categorie; de Fuerte del Rapitán! Een uitgelezen kans voor de machtsklimmers, sprintende klimmers, klimmende sprinters of dappere vluchters. Daarom: ¡hasta mañana! (En nog één keer: Javier Chacón was de naam.)

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Onderhond schreef:

Op Sporza leken ze tot dezelfde conclusie te komen, maar daarna er helemaal niks meer over gehoord. Misschien was hij gewoon superblij met z'n 5de plaats?

Haalt wel de krant Het Laatste Nieuws van vandaag.

De man die dacht dat hij Nicholas Roche klopte in de sprint voor de 4de plaats noemt Marcos Garcia en rijdt voor het bescheiden Caja Rural, een team dat alleen in de Vuelta mag aantreden omdat het Spaans is. De reactie van de arme Garcia: "Wist ik veel dat nog drie renners van de vroege vlucht voorop gebleven waren".

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Onze vriend 'lucdecoster' wil ook graag meespelen in de Vuelta-sportpools, maar kan iemand hem het wachtwoord van de MovieMeter-league doorspelen?

Ikzelf weet het wachtwoord niet meer, ik log al een paar jaar automatisch in.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Heb hem een pm gestuurd met wat ik denk dat het is.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

AHWA schreef:

Heb hem een pm gestuurd met wat ik denk dat het is.

Bedankt. Eergisteren had hij al 151 punten en zou daarmee op de derde plaats gestaan hebben.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Volgens mij is het wachtwoord 'velo' (dat kan gewoon openbaar lijkt me).

Je kan je echter tijdens een ronde niet meer aanmelden voor een subleage voor zover ik weet.

Dus dan wordt het de Giro 2013.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ik dacht dat het ´film´ was. Nou, we zullen zien

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Wie gelijk heeft mag 50 punten bij zijn totaal optellen, goed?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En wie fout gokt, 50 punten eraf.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Zo, das lekker, sta ik ineens tweede in de subpoule! En dan tel ik m'n SW nog niet eens mee.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

Oei, Contador toch kwetsbaar. Sterke putch van Sky. Wordt toch een leuk duel Froome-Contador voor de eindzege, lijkt me.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ai, Uran gaat me meer punten kosten dan ik had gehoopt. Toch Menchov moeten nemen als kluns. Jammer. Hopelijk krijgt hij nog een klopje.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

eRCee schreef:

Hola, Vuelta-fanaten.

Hmmm de Vuelta startte even een weekje eerder dan gedacht...

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Mag je blij mee zijn.

Eén van de allergrootste atleten ooit. En dat zonder bewijs? Een paar uit de lucht gegrepen beschuldigingen? Die laffe ex-ploegmaats die hem een mes in de rug steken en toegeven dat ze gedopeerd waren/zijn en in ruil voor het beschuldigen van Armstrong wegkomen met een kleine schorsing? Is dat bewijs genoeg om 7 Tourzeges af te pakken. Lachwekkend.

Maar goed, iedereen weet wie de Tour 7 keer heeft gewonnen. Lance Armstrong is de GOAT.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Moet je dan wel goed vertalen. Er staat dat het USADA hem zijn zeven overwinningen WIL afnemen...

En dat Armstrong de strijd tegen het USADA niet verderzet.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Mag je blij mee zijn.

Eén van de allergrootste atleten ooit. En dat zonder bewijs? Een paar uit de lucht gegrepen beschuldigingen? Die laffe ex-ploegmaats die hem een mes in de rug steken en toegeven dat ze gedopeerd waren/zijn en in ruil voor het beschuldigen van Armstrong wegkomen met een kleine schorsing? Is dat bewijs genoeg om 7 Tourzeges af te pakken. Lachwekkend.

Maar goed, iedereen weet wie de Tour 7 keer heeft gewonnen. Lance Armstrong is de GOAT.

Zonder bewijs??? Het kleinste kind wist al na overwinning drie met zekerheid dat hij zich dopeerde en dat er om bepaalde redenen geen gevolg wou aan gegeven worden. Jammer, maar voor mij heeft hij nooit de Tour zeven keer gewonnen. Zeven keer in 't zak gezet ja.

En vrienden? Als je morgen de keuze hebt, of mee getuigen en mee bewijzen aanbrengen, of uw blok mee op het kapblok leggen, dan weet je snel wat kiezen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

Schandalig deze heksenjacht. De kans dat Armstrong doping pakte, acht ik allesbehalve onbestaande maar dit is gewoon een slechte zaak voor de wielersport. Geef de zeges maar aan Zülle, Ullrich, Beloki, Klöden en Basso... (Gisteren nog las een ik een bericht waarin Klöden beschuldigd werd van bloeddoping daterend van rond 2006...)

Ofwel blijf je graven, ofwel begin je er niet meer aan 7-13 jaar na de feiten. Wie weet wint Kurt van de Wouwer de Tour van 1999 wel? Zülle, Escartin, Casero, Olano, Nardello, Virenque, Belli en Peron zijn ook allen wel eens in verband gebracht met doping.

Belachelijk willekeurig en een rechtsstaat onwaardig. Geen idee waarom dit goed zou zijn voor de sport? Voor mij blijft Armstrong gewoon 7x Tourwinnaar in een tijd waarin er - naar alle waarschijnlijkheid - nog veel meer doping circuleerde dan nu.

Pak anders Indurain en andere Merckx'en hun zeges ook maar af dan. Zij pakten immers ook.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Lance Armstrong is en blijft voor altijd 7-voudig Tourwinnaar.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

7-voudig tourwinnaar met doping kennelijk. De hele wielersport was gewoon een farce in die tijd. Het grote respect dat je voor renners had blijken luchtkastelen te zijn geweest. Echt zo zonde dat zo'n mooie sport zo niet meer serieus te nemen valt. Ben blij dat er tegenwoordig meteen een oordeel geveld kan worden en hier niet meer dan 10 jaar over gedaan hoeft te worden. Erg mosterd-na-de-maaltijd-gevoel zo. Armstong gebruikte kennelijk de beste doping, want volgens mij gebruikte het hele veld in die tijd. Het zal allemaal wel.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Hola Vuelta-freaks. Nog maar eens een aankomst bergop, moet de parcoursbouwer hebben gedacht na geregeld in slaap gedommeld te zijn tijdens de jongste Tour de France. Joaquin Rodriguez nam de kans te baat om het spreekwoord over de ezel kracht bij te zetten, hoewel zijn gestalte en explosiviteit wellicht beter te vergelijken zijn met de edele vlo. De kille Froome gallopeerde luttele seconden later als een losgebroken giraffe over de finish, terwijl gifkikker Contador een klein beetje averij op liep. In het moviemeter klassement helpt er geen lieve moederen aan; Finisterra lijkt na amper een week al bijna niet meer te achterhalen, hoewel hij vandaag de zege moest laten aan Sir Tinus:

1. Sir Tinus – 92 punten

2. Jeroen dn urste – 90 punten

3. Finisterra – 80 punten

4. eRCee – 75 punten

5. Timmy 70 punten

De rode leiderstrui spant vanzelfsprekend nog steeds strak om de imposante torso van Finisterra (hebben ze geen maatje groter zou men zich kunnen afvragen, men dient echter niet vergeten dat de organisatie op basis van ervaringen uit het verleden alle recht had om te rekenen op vooral leiders met ranke, ja zelfs frêle schouders, dus zeg ik resoluut ‘neen’ tegen die vraag):

1. Finisterra – 330 punten (6e overall)

2. Paap – 260 punten

3. De Willies – 258 punten

4. AHWA – 246 punten

5. eRCee – 234 punten

Vandaag weer een vlakke rit, team Argos en team Finisterra kunnen dus weer aan de bak, of zal het dit keer voor de vluchters zijn? Ai ai, we zullen het wel zien ¡hasta hoy!

Edit: potver, weer de subleage vergeten; we staan 16e. Dat moet beter mensen.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

otherfool schreef:

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ik was nooit voor Armstrong, maar iedereen was destijds aan de doping lijkt het wel, dus hem strippen van de titels heeft niet zo veel zin. Er zal voor altijd een luchtje aan de titels blijven zitten, en dat lijkt me genoeg.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Vergeet niet dat je je ook kunt aanmelden voor de US Open bij Sportpools.

El Loco

• 1393 berichten
  • 2620 stemmen

Welke renners gaan dan zijn Tourzeges krijgen. Basso, Ullrich,Virenque, Rumsas, Vino, Hamilton, ... ???? Die jongens hebben nooit doping gepakt zeker.

Als iedereen gelijk werd behandelt, dan zou Kurt van de Wouwer de Tour van 99' winnen, want alle renners van 1-10 werden namelijk betrapt op doping of zwaar in opspraak gebracht (Zulle, Dufaux, Escartin, Olano, Belli, Virenque,...). Felecitaties Kurtje

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

El Loco schreef:

Welke renners gaan dan zijn Tourzeges krijgen. Basso, Ullrich,Virenque, Rumsas, Vino, Hamilton, ... ???? Die jongens hebben nooit doping gepakt zeker.

Als iedereen gelijk werd behandelt, dan zou Kurt van de Wouwer de Tour van 99' winnen, want alle renners van 1-10 werden namelijk betrapt op doping of zwaar in opspraak gebracht (Zulle, Dufaux, Escartin, Olano, Belli, Virenque,...). Felecitaties Kurtje

*kuch* Anderen plaatsen ook al reacties voor jou, hoor.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

speedy23 schreef:

Zonder bewijs??? Het kleinste kind wist al na overwinning drie met zekerheid dat hij zich dopeerde

Het kleinste kind zelfs? Hebben jij misschien bloedstalen onderzocht dat je dat met zo een grote zekerheid kan zeggen? Dacht het niet. Voor mij blijft Armstrong net zo onschuldig als alle andere renners die nooit betrapt zijn.

Jammer, maar voor mij heeft hij nooit de Tour zeven keer gewonnen.
Wie heeft de Tour dan wel gewonnen? Ullrich? Of .... Want dat waren natuurlijk wel allemaal zuivere renners.

Pak die Tourzeges van Eddy Merckx ook maar af dan.

En vrienden? Als je morgen de keuze hebt, of mee getuigen en mee bewijzen aanbrengen, of uw blok mee op het kapblok leggen, dan weet je snel wat kiezen.
Ik vraag me af hoeveel geld die mannen hebben gekregen om Armstrong in hun ondergang mee te slepen.

Het is gewoon een trieste en belachelijke heksenjacht. Ze hebben NIKS tegen Armstrong en dan gaan ze het op die manier proberen. Ik kan straks ook ergens gaan inbreken met 4 vrienden en als we gepakt worden zeggen we allemaal dat speedy23 het brein achter de inbraak is maar dat hij is kunnen ontkomen. Komen we er vast vanaf met een fikse strafvermindering.

otherfool schreef:

Pieter Montana

• 6686 berichten
  • 2310 stemmen

En weer een jeugdheld minder voor me. Al moeten we inderdaad wel oppassen. De man heeft immers (nog) geen schuld bekend.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Iedere Belg moet na de 'Parachutemoord' toch weten dat er helemaal niets van bewijs nodig is om schuldig te zijn?

Alleen een keigoede advocaat als Jef Vermassen en je hebt prijs. Motief, gedrag voor en na de misdaad en gelegenheid, meer had deze man niet nodig om iemand te laten veroordelen tot 30 jaar.

Natuurlijk alleen mogelijk in Belgie, maar trek deze redenering eens door.....

Edit - voor Nederlanders, google gewoon 'parachutemoord'.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.