• 17.822 nieuwsartikelen
  • 183.808 films
  • 12.729 series
  • 35.162 seizoenen
  • 658.862 acteurs
  • 200.892 gebruikers
  • 9.505.354 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

lucdecoster schreef:

Morgen zullen we nog eens goed lachen met de bende van Kompany. De zwakke duivels denken zeker dat ze zullen winnen van Nederland. In de kwalificaties zullen ze zowiezo uitgeschakeld worden.

Ik zal dit bericht later deze week nog quoten.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

lucdecoster schreef:

(quote)

ik denk dat het een spannende wedstrijd wordt. Morgen zullen we nog eens goed lachen met de bende van Kompany. De zwakke duivels denken zeker dat ze zullen winnen van Nederland. In de kwalificaties zullen ze zowiezo uitgeschakeld worden.

Kan maar zo dat Belgie van Oranje wint, Nederland gaat in oefenduels nog wel eens onderuit en het leeft in Belgie denk ik meer dan hier. Denk niet dat Sneijder en van Persie meer uitkijken naar een duel tegen Belgie dan pakweg Turkije volgende maand. Maar uiteraard hoop ik dat we winnen

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4179 stemmen

Wanneer is dat oefenduel? Vanavond of morgen of zo? Beetje raar, dom en achterlijk zo'n oefeninterland op dit tijdstip. Vraag me ook af op basis van wat ze geselecteerd worden? Wie heeft er het beste vakantie gevierd de afgelopen maand? Kan me echt werkelijk waar geen zak interesseren op dit moment, wat A&L zegt.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

rep_robert schreef:

Wanneer is dat oefenduel? Vanavond of morgen of zo? Beetje raar, dom en achterlijk zo'n oefeninterland op dit tijdstip. Vraag me ook af op basis van wat ze geselecteerd worden? Wie heeft er het beste vakantie gevierd de afgelopen maand? Kan me echt werkelijk waar geen zak interesseren op dit moment, wat A&L zegt.

Morgenavond 20.45 uur meen ik.

Qua affiche best leuk hoor, maar verder niet zo boeiend. Alles erom heen is leuker met van Gaal.

kos

• 46836 berichten
  • 8964 stemmen

NL - Belgie is natuurlijk wel leuk, maar deze datum slaat inderdaad nergens op.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Nog één keertje oftopic.

Is voorbereiding voor de wedstrijd Wales-België en Nederland-Turkije op 7 september. Dit is een match die al redelijk lang gepland was. En voor beide ploegen broodnodig met hun nieuwe trainer. Kompany speelt niet mee wegens geloof ik een kuitblessure.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

What the fuck? Is die wedstrijd morgen al? Ach ja, is toch maar een oefenpotje. Wil onze 'helden' wel weer op hun bek zien gaan eigenlijk. België 3-0 Nederland. Huppakee!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik heb tijdens de OS, bij Smeets, de Nederlandse trainer Van Gaal gezien. Het was lang geleden. Ik doe niets af aan zijn kwaliteiten als trainer, maar is hij altijd al zo'n arrogante zelfingenomen zak geweest? En die heeft toch al de nationale ploeg gecoacht? Zonder veel succes dacht ik...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Yep, na God komt hij op plek 2 volgens hemzelf. Ach, zolang hij maar weer resultaten met het Nederlands Elftal haalt vind ik het best. Zal door zijn resultaten bij Ajax destijds toch altijd wel een zwak voor hem houden.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Net nog een interview gezien met Jean-Marie Dedecker over de Olympische Spelen. Eén van de weinige Belgen die met een kritische blik naar de Belgische bond en zijn atleten durft te kijken. Jammer dat deze man niet iets te zeggen krijgt op sportgebied, want hij heeft oplossingen.

Eén groot sportinstituut in België is noodzakelijk en zou er MOETEN komen. Het kan niet dat er zoveel topsportscholen in België zijn en dat die niets van atleten afleveren.

Verder had hij het ook aan het gebrek aan ambitie van de Belgen. Atleten worden naar de Spelen gestuurd met de gedachte dat deelnemen belangrijker is dan winnen, dat moet veranderen.

Winnen is natuurlijk het enige dat telt. Niet goed genoeg? Eruit!

Hiervoor haalde hij het voorbeeld van Bert van Marwijk erbij. Nederlandse winnaarsmentaliteit, zilver op het WK, vervolgens falen op het EK, eruit! Hier kan België een voorbeeld aan nemen.

De coach van de Belgische hockeyploeg die voorlaatste zijn geworden hoeft zich echter geen zorgen te maken, die staat in 2016 in Rio nog steeds voor de groep want zelfs met een voorlaatste plaats waren de Belgen tevreden en kwam er geen kritiek.

Hij zei ook dat Belgen moeten ophouden met roepen dat we maar een klein land zijn met weinig inwoners. Kijk naar Denemarken, Cuba, Nederland en Australië, allemaal landen met weinig inwoners. Opleiding en mentaliteit zorgt voor medailles, niet het aantal inwoners.

Respect voor Jean-Marie Dedecker.

Ik wist trouwens ook niet dat er in België meer zwembaden zijn dan in Nederland. Aan de prestaties te zien zou je het omgekeerde vermoeden.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3919 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Mart Smeets

Hockeyfinale mannen

Handboogschutter Nederland die met 1 foute laatste pijl de finale miste

Estafette dames zilver wat goud had mogen zijn

Judo, zowel de gemiste Nederlandse kansen als het irritante gedoe van judoka's die bij elke 5 seconde meteen op hun buik willen vallen. Doodsaaie kijksport.

Begrijp ze bijna allemaal wel (al ben ik het met Smeets natuurlijk totaal oneens) alleen die volledig logische nederlaag tegen Duitsland in finale blijf ik raar vinden. Vooraf gerekend op maximaal brons en zilver winnen. Vond het eerder een moment voor de plus kant.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Nomak schreef:

Net nog een interview gezien met Jean-Marie Dedecker over de Olympische Spelen. Eén van de weinige Belgen die met een kritische blik naar de Belgische bond en zijn atleten durft te kijken. Jammer dat deze man niet iets te zeggen krijgt op sportgebied, want hij heeft oplossingen.

Die heeft inderdaad al dikwijls de kat de bel aangebonden. Maar het is echt hopeloos.

Het is ook waar dat het al 35 jaar dezelfde bobo's zijn die aan de vetpotten zitten en dat ze gewoon weigeren om hun fouten toe te geven en op te stappen.

En wat zei zijn 'opponent'? Wacht nog een beetje, want tussen Londen en Rio gaat het grootste gedeelte op pensioen. Dus weten we nu al wat er gaat gebeuren in Rio.

Ze zouden eigenlijk eens geen medaille moeten hebben, dat zou misschien helpen.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

timbo_ schreef:

Begrijp ze bijna allemaal wel (al ben ik het met Smeets natuurlijk totaal oneens) alleen die volledig logische nederlaag tegen Duitsland in finale blijf ik raar vinden. Vooraf gerekend op maximaal brons en zilver winnen. Vond het eerder een moment voor de plus kant.

Voor mij hetzelfde. Ik hoor de Nederlanders voor de Spelen nog letterlijk zeggen: "Van het heren hockeyteam wordt er eigenlijk niets verwacht, het is een aanloop naar Rio".

Belgen hebben het moeilijk om te winnen, maar Nederlanders weten niet hoe met verlies om te gaan.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Tsja, je wint met 3-1 van de Duitsers in de poule-fase en je wint 9-2 in de halve van Engeland. Dan mag je natuurlijk gewoon hoge verwachtingen hebben en teleurgesteld zijn wanneer je op de eindstreep net tekort komt.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

speedy23 schreef:

Ze zouden eigenlijk eens geen medaille moeten hebben, dat zou misschien helpen.

Inderdaad, want nu is het groot feest omdat ze meer medailles hebben dan in Peking.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

moviemafketel schreef:

Tsja, je wint met 3-1 van de Duitsers in de poule-fase en je wint 9-2 in de halve van Engeland. Dan mag je natuurlijk gewoon hoge verwachtingen hebben en teleurgesteld zijn wanneer je op de eindstreep net tekort komt.

Ik zal dan maar niet zeggen dat de Duitsers sinds februari een Vlaamse coach hebben, de Limburger Vital Heynen?

Bundestrainer Vital Heynen

(afbeelding)

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

speedy23 schreef:

Ik heb tijdens de OS, bij Smeets, de Nederlandse trainer Van Gaal gezien. Het was lang geleden. Ik doe niets af aan zijn kwaliteiten als trainer, maar is hij altijd al zo'n arrogante zelfingenomen zak geweest? En die heeft toch al de nationale ploeg gecoacht? Zonder veel succes dacht ik...

Je hebt hem de laatste 20 jaar niet echt gevolgd he?

Louis in de jaren 90 bij Ajax:

YouTube - Klassieker

Louis bij Barcelona eind jaren 90:

YouTube - Louis Van Gaal - "¡Siempre negativo, nunca positivo!"

Van Gaal en Ron Jans in 2007:

YouTube - Woordenwisseling Ron Jans en Louis van Gaal

Van Gaal bij de kampioenshuldiging bij Bayern in 2010:

YouTube - Van Gaal Rede auf der Meisterfeier des FC Bayern München am 9. Mai 2010

Genoeg voorbeelden?

Maar hij is wel een vakman, moet je hem nageven.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik sprak enkel over zijn tijd als nationaal coach. Zijn palmares ken ik hoor.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Die filmpjes zijn niet zijn prijzen, maar ze gaan over zijn gedrag met vele ruzies

Louis was en is een zelfingenomen hork. Al vind ik hem heel soms best sympathiek.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Dan ga ik ze later zeker eens bekijken. Ik zit een beetje in tijdsnood.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Epke Zonderland krijgt het even moeilijk bij zijn koninklijke onderscheiding. Schitterende beelden, wat een geweldige gozer is het zeg.

Laatste video's - Video & Audio - NOS Olympische Spelen 2012

Zo vanaf 2.40 minuut.

Laatste video's - Video & Audio - NOS Olympische Spelen 2012

Sowieso vind je bij de 2e link hier veel mooie beelden.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Nou, sinds de OS heeft de Rabobank al weer twee grote wielersuccessen geboekt, en de Vuelta moet nog beginnen!

Schitterende winst van Luis Leon Sanchez in de classica San Sebastian gisteren.

Overigens is de Vuelta pool op sportpools.net weer geopend, dus schrijf je in bij de MM-subleage. In de Tour hebben we lang meegedaan in de top van het subleage-klassement, maar die prestatie kan beter!

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4179 stemmen

Nomak schreef:

Atleten worden naar de Spelen gestuurd met de gedachte dat deelnemen belangrijker is dan winnen, dat moet veranderen.

Dat is echt zo'n losers of vrouwen mentaliteit. Verschrikkelijk Vraag me af wat er leuk is aan het beoefenen van een sport als je altijd kansloos verliest. Ik haal daar in ieder geval niet mijn plezier uit.

Overigens het vreemdste moment op de OS blijft die hardloper met twee kunstbenen. Sinds wanneer mogen lichamelijk gehandicapten meedoen met de OS? Vooral omdat spoedig de Paralympische Spelen ook beginnen, waar hij ook aan mee doet). Schijnt dus ook een enorme discussie rondom te zijn als je even verder zoekt.

Zuid-Afrikaan met kunstbenen schrijft geschiedenis - Joop.nl

Onderhond

• 87715 berichten
  • 13154 stemmen

rep_robert schreef:

Dat is echt zo'n losers of vrouwen mentaliteit. Verschrikkelijk Vraag me af wat er leuk is aan het beoefenen van een sport als je altijd kansloos verliest. Ik haal daar in ieder geval niet mijn plezier uit.

Je staat er wel als afgevaarde tussen de besten van de wereld in je discipline. Op zich al een hele eer natuurlijk.

Hoop dat je toch net iets anders in het leven staat, want ook daar zijn er talloze mensen die in alles wat je doet beter presteren. En om dan de hele tijd als enorme loser door het leven te gaan, ook niet fijn.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Je staat er wel als afgevaarde tussen de besten van de wereld in je discipline. Op zich al een hele eer natuurlijk.

Hoop dat je toch net iets anders in het leven staat, want ook daar zijn er talloze mensen die in alles wat je doet beter presteren. En om dan de hele tijd als enorme loser door het leven te gaan, ook niet fijn.

Sport en het echte leven kan je niet vergelijken. Bij sport gaat het om beter dan de ander te zijn, bij werken niet. Daar gaat het gewoon om je werk fatsoenlijk doen.

El Loco

• 1393 berichten
  • 2619 stemmen

Man,man,man. Sommige mensen kunnen toch overhysterisch doen over de olympische medailleoogst. Zie je niet dat de Olympische spelen een uit-de-hand-gelopen prestigestrijd is tussen VS-China-Rusland. China is in alle staten omdat ze de VS moeten laten voorgaan en ook in Rusland was het lange tijd een "oorlogstoestand" volgens Poetin. Ook Australië verkeert in een rampzalige crisis met amper 35 medailles. Waar gaat dit toch heen?

Ik onthoud vooral de wijze woorden van een Vlaamse sporteconoom:"De VS en GB staan op 1 en 3 in de medaillestand, maar ze staan ook op plaats 1 en 2 qua obestitas in de wereld".

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

El Loco schreef:

Ik onthoud vooral de wijze woorden van een Vlaamse sporteconoom:"De VS en GB staan op 1 en 3 in de medaillestand, maar ze staan ook op plaats 1 en 2 qua obestitas in de wereld".

Ik zie hier werkelijk geen verband tussen eerlijk gezegd.

El Loco

• 1393 berichten
  • 2619 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik zie hier werkelijk geen verband tussen eerlijk gezegd.

Zogezegd de beste sportlanden ter wereld zijn, terwijl je eigenlijk de vetste bevolking hebt.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

El Loco schreef:

(quote)
Zogezegd de beste sportlanden ter wereld zijn, terwijl je eigenlijk de vetste bevolking hebt.

Ik snap wel wat het betekende, maar ik zie de link verder totaal niet.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Het grote argument waarom een land zogezegd een goed topsportbeleid moet voeren, is omdat topsporters inspirerend zouden werken en dus anderen aanzetten tot sporten en gezonder leven - onzin dus, daar is echt wel een andere aanpak voor nodig dan wat medailles halen op de OS. De enige toegevoegde waarde van topsporters is dat ze landgenoten een leuk moment bezorgen en het nationaal geluk eventjes wat verhogen - maar dat kun je ook met muziek, film, literatuur, enz bereiken...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.