• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.924 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.049 acteurs
  • 199.239 gebruikers
  • 9.387.409 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

merijn82 schreef:

Tja op een goede dag kan iedereen van iedereen winnen (bij wijze van), dat is het onvoorspelbare van tennis/sport. En dat het spel van Djokovic Federer beter ligt dan dat van Nadal wil er ook nog wel in. Maar dat de Federer van nu meer zou winnen van de huidige Djokovic als je ze 10 keer tegenover elkaar zou zetten in de setting van een Grand Slam finale, gaat er bij mij niet in. Dat moet hij dan maar gewoon (weer meer) laten zien op die momenten.

Als Djokovic die wanhoopsbal niet per ongeluk goed had geslagen in US Open halve finale afgelopen jaar was het al 2-0 voor Federer geweest in laatste twee ontmoetingen. Ik weet het als telt niet maar vind Federer in wedstrijden waar het er echt om gaat nog steeds bijna altijd de betere van Djokivc. Al ben ik het met je eens dat, dat de komende tien grand slam duels wel eens anders kan liggen. Ik vermoed namelijk dat Federer tegen de tijd van een eventuele tiende halve of hele finale in Grand Slam tegen Djokovic zo rond de veertig jaar oud zou zijn.

En wat die goede dag betreft waarop iedereen van iedereen kan winnen. Daar ben ik het dus niet mee eens. Al die top tien spelers kunnen nog zo goed spelen Federer kan op grand slams slechts van een zeer beperkt groepje spelers verliezen. Enkel Nadal. Djokovic, Tsonga en heel af en toe Berdych en Murray kunnen Federer op een extreem goede dag verslaan. Dat is nu juist zijn kracht dat hij nooit onnodig verliest van de kleintjes als het er echt om gaat.

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

Tja, blijft wat mij betreft toch alleen maar een aanname en we zullen vanzelf zien of je gelijk hebt. 'Als' telt inderdaad niet, daar waar het in het toptennis gaat om de kleine details. En tot die tijd spreken de ranking en de resultaten voor mij voor zich. Ik vind Djokovc echt de beste van de wereld momenteel.

En voor wat betreft dat iedereen van iedereen kan winnen. Daar stond ook 'bij wijze van' achter. Was puur om aan te geven dat sport altijd een mate van onvoorspelbaarheid met zich meedraagt, al valt dat in het herentennis wel mee inderdaad. Zie ook de halve finales en finale van Australian Open waarin de gehele top 4 actief was en de nummers 1 en 2 de finale haalden. Klopt verder ook wel hoor wat je zegt, Federer wint inderdaad wel van de kleintjes. Het zijn puur die andere 2 die hem momenteel in de weg staan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

happie schreef:

(quote)

Blake wat een koning. En dan twijfelde Smeets nog aan zijn basketbalkunsten.

Was het wel deels eens met Smeets hoor, al bracht Barkley dat wat beter. Het is een ijzersterke dunker maar hij is een slechte shooter, zijn post up game is ook niet geweldig en me tzijn lengte en sprongkracht verwacht je ook meer defensief.

Het is een meesterlijke dunker maar brengt niet wat ie zou moeten doen.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8215 stemmen

timbo_ schreef:

En wat die goede dag betreft waarop iedereen van iedereen kan winnen. Daar ben ik het dus niet mee eens. Al die top tien spelers kunnen nog zo goed spelen Federer kan op grand slams slechts van een zeer beperkt groepje spelers verliezen. Enkel Nadal. Djokovic, Tsonga en heel af en toe Berdych en Murray kunnen Federer op een extreem goede dag verslaan. Dat is nu juist zijn kracht dat hij nooit onnodig verliest van de kleintjes als het er echt om gaat.

Vergeet Del Potro niet.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8215 stemmen

timbo_ schreef:

Al ben ik het met je eens dat, dat de komende tien grand slam duels wel eens anders kan liggen. Ik vermoed namelijk dat Federer tegen de tijd van een eventuele tiende halve of hele finale in Grand Slam tegen Djokovic zo rond de veertig jaar oud zou zijn.

Moeilijk ook te zeggen ook hoe goed Djokovic nog is op zijn 35e dan. Kan best dat Federer op zijn 40e makkelijk wint van een 35 jarige Djokovic.

happie

• 6246 berichten
  • 426 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Was het wel deels eens met Smeets hoor, al bracht Barkley dat wat beter. Het is een ijzersterke dunker maar hij is een slechte shooter, zijn post up game is ook niet geweldig en me tzijn lengte en sprongkracht verwacht je ook meer defensief.

Het is een meesterlijke dunker maar brengt niet wat ie zou moeten doen.

Hij is zeker niet compleet. Qua rebounds doet hij het ook goed dit seizoen en zijn fieldgoal percentage is absoluut niet slecht. Smeets liet alleen een beetje voorkomen, dat Griffin er niks van kon. Terwijl hij zeker wel skills heeft. Verdedigend overtuigd hij inderdaad niet. Alleen zijn defensive rebounds zijn dan wel goed.

stfuympos

• 13361 berichten
  • 731 stemmen

Denk dat Federer snel het bijltje erbij neerlegd, hoogsten twee tot drie jaar.

Afwachten of Del Potro beter gaat worden maar verlopig zie ik Djoko en Murray het tennis gaan heersen.

Wat Nadal deed was natuurlijk fantastisch maar ook al was het een vijfsetter was hij toch kansloos.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

happie schreef:

(quote)

Die kant gaat het wel op inderdaad. Ben benieuwd hoe het seizoen verder verloopt. In de slipstream volgen nog ploegen als Nuggets, 76ers, Pacers en Atlanta. Van die laatste had ik het wel verwacht, maar die andere drie zijn toch wel verrassend en dan staan ploegen als Dallas, Boston, Orlando en de Lakers op gepaste afstand.

Wel wat verrassende pretenders dit jaar, en ook wel outsiders die wat kunnen gaan doen. Dwight moet weg, benieuwd wat ie gaat doen. Dat kan veel verschil uitmaken starks voor de contender picture.

Hij heeft nu wel aangegeven dat het onzin is dat ie niet voor de Bulls wil spelen, als ie de kans kreeg hij het zou doen. Zou een goede aanwinst zijn, al twijfel ik of ie in het systeem past. Daar bovenop zou je wel wat pieces aan moeten bieden, en dat wordt erg lastig. Noah en Boozer wil ik wel opgeven maar Deng is echt onbespreekbaar. Maar no way dat Orlando Booz wil.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8215 stemmen

Ligt eraan hoe lang hij plezier in het spel heeft. Maar ik zie Federer ook ergens in 2014/2015 stoppen denk ik.

De top 4 van de wereld is al bijna 4 jaar hetzelfde. Het wordt tijd dat er eens een nieuwe grootheid opstaat.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

happie schreef:

(quote)

Hij is zeker niet compleet. Qua rebounds doet hij het ook goed dit seizoen en zijn fieldgoal percentage is absoluut niet slecht. Smeets liet alleen een beetje voorkomen, dat Griffin er niks van kon. Terwijl hij zeker wel skills heeft. Verdedigend overtuigd hij inderdaad niet. Alleen zijn defensive rebounds zijn dan wel goed.

Eens. Smeets deed een Shaqje dus. Shaq zeggen dat Bynum beter is dan Howard .

stfuympos

• 13361 berichten
  • 731 stemmen

Als Federer trouwens stopt is dat echt een aderlating voor het tennis en meteen een stuk minder leuk om te kijken.

Het was dan wel een mooi gevecht en het duurde lang die finale maar ik word knettergek van dat balletje stuiteren voor de service pfff.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8215 stemmen

Haha ja en al die haren en de broek die goed gedaan moesten worden.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Spetie schreef:

Vergeet Del Potro niet.

Ben daar nooit zo bang voor. Zie ook wedstrijd op Australian Open dit jaar.

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

Het is inderdaad geen verrassing dat dit de langste finale ooit was

Spetie

• 38871 berichten
  • 8215 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Ben daar nooit zo bang voor. Zie ook wedstrijd op Australian Open dit jaar.

Nee, maar hij haalde wel makkelijk de kwartfinales en iemand als Nadal ligt hem beter dan een Federer. Bovendien heeft hij beiden in een toernooi verslagen en er zijn weinig spelers die dat kunnen zeggen. Sowieso zijn er verder naast hem, Tsonga en Berdych weinig spelers die de top 4 wat kunnen doen of niet?

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

Klopt.

Ik vond die Söderling eerder altijd wel erg goed tegen de topspelers. Wat is daar eigenlijk mee gebeurd?

stfuympos

• 13361 berichten
  • 731 stemmen

Gebleseerd.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

merijn82 schreef:

Klopt.

Ik vond die Söderling eerder altijd wel erg goed tegen de topspelers. Wat is daar eigenlijk mee gebeurd?

Ziekte van pfeiffer

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Ik zie Del Potro eerder richting top 3-2-1 stormen dan Murray eigenlijk (en zeker dan Tsonga, Soderling of Berdych).

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Vermoed dat er in die top zeven weinig verandert voorlopig.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Het moet allemaal een beetje meezitten maar als je bijvoorbeeld kijkt hoe vaak Nadal en Djokovic met pijntjes lopen dan moet het zomaar nog een keer kunnen.

Precies, gezien hun manier van spelen lopen ze een veel groter risico op blessures. Zowel Rafa als Djoko gaan niet meer in de buurt komen van de 16 grand slam titels.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

otherfool schreef:

Ik zie Del Potro eerder richting top 3-2-1 stormen dan Murray eigenlijk (en zeker dan Tsonga, Soderling of Berdych).

Hier ben ik het ook mee eens, voor zijn polsblessure was hij naast Federer mijn favoriete speler. Berdych, Soderling en Tsonga blijven subtop, ze zullen het de toppers af en toe lastig maken maar daar blijft het ook bij.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

stfuympos schreef:

Als Federer trouwens stopt is dat echt een aderlating voor het tennis en meteen een stuk minder leuk om te kijken.

Het was dan wel een mooi gevecht en het duurde lang die finale maar ik word knettergek van dat balletje stuiteren voor de service pfff.

Federer stopt zodra zijn kids weten/beseffen wat hij doet.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Spetie schreef:

Ligt eraan hoe lang hij plezier in het spel heeft. Maar ik zie Federer ook ergens in 2014/2015 stoppen denk ik.

De top 4 van de wereld is al bijna 4 jaar hetzelfde. Het wordt tijd dat er eens een nieuwe grootheid opstaat.

Ik denk niet dat wij in ons leven nog iemand gaan zien die nog beter is dan The Fed Express!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hoe vaker ik die monster slam van Blake zie hoe briljanter die wordt. He hates that rim!

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Naomi Watts schreef:

Hoe vaker ik die monster slam van Blake zie hoe briljanter die wordt. He hates that rim!

Fantastische slam dunk inderdaad, al stonden er 10 centers, hij was er dwars doorheen gegaan!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Inderdaad. Qua kracht misschien wel de grootste dunk ooit. Deed me erg denken aan wat in mijn ogen de beste dunk ooit is, tuurlijk van de master himself.

El Loco

• 1126 berichten
  • 2398 stemmen

2 seizoenen geleden stond Griffin een heel jaar lang aan de kant en nu vliegt hij gewoon los over iedereen heen. beestachtige speler gewoon

Vond de alley-oop van Lebron James over Lucas anders ook wel monsterachtig.

happie

• 6246 berichten
  • 426 stemmen

Lakers hebben geïnformeerd naar de beschikbaarheid van arenas

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

El Loco schreef:

2 seizoenen geleden stond Griffin een heel jaar lang aan de kant en nu vliegt hij gewoon los over iedereen heen. beestachtige speler gewoon

Kom kom, het is een leuke dunker, maar verder staat hij nog lichtjaren af van een echte top NBA-speler. Vooral leuk voor de show.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.