• 17.827 nieuwsartikelen
  • 183.811 films
  • 12.734 series
  • 35.171 seizoenen
  • 658.868 acteurs
  • 200.898 gebruikers
  • 9.505.051 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

Het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Amerika is natuurlijk een land van uitersten(arm-rijk, overgewicht-atleten). Waar ze de vetste bevolking hebben, hebben ze ook een topsportcultuur waar je u tegen zegt. Kijk maar naar college basketbal/football etc. en hoe sport in hun cultuur geïntegreerd is. Daar kan geen enkel land op de wereld tegenop.

Je ziet mensen in een glimmende wagen rijden of in een brak dat nog niet eens Pimp my Ride waardig is.Gulden middenwegen kennen ze haast niet Dat geldt voor alles daar.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik had vroeger ook mijn sport-idolen en ging hierdoor nog meer mijn best doen om beter te worden in mijn sporten (voetbal en tennis). Ik wist wel dat ik dat topniveau nooit zou halen, maar om alleen maar te zien dat als je harder traint je gewoon veel beter en fitter wordt en hierdoor ook veel meer wedstrijden wint geeft je extra energie. Ik tenniste denk ik 20 uur per week toen ik jonger was en mede daardoor zijn we met ons team Gelders Kampioen geworden. Sport is gewoon heel erg belangrijk. Het is zowel een individuele prestatie als een sociale bezigheid dat je meer bijbrengt dan alleen het spelletje. Je leert te knokken ook als het tegenzit, je leert omgaan met mensen in een team die je niet uit kunt staan. Ik pleit er net als Mart voor dat er weer zwemlessen op scholen verplicht wordt aangeboden, veel meer gym en alles wat minder vrijblijvend. Gym was bij ons altijd maar een beetje aankloten, paaltjesvoetbal, trefbal en over zo'n paard turnen(vreselijk). Nergens was er een schijntje competitieverband te bekennen. Dan vind ik de Amerikaanse manier tig keer beter geregeld op dit vlak. Sport en studie, hand in hand.

kos

• 46837 berichten
  • 8964 stemmen

Mwa, als je alleen een beurs krijgt terwijl je toevallig leuk kunt honkballen, terwijl anderen helemaal krom moeten liggen of niet eens kunnen studeren is ook wat vaag.

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

Al begint het daar natuurlijk al op high school...

Enige wat ze wel een beetje missen is wanneer je niet slaagt in je sport carriere dat je niet recreatief op amateur niveau kan sporten(voor zover ik weet). Maar de mogelijkheden op school e.d. zijn er wel.

Onderhond

• 87715 berichten
  • 13155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Bij sport gaat het om beter dan de ander te zijn, bij werken niet. Daar gaat het gewoon om je werk fatsoenlijk doen.

lol, jij mikt ook hoog zo te zien ...

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

lol, jij mikt ook hoog zo te zien ...

Ah, jij gaat dagelijks naar je werk met als doel om je collega's te verslaan?

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Ze zijn er genoeg in ieder geval. Heel vervelend volk.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3323 stemmen

Freud schreef:

Het grote argument waarom een land zogezegd een goed topsportbeleid moet voeren, is omdat topsporters inspirerend zouden werken en dus anderen aanzetten tot sporten en gezonder leven - onzin dus, daar is echt wel een andere aanpak voor nodig dan wat medailles halen op de OS.

Het overgrote deel van de Britse sporters op de OS zijn naar privé-scholen gegaan. Daar is er genoeg geld voor trainingsveldjes en wat al niet meer. De public schools in GB verliezen juist steeds meer sportaccommodaties.

Geen wonder dus dat ze daar moddervet worden. Het beleid deugt niet.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Als je ook ziet wat die Engelse schoolkinderen tussen de middag eten. Jamie Oliver probeert het wel om ze gezonder te laten eten, maar de scholen werken niet mee, omdat junkfood sneller te bereiden is, goedkoper en het meer gegeten wordt door de jeugd. (dus meer winst)

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

BoordAppel schreef:

Het overgrote deel van de Britse sporters op de OS zijn naar privé-scholen gegaan. Daar is er genoeg geld voor trainingsveldjes en wat al niet meer.

Enige nuance: er wordt gesproken van 'zeker de helft', dus niet de overgrote meerderheid. Relatief wel een enorm aantal natuurlijk, omdat maar 7% van de jongeren naar prive-scholen gaat als ik dit artikel moet geloven.

Overigens denk ik dat topsporters het vooral moeten hebben van een sterke interne drive.

De rest volgt dan wel. Zie bijvoorbeeld Dorian van Rijsselberghe, die gewoon op z'n twaalfde besloot dat hij olympisch kampioen wilde worden, en zelf zijn coach e.d. heeft geregeld.

Je kan je ook best voorstellen dat de elite, mensen die op een prive-school hebben gezeten, gemiddeld meer zo'n interne sterke motivatie hebben dan de gemiddelde bevolking, mede door een competitief ingericht schoolsysteem.

Zelfde geldt voor landen als Amerika en China, waar het presteren op scholen e.d. veel centraler staat dan in Europa, het systeem competitiever is en dat creeert wellicht (onder andere) winnaarstypes.

Onderhond

• 87715 berichten
  • 13155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ah, jij gaat dagelijks naar je werk met als doel om je collega's te verslaan?

Ik ga met als doel zo goed mogelijk in m'n werk te zijn. Niet om "het fatsoenlijk te doen".

En een sporter wil ook niet de beste zijn om z'n trainingsvriendjes te verslaan, of wel soms? Je wil gewoon excelleren en iets bijbrengen aan je werk. Als je 40 jaar moet werken met als doel aanwezig zijn en het goed genoeg doen dat je niet ontslagen wordt ... geweldig levensdoel is dat

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Als je 40 jaar moet werken met als doel aanwezig zijn en het goed genoeg doen dat je niet ontslagen wordt ... geweldig levensdoel is dat

Dat is wel hoe het er voor de meeste mensen op de werkvloer in een fabriek aan toe gaat.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Ik ga met als doel zo goed mogelijk in m'n werk te zijn. Niet om "het fatsoenlijk te doen".

En een sporter wil ook niet de beste zijn om z'n trainingsvriendjes te verslaan, of wel soms? Je wil gewoon excelleren en iets bijbrengen aan je werk. Als je 40 jaar moet werken met als doel aanwezig zijn en het goed genoeg doen dat je niet ontslagen wordt ... geweldig levensdoel is dat

Jij maakt er weer een heel ander verhaal van. Je kan ook met plezier werken en je targets halen zonder dat je je collega's moet verslaan. Je werkt voor je onderhoud en deels omdat je het werk ook leuk vind te doen. Je sport maar voor 1 ding in de topsport en dat is de beste zijn. Of het lukt is een 2e.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Nog één keer de geweldige docu over Dorian van Rijsselberghe promoten: klik.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

lucdecoster schreef:

Morgen zullen we nog eens goed lachen met de bende van Kompany. De zwakke duivels denken zeker dat ze zullen winnen van Nederland. In de kwalificaties zullen ze zowiezo uitgeschakeld worden.

Ik heb je enkele dagen geleden al voorspelt dat ik dit berichtje opnieuw ging quoten.

Ik weet al meer dan 50 jaar, wie laatst lacht, best lacht.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

In de categorie nutteloze weetjes:

Een badmintonpluimpje of beter ‘een shuttle’ moet volgens de officiële Olympische regels veertien veertjes hebben.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Terwijl ik de plastieken (met kurken top natuurlijk) toch zoveel plezanter om te spelen vind

IJH15

• 84 berichten
  • 122 stemmen

Iedereen wacht hier in stille spanning op de Vuelta neem ik aan?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

IJH15 schreef:

Iedereen wacht hier in stille spanning op de Vuelta neem ik aan?

Ik wel, met tien (10) aankomsten bergop zal het niet echt voor de sprinters zijn. En daar nog een beetje de zomerhitte bij en je weet al op voorhand dat er veel 'slachtoffers' gaan vallen.

Edit: nog snel (letterlijk) even mijn Sportpools Vuelta 2012 ingevuld. Spelen om niet de laatste te zijn.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

Verwacht redelijk wat sprints. Veel nagenoeg vlakke ritten naast (heel) veel aankomsten boven.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

De vraag is welke ploeg er echt voor een sprint gaat rijden. Ik verwacht alleen Argos. Tel daar het loodzware parcours bij op, en een vroege vlucht is kansrijker dan ooit. Dus het zou me verbazen als er meer dan vier massasprints (voor de overwinning) komen.

Mochizuki Rokuro

• 18949 berichten
  • 16904 stemmen

Klein stuntje van Rabo in de maak ???

Mochizuki Rokuro

• 18949 berichten
  • 16904 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Klein stuntje van Rabo in de maak ???

Ook Sky eraf gereden

edit: en Saxo!

edit II: nu spannend met Movistar.....

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

eRCee schreef:

De vraag is welke ploeg er echt voor een sprint gaat rijden. Ik verwacht alleen Argos. Tel daar het loodzware parcours bij op, en een vroege vlucht is kansrijker dan ooit. Dus het zou me verbazen als er meer dan vier massasprints (voor de overwinning) komen.

Ik gok op een massasprint of 6-7, misschien wel meer. Door de afwezigheid van topsprinters kunnen wel erg veel ploegen winnen. Swift, Degenkolb, Viviani en Bouhanni lijken me de grootste kanshebbers en dan heb je nog mannen als Bennati, Rojas en Davis. Genoeg ploegen die willen rijden, lijkt me.

Bovendien zijn er toch ook gewoon een hele reeks relatief vlakke ritten. Stuk of 8-9 tel ik er zelfs. En gaat het om bijna allemaal sprinters die ook nog eens makkelijk een heuvel over kunnen, op Viviani na.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Doordenkertje: wielrenners zijn rare snuiters en dat is normaal, ze hebben immers geen zakdoek bij.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Finisterra schreef:

Ik gok op een massasprint of 6-7, misschien wel meer. Door de afwezigheid van topsprinters kunnen wel erg veel ploegen winnen. Swift, Degenkolb, Viviani en Bouhanni lijken me de grootste kanshebbers en dan heb je nog mannen als Bennati, Rojas en Davis. Genoeg ploegen die willen rijden, lijkt me.

Maar er zijn niet veel ploegen die meerdere dagen willen rijden voor een sprinter die niet topfavoriet is. Het zal denk ik mede afhangen van wie de eerste sprints wint. Degenkolb zal zeker steun krijgen, Bouhanni denk ik ook, maar het lijkt me zeer stug dat Sky voor Swift gaat rijden, of Liquigas voor Viviani (misschien een mannetje bijzetten, maar niet veel meer).

Vergeet ook niet dat er in de kopgroep mannen van een paar 'sprintersploegen' kunnen meezitten, die dan al wegvallen.

Tenslotte denk ik dat door de zwaarte van het parcours het peloton ook een aantal etappes de zege zal geven aan een ongevaarlijke kopgroep.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Hola, wielervolgers. Bij absentie van die andere zot zal ik proberen voor hulpsint te spelen deze Vuelta a Espana, die met liefst 10 aankomsten bergop en de terugkeer van de Bertje aller Bertjes meer dan interessant genoemd mag worden. Nadat onze Toreadoren gister in het pittoreske Pamplona de klinkers uit de straten kletsten tijdens de ploegentijdrit, stond vandaag een vlakke rit naar Viana op het programma. Degenkolb spoelde de smaak van een mislukte tour voor Team Argos weg, en deed dat met een half wiel voorsprong op de rest van het sprintersgilde. Finisterra rekent op 7 massasprints en nam de juiste puntensprokkelaars mee, wat resulteerde in een klinkende dagoverwinning:

1. Finisterra - 73 punten

2. Paap - 59 punten

3. De Willies - 46 punten

4. K!p@Kurry - 44 punten

5. eRCee - 43 punten

El Pistolero raapte onderweg alvast 2 seconden op, maar staat nog steeds een paar tandwielomwentelingen achter de Movistar-mannen, aangevoerd door de kleine mannetjesputter Castroviejo. In de subleage komt het heilige rood automatisch om de brede schouders te hangen van Finisterra, hij nam de zoenen van de schone Spaansen met bijpassend gekleurde wangen in ontvangst. De subleage trapt af met een 25e plek.

Morgen al direct een finish op een 1e categorie klim, de Allllto de Arrrrate, en dan kan het klassement wel eens flink dooreen worden geschud. ¡hasta mañana!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

Mooi, eRCee!

Verder heb ik toch niet helemaal de goede sprokkelaars. Breschel had er blijkbaar nog geen zin in. Twijfelde lang tussen hem en Davis maar wie weet herpakt de Deen zich nog.

Morgen al meteen een leuke aankomst. Toch meer dan 7% gemiddeld. Leuk dat de aankomsten in de Vuelta wat later zijn.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

De Olympische Spelen liggen alweer een dikke week achter ons en met heimwee denk ik terug aan het mooiste en grootste sportevenement van de afgelopen 4 jaar.

Sommige mensen hebben hier een top 5 of top 10 geplaatst, dat wilde ik ook doen, maar het lukte me niet. Toch even terugblikken op wat in mijn ogen de mooiste en/of meest memorabele momenten waren van Londen 2012.

- Ye Shiwen, de koningin van de Spelen.

- Wu Minxia, legende bij het schoonspringen, 3 keer op rij goud voor haar.

- Félix Sánchez bij het hordenlopen.

- Sun Yang die zijn eigen wereldrecord verpulverde op de 1500 meter vrije slag.

- Liu Xiang die bij de eerste horde ten val komt en daarna op één been naar de finish hinkelt. Tragisch verhaal en pijnlijk om te zien als je weet dat hij ook in Peking de grote favoriet was en het door een blessure toen ook niet kon waarmaken.

- Shin A-Lam bij het schermen. Dit is eigenlijk een dieptepunt, zelden of nooit zoveel onrecht gezien en in dit geval volledig te wijten aan het amateurisme van de Britten.

Natuurlijk ook een vermelding voor David Rudisha die het wereldrecord breekt, Bolt die zijn titels verlengt (had eigenlijk op Blake gehoopt), en enkele van mijn favorieten (Shelly-Ann Fraser, Tirunesh Dibaba, Allyson Felix) die wonnen in de atletiek. Helaas dit keer geen winst voor Bekele, al had ik dat al verwacht.

En natuurlijk heb ik ook genoten van het gewichtheffen en turnen.

Sport en emotie gaan hand in hand en dan is het best wel mooi om te zien dat ook de Chinese topatleten ook emotie tonen nadat er hier door sommigen werd gezegd dat het slechts robots zijn. Dolblij met goud en ontroostbaar met slechts zilver (en dat ook ongeremd uiten). Sun Yang, Qin Kai en Qui Bo waren enkelen die lieten zien dat het kan.

Helaas is het voorbij en moeten we nu weer 4 jaar wachten. Sommige atleten hebben we voor het laatst gezien, anderen zullen terugkeren terwijl nieuwelingen zullen opstaan en ons verbazen met hun prestaties.

De winterspelen spreken me niet aan, enkel voor curling blijf ik thuis, al zal ik ook proberen om het ijshockey een beetje te volgen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.