• 17.815 nieuwsartikelen
  • 183.808 films
  • 12.729 series
  • 35.162 seizoenen
  • 658.853 acteurs
  • 200.892 gebruikers
  • 9.505.259 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Pieter Montana

• 6686 berichten
  • 2310 stemmen

Nou, dat wordt over vier jaar een openingsceremonie met heel veel samba, dat is duidelijk...

depri83

• 6822 berichten
  • 1521 stemmen

Wat een geweldige sluitingsceremonie!

Queen één van de hoogtepunten (helaas ontsierd door ene Jessie J) en Imagine met beelden van Lennon. Maar waar was John Deacon?

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Rio

Sinds de dood van Freddie is niets meer van Deacon vernomen, geloof ik.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Helaas heb ik niks met samba. Maar ik hoop dat Brazillie er iets moois van maakt. Ze zijn een van de BRIC landen, dus ze zouden er iets moois van moeten maken. Londen vond ik met afstand the best games ever. Dat komt door de cultuur, de tijdzone en de successen.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Waar de openingsceremonie nog gedragen werd door magere Windows Moviemaker-filmpjes en matige muziek vanaf CDtjes, daar kan de de sluitingsceremonie steunen op mooie (live)optredens van bekende Britse artiesten. Ja, ik vind 'm oké, dit sluitingsceremonietje.

starbright boy (moderator films)

• 22703 berichten
  • 5312 stemmen

Kai schreef:

Sinds de dood van Freddie is niets meer van Deacon vernomen, geloof ik.

Waar Brian May en Roger Taylor de Queen-erfenis constant blijven uitmelken heeft John Deacon zich al heel lang geleden bewust teruggetrokken uit de muziekwereld. Hij is al sinds 1997 niet meer in de publiciteit geweest,

En voor iedereen die denkt: Take That, bestaan die nog/weer? Ja en geloof het of niet, maar in Engeland verkopen ze stadions uit en verkopen ze ondanks de ingestorte CD-markt meer albums dan toen ze nog boys waren.

Pieter Montana

• 6686 berichten
  • 2310 stemmen

Wel jammer/vreemd dat we geen Rolling Stones hebben gezien in dat overzicht van de Britse muziek?

depri83

• 6822 berichten
  • 1521 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Waar Brian May en Roger Taylor de Queen-erfenis constant blijven uitmelken heeft John Deacon zich al heel lang geleden bewust teruggetrokken uit de muziekwereld. Hij is al sinds 1997 niet meer in de publiciteit geweest,

En voor iedereen die denkt: Take That, bestaan die nog/weer? Ja en geloof het of niet, maar in Engeland verkopen ze stadions uit en verkopen ze ondanks de ingestorte CD-markt meer albums dan toen ze nog boys waren.

Tja, muziek van maar geen Bowie en Kate Bush, Noel Gallagher en Robbie Williams. Misschien wel passend dat dan ook Deacon er niet was.

• 22703 berichten
  • 5312 stemmen

CNN kiest de tien sportmomenten van London 2012. En Epke Zonderland is er een van.

London 2012's top-10 sporting moments - CNN.com - edition.cnn.com

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Heeft ook grotendeels te maken met het gegeven dat Deacon het meest moeite heeft met het overlijden van Freddy. Verder heeft het weinig met uitmelken te maken. Zowel Brighton Rock als We will rock you zijn geschreven door May.

THE WHO

Pieter Montana

• 6686 berichten
  • 2310 stemmen

Het zal al een hele sportprestatie zijn voor mij om op de volgende Olympische Spelen de Braziliaanse tijdszone te verslaan.

• 22703 berichten
  • 5312 stemmen

Reinbo schreef:

Verder heeft het weinig met uitmelken te maken.

Nou ja, touren met een andere zanger onder de naam Queen+Paul Rodgers, daar gewoon het hele oeuvre spelen, tig compilatie-cd's, heruitgaves en weet ik veel wat uitbrengen (en buiten Queen vrijwel niets). Meespelen op verkrachtingen van eigen nuimmers door anderen. Van mij mogen ze, maar ik noem dat uitmelken. Ik vind dat anders dan Paul Mccartney die live ook wat Beatlenummers brengt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Pieter Montana schreef:

Wel jammer/vreemd dat we geen Rolling Stones hebben gezien in dat overzicht van de Britse muziek?

Je hebt helemaal gelijk, maar gek genoeg heb ik ze ook niet gemist. Maar Start me up, had er pefect tussen gepast.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Nou ja, touren met een andere zanger onder de naam Queen+Paul Rodgers, daar gewoon het hele oeuvre spelen, tig compilatie-cd's, heruitgaves en weet ik veel wat uitbrengen (en buiten Queen vrijwel niets). Meespelen op verjrachtingen van eigen nuimmers door anderen. Van mij mogen ze, maar ik noem dat uitmelken. Ik vind dat anders dan Paul Mccartney die live ook wat Beatlenummers brengt.

Ik ben als zeer kritisch Queen fan nar dat concert geweest en kon niets anders doen dan vaststellen dat May en Taylor meer dan voldoende genetisch materiaal in zich droegen om de legacy voort te zetten. Tot mijn eigen verbazing overigens.

En los daarvan vind ik Paul McCarth's stemloze optredens vrij pijnlijk. Wat dat betreft is The Who duidelijk het beste wat Engeland ooit heeft voort gebracht. Man, man man, wat speelden ze de boel plat, ondanks het gemis van Moon en Entwhistle.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Veel te veel muziek. Ik had tussendoor graag wat meer compilaties gezien van sportmomenten van de afgelopen Spelen. Dat liedje van Emeli Sandé met een compilatie van enkele mooie momenten was voor mij dan ook het grote hoogtepunt van de sluitingsceremonie.

Absolute dieptepunt van de avond was dat grietje dat een song van Freddie Mercury kwam verkrachten.

Reinbo schreef:

Londen vond ik met afstand the best games ever.

Beijing 2008 is nog steeds het mooiste, grootste en beste wat ik heb gezien, verwacht ook niet dat dit ooit overtroffen zal worden. Zowel op sportgebied en ook de ceremonie, wat verwacht je ook als je de regie overlaat aan Zhang Yimou.

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4179 stemmen

Volgens mij heb ik wel tien keer hossende Nederlanders gezien tijdens de sluitingceremonie. Daar kan Peking niet aan tippen

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Maar in Peking had je geen 15-jarige vrijwilliger die verantwoordelijk was voor de klok bij het schermen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik vond deze sluitingsceremonie pijnlijk kenbaar maken hoe fout alles daar in Bejing was. Hier was men vrij en vrolijk, Bejing was een show van onderdrukten.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

timbo_ schreef:

Man man man. Canvas, BBC en Eurosport krijgen het wel voor elkaar. Alleen de NOS heeft waardeloos geluid.

Qua geluid moet ik je volledig bijtreden. Ging ik naar de NOS, dan moest ik mijn geluid altijd circa 25% harder zetten om hetzelfde effect en sterkte te hebben dan op andere zenders die de OS uitzonden.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Pieter Montana schreef:

Het zal al een hele sportprestatie zijn voor mij om op de volgende Olympische Spelen de Braziliaanse tijdszone te verslaan.

Daar ben ik ook bang van. Ik heb nu zestien dagen van circa 13 à 14 uur sport achter de rug en de nachten waren redelijk normaal, maar met vijf uur tijdsverschil.... dat wordt nachtwerk.

Verder zie ik het de organisatie in Rio 2016 prachtig doen. Er waren ook zware twijfels over Peking, nog zwaardere over Londen, en nu gaat men zeuren en zagen (voor de Vlamingen memmen) over Rio. Ik zie Rio 200% positief tegemoet.

Onderhond

• 87715 berichten
  • 13154 stemmen

Blij dat ik niet gekeken heb, leek wel een Vrienden van Amstel concert

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4179 stemmen

Hoe weet je dat als je niet hebt gekeken

Onderhond

• 87715 berichten
  • 13154 stemmen

Daarvoor zijn samenvattingen toch?

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4179 stemmen

Aha!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

depri83 schreef:

Tja, muziek van maar geen Bowie en Kate Bush, Noel Gallagher en Robbie Williams. Misschien wel passend dat dan ook Deacon er niet was.

Geen Bowie? Niet goed gezien of een plas gaan doen?

En de anderen zaten in de openingsceremonie.

Pieter Montana schreef:

Ook in de openingsceremonie.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Pieter Montana schreef:

Ik denk dat dit nog zal meevallen. Het verschil is 5 uur denk ik met Rio Janeiro.

In verband met de sluitingsceremonie : spijtig dat het rockliedje van Queen door een vrouw werd gezongen.

kos

• 46836 berichten
  • 8964 stemmen

How much did each Team GB medal cost at London 2012? | Sport | guardian.co.uk zo behaal je medailles.

Overigens zijn de rijke landen weer volop oververtegenwoordigd in de medaillespiegel en de arme landen onderaan de lijst.

Toch een onderschat verschijnsel.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

kos schreef:

Overigens zijn de rijke landen weer volop oververtegenwoordigd in de medaillespiegel en de arme landen onderaan de lijst.

Toch een onderschat verschijnsel.

Arm België.

De heer Eddy De Smedt, onze, wat men in Nederland de 'Chef de mission' noemt, heeft het weer eens door een rooskleurige bril gezien.

3 medailles en 11 olympische diploma's. Dat is de Belgische oogst van 2 weken Londen. "We hebben onze droomdoelstelling (6 medailles) niet gerealiseerd, maar onze minimumdoelstelling wel.".......... "Vorige Spelen hadden we twee medailles (goud hoogspringen en zilver 4 x 100 m dames), dus doen we het nu met drie stuks beter".

(P.S. onze medailles zijn: Lionel Cox schieten zilver - Evi Van Acker zeilen brons - Charline Van Snick judo brons

Als ik nu redeneer zoals de heer De Smedt, kan ik de conclusie trekken dat wij het slechter deden dan vorige spelen, want toen hadden wij vijf medailles, namelijk 1 gouden voor hoogspringen en vier zilveren voor de 4 x 100 m.

Eén ding is wel zeker, zoals elke vier jaar: opnieuw de belofte dat het in Rio beter zal zijn.

Twee Britse, 'BRITSE' roeiers veronderschuldigden zich bij een hele natie omdat zij 'slechts' zilver behaalden. Dat is iets wat onze verantwoordelijken ook zou moeten doen. Niet de atleten, want zij moeten roeien met de riemen die ze hebben en doen wat binnen hun mogelijkhden ligt. Als je bedenkt dat de Britten bijvoorbeeld 27 miljoen pond per jaar investeren in het roeien, dan is dat evenveel als ons volledige Belgische topsportbudget voor vier jaar Spelen.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Wat een saaie sluiting was dat zeg. Kan iemand ook eens bij die bobo's de papieren speeches in de mond proppen? Wat een saai, clichematig gelul is dat steeds zeg. Die Coe en die Rogge...pfff. Vond de muziek gister ook niet echt heel boeiend, zag het stadion het ook niet massaal meezingen zoals bv Hey Jude van de openingsceremonie. Verder was de sluiting op zich prima te bekijken, maar om daar nu weer ruim 3 uur over te doen, zucht. Ze hadden eens mooie sportmomenten van deze Spelen moeten tonen of iets groots als wat ze bij de opening deden met de industriele revolutie.

En waar was uberBrit Robbie Williams? Had wel een afsluiter met Angels verwacht.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik heb nochtans van Nederlandse, Britse, Duitse én Belgische fans en atleten gehoord dat niemand op zijn stoel bleeft zitten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.