- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En waar was uberBrit Robbie Williams?
Had wel een afsluiter met Angels verwacht.
Net als voorgaande, zie openingsceremonie. 
Je kan ook niet elke bekende Brit aan de beurt laten komen. Dan zitten we morgen nog voor de buis. Zo heb ik ergens gelezen dat de fans van, ja ik weet het, Susan Boyle, als 'gewone' Britse niet deelgenomen heeft. Zo heeft iedereen wel zijn favoriet.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Net als voorgaande, zie openingsceremonie.
Wat bedoel je?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
How much did each Team GB medal cost at London 2012? | Sport | guardian.co.uk zo behaal je medailles.
Overigens zijn de rijke landen weer volop oververtegenwoordigd in de medaillespiegel en de arme landen onderaan de lijst.
Toch een onderschat verschijnsel.
Hoezo is dat een onderschat verschijnsel. Toch vrij logisch. Arme landen hebben nu eenmaal geen geld, zie je terug op elk sport event. Maar wat is je punt? Moeten we medailles uit gaan delen in hongerend Afrika?
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Wat bedoel je?
Ik heb een voorgaand bericht als eens gezegd dat de muziek van Williams, de Stones en nog vele anderen de revue al gepasserd zijn op de openingsceremonie. Iederen kan er niet live bij zijn. Je denkt toch niet dat al die mannen en vrouwen dit doen uit vaderlandsliefde? Ik zou graag weten wat de in ruzie liggende Spice Girls gevangen hebben voor dit 'moment de gloire'.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ik heb een voorgaand bericht als eens gezegd dat de muziek van Williams, de Stones en nog vele anderen al gespeeld is op de openingsceremonie. Iederen kan er niet live bij zijn. Je denkt toch niet dat al die mannen en vrouwen dit doen uit vaderlandsliefde? Ik zou graag weten wat de in ruzie liggende Spice Girls gevangen hebben voor dit 'moment de gloire'.
Nouja, bij Britse muziek denk je toch snel aan Robbie Williams. En zijn muziek spreekt denk ik ook een heel stadion aan. Nu mochten die Take That nichten zingen, nee daar wordt je vrolijk van 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik vond het een geweldige afsluiting. Weer een hele mooie show en genoeg goede muziek.
Het was wel mooier geweest wanneer de mooiste sportmomenten van deze Spelen zich iets meer op de voorgrond hadden afgespeeld. Nu zag je af en toe wat mooie beelden op de grote schermen in het stadion, maar wat mij betreft niet genoeg. Muziek en sportbeelden gaan altijd perfect samen.
Ik zal deze Spelen nooit mer vergeten, heb bijna alle sporten gezien en de passie die ervan af knalt heeft meerdere keren kippenvel gegeven. Nu op naar Rio waar ik na de kleine intro van de Brazilianen gisteravond nog niet echt veel zin in krijg.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Nu op naar Rio waar ik na de kleine intro van de Brazilianen gisteravond nog niet echt veel zin in krijg.
Men dacht van de Britten net hetzelfde toen ze in 2008 hun opwachting maakten met hun dubbeldekker op het einde van de afsluiting en als ik eerlijk moet zijn, na de openingsceremonie in Londen heb ik niet eens meer aan de Spelen van Peking gedacht.
Ook de Brazilianen worden zwaar onderschat. Wacht en zie...
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Oja, mijn top 5, wel willekeurige volgorde.
Epke Zonderland zijn oefening.
Hockeygoud dames
Ranomi Kromowidjojo
De 100 meter van Bolt
Openingsceremonie Spelen
Op 1 staat Epke overigens, met stip. Dat was echt een kippenvel en hard juichmoment.
En mijn flop 5, ook willekeurig met wel verloren hockeygoud op 1.
Mart Smeets
Hockeyfinale mannen
Handboogschutter Nederland die met 1 foute laatste pijl de finale miste
Estafette dames zilver wat goud had mogen zijn
Judo, zowel de gemiste Nederlandse kansen als het irritante gedoe van judoka's die bij elke 5 seconde meteen op hun buik willen vallen. Doodsaaie kijksport.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Het gaat mij ook vooral om de sport. Wanneer de opening en sluiting niet helemaal mijn smaak zullen zijn, maakt dat de Spelen niet minder. De sporters maken de Spelen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Top 5:
1. Epke, zelden zo nerveus geweest voor een sportonderdeel
2. Kromo en Veldhuis 1 en 3 in de 50 meter vrij
3. Bolt 3 keer goud
4. Halve finale Nederlandse Hockeydames shootout, pfff wat een spanning
5. Hockeyheren 9-2 tegen Engeland, hockey-kunst
Dat waren toch wel wat kippenvel-momenten van eigen bodem.
kos
-
- 46836 berichten
- 8964 stemmen
Hoezo is dat een onderschat verschijnsel. Toch vrij logisch. Arme landen hebben nu eenmaal geen geld, zie je terug op elk sport event. Maar wat is je punt? Moeten we medailles uit gaan delen in hongerend Afrika?
Het punt lijkt me tamelijk duidelijk.. dat geld een belangrijke factor is. Meer dan sportiviteit zelfs.
kos
-
- 46836 berichten
- 8964 stemmen
Nouja, bij Britse muziek denk je toch snel aan Robbie Williams.
Haha, nou nee 
kos
-
- 46836 berichten
- 8964 stemmen
Zou geen top 5 weten trouwens. Ook niet genoeg van gezien.
Heb gisteren wel erg genoten bij een aantal finales van mooie sporten. Handbal (stiekem wel een gave sport eigenlijk, lijkt me ook wel tof om te doen), volleybal, waterpolo, zelfs basketball was spannend.
Verder natuurlijk de atletiek loopnummers, eigenlijk altijd het hoogtepunt van de spelen. En het zwemmen was ook weer mooi dit jaar.
Sporten als turnen, hockey en paardensport doen me het hele jaar door al nooit veel, dus nu ook niet. Laat staan schermen of judo.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ja, eerst de Stones en de Beatles enzo, dat begrijp ik ook wel maar Williams is ook zeker een Brits popicoon. En zijn nummers zijn zo bekend dat het vast aanslaat bij een miljard kijkers.
kos
-
- 46836 berichten
- 8964 stemmen
Ow dat zal best, vind het persoonlijk 3 keer niks.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Overigens wel wennen, de sportzomer zit er officieel op. Het begon met het EK voetbal, daarna de Tour (al volg ik dat niet) en daarna de Spelen. Toch 2 van de 3 toernooien echt heel intensief gevolgd. Gelukkig is het voetbal nu weer begonnen, ook weer mooi.
Jammer dat we weer 4 jaar moeten wachten op nieuwe zomerspelen. Winterspelen vind ik helaas veel minder interessant door de sporten.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het punt lijkt me tamelijk duidelijk.. dat geld een belangrijke factor is. Meer dan sportiviteit zelfs.
Ja, en?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Afrikanen winnen bijna altijd standaard goud op de marathon en 10000 en 5000 meter, Turken winnen bij het worstelen, Hongaren bij het kajakken etc. Zo hebben ook de armere landen altijd kans om medailles te winnen bij sporten waar de "rijke" landen amper een kans zullen maken.
kos
-
- 46836 berichten
- 8964 stemmen
Yup, al is dat dan eerder ondanks, dan dankzij de geldstromen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik ben er zeker nog vergeten hoor. In willekeurige volgorde.
- Indrukwekkende en onuitgegeven rekstokfinale van Epke Zonderland
- Usain Bolt die als eerste zijn beide sprinttitels kon verlengen én een dubbele triple maakt.
- 800 meter gouden medaille van David Rudisha
- 5000 en 10.000 meter goud van Mo Farrah
- Medaillerecord van Phelps
- Totaal onbekende Waalse ambtenaar en 100% amateur Lionel Cox behaalt zilver in het 50 m karabijnschieten
- Hans Van Alphen vecht zich op de 4e plek van de Tienkamp
- De 15-jarige Ledecky in het zwemmen
- De 15-jarige Ruta Meilutyte in het zwemmen
- De 16-jarige Ye Shiwen in het zwemmen
- Ranomi Kromowidjojo met goud op het koningsnummer de 100 meter en de 50 meter
- De Jamaicaanse Shelly-Ann Fraser op de 100 m.
- De openings- en sluitingsceremonie.
- En Anky van Grunsven, voor haar zevende Olympische deelname.
En de twee beelden die bij mij het meeste zijn 'blijven plakken'.
De medailleceremonie voor de 15-jarige Litouwse Ruta Meilutyte, nog een 'kind' eigenlijk.
De Britse roeiers Zac Purchase en Mark Hunter die zich voor de Britse natie excuseren voor 'slechts' zilevr.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Overigens wel wennen, de sportzomer zit er officieel op.
Voor mij duurt de zomer tot 21 september. Dus.... nog de Vuelta. 
En morgen de Clàsica San Sabastian en woensdagavond BelgIë-Nederland. En de 50.000 tickets waren na minder dan twee weken de deur uit. In volle zomer. Belgen leven op hoop denk ik. 
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4179 stemmen
Vuelta en het voetbal is ook gewoon weer begonnen. De sportzomer eindigt niet.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En samen met het voetbal en na de Vuelta, Ronde van Lombardije en het WK, begint het veldritseizoen weer en dat is nog niet voorbij of het wielrennen begint alweer met de voorjaarsklassiekers... het leven is als een paardenmolen...
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
De Spelen had ik mij wel het meest op verheugd. Nu maar weer 4 jaar wachten 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Het voetbal gaat het hele jaar door en de Vuelta neem ik niet serieus 
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4179 stemmen
Nee, je vindt fietsen niets. Dat weten we inmiddels wel 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Maarja, laten we reeel zijn. De Sportzomer werd ingeluid met de route EK, Tour en Spelen. En misschien Wimbledon.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Nee, je vindt fietsen niets. Dat weten we inmiddels wel
Volgende Spelen gaan ze voor de 'zeurpieten' , bij de dames het baanwielrennen uithouding zonder zadel geven. De eerste die er in slaagt om na een bepaalde tijd niet te glimlachen, gaat door naar de volgende ronde.
Heerlijk toch dat wielrennen. Op de weg, op de 'piste', het moutainbiken, het BMX'en, het veldrijden...
I love it. Spijtig dat ook o.a. het oude pistenummer tandem verdwenen is. Vond ik ook heel leuk.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
- Totaal onbekende Waalse ambtenaar en 100% amateur Lionel Cox behaalt zilver in het 50 m karabijnschieten
Elke tiener die een beetje tegen een bal kan trappen verdient geld als water, maar deze man moet nog gaan werken.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Dat hebben we in Nederland ook Nomak. Gister zaten er nog mensen van de zwem en judobond bij Mart Smeets te klagen over het topsportklimaat in Nederland.
Verder, bij het karabijnschieten heb je nou niet perse een afgetraind lichaam nodig. Heb je daar serieus 40 uur in de week voor nodig? Parttime werk zou al mooi zijn, met bv 3 dagen werk en 2 dagen sport.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.