- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
eRCee
-
- 13459 berichten
- 1985 stemmen
Tuurlijk ga ik niet ontkennen dat men chauvinistisch is, maar ik zie dat dan ook niet als een probleem. Als sporten zo worden ingericht dat sporters hun land vertegenwoordigen (zoals op eek WK of een OS gebeurt) supporter ik primair voor de Nederlanders, zeker als ze zo sympathiek zijn als Voske.
Dat er daardoor extra veel aandacht is voor de prestaties van Vos doet overigens niets af aan haar prestaties als zodanig. Die zijn gewoon groots.
En als een andere atleet grootse prestaties levert kan ik daar zeker ook van genieten (bijvoorbeeld Kim Clijsters die bij haar return de US open wint, dat was prachtig). Maar wat je zegt, daar is vaak wat minder aandacht voor. Je kan ook niet alles in beeld brengen natuurlijk.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ja, enorm leuk zo een sport waarin er één uitblinkt en geen tegenstand heeft.
En dit geloof je zelf? Je kan dan ook over voetbal zou zeggen dat er 22 gekken achter een bal aanzitten en als ze hem te pakken hebben, ze hem weer wegtrappen. 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Bizarre vergelijking speedy, ik zie de link met mijn uitspraak echt niet.
eRCee
-
- 13459 berichten
- 1985 stemmen
Zeer gunstige ontwikkeling voor de Nederlanders nu: Gesink en De Kort in een grote kopgroep van 29 man met meer dan een minuut voorsprong. Ook mannen als Contador en Voeckler mee. Nog 80 km. Karren maar!
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Bizarre vergelijking speedy, ik zie de link met mijn uitspraak echt niet.
Bizarre en gekke uitspraken krijgen dezelfde reacties.
Aan je stelling dat Vos geen noemenswaardige tegenstand heeft, kan je zien dat je het wielrennen, met in het bijzonder dameswielrennen, niet echt volgt.. Moest Vos zo weinig tegenstand hebben, ze zou tussen 2006 en nu, meer dan twee wereldtitels gewonnen hebben. Het grote voordeel van deze dame is haar groot koersinzicht en afmaken op het gepaste tijdstip, en doe daar nog een redelijk scherpe sprint bij.
Het vrouwenwielrennen wordt niet meer op laag niveau beoefend, het is intussen zware topsport.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4812 stemmen
Gilbert maakt in één klap heel z'n seizoen goed. Wat een verschroeiende demarrage... 
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Niks afdoende aan de demmarage van Gilbert, maar wat een fout dat een Hagen, Valverde of Kolobnev niet 'gewoon' in het wiel zit op het moment dat Gilbert wordt gebracht....
Verder felicitaties aan de Belgen!
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
GILBERT 
Heerlijk als de ploegtactiek gevolgd wordt en er wordt gewonnen.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Sterk van Gilbert maar waar zat Rodriguez ? Ik had nooit verwacht dat Gilbert zoals Marianne Vos iedereen op de Cauberg zou deklasseren.
El Loco
-
- 1397 berichten
- 2621 stemmen
Sterk van Gilbert maar waar zat Rodriguez ? Ik had nooit verwacht dat Gilbert zoals Marianne Vos iedereen op de Cauberg zou deklasseren.
IJH15
-
- 84 berichten
- 122 stemmen
Rodriguez reed Contador en Valverde er nog wel even overtuigend af op Bola del Mundo, dus dat lijkt me niet helemaal waar.
El Loco
-
- 1397 berichten
- 2621 stemmen
Rodriguez reed Contador en Valverde er nog wel even overtuigend af op Bola del Mundo, dus dat lijkt me niet helemaal waar.
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen
Gilbert
flikt het toch maar effe.
Joy4ever
-
- 4667 berichten
- 1894 stemmen
Tour 2013: Twee keer L'Alpe d'Huez - Wielersport
Kijk, zo begint het tenminste ergens op te lijken. Maak maar lekker zwaar die Tour
.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Dat ziet er al beter uit, ja. Hopelijk veel aankomsten bergop zoals in de Vuelta.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Packers vs Seahawks was echt briljant. Action packed en een controversy end waar elke Bears fan van smult. Ga ik nog vaak terugkijken.
starbright boy (moderator films)
-
- 22703 berichten
- 5317 stemmen
Volgens geruchten zou het sowieso een klimtour worden. Ik hoop het.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Packers vs Seahawks was echt briljant. Action packed en een controversy end waar elke Bears fan van smult. Ga ik nog vaak terugkijken.
Ja, het einde was het echt bizar. De ene scheids geeft touchdown aan, de andere wuift hem weg......
Bengals at Redskins toevallig ook gezien? Daar waren de eerste minuten juist weer bizar.
Blijft toch wel een fascinerende sport!!!!!!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nee, nog niet (keek toen de Bears) maar dat hoorde ik ook al. Bedankt voor de tip, zal het eens opzoeken. Misschien dat ESPN America hem herhaald, en anders maar pindakazen. Blijft een fascinerende sport inderdaad.
kos
-
- 46843 berichten
- 8968 stemmen
Sowieso wel weer genoten van de mega NFL -hype in de VS. Alle andere sporten staan echt nog niet in de schaduw van football daar. NFL is alles, sterker nog, zelfs college football krijgt vele malen meer aandacht dan bijvoorbeeld honkbal.
Oh, en de New England Pats zijn cool! The Gronk! 
p.s. die nieuwe QB van Washington, die super talentvolle rookie, is ook wel gaaf.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Wielerliefhebbers niet vergeten: zaterdag op het Vlaamse Canvas:
Om 14u30 - Het rechtstreekse verslag van de Ronde van Lombardije.
Commentaar: Michel Wuyts en José De Cauwer.
Met aansluitend om 17u15 veldrijden: het rechtstreekse verslag van de Grote Prijs Neerpelt.
Commentaar: Renaat Schotte en Paul Herygers.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Rodriguez triomfeert in Apocalyps van Lombardije, Gilbert geeft op na valpartij
Belgisch Kampioen Nijs klopt Wereldkampioen Albert in onderonsje in Neerpelt.
Niet vergeten: vandaag rechtstreekse uitzending op Canvas vanaf 14 uur van de laatste rit
in de Franco-Belge.
Voor de Vlaamse kijkers: bij VIER om 17 uur, rechtstreekse uitzending veldrijden in Kalmthout
happie
-
- 6274 berichten
- 426 stemmen
Wat een niveau die Nederlandse basketbalsupercup. De ene halverwege nog niet eens boven de 30 en de andere niet boven de 20. 
Word tijd dat de NBA weer begint, want Nederlands basketbal is zonde van de zendtijd.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja, daar kijken ook alleen maar basketbalhaters naar. Heel erg triest niveau.
happie
-
- 6274 berichten
- 426 stemmen
Ik heb het geprobeerd vanmiddag, maar het is niet te doen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Chicago Bears
. Geweldige win in Dallas, wel te danken aan Romo ook. Gewoon weer prima op playoffs koers
. Nu Minnesota nog zien te lozen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Afgetrainde Armstrong wint triatlon in recordtijd
Levenslange schorsing of niet, In zijn eerste triatlon sinds alle dopingcommotie in augustus zette hij een recordtijd op de tabellen. De 41-jarige Amerikaan werkte de 1,9 kilometer zwemmen, 90 kilometer fietsen en 21 kilometer lopen af in drie uur, 49 minuten en 45 seconden. Niemand die ooit beter deed in de halve Ironman van Superfrog.
Armstrong mocht meedoen omdat deze triatlon niet onder de hoede van het Amerikaanse antidopingbureau USADA valt. De wedstrijd diende vroeger vooral om Navy Seals voor te bereiden op de enige echte Ironman van Hawaï.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Chicago Bears
. Geweldige win in Dallas, wel te danken aan Romo ook. Gewoon weer prima op playoffs koers
. Nu Minnesota nog zien te lozen.
Ja, die Romo is meer naam dan prestatie. Hetzelfde geldt eigenlijk al jaren voor de Cowboys.
Toegegeven, ze spelen waarschijnlijk in de zwaarste divisie met de Giants, Redskins en Eagles, maar het is elk jaar net niet. Maar credits to the Bears!
Mijn team, the Saints, is 0-4 en de play-offs halen is nu al bijna een utopie.
Meeste indruk dit weekend maakten toch weer the Patriots. 21-7 achterstaan halverwege het derde kwart en toch op 52 punten eindigen. Knap! Heel knap!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.