• 17.830 nieuwsartikelen
  • 183.818 films
  • 12.736 series
  • 35.174 seizoenen
  • 658.875 acteurs
  • 200.903 gebruikers
  • 9.505.190 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Spetie

• 38871 berichten
  • 8584 stemmen

Ik had Tsonga als kluns.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Wielerliehebbers opgelet:

Vanaf 14 uur is er op het Vlaamse één de eerste etaape van de tweedaagse World Ports Classic 2012.

Favorieten volgens WielerFlits

**** André Greipel

*** Tom Boonen, Marcel Kittel

** Theo Bos, Alexander Kristoff, Andrew Fenn

* Kris Boeckmans, Oscar Freire, Daniel Oss, Michael Van Staeyen

(afbeelding)

Ploegen en voornaamste deelnemers:

. Rabobank: Theo Bos, Mark Renshaw, Maarten Wynants

. Omega Pharma-Quick.Step: Tom Boonen, Gerald Ciolek, Andew Fenn, Iljo Keisse, Michal Kwiatkowski, Nikolas Maes, Matteo Trentin, Guillaume Van Keirsbulck

. Lotto-Belisol: Lars Bak, Andre Greipel, Kenny Dehaes, Greg Henderson, Frederique Robert, Marcel Sieberg, Jurgen Van de Walle, Tosh Van der Sande

. Argos-Shimano: Marcel Kittel, Bert De Backer, Tom Veelers

. Katusha Team: Oscar Freire, Maxime Vantomme, Maxim Belkov

. Vacansoleil-DCM: Kris Boeckmans, Kenny Van Hummel, Johnny Hoogerland, Willem Wauters

. BMC Racing Team: Greg Van Avermaet, Adam Blythe, Marco Pinotti

. Cofidis: Jan Ghyselinck, Romain Zingle, Adrien Petit

. Garmin-Sharp: Sep Vanmarcke, Sebastien Rosseler, Robert Hunter

. Liquigas-Cannondale: Daniel Oss, Kristjan Koren, Fabio Sabatini

. Accent Jobs-Willems Veranda’s: Stefan van Dijk, Sjef De Wilde, Jean-Pierre Drucker, Jérôme Gilbert, Timothy Stevens, Arnoud van Groen, James Vanlandschoot, Benjamin Verraes

. Team Saxo Bank-Tinkoff Bank: Karsten Kroon, Jonathan Cantwell, Kasper Klostergaard

. Team Type 1-Sanofi: Alessandro Bazzana, Daniele Colli, Laszlo Bodrogi

. Team Netapp: Jan Barta, Andre Schulze, Daniel Schorn

. Landbouwkrediet-Euphony: Koen Barbé, Dirk Bellemakers, Jonathan Breyne, Kevin Claeys, Reinier Honig, Kurt Hovelynck, Egidius Juodvalkis, Joeri Stallaert

. Bretagne-Schuller: Florian Vachon, Johan Le Bon, Renaud Dion

. Topsport Vlaanderen-Mercator: Michael Van Staeyen, Gijs Van Hoecke, Stijn Neirynck, Steven Van Vooren, Tom Van Asbroeck, Sven Vandousselaere, Pieter Vanspeybrouck, Tim Mertens

. Team Spidertech: Guillaume Boivin, Ryan Anderson, Jonathan McCarty

. Wallonie Bruxelles-Crédit Agricole: Quentin Bertholet, Olivier Chevalier, Christian Patron, Fabio Polazzi, Christophe Premont, Robin Stenuit, Kevin Thome, Justin Van Hoecke

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nog mensen die de para-olympics een beetje volgen? De Chinezen doen het daar ook al weer geweldig. Dik op 1 in de medaillespiegel. Zwemmen zonder armen en dan afgetekend winnen.

Ook het rolstoel-basketbal is echt een mooie kijksport. Lijkt soms wel rugby, er ligt er geregeld 1 op de grond.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

^O^

moviemafketel schreef:

Nog mensen die de para-olympics een beetje volgen? De Chinezen doen het daar ook al weer geweldig. Dik op 1 in de medaillespiegel. Zwemmen zonder armen en dan afgetekend winnen.

Ook het rolstoel-basketbal is echt een mooie kijksport. Lijkt soms wel rugby, er ligt er geregeld 1 op de grond.

Ik volg waar ik het kan. Gisteren kon men op OP12 het zwemmen volgen van 20 tot 22 uur. Maar ik denk dat het daarbij zal blijven, een paar journaaltjes van een 10-tal minuutjes buiten beschouwing gelaten. Maar het is wel meer dan 4 jaar geleden, toen zagen we hier zo goed als niets.

De medaiilestand interesseert me ditmaal niet echt, maar wel die fantastische atleten en die buitengewoon goede sfeer die er heerst.

Ik had al zeer groot respect voor deze atleten, maar wat ik dit maal al gezien heb, grenst aan het ongelooflijke. Bij die Chinese zwemster stond het water in mijn ogen. Een fantastische wereldprestatie.

En dan die Nederlandse wielrenster op de baan, ze heeft al een beperking en daar bovenop is ze nog geen twee weken geleden geopereerd aan haar appendix. Van wilskracht gesproken...

En Nederland had in het zwemmen gisteren toch al een bronzen medaille te pakken.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

@speedy23: mee eens.

ook jammer dat we hier geen Britse channel 4 hebben (gratis zender in GB) - de BBC hadden de tv rechten voor de OS maar C4 hebben het voor de paralympics, en die laten 5 of 6 uur per dag zien.

De Chinezen doen het voorlopig het beste, maar er is nog tijd om ze in te halen

je kan hier de "medalcount" volgen ...

Medal Count - Paralympic Medal Standings - Official Results | London 2012 - london2012.com

Sarah Storey is voorlopig mijn held - won goud bij zwemmen in 1992, intussen 72 keer de wereldrecord gebroken, en sinds 2008 heeft ze goud gewonnen bij fietsen

BBC Sport - Paralympics 2012: Sarah Storey wins Britain's first gold - bbc.co.uk

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Om alle atleten, sporten, resultaten en medaillestanden op te volgen is er de officiele London 2012 app. Ik heb hem voor Android, dus zal hij er ook zijn voor i-producten. Echt een fantastisch ding. Ik heb hem pas ontdekt na de OS, maar ik ga hem zeker houden, zelfs als hij niet meer ondersteund wordt.. Alle gegevens plus foto van de deelnemers staan erin, alle tijden, landen, medailles, echt alles, van zowel de O.S. als van de Paralympics.

Spijtig dat er zo weinig op de buis van komt.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik kijk het overdag veel op de Duitse zender. Ze laten dan uiteraard vooral de sporten zien waar de Duitsers in meedoen, maar ze doen gelukkig bijna overal in mee, dus zie ik ook alle sporten voorbij komen. Net nog Duitsland-Colombia basketbal gezien. Duitsers wonnen makkelijk.

Dat is echt een toffe sport man.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Hola, amigos de la Vuelta. Het leek ondanks de start in de heilige stad van Santiago een weinig verheffende etappe te worden vandaag: Team Argos posteerde zich in slagorde op kop van het peloton en John met zijn degenkolb was de ganse dag ‘en garde’. De laatste 10 kilometer bleken er echter net teveel aan, en zo kon het gebeuren dat de kopgroep na een tumultueuze slotfase voorop bleef. Cummings maakte het knap af en mocht het tweede dagsucces vieren voor BMC. Ook smurfinnekes kon de handen in de lucht steken en weer eens de bloemenvaas uit het keukenkastje opdiepen:

1. smurfinnekes – 34 punten

2. McSavah – 32 punten

3. Fox McCloud – 30 punten

4. K!p@Kurry – 29 punten

5. Speedy23 – 22 punten

De rode leiderstrui prijkt nog steeds om de volumineuze borstkas van Finisterra, die ondanks het uitvallen van Bouhanni zijn positie niet bedreigd zag worden:

1. Finisterra – 752 punten

2. Paap – 661 punten

3. De Willies – 645 punten

4. AHWA – 609 punten

5. eRCee – 583 punten

De subleage vinden we terug op plek 15 in de rangschikking. La linterna rojo hangt nog steeds aan het stalen ros van Fox McCloud, die het zonder deze extra ballast nochtans al zwaar genoeg heeft.

Vanaf morgen is het drie dagen bal in de Vuelta, en uw reporter verwacht direct al het betere sloopwerk van Alberto Contador. Tweemaal een klim van bijna 10 kilometer aan 8 a 9% in de laatste 40 kilometer, Jose de Cauwer zou zeggen: “benieuwd benieuwd”. ¡hasta mañana! dus.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Kan iemand uitleggen waarom ze opeens die tijdslimiet bij de GP hebben aangepast?

Schaf het dan gewoon af

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Tom Boonen heeft de eerste rit in de eerste editie van de World Ports Classic gewonnen. In Antwerpen spurtte de Belg sneller dan de Duitser André Greipel en de Noor, en bronzen medaillewinnaar van de Spelen, Alexander Kristoff. Boonen wordt ook meteen leider.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Shit, m'n kluns Van den Broeck stapt af vanwege voedselvergiftiging.

Knappe overwinning van Theo Bos trouwens in de World Ports Classics, klopt Greipel en Boonen na goeie voorbereiding van de ploeg.

Laat het een inspiratie zijn voor Robert!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

eRCee schreef:

Een opgave van VDB behoorde natuurlijk wel tot de mogelijkheden na een zware Tour.

Nee, vind die 'straf' van 100 punten eigenlijk te zwaar, zoals ik al aangaf tijdens de Tour met Hesjedal. Zeker als het veroorzaakt wordt door een val of ziekte.

Met Noval heb ik nu wel een risicoloze kluns. Die zal echt alleen maar opgegeven bij een zware blessure of ziekte.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

eRCee schreef:

Ze zijn met drie in de Lotto-Belisol ploeg die vandaag opgegeven hebben. VDB niet gestart, net als Jens Debusschere. Ook Oliver Kaisen stapte na enkele kilometers van de fiets.

Men spreekt bij elk van de drie van een 'virale infectie'. Maar dat kan een beetje vanalles zijn.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

eRCee schreef:

Knappe overwinning van Theo Bos trouwens in de World Ports Classics, klopt Greipel en Boonen na goeie voorbereiding van de ploeg.

Maar Boonen wint wel het eindklassement voor Greipel, Kristoff, Veelers en Renshaw.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

Jawadde. Wat een steil ding weer. Purito stilaan favoriet voor eindwinst, lijkt me. Froome blijft toch ook een vreemde vlerk. Gaat 'ie plots zelfs nog versnellen nadat hij pas terugkwam. Ben wel fan! Voor Contador wil het voorlopig maar niet lukken. Zijn aanvallen dragen niet echt ver genoeg maar hij zal in ieder geval moeten blijven proberen.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Finisterra schreef:

(quote)

Met Noval heb ik nu wel een risicoloze kluns. Die zal echt alleen maar opgegeven bij een zware blessure of ziekte.

De echte kenners hebben Noval als kluns

Heb het idee dat Purito vooral slimmer is gaan rijden de laatste tijd, naast dat hij ook wel sterker zal zijn geworden om die langere klimmen beter aan te kunnen. In de Giro van 2011 waren de rollen van Contador en Purito bijvoorbeeld zowat omgedraaid. Daar viel Purito steeds te vroeg aan om door onder meer Contador tegen het einde aan telkens voorbijgestreefd te worden. In die Giro was Contador wel een stuk oppermachtiger dan Purito nu natuurlijk, al maakt dat deze ontwikkeling juist opmerkelijker. Mooie koers in ieder geval vandaag, en buiten de hoofdrolspelers ook erg genoten van Majka Reed vorig seizoen al overal constant, maar zonder uitschieters. Nu in de Tour de l'Ain en San Sebastian al sterke uitslagen, en vooral deze etappe in de Vuelta indrukwekkend. Stond geparkeerd, maar weet vervolgens gewoon nog aan te haken en daarna zelfs de aanval van Contador in de luiden

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Contador moet hopen op een superdag van zichzelf of een mindere dag van Rodriguez om deze ronde nog te gaan winnen. Of uberhaupt een etappe. Ongelofelijk; zonder Valverde had Rodriguez nu al 5 etappes gewonnen.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Finisterra schreef:

Een opgave van VDB behoorde natuurlijk wel tot de mogelijkheden na een zware Tour.

Klopt, ik schreef ook eerder al in dit topic dat ik daar banger voor was dan voor het pakken van veel punten door VDB. Beetje risico moet je soms nemen. Maar ja, zo'n ziekte is natuurlijk wel zuur.

(Weet overigens wel waar je op doelt hoor. Blijft staan dat VDB een betere kluns was dan Hesjedahl; hij levert 3 zwarte lijst punten op en Hesjedahl sprokkelde nog wat puntjes. ).

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Klopt, ik schreef ook eerder al in dit topic dat ik daar banger voor was dan voor het pakken van veel punten door VDB. Beetje risico moet je soms nemen. Maar ja, zo'n ziekte is natuurlijk wel zuur.

(Weet overigens wel waar je op doelt hoor. Blijft staan dat VDB een betere kluns was dan Hesjedahl; hij levert 3 zwarte lijst punten op en Hesjedahl sprokkelde nog wat puntjes. ).

Klopt wel ja. Al zag ik VDB, zonder ziekte, nog wel eens meedoen voor ritwinst in de zwaardere bergritten. Hesje was in ieder geval beter dan VDB in de eerste anderhalve week en heeft natuurlijk het voordeel van z'n sprint (bergop). Had VDB eigenlijk iets sterker verwacht toch wel, vandaar dat ik hem niet had als kluns.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Site van Sportpools lijkt helaas weer plat te liggen.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Hola, gringos. Oei oei oei, een echte, zware bergetappe vandaag, maar wie de uitslag bekijkt zou denken dat ze de etappe van donderdag nog eens overdeden. Purito ontpopt zich tot de kwelgeest van Contador, nog meer dan biefstuk en het WADA dat al waren. Froome lijkt af te haken in de strijd, en Gesink haakt daadwerkelijk af; het zijn dus moeilijke tijden voor opgeschoten klimmers met pielverzetjes. Voor Paap zijn het geen moeilijke tijden, integendeel. Hij nam wraak voor het jurybesluit van twee dagen geleden dat hem de dagzege kostte, en mag alsnog het podium op met twee langbenige en zwartogige Spaansen:

1. Paap – 89 punten

2. AHWA – 87 punten

3. McSavah – 87 punten

4. eRCee – 83 punten

5. citybird – 81 punten

Leider Finisterra verliest wat terrein, maar de buffer is nog steeds groot genoeg, zodat het rode tricot niet van eigenaar hoeft te wisselen. Gelukkig maar, want het kleinood voelt zich inmiddels thuis rond de schonkige schouderpartij van onze lijstaanvoerder:

1. Finisterra – 811 punten

2. Paap – 750 punten

3. De Willies – 715 punten

4. AHWA – 696 punten

5. eRCee – 561 punten

De subleage is wat aan de sukkel, mede doordat team eRCee ongelukkigerwijs zijn kluns zag afstappen, en vinden we inmiddels terug op de 19e plek. Rond La linterna rojo geen nieuws, behalve dat de drager ervan net voor de bezemwagen binnenkwam.

Morgen finish op de legendarische Lagos de Covadonga, een klim van de buitencategorie. Kan Contador eindelijk eens een succesje vieren, of blijft het voor de veelvraten Valverde en Rodriguez? Morgen is het allemaal te zien. ¡hasta mañana!

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

Buenas tardes, velofanaten. Doel van vandaag waren de Lagos de Covadonga, en een klim van buitencategorie voerde ons er naartoe. De renners van de buitencategorie kennen we inmiddels; het zijn er nog drie, allen Spanjaarden. Contador en Rodriguez gaven de rest van het peloton opnieuw een spoedcursus sprinten bergop. De banden rookten, de velgen piepten, de opgevoerde sportauto’s stoven weg van het stoplicht, maar aan het einde van het liedje finishten de drie matadoren in dezelfde tijd. Tien minuten eerder kwam Piedra van het piepkleine ploegje Caja Rural overigens als glorieuze etappewinnaar over de finish, en waar zijn ploeggenoot eerdere deze ronde nog abusievelijk juichte voor een vierde plek mocht Antonio Piedra het ereschavot daadwerkelijk betreden. Het podium was eveneens weggelegd voor smurfinnekes, die onder andere De la Fuente speelde, en derhalve zijn gade weer kon verrassen met enkele verse bossen bloemen:

1. Smurfinnekes – 23 punten

2. Jeroen dn urste – 17 punten

3. Paap – 15 punten

4. Sir Tinus – 14 punten

5. eRCee – 10 punten

Leider van onze subleage is de onvermijdelijke Finisterra, taai als een Galapagos landleguaan,

die nog altijd een slordige 50 punten voorsprong heeft op de nummer twee en derhalve het rode leiderstricot om de boerse, vierkante schouders blijft dragen.

1. Finisterra – 818 punten

2. Paap – 765 punten

3. De Willies – 723 punten

4. AHWA – 703 punten

5. eRCee – 571 punten

Morgen de op één na zwaarste rit deze Vuelta. Zien we nog eens wat andere coureurs voor het klassement meedoen dan de usual suspects? Het zal moeten blijken, dus ¡hasta mañana!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Verdorie... net gezien dat gisteren ook mijn kluns er de brui aangegeven heeft.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Wat staat er voor komende zaterdag nog een heerlijke etappe gepland. Stukje van 23% op de laatste col.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik denk dat ik na de Vuelta, die het einde betekent van een lange sportzomer, in een zwart gat ga vallen.

Langs de andere kant kan ik pogen om mijn recorder/decoder eens leeg te maken. Ik zit ongeveer 4 wehekn achter met programma's, docu's en reeksen. Om van de films nog maar te zwijgen.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

WK Wielrennen toch nog?

Pieter Montana

• 6686 berichten
  • 2310 stemmen

Verdomd jammer voor de Gendt, maar wat een kloek van een berg zeg!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

Die laatste 3km zeg. Was dat geen gemiddelde van boven de 20%?

Denk dat Rodri gewoon de Vuelta gaat winnen. Zie de Bola del Mundo daar niet zoveel meer aan veranderen of hij moest plots echt verzwakken.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Finisterra schreef:

Die laatste 3km zeg. Was dat geen gemiddelde van boven de 20%?

Tot 24%. Met op een bepaald moment slechts een 'snelheid' van 6,5 km per uur. Ze zouden soms sneller geweest zijn naast de fiets dan erop. Dit hoeft voor mij niet, een geitenpad waar men snel nog een laag asfalt overtrekt om toch maar een nog 'grotere, en nog 'steilere' klim te hebben. Het moet ergens eindigen.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Ik vond het echt prachtig, fantastische finish (was net op tijd om laatste 2 KM mee te pikken). De Gendt lag 5 meter achter Cataldo en kwam toch op 7 seconden binnen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.