- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Onderhond
-
- 87715 berichten
- 13154 stemmen
Je kan je ook afvragen waarom je die man 40 uur in week zou funden als hij als amateur al zilver weet te halen. Heeft verder ook niks met "afgetrainde lichamen" te maken, wel met concentratie en controle, ook zaken waar je op moet trainen natuurlijk.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Zijn tegenstander die goud won is full time prof en traint wel 40 uur per week. Het is maar wat je wil nastreven als natie. Als je toppers wil kweken moet je er in de eerste plaats voor zorgen dat de atleten hun geld kunnen verdienen met hun sport en tijd genoeg hebben om te trainen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Verder, bij het karabijnschieten heb je nou niet perse een afgetraind lichaam nodig. Heb je daar serieus 40 uur in de week voor nodig? Parttime werk zou al mooi zijn, met bv 3 dagen werk en 2 dagen sport.
Jij denkt zeker dat je daar kan gaan liggen met een bierpens. Alle anderen waren beroeps. Velen zijn, zoals vroeger, in dienst bij het leger. Goud en brons trainen gemiddeld vijf tot zes uur per dag. Die beroeps hebben ook ondersteuning voor conditietraing, fysieke en mentale gezondheid, schietbanen, verplaatsingen naar wereldbekerwedstrijden, wapens en munitie, gereglemeteerde kleding....
Dit 'mannetje' is 31 en heeft niets, alles komt uit eigen zak. Voor zijn medaille krijgt hij nu 30.000 euro. Misschien gaat hij nu zijn meisje ten huwelijk vragen. Maar hij moet wel opletten, want de Belgische staat kennende zouden ze hem er nog eens zwaar kunnen op belasten.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4179 stemmen
Dat hebben we in Nederland ook Nomak. Gister zaten er nog mensen van de zwem en judobond bij Mart Smeets te klagen over het topsportklimaat in Nederland.
Verder, bij het karabijnschieten heb je nou niet perse een afgetraind lichaam nodig. Heb je daar serieus 40 uur in de week voor nodig? Parttime werk zou al mooi zijn, met bv 3 dagen werk en 2 dagen sport.
Die roeicoach gaat nu werken omdat ze niet rond kan komen dacht ik. In Nederland kan het ook beter.
Onderhond
-
- 87715 berichten
- 13154 stemmen
Zijn tegenstander die goud won is full time prof en traint wel 40 uur per week. Het is maar wat je wil nastreven als natie. Als je toppers wil kweken moet je er in de eerste plaats voor zorgen dat de atleten hun geld kunnen verdienen met hun sport en tijd genoeg hebben om te trainen.
Om eerlijk te zijn, ik zou m'n geld er niet willen insteken. The fuck heb je als natie nu aan zo'n medaille? Ipv één persoon een jaar lang te onderhouden kunnen ze hun geld wel beter investeren zeker? Sociaal stelsel, school, wegenstelsel?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ipv één persoon een jaar lang te onderhouden kunnen ze hun geld wel beter investeren zeker? Sociaal stelsel, school, wegenstelsel?
Onderhond
-
- 87715 berichten
- 13154 stemmen
Vraag is waar het geld vandaan komt. Het loon van voetballers komt voornamelijk van de voetbalclubs zelf, niet van de staat (hoop ik).
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik weet niet heel precies hoe het zit, maar KRC Genk is ook niet groot geworden door eigen omzet. Die hebben destijds ook hopen geld gekregen dat voor andere dingen gebruikt had kunnen worden.
Als ik me niet vergis gaat in Nederland toch ook regelmatig geld van de belastingbetaler naar voetbalclubs. Jammer, maar anderzijds is het ook wel te begrijpen, wie had bijvoorbeeld zonder de voetbalclubs PSV en Roda ooit van Eindhoven en Kerkrade gehoord.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3323 stemmen
Mensen met een Philips-tv?
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Nu de Vuelta en de US Open nog, en dan is de sportzomer voorbij 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Mensen met een Philips-tv?
kos
-
- 46836 berichten
- 8964 stemmen
hahah, ja hoor. Philips is wel even heel wat groter dan PSV hoor.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Vrij zeker van dat ze in Brazilië Eindhoven op de kaart kunnen aanduiden door Romario, Ronaldo, ... niet omdat ze daar ook een Philips televisie kunnen kopen. In Zuid Korea weten ze waar Eindhoven ligt door Park & Lee, daar hebben ze zelf merken die minstens zo groot zijn als Philips.
De bekendheid die een voetbalclub geeft aan een stad is niet te onderschatten.
WardT
-
- 274 berichten
- 3209 stemmen
Philips is natuurlijk wel veel groter wereldwijd dan PSV, maar ik vermoed dat veruit de meeste mensen in het buitenland niet weten dat Philips uit Eindhoven komt. Terwijl als ik in het buitenland zeg dat ik uit Eindhoven kom, de link met PSV wel meteen gelegd wordt.
Onderhond
-
- 87715 berichten
- 13154 stemmen
Door de vele afkoringen en anagrammen(?) vind ik het in Nederland maar moeilijk te ontcijferen. Feyenoord = Rotterdam, PSV = Eindhoven ... erm 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Vandaag kwamen de Olypische sporters met de Thalys weer aan in Nederland. Mooi hoe Nederland toch achter sporters staat. Hele grote huldiging:

Olympische sporters terug in Nederland | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Vandaag kwamen de Olypische sporters met de Thalys weer aan in Nederland. Mooi hoe Nederland toch achter sporters staat. Hele grote huldiging:
Verdorie... helemaal vergeten.
Ik dacht nochtans te kijken naar de mensen die mij zoveel plezier bezorgd hebben. 
kos
-
- 46836 berichten
- 8964 stemmen
Ik ben helemaal voor het huldigen van topsporters, alleen zo jammer dat het altijd zo kneuterig en hoempapa-achtig moet hier, met van die klotemuziek enzo.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Het is ook nooit goed he kos? 
kos
-
- 46836 berichten
- 8964 stemmen
Haha, niet snel nee. Je moet ook niet te snel tevreden zijn, alles wordt alles van die saaie meuk. 
maxcomthrilla
-
- 15588 berichten
- 2882 stemmen
Door de vele afkoringen en anagrammen(?) vind ik het in Nederland maar moeilijk te ontcijferen. Feyenoord = Rotterdam, PSV = Eindhoven ... erm
Opmerkelijk! Ik erger mij juist meer aan het toevoegen van plaatsnamen aan de clubnaam. A.u.b. gewoon Sparta, NAC en VVV i.p.v. Sparta Rotterdam ( Duh! ), NAC Breda & VVV - Venlo.
Apollinisch
-
- 21304 berichten
- 0 stemmen
VVV-Venlo is wel heel erg ja: Venlose VoetbalVereniging Venlo.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Opmerkelijk! Ik erger mij juist meer aan het toevoegen van plaatsnamen aan de clubnaam. A.u.b. gewoon Sparta, NAC en VVV i.p.v. Sparta Rotterdam ( Duh! ), NAC Breda & VVV - Venlo.
De reden is simpel, gemeentes betalen clubs tegenwoordig geld om de clubnaam aan te passen. Zo werd Roda JC plots Roda JC Kerkrade toen de gemeente hen had gered. Vind het allemaal vrij logisch. Elke keer als de club genoemd wordt, dan komt de plaatsnaam er automatisch bij.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad erg logisch. Kleine prijs om op die manier te kunnen parasiteren op het geld van de hardwerkende belastingbetaler.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4179 stemmen
(afbeelding)
(afbeelding)
Olympische sporters terug in Nederland | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Leuk, zo'n Tros muziekfeest 
Onderhond
-
- 87715 berichten
- 13154 stemmen
Ik erger me er verder niet aan, ik zeg alleen maar dat het als niet-Nederlander amper te achterhalen valt bij welke stad een ploeg hoort. Willem II, really 
maxcomthrilla
-
- 15588 berichten
- 2882 stemmen
Ergeren is ook een te groot woord idd. Willem II Tilburg bekt trouwens ook niet echt lekker. 
Onderhond
-
- 87715 berichten
- 13154 stemmen
Absoluut niet nee, noem het dan ook gewoon Tilburg 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Vandaag op het Vlaamse één: 15u45 - wielrennen
Rechtstreeks verslag van de Clasica San Sebastian.
Commentaar: Renaat Schotte en José De Cauwer.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Vandaag op het Vlaamse één: 15u45 - wielrennen
Rechtstreeks verslag van de Clasica San Sebastian.
Commentaar: Renaat Schotte en José De Cauwer.
ik denk dat het een spannende wedstrijd wordt. Morgen zullen we nog eens goed lachen met de bende van Kompany. De zwakke duivels denken zeker dat ze zullen winnen van Nederland. In de kwalificaties zullen ze zowiezo uitgeschakeld worden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.