- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Net even de beelden bekeken. Is echt een sterke prestatie.
En ook Contador lijkt scherp te staan. Het zou een leuke Vuelta kunnen worden.
Als Contador scherp staat wordt het juist geen leuke Vuelta. Dan wint hij met minuten voorsprong!
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3323 stemmen
Geen Brit maar waarom mocht die Chinees op de 1500 meter zwemmen na zijn valse start toch nog starten? Iemand enig idee, heb daar nooit een antwoord op gezien.
De Britten spelen thuiswedstrijden, dat zal zeker ook wel helpen. China doet het ook lang niet zo goed als vier jaar geleden en over vier jaar gaat Groot-Brittannië gewoon weer achter Rusland en Duitsland eindigen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En omdat we niet helemaal in een zwart gat zouden vallen na de OS en om wat af te kicken:
Dinsdag de Clasica San Sebastian
Woensdagavond de vriendschappelijke Belgie - Nederland (uitverkocht)
En vanaf zaterdag begint voor drie weken de Ronde van Spanje.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Geen Brit maar waarom mocht die Chinees op de 1500 meter zwemmen na zijn valse start toch nog starten? Iemand enig idee, heb daar nooit een antwoord op gezien.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
De Britten spelen thuiswedstrijden, dat zal zeker ook wel helpen. China doet het ook lang niet zo goed als vier jaar geleden en over vier jaar gaat Groot-Brittannië gewoon weer achter Rusland en Duitsland eindigen.
Was geschreeuw vanuit het publiek.
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
En die tamelijk onzinnige opmerking van mij verwees weer naar de nog onzinnigere opmerking dat Nederland het matig deed en je scheiding tussen sporten. Als je met domme argumenten komt krijg je ze terug
. Dat je daar vrij serieus op ingaat zegt me verder genoeg.
ja, natuurlijk 
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Straks lekker de Spice Girls kijken, maar eerst een top 5:
1. Epke. Gouden slingerboy, prachtige symbiose wereldoefening en dito commentaar. Nederland op de banken voor dokter Zonderland. Bovendien Fries dus sympathiek.
2. Mo Farah. Jongensboek van oorlogskind tot Olympische held. Stadion ontplofte. Persoonlijk een kleine voorkeur voor 5 KM race want superspannend.
3. Douglas vs Komova. Bijkans perfect turnende tienermeisjes in een ouderwetse USA vs Rusland. Powerplay van Douglas won het van de elegantie van Komova.
4. Shiwen Ye. Wonderkind uit China verslaat alle grote mevrouwen. We hadden Meilutyte, we hadden Franklin, SuperKromo natuurlijk, maar de laatste 100 meter van Ye in de 400 zijn onovertroffen.
5. Volleybalgoud Rusland. Een thriller die deed terugdenken aan 1996. Russen van 0-2 naar 3-2. Machtige kijksport bovendien, hier moet Nederland weer geld en aandacht in steken.
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
van wat ik hier lees van o.a. Nomak en eRCee, zijn jullie gewoon erg bitter
Blijkbaar is het ok om Belgie voor de gek te houden of minachtend over hun te praten (als een voorbeeld) terwijl Nederland zelf het erg matig heeft gedaan. eigenlijk best zielig, en zoals ik al eerder zei, de realiteit is dat "Nederland only sings when they're winning" - met alles!!!
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Misschien moet jij eens je Brits gekleurde bril afzetten. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En wij Belgen zingen altijd.....
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
2. Mo Farah. Jongensboek van oorlogskind tot Olympische held. Stadion ontplofte. Persoonlijk een kleine voorkeur voor 5 KM race want superspannend.
Trouwens hoog tijd dat thyroïd op de dopinglijst wordt geplaatst.
Enorm jammer en schandalig dat die Amerikaanse coach haar meteen van doping beschuldigde. Terwijl Ye Shiwen al jaren bekend staat als een supertalent en al 2 jaar geleden kampioenschappen won.
Bij de 15-jarige Amerikaanse Katie Ledecky die uit het niets komt en goud pakt wordt er uiteraard niets over doping gezegd.
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
onzin natuurlijk, maar zo te zien zijn er sommige mensen die dit sort verhalen graag willen geloven. 
Die verhaal van zure vent Vitaly Mutko was al gisteren in de Britse kranten, en vandaag gaan die lui bij nu.nl een foutieve vertaling op hun website zetten. 
Ja, die vent Vitaly Mutko heeft wat te vertellen, maar is wel bullshit.
Wat nu.nl jullie niet vertellen is de achtergrond of historie tussen Rusland en GB, en wat afspeelde op de OS tijdens hun eigen spelen in Moscow in 1980 
de meeste van jullie zullen dan ook niet weten over de Rus Valeriy Borzov die de laatste oostblokker was die de goud won op de 100meter voor mannen in de jaren 70, en hoe ze 2 of 3 sprinters hadden op hun eigen OS in 1980 toen ze ook alles hadden gedaan om te zorgen dat ze goud gingen halen.
OS 100 meter finale op Moscow: daar staan de russen Arksinin en Muravyov .... maar ze eindigde buiten de medailles op de 4de en 6de plek! En de goud? - Die was voor de Schot Allan Wells (ook trouwens de laatste blanke man die in de top 3 was geeindigd bij de finale van de 100 meter) 
Vitaly Mutko is zuur, en als sports minister moet zich aan de Russen goed praten dat ze 4de zijn geeindigd. Bij de OS van 2008 was het de schuld van de Chinese?
Mutko zoekt excuses, en nu.nl en sommige op deze website zijn gewoon anti-Brits? Big deal. Ik zou zeggen, ga lekker met z'n alle een Big Mac eten 
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
maar toch op deze manier doe je het wel.
erg laf, maar goed, je bent natuurlijk nederlands, en met dat sort opmerking verdien je gelijk een "fuck off you typical cowardly Dutch wanker!" 
Ban me Mods, I'm out of here!!!
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
maar toch op deze manier doe je het wel.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Nooit iets gewonnen (Europees is geen topniveau op die afstanden). En nu hij bijna 30 is verslaat hij de beste Afrikanen op elke afstand. Ik ben niet iemand die zonder bewijs een atleet van dopinggebruik wil beschuldigen, maar dit is wel erg opmerkelijk.
Trouwens hoog tijd dat thyroïd op de dopinglijst wordt geplaatst.
Wat is het nu? Gebruikt hij doping of het niet op de dopinglijst staande Thyroïd? Dat, dat laatste niet op de dopinglijst staat is natuurlijk niet de schuld van Mo Farah en dus volkomen legaal.
Overigens nu anderhalf uur kijken na de BBC. Terugblik op de spelen. Wordt genieten want de BBC was meesterlijk de afgelopen twee weken.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Gebruikt hij doping of het niet op de dopinglijst staande Thyroïd? Dat, dat laatste niet op de dopinglijst staat is natuurlijk niet de schuld van Mo Farah en dus volkomen legaal.
Maar goed, ik beschuldig niemand. Maar ik stel me wel vragen bij de plotselinge opvallend sterke prestaties van een atleet die voordien in de schaduw van de Afrikanen liep, en ik ben uiteraard niet de enige met deze vragen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Hier dan ook maar mijn Olympische top 5.
1. Zaterdag 4 augustus. Vanaf 's middags 11 uur naar de BBC gekeken en nooit eerder zo vaak kippenvel gehad op één avond. Het begon met die oprechte verbazing en emotie van Katherine Copeland en Sophie Hosking. Ging verder met de hartverscheurende beelden van de ontroostbare Mark Hunter die door Sir Steve Redgrave uit zijn boot werd getild. Om over te gaan in het goud van Jessica Ennis en Mo Farah. De mooiste dag in de Britse sporthistorie en dat in eigen land. Mooiste sportdag ooit!
2. Epke. Fantastische oefening, het perfecte commentaar en goud. Mooiste Nederlandse sportgoud en misschien zelfs wel van de spelen.
3. Marianne Vos. Torenhoog favoriet zijn en dan toch het hele peloton aan gort fietsen en ook nog de sprint winnen. Zo ontzettend knap.
4. Mo Farah op 5 kilometer. Zinderend spannend en het hem toch flikken. Groots.
5. Chad le Clos verslaat Michael Phelps. Mede dankzij die trotse reactie van vader Bert na de race. Prachtige tv en een fantastische prestatie. This BBC Interview With Chad Le Clos's Father Is The Media Moment Of The Games So Far - deadspin.com
eRCee
-
- 13459 berichten
- 1985 stemmen
Als Contador scherp staat wordt het juist geen leuke Vuelta. Dan wint hij met minuten voorsprong!
Niets zo mooi als een topatleet een topprestatie te zien leveren.
van wat ik hier lees van o.a. Nomak en eRCee, zijn jullie gewoon erg bitter
Misschien kan je met een quote onderbouwen waar ik bitter ben?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Man man man. Canvas, BBC en Eurosport krijgen het wel voor elkaar. Alleen de NOS heeft waardeloos geluid.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat een briljante after party. De hele wereld viert samen feest. Wat steekt dit fel af tegen dat onderdrukte uitgebuite zooitje uit Bejing.
Party on dudes!
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Vooral een saaie en eindeloze parade van uitgerangeerde B-artiesten. Nog geen sporter in beeld gezien.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Kwamen er toch een paar honderd in beeld. Intocht duurde een dik half uur. Verder heb je 4 weken de tijd gehad. Beetje jammer voor je, over 4 jaar nog maar eens proberen. 
Verder gaan de sporters die je ziet volledig uit hun dak. Maar kan me best boorstellen dat jij je anders voelt dAar in je eentje. Sterkte.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Over vier jaar krijg je alle herhalingen over de hele tribune geprojecteed te zien. Briljante innovatie.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nog geen sporter in beeld gezien.
Epic fail!
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Komt niet, hierna The Who en dan is het afgelopen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.