• 17.835 nieuwsartikelen
  • 183.818 films
  • 12.736 series
  • 35.174 seizoenen
  • 658.876 acteurs
  • 200.904 gebruikers
  • 9.505.248 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

De reden achter Rodriguez' bijnaam Purito.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Hola, Vueltini. U heeft nog een etappe te goed, en wat voor een etappe. Op een finish van meer de 20% (na reeds 19 kilometer klimmen) zaten de renners achterstevoren en ondersteboven op hun fiets om hun madre te roepen. Winnaar Dario Cataldo was sneller geweest als hij de laatste 200 meter had gelopen, en ook het beeld van Saxo-knecht Majka die na een laatste snok compleet dwars op de weg stil kwam te staan was beklijvend. Joaquin Rodriguez vermaakte zich op de voorlaatste klim achterin het peloton met een spelletje poker, maar aan de finish was hij toch weer een fractie sneller dan El Pistolero. Ook in onze subleage komt het op fracties aan; ditmaal troefde jeroen dn urste de concurrentie af door de dagwinaar te spelen, hij sleepte zodoende een van de mooiste zeges uit zijn carriere binnen:

1. jeroen dn urste - 83 punten

2. McSavah - 80 punten

3. citybird - 74 punten

4. Paap - 74 punten

5. eRCee - 72 punten

Leider Finisterra heeft het zwaar; hij startte met 38 graden koorts en ziet zijn riante voorsprong bijna verdampen. Gelukkig voor hem is er vandaag een rustdag, maar de vraag rijst toch of hij het rode tricot nog van de massieve schouderpartij zal zien slippen:

1. Finisterra - 854 punten

2. Paap - 839 punten

3. De Willies - 772 punten

4. AHWA - 771 punten

5. eRCee - 643 punten

Hekkensluiter is nog altijd FoxMcCloud, en de subleage neemt inmiddels een treurige 22 plaats in. Vandaag dus rusten, en morgen de eeste overgangsrit deze ronde, met finish op een klim van 2e categorie. Gaan de Nederlanders op avontuur? Ik hoop het nog eens te beleven, dus ¡hasta mañana!

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Who the F..k is Le Tour!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Nog in de categorie nutteloze weetjes: er zitten 336 kuiltjes in een professionele golfbal.

Zandkuiken

• 1751 berichten
  • 1466 stemmen

Contador, oelalalala, el mejor del mundo!

Zandkuiken

• 1751 berichten
  • 1466 stemmen

Hoewel Rodriguez natuurlijk ook wel eens een écht grote vis verdient...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

Pffff, helaas niks kunnen zien (ze waren ook een half uur/3 kwartier vroeger binnen dan normaal). Bijna alles zien van de Vuelta maar de sleuteletappe helemaal moeten missen. Jammer.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Cyclingtorrents

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Alberto Contador:

x 100.

Man man man wat mooi.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Zandkuiken schreef:

Hoewel Rodriguez natuurlijk ook wel eens een écht grote vis verdient...

Nee, hij verdient het helemaal niet. Nooit een trap op kop, nooit de koers in handen nemen, alleen maar afwachten en reageren op je tegenstanders. In de Giro al de deksel op de neus en nu opnieuw. (Terwijl Contador afgelopen zaterdag kwetsbaar oogde.)

Heerlijk dat Contador hier gewoon wint. Beste wielrenner ter wereld, no contest.

Dat juichgebaar ook, geweldig, zoveel emotie dat hij zijn pistoolschotje helemaal vergeet.

Bij het interview achteraf kreeg ik het bijna te kwaad...

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Doe mij Valverde maar.

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

Die mag ook wel iets meer ondernemen. De enige die er continu vol voor is gegaan blijft Contador. Jammer dat er nergens nog een fatsoenlijke samenvatting te zien valt(en dan bedoel ik langer dan 1:41 minuten van de NOS).

Zandkuiken

• 1751 berichten
  • 1466 stemmen

Uiteraard dik verdiend dat El Pistolero deze Vuelta wint, veruit mijn favoriete renner trouwens.

Maar ik gun Rodriguez ook wel 'ns een grote zege. Toch een renner die er het hele jaar door staat en best een sympathieke figuur, lijkt me. Ik had een beetje met 'm te doen toen hij vandaag op het podium stond om 1 of andere troost-trui om de lenden te doen.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Pfff, eerste keer dat ik de finale van een niet-vlakke rit mis en meteen Purito uit de leiderstrui. Balen dit.

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Ha, wat een leuke verhaaltjes van eRCee. Ik kijk hier voor het eerst in eeuwen

Verheug me nu al op het volgende stukje

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Hola, wielerliefhebbers aller landen. Een etappetje van niks voorspelde uw reporter toch? Klimmetjes van 2e categorie, daar komt u uw bed immers niet voor uit? Was het niet leider Purito die op de rustdag niet eens zijn zadel beklom? Eén man dacht er anders over, en toevalligerwijs is die man de beste wielrenner ter wereld: Alberto “the” Contador. El Pistolero trok ten aanval nog voor de tv-uitzendingen begonnen, misschien al vanaf de start, wie zal het weten? Wat we weten is dat hij glorieus wegreed bij al z’n concurrenten, ruim tweeënhalve minuut pakte op leider Rodriguez en ook nog even de etappe uit het vuur sleepte. Overmand door emoties vergat Koning Alberto zelfs zijn bekende pistool af te vuren bij het passeren van de finishlijn, uw trouwe reporter zat met een brok in de keel te kijken. Het wielermoment van het jaar zonder twijfel, op een duffe woensdag in september. Voor Sir Tinus was het extra speciaal, hij pakte onverwachts de dagzege:

1. Sir Tinus – 73 punten

2. Paap – 73 punten

3. McSavah – 56 punten

4. jeroen dn urste – 53 punten

5. eRCee – 53 punten

Welhaast even sensationeel als de machtsgreep van Contador was de coupe die Paap pleegde in onze subleage; in een uiteengeslagen veld passeerde hij de reeds gedoodverfde eindwinnaar Finisterra, zodat hij morgen met het heilige rood om de uitgesproken masculiene schouders mag starten:

1. Paap – 912 punten

2. Finisterra – 903 punten

3. AHWA – 820 punten

4. De Willies – 803 punten

5. eRCee – 696 punten

Fox McCloud is nog steeds de man die de hekken sluit als de anderen reeds lang en breed in hun hotel zitten. De subleage doet het met een 21 plek onveranderlijk matig.

Morgen weer een onbeduidende etappe zou ik normaliter zeggen, we rijden over relatief vlakke wegen naar Valladolid. Maar in deze Vuelta is niets wat het lijkt, wellicht gaat het klassement morgen weer compleet op de kop. Mis het in geen geval, ¡hasta mañana!

starbright boy (moderator films)

• 22703 berichten
  • 5313 stemmen

Heb het ook niet gezien (behalve wat korte beelden) maar man, wat een volhardend rijden van Contador. Gewoon als het 22 keer niet is gelukt nog eens proberen om weg te komen. Niks geen overgangsetappe waar hij braaf blijft zitten omdat het zaterdag zwaarder is. Niks je tweede plek verdedigen.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Wat een putsch

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Schitterend inderdaad. Ik zie er helaas niet veel van, maar wat een prachtige Vuelta maakt Contador/Valverde/Rodriguez ervan. Hulde aan Olano voor het parcours.

Oh, en proficiat voor degene die Berdych hebben. Federer

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

N

rep_robert schreef:

Die mag ook wel iets meer ondernemen. De enige die er continu vol voor is gegaan blijft Contador. Jammer dat er nergens nog een fatsoenlijke samenvatting te zien valt(en dan bedoel ik langer dan 1:41 minuten van de NOS).

Ja die samenvattingen van de NOS zijn echt schandalig... Eerst zie je ze ff samen rijden, o, en daar rijdt Contador weg! Dan zie je Purito die er doorheen zit, Contador gaat finishen, doet zn zegje, en dan gaan we nu weer verder met Oranje. Om dan een item te zien van 8 minuten waaruit blijkt dat Louis de opstelling geheim houdt.

Triest gewoon. Als de NOS er er evenveel tijd aan zou besteden als de Tour was dit echt goed bekeken. Want het is echt een zeer vermakelijke jaargang.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Moet je voor het wielrennen gewoon op het Vlaamse één kijken. Simpel.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

AHWA schreef:

Schitterend inderdaad. Ik zie er helaas niet veel van, maar wat een prachtige Vuelta maakt Contador/Valverde/Rodriguez ervan. Hulde aan Olano voor het parcours.

Oh, en proficiat voor degene die Berdych hebben. Federer

Ja, schitterende Vuelta, nog nooit gezien, schitterend met bijna elke dag beklimmingen tot zeer steil en ook de Spanjaarden doen het uitstekend, de buitenlanders met Froome vallen wel wat tegen. Contador had ik gemakkelijker zien winnen maar nu is het beslist denk ik. De tour was daarentegen niets waard. In mijn spel heb ik pech dat Jurgen VDB uitviel als kluns, maar ja ik sta toch nog altijd in de top350.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Hola, amantes del ciclista. The day after, dus het was even uitblazen vandaag. Maar niet voor de renners, want met een gemiddelde van meer dan 50 km/uur werd er over de Spaanse wegen gescheurd dat het een lieve lust was. Zelfs Rodriguez deed in zijn groene trui enkele trappen op kop, terwijl Gesink vier seconden wist te sprokkelen in de spannende strijd voor de laatste zes plekken in de top-10. De etappe liep uiteindelijk uit op een sprint, en zowaar, Degenkolb kwam er niet aan te pas. Daniele Benatti wist daardoor zijn eerste overwinning van dit seizoen in de wacht slepen. Finisterra liet het na de mentale tik van gisteren op zijn terrein een klein beetje liggen, hij moest de dagzege laten aan K!p@Kurry:

1. K!p@Kurry – 65 punten

2. Finisterra – 63 punten

3. De Willies – 39 punten

4. Paap – 38 punten

5. eRCee – 34 punten

In het algemeen klassement is het stuivertje wisselen; op het vlakke voelt Finisterra zich nog steeds goed thuis en hij slaagde erin het rode tricot terug te veroveren. Of het kleinood ook zondag in Madrid om zijn door anabolen gestaalde borstkas zal hangen valt echter te betwijfelen:

1. Finisterra – 966 punten

2. Paap – 950 punten

3. De Willies – 842 punten

4. AHWA – 838 punten

5. eRCee – 730 punten

Morgen een vreemd ritje: vlak is het niet, maar er vallen ook geen bergen te noteren. De laatste 1700 meter of zoiets gaat het lichtjes bergop, 4% wordt er gefluisterd, dus of het voor de rappe mannen gaat zijn of toch voor de klassementsrenners, wie het weet mag het zeggen. ¡hasta mañana!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Gilbert.

Ik denk dat ze hem in Valkenburg goed in de gaten zullen moeten houden. Hij gaat naar de vorm van vorig jaar. En dan is hij bijna onklopbaar.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Hola, Vuelta-volgers. Een op papier aardige parcours vandaag, maar het peloton besloot er een wandeletappe van te maken. Slechts twee vluchters, van onbeduidende Spaanse ploegjes, trokken op avontuur, om na 135 kansloze kilometers weer te worden ingelopen. Uiteindelijk ontplofte de koers alsnog, en Gilbert blijkt zijn benen van vorig jaar weer te hebben ondergeschroefd; hij boekte zijn tweede overwinning van deze ronde. In onze subleage haalde Paap eens stevig uit. Met een monsterscore van 112 punten sleepte hij zelfs bijna twee keer zoveel punten binnen als de nummer twee, een machtige overwinning:

1. Paap – 112 punten (2e overall)

2. Finisterra – 63 punten

3. Smurfinnekes – 60 punten

4. Sir Tinus – 59 punten

5. AHWA en McSavah – 57 punten

Met dit resultaat lijkt Paap meteen de knock-out te hebben uitgedeeld aan Finisterra. U raadt het al, we hebben het hier over een heuse dubbelslag, want Paap voelt morgen opnieuw de behaaglijke knelling van de rode leiderstrui om de opbollende schoudermusculatuur:

1. Paap – 1062 punten

2. Finisterra – 1029 punten

3. AHWA – 895 punten

4. De Willies – 877 punten

5. eRCee – 782 punten

De subleage verdapperde enigszins, en is aanbeland op plek 19. Drager van ‘La linterne rojo’ is nog altijd Fox McCloud, met ruime voorsprong, of achterstand zo u wilt.

Morgen het toetje van deze Vuelta, en dat blijkt tegelijk de uitsmijter te zijn. Eén keer 2e categorie, drie keer 1e categorie en finish op de gruwelijke Bola del Mundo, 2247 meter boven de zeespiegel. Absoluut niet te missen dit. ¡hasta mañana!

Onderhond

• 87715 berichten
  • 13155 stemmen

Goalball! Met alle respect voor sommige prestaties op de paralympics, maar dit is zowat de meest idiote die ik ook gezien heb. En oersaai ook.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Dit is een paralympische sport?

Of hebben we na de echte Spelen en de Paralympics ook nog een toernooi voor zwakzinnigen?

Er zit ook gewoon serieus publiek! Toch knap, er is een sport dat debieler dan curling is! Ook knap.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Is toch net mooi dat ook blinden en slechtzienden een balsport kunnen beoefenen op het internationale podium.

En curling is erg leuk. Enige sport die ik kijk tijdens de winterspelen.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Ah, het zijn blinden? Ja dat verklaart het 1 en ander Dan neem ik dat zwakzinnigen gedeelte terug. Misschien had ik het filmpje iets langer moeten bekijken.

Maar het is wel een domme sport om te kijken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.