- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Nummer vijf in de Vuelta voor John 'Johnny Depp' Degenkolb.
Edit: en daardoor zou Rodriguez de puntentrui verliezen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18949 berichten
- 16904 stemmen
Edit: en daardoor zou Rodriguez de puntentrui verliezen.
Aan Valverde dan wel te verstaan.
eRCee
-
- 13459 berichten
- 1985 stemmen
Ho ho hola, trouwe Vuelta-volgers! De slotetappe vandaag, een rit naar Madrid, eindigde natuurlijk in een sprint en het was voor de vijfde keer touche voor Johnny D. Ook Contador mocht de vuisten omhoog steken, slechts een maand na zijn rentree won hij op magistrale wijze alweer een grote ronde. Voor Rodriguez hield de rampspoed nog niet op, hij wist het te presteren om voor de derde keer op rij een trui te verspelen in de laatste rit van een ronde; voormalig ploeggenoot Valverde snoepte hem het groen én het combinatieklassement af. In onze subleage liet Finisterra zich ook het kaas van het brood eten, hij moest de sprintoverwinning laten aan De Willies, die vanavond een extra scheut whisky kan inschenken:
1. De Willies - 67 punten
2. Finisterra – 63 punten
3. Paap – 57 punten
4. AHWA – 45 punten
5. K!p@Kurry – 38 punten
En dan de eindafrekening. Dat Paap zou gaan winnen was al wel duidelijk, maar dat hij het met zo’n monsterscore zou doen is ongekend. Een 18e plek overall en 200 punten los van de nummer twee, nog nooit vertoond zou Ducrot zeggen, ik hou het bij een simpel: impressionante.
De rode leiderstrui prijkt in ieder geval definitief om zijn machtig torso.
Het podium:
1. Paap – 1794 punten 
2. Finisterra – 1587 punten 
3. AHWA – 1512 punten 
De achtervolgers:
4. eRCee – 1463 punten
5. De Willies – 1367 punten
6. jeroen dn urste – 1311 punten
Het peloton:
7. Sir Tinus – 1299 punten
8. McSavah – 1259 punten
9. citybird – 1060 punten
10. K!p@Kurry – 1052 punten
De bus:
11. smurfinnekes – 1049 punten
12. Timmy – 997 punten
13. Speedy23 – 978 punten
De rode lantaarn:
14. Fox McCloud - 809
De subleage finisht op een acceptabele 16e plek, meer zat er niet in.
Nou, het zit erop lieve lezers. Het was een schitterende ronde en ik heb u als hulpklaas met genoegen van updates voorzien. Ik draag de vlam weer over, geef het stokje terug een leg de bal neer bij die andere zot. Muchas gracias.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En bedankt voor de dagelijkse informatie. 
Paap
-
- 133 berichten
- 25 stemmen
Ja, inderdaad. Zeer vermakelijk! Tot in mei 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Daarnaast valt de tactiek van de aanvaller altijd te prijzen. Is toch wat anders dan continu reageren en er soms overheen gaan omdat de aanvaller veel krachten verspeelt. Contador dus de terechte winnaar. Typisch gevalletje van de aanhouder wint. Als Valverde echt beter was had hij zelf de aanvallen moeten plaatsen en er vandoor moeten gaan. En nog een vaststaand feitje, als Contador niet had meegedaan was de Vuelta een stuk saaier geweest. Toch?
Dat Contador de meest attractieve renner in koers was bestrijdt ook niemand. Maar ging over beste niet over meest aanvallende.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Zeer tevreden met de bronzen plak. Goede research doet wonderen voor je pool.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4810 stemmen
Feli Paap! En bedankt eRCee voor de dagelijkse updates! Telkens leuk om te lezen.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Dat Contador de meest attractieve renner in koers was bestrijdt ook niemand. Maar ging over beste niet over meest aanvallende.
Ruim een minuut voorsprong, dus ook de beste lijkt me
Het blijft een grote ronde, waarbij je dus meer moet kunnen dan alleen klimmen of alleen tijdrijden.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Nou, het zit erop lieve lezers. Het was een schitterende ronde en ik heb u als hulpklaas met genoegen van updates voorzien. Ik draag de vlam weer over, geef het stokje terug een leg de bal neer bij die andere zot. Muchas gracias.
Gevalletje leerling overtreft z'n meester, dit. Formidabel 
Apollinisch
-
- 21304 berichten
- 0 stemmen
Knappe tiende plek voor Nederland op de Paralympische Spelen, België zesendertigste: Medal Count - Paralympic Medal Standings - Official Results | London 2012 - london2012.com
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Knappe tiende plek voor Nederland op de Paralympische Spelen, België zesendertigste: Medal Count - Paralympic Medal Standings - Official Results | London 2012 - london2012.com
Zeg gewoon Nederland 39 en België 7.
Ik ben echt fier op de Belgen. Een land waar tot voor enkele jaren gehadicaptensport vanuit de revalidatie toe niet echt gestimuleerd werd, had in Peking één medaille en nu zeven. Het resultaat mag er best zijn.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Ruim een minuut voorsprong, dus ook de beste lijkt me
Het blijft een grote ronde, waarbij je dus meer moet kunnen dan alleen klimmen of alleen tijdrijden.
Wat mij betreft hoort daar vallen door toedoen van Team Sky dat vervolgens met de overgebleven renners op het vlakke de gevallen renner op 2 minuten fietst niet bij. Dat is zoiets als iemand die bij voetbal de bal niet terugschiet maar scoort. Hoort zich niet.
Apollinisch
-
- 21304 berichten
- 0 stemmen
Zeg gewoon Nederland 39 en België 7.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik ben echt fier op de Belgen. Een land waar tot voor enkele jaren gehadicaptensport vanuit de revalidatie toe niet echt gestimuleerd werd, had in Peking één medaille en nu zeven. Het resultaat mag er best zijn.
Ja, het resultaat mag er zijn. Maar hoe kom je erbij dat gehandicaptensport voorheen niet gestimuleerd werd? In het verleden haalden de Belgen toch veel meer medailles.
- Barcelona 1992: 15 medailles (5 goud)
- Atlanta 1996: 25 medailles (8 goud)
- Sydney 2000: 9 medailles (1 goud)
- Athene 2004: 7 medailles (3 goud)
- Peking 2008: 1 medaille
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ja, het resultaat mag er zijn. Maar hoe kom je erbij dat gehandicaptensport voorheen niet gestimuleerd werd?
Eerst en vooral, de Belgen mikten op vijf, maar hadden ze er twee of drie gehad, het zou ook al beter zijn dan in Peking. En als je dan twee atleten hebt die er elk al twee winnen, dan loopt het sneller ook op.
Een official en vrijwilliger was er gisterenavond voluit over aan het vertellen, tijdens de sluitingsplechtigheid. Ook mijn kine gaf iets aan in die richting deze ochtend. Het is niet dat er GEEN stimulatie is, maar dat er meer moet gestimuleerd worden vanuit de revalidatie, om verder te blijven sporten. En dat gebeurd in België te weinig.
En dan ook de financiering is een heikel punt. Volgens dezelfde official heeft de Nederlandse rolstoelbasketbalploeg meer sponsoring dan het volledige Belgische Parlympics team.
Is er ook nog het feit dat in België nog geen 3% van de mensen met een beperking aan enige vorm van sport doet, iets wat in Nederland naar het schijnt veel hoger zou liggen. Dat zet je ook allemaal aan het denken.
Ook het feit van de mondialisering van de Paralympics speelt bij vele landen een grote rol, in het minder winnen van medailles. Als je ziet dat er in Barcelona '92 slechts 82 deelnemende landen zijn en nu 164, én het feit dat o.a. China in de PS een 'reus' (231 stuks) is geworden in de medailleoogst, dan kan je de rekening wel maken. Het aantal evenementen is niet echt gestegen op die 20 jaar, namelijk 487 in Barcelona tegenover 503 in Londen. De VS dat in '92 nog goed was voor 175 medailles won er nu nog maar 98. Duitsland had er in '92 170 tegen nu nog 66.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Dus er waren vroeger veel minder deelnemende landen? Ik verbaasde me toen ik dit schema gisteren zag dat de Belgen vroeger zoveel medailles haalden. Ik dacht wel al dat er zo een verklaring zou zijn, maar had me er verder niet in verdiept.
Sponsoring en professionaliteit op sportgebied (toch in de meeste sporten) blijft helaas een heikel punt in België.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Ben benieuwd hoe lang Murray dit nog volhoudt, het tij lijkt al te keren met de eerste setwinst van Djokovic. Murray lijkt steeds meer moeite te krijgen met de kanonskogels die Djokovic op hem afvuurt in de rally's. Waar Murray ze eerst nog wel pareerde en Djoko af en toe tot wanhoop dreef lijkt hij nu toch steeds vaker een antwoord schuldig en kost het verdedigende tennis te veel krachten om Djoko nog bij te kunnen benen. Djokovic die juist met het punt fanatieker wordt/juicht.
Leuke pot verder!
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8586 stemmen
Mooie pot inderdaad. Het was doorbijten, maar Murray heeft zijn eerste Grand Slam binnen en terecht!
Wat een variatie aan winnaars trouwens dit jaar op de Grand Slams:
Australian Open: Djokovic
Roland Garros: Nadal
Wimbledon: Federer
US Open: Murray
Vier verschillende winnaars, dat moet een tijd geleden zijn dat zoiets voor het laatst gebeurde vermoed ik.
edit: 9 jaar geleden, in 2003 gebeurde dat voor het laatst.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Het was al 76 jaar geleden (Fred Perry ook in New York) dat er nog een Brit een Grand Slam-wedstrijd had gewonnen.
En waren de Britten niet de 'uitvinders' van het tennis?
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen
Nooit verwacht dat ie er nog 1 zou pakken, vond hem mentaal altijd te zwak, maar petje af voor Andy.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Zeker na de vierde set verwachtte ik het niet, hij liep als vanouds te mekkeren en hij leek toch echt het onderspit te gaan delven. Uiteindelijk kon Djokovic het fysiek ook niet meer aan.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Zeker na de vierde set verwachtte ik het niet, hij liep als vanouds te mekkeren en hij leek toch echt het onderspit te gaan delven. Uiteindelijk kon Djokovic het fysiek ook niet meer aan.
Murray had als voordeel dat hij een dag langer rust had, Djokovic moest immers de dag voor de finale nog aan de bak.
Petje af voor beide mannen die er een spektakelstuk van maakten.
Justus18
-
- 749 berichten
- 87 stemmen
Eindstand US pool (met achter het rangnummer het nummer in het algemeen klassement):
1 8 otherfool 409
2 14 K!p@Kurry 394
3 35 Justus18 375
4 105 Sir Tinus 347
5 130 citybird 333
6 178 Spetie 320
7 194 De Willies 316
8 198 AHWA 315
9 227 smurfinnekes 306
10 339 McSavah 274
11 375 Paap 264
12 483 jeroen dn urste 223
Subleague Moviemeter wint hiermee de US Open 
eRCee
-
- 13459 berichten
- 1985 stemmen

Dat is volgens mij een premiere voor een MM-subleage bij sportpools denk ik?
Bij de Tour moesten we de nr. 1 positie in de laatste week nog prijsgeven.
Knap werk mensen.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Hoe dit nu weer kan met 50 klunsstrafpunten (Ferrer) 
Anywho, wij zijn de beste 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Proficiat, Otherfool!
Dit waren helaas weer de pools voor dit jaar, ik doe niet mee met de Eendagskoersen helaas, dus voor mij is het nu weer wachten tot freaking januari.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4810 stemmen
Ja, die eendagskoersen doe ik ook niet. Even een zwart gat gevoel nu.
Heb nog wel de WK's, Lombardije en Beijing voor enkele spelletjes.
Feli aan US Open MM'ers! Erg mooi. Vroeger volgde ik het tennis ook wel maar de laatste 6-8 jaar eigenlijk steeds minder.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.