- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Dit is een beter filmpje met uitleg over de sport.
Justus18
-
- 749 berichten
- 87 stemmen
De Vuelta is een prachtige koers en ik lees de berichten van eRCee met veel plezier. Ik snap alleen niet dat die berichten hier staan en niet in het Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Daardoor weet ik ook niet meer waar ik moet melden dat MovieMeter op de US Open op dit moment op de eerste plek staat.
eRCee
-
- 13459 berichten
- 1985 stemmen
Dat mag je wat mij betreft in beide topics melden. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Voor de wielerliehebbers:
Voorafgaande aan de rit in de Vuelta, is er op het Vlaamse een vanaf 14u35 de rechtstreekse reportage van de klassieker Parijs - Brussel.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Nog een klassieker op zijn palmares. Boonen voor Freire en Renshaw.
Pieter Montana
-
- 6686 berichten
- 2310 stemmen
Gilbert & Boonen zijn in elk geval in vorm voor het WK. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En ook Greg Van Aevermaat lijkt in vorm te zijn. Die was gisteren na Gerrans tweede in de Canadese prijs van Quebec. Derde werd Rui Costa.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4810 stemmen
Wat een heerlijke Vuelta, zeg. Leuke afsluiter die Bola del Mundo net als 2 jaar geleden. Toch wel jammer dat Rodri zo een slechte dag had in die overgangsetappe. Vandaag toch opnieuw getoond dat hij bergop misschien wel net wat beter was dan Contador in deze ronde.
Sowieso één van de interessantste en leukste grote rondes die ik ooit gezien heb. Heel wat aankomsten boven (waaronder de Cuitu Negru en Bola del Mundo
) maar weinig overdreven bergritten met 5 cols of meer waarbij de renners 6-7 uur op de fiets zitten. Ideaal voor het moderne wielrennen, lijkt me. Spektakel verzekerd.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Jammer dat Bola del Mundo niet nog twee drie kilometer langer duurde. Dan had de ronde met Valverde tenminste zijn verdiende winnaar gekregen. Wel mooi voor Contador dat hij zo terugkomt maar blijf het jammer vinden als niet de beste man in koers wint.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Dan heb jij een andere koers gezien. Alhoewel geen Contador-fan, moet ik zeggen dat hij de beste was in deze Vuelta. Elke dag vijf, tien keer aanvallen, iedere dag opnieuw en opnieuw... Dat heb ik Rodriguez weinig zien doen. Integendeel, over de ganse Vuelte gezien heeft hij zeer afwachtend gereden. De aanvaller is beloond.
Paap
-
- 133 berichten
- 25 stemmen
@Finisterra: prettige wedstrijd morgen. Ik hoop voor je dat je een goede 'secret weapon' in de gelederen hebt 
eRCee
-
- 13459 berichten
- 1985 stemmen
Jammer dat Bola del Mundo niet nog twee drie kilometer langer duurde. Dan had de ronde met Valverde tenminste zijn verdiende winnaar gekregen. Wel mooi voor Contador dat hij zo terugkomt maar blijf het jammer vinden als niet de beste man in koers wint.
Wat? Valverde pakt één keer bergop tijd op Contador, waarom zou hij in vredesnaam de verdiende winnaar zijn? Natuurlijk is het jammer van die val eerder deze ronde, maar als Valverde dichterbij had gestaan had Contador denk ik eerder wel meer energie gestoken in het op achterstand rijden van Valverde, waartoe alle gelegenheid was.
Rodriguez had denk ik de benen om deze ronde te winnen, maar heeft in het drieluik van vorige weekend te afwachtend gekoerst.
Contador was niet onaantastbaar, maar zijn aanvalsstijl en zijn constantheid op meerdere terreinen maken hem absoluut de verdiende winnaar.
eRCee
-
- 13459 berichten
- 1985 stemmen
Hola, Vuelta-fanatici. Abraham Olano bedacht een passend slot voor deze Vuelta, namelijk een finish op de 'bol van de wereld'. De laatste kans voor sommige coureurs om nog iets van hun seizoen te maken, en het was Menchov die deze kans ten volle benutte. De Zwijger, tweevoudig Vuelta-winnaar, was de beste van een grote kopgroep, en smaakte eindelijk weer eens het zoet van de overwinning. (“A good performane, no?” Zeker Dennis, zeker.) Daarachter kromden de grote drie zich nog één keer over hun machines. Joaquin Rodriguez trok zelfs al ten strijde voordat hij het vod van de laatste kilometer in zicht had, en reed weg van Valverde en Contador. Het was uiteindelijk niet voldoende om iets aan het klassement te veranderen, en ook bij de overige plekken in de top-10 veranderde er weinig. De Condor van Varsseveld eindigt met een keurige zesde plek, het Amerikaanse talentski werd knap zevende, en onze eigenste baardige Lau, de man met wie zelfs ‘Hij Die Niet Genoemd Mag Worden’ graag een praatje maakte, indrukwekkend achtste. Ook in onze subleage lijken de kaarten geschud. K!p@Kurry bewees opnieuw zijn vooruitziende blik door zowel Menchov als Porte mee te nemen, en greep zodoende z'n zoveelste dagzege:
1. K!p@Kurry – 49 punten
2. eRCee – 34 punten
3. citybird – 30 punten
4. Speedy23 – 29 punten
5. Timmy en jeroen dn urste – 25 punten
Zoals gezegd: geen grote verschuivingen meer, Paap behield de leiderstrui en heeft zelfs uitzicht op een top-10 positie overall. En het moet gezegd worden; het rode tricot misstaat onze breedgeschouderde landgenoot zeker niet, het lijkt zelfs iets af te kleden:
1. Paap – 1084 punten
2. Finisterra – 1052 punten
3. AHWA – 910 punten
4. De Willies – 890 punten
5. eRCee – 816 punten
De subleage weet in extremis nog een paar plekjes op te schuiven en staat nu 16e in de rangschikking. ‘La linterna rojo’ zal morgen naar Madrid worden gebracht door Fox McCloud, die ook met de truipunten erbij geen enkel uitzicht heeft op het kwijtspelen van zijn laatste stek. Zoals gezegd morgen dus de obligate rit naar Madrid, zelfs Olano wist hier niks spannends meer van te maken. Misschien kunnen de renners toch verrassen, zij maken immers de koers, dus ik zeg voor het laatst: ¡hasta mañana!
Paap
-
- 133 berichten
- 25 stemmen
Ik bedankt Menchov, want er waren er toch wel heel wat die hem als kluns hadden.
Ik mag hopen dat Benatti en Meersman ofzo niet kort eindigen en de top 3 in Madrid zoiets is als 1. Viviani, 2. Swift, 3. Degenkolb en dan zit een top 10 er misschien nog in. Qua truipunten zitten er nog wat concurrenten met meer, maar of ze net zo'n goede sw hebben. Ik ben benieuwd.
eRCee
-
- 13459 berichten
- 1985 stemmen
Je hebt toch niet Talansky als SW he? Want dan zie ik je heel hoog eindigen.
Ik speelde zelf Viviani als SW, dus dat is prima, maar het zal denk ik niet genoeg zijn voor de derde plek in de poule. Het afstappen van kluns VDB nekt me.
Paap
-
- 133 berichten
- 25 stemmen
Ik heb inderdaad Talansky als sw
Derde plek wordt lastg, tenzij je veel meer truipunten hebt. Op basis daarvan ga je De Willies nog wel voorbij, maar AHWA niet, vrees ik.
eRCee
-
- 13459 berichten
- 1985 stemmen
Pfff, respect. 
Zelfs een eerste plek is dan mogelijk denk ik. Als je dat redt is trouwens de regel dat je een rondje geeft aan de hele subleage, wist je dat? Iedereen een DVD'tje opsturen ofzo.
Paap
-
- 133 berichten
- 25 stemmen
De nummer 1 heeft iets meer dan 100 punten meer, dat wordt wel erg lastig, en ik gok dat hij Quintana ofzo als sw heeft. Ik ben eigenlijk al blij dat ik eindelijk eens top 100 eindig in een wielerpool 
Mijn grootste succes is nog een 122e plek ofzo in de Tourpool van 2008, toen ik een sw had in de vorm van Stefan Schumacher, die gedrogeerd en wel twee tijdritten won 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Paap, de legendarisch Paap_Floyd van MusicMeter
Eigenlijk vind ik dat je niet in de MovieMeter subleague mag meespelen, met zo weinig activiteit hier!
Niet dat ik verder meestrijd om de bovenste plaatsen, maar ik had eerst Clarke als sw, om deze vervolgens in te ruilen voor de ronduit onthutsende Lagutin
Snap ook niet waarom ik geen enkele sprinter heb genomen, zaten genoeg vlakke ritten tussen.
In de zware bergetappes was Purito telkens gewoon sterker dan Contador, zoals deze rit weer bewees. Blijft zuur van die ene dag. Heb behoudens de finale ook nog steeds niet die sleuteletappe gezien. Was Contador nou al voor de tv-uitzending begon weggereden? Zoiets hoorde ik. [even opgezocht: 53 kilometer van de streep ontsnapt, zal dus wel niet] Iemand een linkje naar die beelden? Kan het zo snel niet vinden. En Valverde had ik echt niet zo sterk verwacht. Een ritzege of twee misschien, maar een tweede plek algemeen, dat totaal niet.
Paap
-
- 133 berichten
- 25 stemmen
Haha, nou ja, denk mij maar weg uit de stand dan 
Ik ben er nog niet helemaal uit wie ik het sterkst vond. Contador heeft wel erg met zijn krachten lopen smijten om weg te geraken, dat hij het dan toch nog over heeft om eerste te worden vind ik imponerend. Purito spaarde de krachten beter voor een eindschot dat wel meteen goed was. Slimmer gekoerst, maar kennelijk minder constant, gezien de baaldag.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
De aanhouder wint en dat was in dit geval Contador. Terechte overwinning vind ik.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4810 stemmen
Hehe, mooi Paap. Talansky ook nog als SW. Mijn SW is Quintana die een beetje te laat in vorm was deze Vuelta.
Vooral Valverde ipv Mollema hadden mijn team goed gedaan maar eerlijk gezegd had ik Valverde totaal niet zo goed verwacht.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Wat? Valverde pakt één keer bergop tijd op Contador, waarom zou hij in vredesnaam de verdiende winnaar zijn? Natuurlijk is het jammer van die val eerder deze ronde, maar als Valverde dichterbij had gestaan had Contador denk ik eerder wel meer energie gestoken in het op achterstand rijden van Valverde, waartoe alle gelegenheid was.
Waar had Contador nog meer willen aanvallen dan? En om nog even je stelling onderuit te halen.
Bergop verschillen tussen Contador en Valverde deze Vuelta
Etappe 3
Valverde pakt 9 seconden
Etappe 9
Valverde pakt 3 seconden
Etappe 12
Contador pakt 5 seconden
Etappe 14
Contador pakt 8 seconden
Etappe 16
Contador pakt 17 seconden
Etappe 17
Contador pakt 6 seconden
Etappe 19
Valverde pakt 3 seconden
Etappe 20
Valverde pakt 19 seconden
Contador heeft bergop dus exact 2 seconden gepakt op Valverde. Reken ik echter de bonoficaties mee op de streep bij de bergetappes dan heeft Valverde Contador zelfs op achterstand gereden bergop.
Ben het derhalve dus ook niet met je eens dat Contador, Valverde bergop zomaar op achterstand had gereden. Dat is hem 1 keer echt gelukt en toen pakt hij dan toch 17 schamele secondjes.
Dan heb jij een andere koers gezien. Alhoewel geen Contador-fan, moet ik zeggen dat hij de beste was in deze Vuelta. Elke dag vijf, tien keer aanvallen, iedere dag opnieuw en opnieuw... Dat heb ik Rodriguez weinig zien doen. Integendeel, over de ganse Vuelte gezien heeft hij zeer afwachtend gereden. De aanvaller is beloond.
De aanvaller is zeker beloond. Maar aanvallen heeft natuurlijk niets met het fenomeen de beste te maken. Jacky Durand viel ook constant aan. Was ook bepaald niet de beste renner in koers. Verder hebben de aanvallen van Contador zijn tegenstanders maar bijzonder weinig pijn gedaan. Op die ene keer na. En als je in die etappe zag hoe Valverde nog 2 minuten dichtrijdt in iets meer dan 10 kilometer, lijkt het er sterk op dat, dat meer aan de slechte dag van Rodriguez dan aan de kwaliteit van Contador lag.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Renners als Jackie Durand vielen maximum één, twee maal aan per rit, maxiumum altijd in het begin van een rit om een langdurige ontsnapping uit te lokken.. Als je de Vuelta volledig gezien hebt, dan zal je ook gezien hebben dat Contador tot tientallen malen aangevallen heeft, elke keer er zich de gelegenheid toe voordeed. En dat alleen al maakt hem tot 'beste' renner van deze Vuelta. Hier bij ons zouden ze zeggen: "Hij heeft van niemand zijn gat gezien".
Moet ik voor elke keer dat Contador aangevallen heeft één euro krijgen, ik zou enkele nieuwe prachtfilms kunnen kopen.
eRCee
-
- 13459 berichten
- 1985 stemmen
Contador heeft bergop dus exact 2 seconden gepakt op Valverde. Reken ik echter de bonoficaties mee op de streep bij de bergetappes dan heeft Valverde Contador zelfs op achterstand gereden bergop.
Je vergeet dat Contador vaak inhield als hij merkte dat hij Rodriguez er niet afkreeg, waarbij hij waarschijnlijk doorgereden had als Valverde een bedreiging had gevormd. In de eerste week was Contador ook even met Froome weg maar hield weer in. Eigenlijk bij elke aanzet bergop van Contador moest Valverde uiteindelijk passen, met uitzondering van de slotrit.
Het was uiteraard een combinatie, maar wel degelijk een uitzonderlijke prestatie van Contador, ook als je kijkt naar de getallen naar ik begrepen heb.
Contador reed die dag 40 km mee in de aanval, Valverde wachtte tot 10 kilometer en had toen nog twee knechten die hem kilometerslang op sleeptouw namen. De laatste kilometer viel Valverde zelf ook een beetje stil.
eRCee
-
- 13459 berichten
- 1985 stemmen
In de zware bergetappes was Purito telkens gewoon sterker dan Contador, zoals deze rit weer bewees. Blijft zuur van die ene dag. Heb behoudens de finale ook nog steeds niet die sleuteletappe gezien. Was Contador nou al voor de tv-uitzending begon weggereden? Zoiets hoorde ik. [even opgezocht: 53 kilometer van de streep ontsnapt, zal dus wel niet] Iemand een linkje naar die beelden? Kan het zo snel niet vinden.
Zeker wel voor de tv-uitzendingen, moet rond half vier of iets dergelijks zijn geweest, en er is dus ook geen goed beeldmateriaal van.
De vraag is ook wat je onder 'zware' bergetappes verstaat; de duurinspanning van die sleuteletappe was uiteindelijk veel groter dan de veel meer explosieve inspanning van een stijle puist van 3 kilomter.
Contador was mijns inziens in de breedte sterker dan Rodriguez, een veel completere renner (o.a. tijd gepakt in de tijdrit en op minder stijl terrein, terwijl Purito echt een one-trick pony is) en heeft Rodriguez vooral tactisch en op het gebied van aanvalslust compleet overklast. Meer dan terechte winnaar. Grootse prestatie.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Je vergeet dat Contador vaak inhield als hij merkte dat hij Rodriguez er niet afkreeg, waarbij hij waarschijnlijk doorgereden had als Valverde een bedreiging had gevormd. In de eerste week was Contador ook even met Froome weg maar hield weer in. Eigenlijk bij elke aanzet bergop van Contador moest Valverde uiteindelijk passen, met uitzondering van de slotrit.
Valverde kon de aanvallen van Contador inderdaad lang niet altijd beantwoorden. Probleem van Contador deze Vuelta was dan ook niet dat hij niet kon aanvallen maar dat hij het niet kon doortrekken. Gisteren reed hij Valverde er ook af. Maar uiteindelijk was het Valverde die 20 seconden eerder over de finish kwam.
Samenvattend. Dat Contador inhield was niet uit weelde maar uit niet beter kunnen. Kreeg de anderen er simpelweg niet af, want ook toen Valverde nog wel meedeed om de prijzen reed hij hem er niet af.
eRCee
-
- 13459 berichten
- 1985 stemmen
Deels heb je gelijk, maar deels was het mijns inziens ook het tactisch spel tussen Rodriguez en Contador wat Valverde aan het elastiek hield.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Daarnaast valt de tactiek van de aanvaller altijd te prijzen. Is toch wat anders dan continu reageren en er soms overheen gaan omdat de aanvaller veel krachten verspeelt. Contador dus de terechte winnaar. Typisch gevalletje van de aanhouder wint. Als Valverde echt beter was had hij zelf de aanvallen moeten plaatsen en er vandoor moeten gaan. En nog een vaststaand feitje, als Contador niet had meegedaan was de Vuelta een stuk saaier geweest. Toch?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.