• 17.827 nieuwsartikelen
  • 183.811 films
  • 12.734 series
  • 35.171 seizoenen
  • 658.868 acteurs
  • 200.898 gebruikers
  • 9.505.094 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

Volgens mij waren het vooral een paar Chinezen die goud hadden gewonnen die emoties toonden en dus niet met de zweep krijgen wanneer ze thuis komen

Zandkuiken

• 1751 berichten
  • 1466 stemmen

Contador terug, spektakel terug!

Onderhond

• 87715 berichten
  • 13155 stemmen

De Belgen alvast keihard door de mand gevallen, maar wat een geweldig laatste bergje

timbo_

• 13116 berichten
  • 3919 stemmen

Contador, Froome en Valverde die het gaan uitmaken. Zelden zo vroeg in een ronde al geweten wie de enige kanshebbers zijn.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

Valverde had ik daar eigenlijk niet bij verwacht. Vond hem dit jaar maar matig rondrijden. Tot nu dus.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Lees nu pas dat De Gendt niet voor klassement zou gaan (al zegt dat ook niet altijd alles). Als ik dat had geweten zou ik hem niet in sommige pooltjes hebben gespeeld, zoals bij sportpools. Had daar mooi twee 1-punters voor kunnen halen. Jeannesson met zijn slechte voorbereiding ook niet handig, zal wel afstappen. Heb allemaal te veel jongelingen die nog niet goed genoeg zijn.

Alleen de laatste vijf kilometer vandaag gezien. Rabo goed voorin, en Vacansoleil de bergtrui blijkbaar met Ligthart. En ik wist niet dat die Marczynski goed kon klimmen? Misschien de Lagutin van deze Vuelta voor Vacansoleil.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

Henao, Quintana en Landa stelden ook wat teleur als jonge talentvolle klimmers. Hopelijk kunnen ze nog wat groeien.

En ja, De Gendt ging in de Giro ook niet voor een klassement.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Hola, Vueltini! Een schitterende etappe vandaag, wielrennen zoals wielrennen bedoeld is. El Pistolero is terug en dat zullen we weten ook; hij vuurde vandaag een paar ouderwetse salvo’s af, Froomes motor pruttelde maar sloeg niet af, Quim Rodriguez dacht er als derde met het been vandoor te gaan maar stuitte in extremis op de man die zijn bijnaam ‘El Imbatido’ weer eens alle eer aan deed. Zoals Lady Gaga al veelzeggend zong: Alejandro, Alejandro, Ale-Alejandro! In de achtergrond harkten de Raboboys een mooie top-10 klassering bijeen. Dit alles onder de goedkeurende blik van Sir Tinus, die net lang genoeg doortrapte om met het respectabele aantal van 93 punten de dagzege te mogen vieren:

1. Sir Tinus – 93 punten

2. Paap – 91 punten

3. McSavah – 87 punten

4. AHWA – 85 punten

5. eRCee – 83 punten

De rode trui wisselde van eigenaar; Piti Valverde sloeg een heuse dubbelslag, terwijl in onze subleage Paap het kleinood morgen om de welgevormde schouderpartij voelt spannen:

1. Paap – 150 punten

2. Finisterra – 149 punten

3. AHWA – 126 punten

4. eRCee – 126 punten

5. jeroen dn urste – 108 punten

Maar de verschillen zijn uiterst klein, als ze er al zijn, en met een 13 kilometers lange slotklim aan 5 procent voor de wielen kan morgen alles weer anders zijn. ¡hasta mañana!

starbright boy (moderator films)

• 22703 berichten
  • 5313 stemmen

Valverde is geen kandidaat winnaar. Die kiest zijn dagjes uit, vandaag was er een.Die zie ik geen grote ronde meer winnen. Het wordt Contador vs. Froome als die laatste zijn tourvorm vast kan houden.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Het wordt Contador en Contador alleen, de beste renner van zijn generatie en zo ontzettend gretig dat het bijna beangstigend is.

(Sorry, ben nog even in otherfool-stijl dus wellicht een beetje overdreven, maar toch gemeend.)

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

De 34-jarige Spanjaard Juan Antonio Flecha rijdt vanaf 1 januari 2013 voor Vacansoleil-DCM.

Dat maakte de Nederlandse formatie vandaag bekend.

starbright boy (moderator films)

• 22703 berichten
  • 5313 stemmen

Toch weer in Nederland, opvallend.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

starbright boy schreef:

Valverde is geen kandidaat winnaar. Die kiest zijn dagjes uit, vandaag was er een.Die zie ik geen grote ronde meer winnen. Het wordt Contador vs. Froome als die laatste zijn tourvorm vast kan houden.

Ik denk dat er 4 favorieten zijn > Valverde, Rodriguez, Contador en Froome.

Mijn kluns Jurgen VDB doet het goed, nog geen enkel strafpunt

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

In Froome geloof ik niet, spijtig genoeg. Hij moest nu al harken om telkens terug te komen. In de zuivere beklimmingen, waat een berggeit als Contador zijn ding kan doen, gaat hij volgens mij op minuten gereden worden.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

lucdecoster schreef:

Mijn kluns Jurgen VDB doet het goed, nog geen enkel strafpunt

Wie hem heeft als kluns, zal nog genoeg strafpunten aan zijn broek krijgen. Stond naar het schijnt enkele kilootjes te vet bij het begin. Geeft hem nog een paar dagen.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ik heb Uran als kluns. Misschien beetje te gevaarlijk achteraf gezien. Had eerst Menchov, maar met hem weet je het nooit.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

speedy23 schreef:

Wie hem heeft als kluns, zal nog genoeg strafpunten aan zijn broek krijgen. Stond naar het schijnt enkele kilootjes te vet bij het begin. Geeft hem nog een paar dagen.

Kgeloof er niks van. Ik vind Van den Broeck een goeie maar beperkte renner. Als hij zich volledig richt op de Tour kan hij meedoen voor de plekken net achter het podium (ik had hem ook in mijn Tourpool). Een tweede ronde erachteraan plakken is voor betere renners al erg moeilijk, laat staan voor Jurgen.

Ik denk dat hij na vandaag het klassement opgeeft en zich richt op een etappezege. Zal derhalve best nog wat punten kunnen halen, maar ik ben er eigenlijk banger voor dat hij afstapt en dus 100 strafpunten oplevert.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Afwachten...

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Hola, Vuelta-volgers. Opschudding vandaag in het noorden van Spanje. De rode leiderstrui lag samen met zijn drager op de grond, terwijl de Sky-trein de gashendel eens flink opentrok. Ook BMC deed overigens nog een Angelsaksische duit in het bijzonder onsportieve zakje. Op de slotklim bleef het behalve enkele schermutselingen tussen Froome en Contador verder rustig, zodat Clarke zich al kilometers voor de streep kon verkneukelen over de manier waarop hij Der Panzerwagen er in de sprint op zou gaan leggen. Voor Speedy23 maakte het niet veel uit, de dagzege kwam hoe dan ook niet in gevaar:

1. Speedy23 – 27 punten

2. Timmy – 26 punten

3. K!p@Kurry – 21 punten

4. Fox McCloud – 18 punten

5. De rest – 8 punten

In de totaalstand veranderde er bijzonder weinig, hoewel Finisterra 1 puntje won op leider Paap en daarmee gedeeld eerste komt. Er kan er echter maar één het gewilde rood om de bonkige schouders hebben hangen, en u weet; wie het eerst komt, die het eerst maalt.

1. Paap – 157 punten

2. Finisterra – 157 punten

3. AHWA – 134 punten

4. eRCee – 134 punten

5. Speedy23 – 117 punten

De subleage blijft steken op een 18e plek. Morgen rijden we rondjes om Logrono, een kolfje naar de hand van de sprinters zo lijkt het, en dus een geschikte etappe om de gemoederen een beetje tot bedaren te laten komen. Vanavond zal het echter nog wel eens lang onrustig kunnen blijven voor de Sky-bus. ¡hasta mañana!

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Momenteel heb ik 151 punten , niet slecht denk ik, maar dat kan snel veranderen. ik ben wel teleurgesteld in Cobo, de winnaar van verleden jaar, nog geen enkel punt.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Waarom speel je niet in de MM-league mee? Is toch leuk?.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Gelukkig maar, anders zou ik niet op het podium staan momenteel

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Cobo moet erin groeien, die haalt nog wel zijn puntjes

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

AHWA schreef:

Gelukkig maar, anders zou ik niet op het podium staan momenteel

Je zou derde staan....

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

Ze kunnen de naam beter veranderen in Vuelta Ciclista a Holanda, aangezien de Vuelta in 2015 zal beginnen met maar liefst 5(!) etappes in Nederland.

NOS Sport - Vijf Nederlandse Vuelta-etappes

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

En in die ronde dan ook 10 aankomsten bergop.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Hoe komt het dat ik denk dat dit een komkommertijd-verhaaltje is...

Onderhond

• 87715 berichten
  • 13155 stemmen

Iemand gisteren trouwens Garcia (?) zien juichen om z'n vijfde plaats? Raar zicht.

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

Ja, de commentator bij Eurosport merkte het ook al op. "Volgens mij denkt hij dat ie heeft gewonnen".

Onderhond

• 87715 berichten
  • 13155 stemmen

Op Sporza leken ze tot dezelfde conclusie te komen, maar daarna er helemaal niks meer over gehoord. Misschien was hij gewoon superblij met z'n 5de plaats?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.