• 17.827 nieuwsartikelen
  • 183.818 films
  • 12.736 series
  • 35.174 seizoenen
  • 658.875 acteurs
  • 200.902 gebruikers
  • 9.505.179 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Wij hebben ook zo onze parachutemoord-proces gehad; Lucia de B. heette het slachtoffer.

Wat dan weer voor onze rechtsstaat pleit is dat ze inmiddels toch is vrijgesproken.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Hohoho, wat een sprint zo op zo'n circuit. Geniaal. Froome wint een hoop respect terug met hoe hij hier 2 km voor z'n rekening neemt (hoewel Sky natuurlijk niet erg slim bezig was omdat ze én een mannetje tekort kwamen om de sprint aan te trekken én Uran zelf verder op achterstand reden). Maar schitterende finale, nooit eerder gezien zoiets.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

Erg leuk decor ja. Degenkolb mag de rest ook wel eens iets gunnen trouwens. Op deze manier gaan de andere ploegen inderdaad niet meer mee aansturen op een sprint...

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Wat is dat allemaal met Armstrong en het USADA zeg? Ik hoor net dat hij zijn zeven tourzeges dreigt te verliezen...! (Kan dit trouwens niet alleen door de UCI beslist worden?)

Omdat hij zich niet langer verzet tegen de aantijgingen?! Sorry, maar da's natuurlijk bullshit. Zoiets als zwijgen is toestemmen.

Kijk, laten we een kat een kat noemen, in die periode namen heel wat renners doping en ik steek zeker mijn hand niet het vuur voor Armstrong, maar voor zover ik weet heeft hij nooit positief getest. Dus wat is het probleem en hoe kan je dan in godsnaam iemand levenlang schorsen...? Op welke basis...?

Lijkt mij dat het USADA een keer duidelijk maakt welke bewijzen ze tegen Armstrong hebben, want anders gaat dit bij heel veel mensen - mezelf incluis - erg slecht vallen.

Anyway, slechte zaak weeral voor het wielrennen.

jarno1975 (moderator series)

• 10999 berichten
  • 2811 stemmen

Hij heeft besloten zich niet langer te verzetten tegen de aantijgingen en de rechtzaak af te wachten. Hij is inderdaad nooit positief getest maar er zijn verschillende ploeggenoten die verklaren dat ze gezien hebben dat hij epo inspoot. Die verklaringen zijn dan ook het enige "bewijs" dat ze hebben.

Snap niet dat daar nu nog zoveel tijd en geld in gestoken wordt. Laat het lekker rusten.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

O, ik meen gehoord te hebben dat twee rechters zich onbevoegd hebben verklaard. Lijkt mij dus een eenzijdige beslissing van het USADA. Ook nog geen reactie van de UCI.

Tja, verklaringen van ex-dopingzondaars... Iets met een korrel en zout.

Snap het ook allemaal niet goed. Laten rusten hoeft in mijn ogen niet, maar kom met afdoende bewijs, volg de normale rechtsgang en laat bevoegde instanties oordelen.

starbright boy (moderator films)

• 22703 berichten
  • 5313 stemmen

Het wordt tijd om een verjaringstijd in te gaan stellen van een jaar of vijf.

En verder ben ik beneiuwd wanneer Spanje zijn wereldtitel kwijtraakt. En Juventus zijn Europa Cup. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Barfly

• 1898 berichten
  • 1753 stemmen

De zeven overwinningen aan een ander schenken gaat ook niet; in die tijd kun je er van uit gaan dat zo ongeveer de hele top doping gebruikte.

Als je er maar genoeg schrapt dan kunnen we misschien juichen dat Boogerd alsnog een Tour op zijn naam schrijft, mits die niet ook verdachte wordt.

Van de afgelopen jaren weet ik ook al niet meer wie ze gewonnen heeft, omdat de winnaar een jaar later weer werd bijgesteld.

Ook raar: Riis heeft bekend in 1996 gebruikt te hebben, maar zijn titel mag hij wel behouden.

Jammer, dat het fietsen telkens op deze manier het nieuws moet halen.

De toeschouwers kan het niet schelen, die staan volgend jaar weer rijen dik langs de kant.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

In één woord; farce.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

1 ding staat boven water: Armstrong was niet clean.

Maar op basis van 2 of 3 jaren dope 10 jaar koersen wegnemen is gewoon bullshit.

Al vind ik het niet erg dat het vertekende beeld van Armstrong eindelijk wordt aangepast.

PS fietsen er nog mensen zelf hier?

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Buenas noches, Vuelta-vazallen. De wielerwereld was vandaag in rep en roer vanwege de zeven ontnomen tourzeges van Lance Armstrong, maar daar trok de Vuelta zich niets van aan. Koers is immers koers, Parijs is nog ver en de bal is rond. Een etappe die uitmondde op een heus motor-circuit, dat van Alcañiz, dan kan er natuurlijk maar één man op kop rijden; Froome Frrrooome! Op welhaast wetenschappelijke wijze reed Sky op dit circuit zijn eigen man uit de top-10 om vervolgens hard te falen in de sprint. John Degenkolb deerde het allemaal niet, die sprintte rechtdoor naar school en kantoor, en hielp Finisterra aan z’n zoveelste dagzege:

1. Finisterra – 94 punten

2. De Willies – 72 punten

3. AHWA – 62 punten

4. Paap – 52 punten

5. Speedy23 – 42 punten

De strijd om de rode trui was nog nooit zo saai. Finisterra beklom het podium opnieuw om zich met zijn gespierde armen door het kleinnood te wurmen, en moet na al het gekus met de rondemissen al gaan oppassen namen en telefoonnummers niet door elkaar te halen:

1. Finisterra – 424

2. De Willies – 330

3. Paap – 312

4. AHWA – 308

5. eRCee – 266

De subleage, die voor de helft uit teams zonder sprinters bestaat, vinden we nog steeds terug op een 17e stek. Uw reporter voorspelde maximaal vier massasprints, dus we hebben er nog één te gaan. Het zal niet voor morgen zijn overigens, misschien wel de eerste ‘echte’ bergetappe met finish op een klim van 7 kilometer aan 8%. Kan Gesink een gooi doen naar het podium? We zien het morgen: ¡hasta mañana!

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Pitakaas schreef:

1 ding staat boven water: Armstrong was niet clean.

Give me proof.

Al vind ik het niet erg dat het vertekende beeld van Armstrong eindelijk wordt aangepast.

Er is niks erger.

PS fietsen er nog mensen zelf hier?

Ja naar me werk.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

starbright boy schreef:

Het wordt tijd om een verjaringstijd in te gaan stellen van een jaar of vijf.

Gezien de voorsprong die dopingzondaars hebben op de dopingjagers lijkt me vijf jaar wat kort. Maar 10 jaar bijvoorbeeld lijkt mij wel billijk.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Alhoewel hij al drie ritten gewonnen heeft in de sprint, denk ik dat de 23-jarige John Degenkolb nog veel boterhammen met spek en eieren zal moeten eten om de 'grote' topsprinters op hun brood te geven. Toch chapeau voor deze kerel. Je krijgt ook in de Vuelta de overwinningen niet voor niks.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

WTF die Valverde. Contador ging als een baas weg, ik denk die gaat lekker het rood pakken, en dan komt die gekke Valverde in een sprint er even overheen. Man man man.

Tief op met je duffe Tourparcours. Dit is klimmen en aanvallen zoals het hoort.

Contador Valverde

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

Vreemde slotklim zeg. Eerst maakte ik me nog druk dat Contador maar aan het wiel van Froome bleef plakken. Toen leek Froome nog gewoon de sterkste maar dan in de laatste km toch nog kapot gaan. En dat die remonte van Valverde en Rodri. Heerlijk.

Jammer van het falen van Mollema. Met Valverde ipv Mollema zag het er héél goed uit voor Sportpools. Dit is minder zo...

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Prachtige slotklim.

Wel erg jammer dat Contador op de streep nog geklopt wordt.

Maar voor de zwaardere etappes bemoedigend.

En zagen we vandaag het begin van de wederopstanding van Igor Anton...?

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Ja, erg mooie rit, eat this Tour de France!

De Nederlanders trouwens erg goed, 3 man in de top tien

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En de winnaar van vorig jaar, Juan Jose Cobo, op 5.18 aangekomen. Die is slecht bezig.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Goeie kluns dan die Cobo. Maar ik was ook blij om te zien dat Uran eraf moest.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Buenas noches, Vueltini. Een prachtige slotklim vandaag, met wederom de grote vier op kop. Contador leek zijn gram te gaan halen, geen picogrammen dit keer maar grammen die tellen, grammen voor de komma. Net als Rodriguez eerder deze ronde stuitte hij echter op de streep nog op ‘El Inbatido’, de enige echte. Froome versus de Spanjaarden eindigde vanmiddag daarmee in een gevoelige 0-3. In de sportpools-subleage boekte Paap een fraaie dagzege, en loopt zo ook meteen 30 punten in op de nummer één:

1. Paap – 87 punten

2. Sir Tinus – 79 punten

3. eRCee – 76 punten

4. AHWA – 73 punten

5. McSavah – 73 punten

De leidende positie van Finisterra kwam uiteraard niet in gevaar, hij zal ook morgen de behaaglijke knelling van het rode tricot om de opgepompte biceps voelen:

1. Finisterra – 479 punten (8e overall)

2. Paap – 399 punten

3. De Willies – 394 punten

4. AHWA – 381 punten

5. eRCee – 342 punten

De subleage steeg één miniem plekje, en staat nu 16e in de rangschikking.

Morgen, u kent het recept inmiddels, weer een vlakke etappe, met finish in de bruisende stad van Gaudi. Een kans voor de sprinters zie ik u denken, maar de Vuelta zou de Vuelta niet zijn als er niet een gevoelige pukkel van 3e categorie op drie kilometer van de streep was neergelegd door Abraham Olano himself. Spektakel verzekerd, dus ¡hasta mañana!

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

[quote]stfuympos schreef:

(quote)

Give me proof.

(quote)

Er is niks erger.

[quote]

Hoezo niet? Het is gewoon een wielrenner die 18 jaar iedereen voor de gek heeft gehouden.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Pitakaas schreef:

Het is gewoon een wielrenner die 18 jaar iedereen voor de gek heeft gehouden.

Bewijs?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bewijs heeft ie niet nodig. Lukraak conclusies trekken is veel leuker.

happie

• 6274 berichten
  • 426 stemmen

Ach er is toch geen wielrenner clean. Het is onderhand wel heel naïef om te denken van wel. Drie weken lang op je top fietsen kun je niet zonder prestatie verbeterende middelen

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Naomi Watts schreef:

Bewijs heeft ie niet nodig. Lukraak conclusies trekken is veel leuker.

Lekker op de man spelen! Leuk joh.

Balls, Wheels, Doping. • It's not about the bike - cavalierfc.tumblr.com

Ik zit nu niet achter mn PC, maar wil hier graag over discussiëren. Ik zie dat hier in dit topic aardig wat onwaarheden staan over het proces bijv.... Dat is gewoon jammer.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Oplossing voor de wielersport: Maak doping verplicht.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Lefgozer schreef:

Oplossing voor de wielersport: Maak doping verplicht.

Is dit serieus?

Vind het nou niet echt een bijster goede oplossing...

Dan kunnen we terug naar die goeie ouwe tijd waar we wielrenners om de 3 uur slaap moeten wakker maken omdat ze anders sterven aan een hartstilstand.

Top idee!

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Jij vindt het leuker om je bij iedere etappe af te vragen of de winnaar wel of niet van de doping heeft gesnoept? Ik als niet-wielerfan zal in ieder geval nooit meer een etappe kijken met dit gezeik steeds, en zo zijn er velen met mij.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

Ik kijk heel vaak wielrennen en vraag me dat zelden af.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.