- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Er waren genoeg kansen. Bal had idd naar Rip moeten gaan, Rose koos hiervoor prima maar heb dan wel een plan. Volgens mij wist ie het zelf ook niet meer
. Al de tips verloren, misschien moet Thibs daar maar ff op trainen
. Eerste kwart was wel erg ziek van James kant, die dunk over Lucas was echt heavenly.
Veel plezier met de pacers
.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Wat een machtig mooie finale zeg gisteren bij de Australian Open. Met een toch wel terechte winnaar, al had deze wedstrijd van mij niet eens een verliezer hoeven hebben. Ik had wel te doen met Nadal, wat een sportman is dat toch ook.
Zes uur lang toptennis gezien. Tennis mag dan wat voorspelbaar aan het worden zijn (gezien de ranking en spelers in de finale), maar van beide halve finales en de finale heb ik echt genoten. Wat mij betreft een ode aan de (tennis)sport gisteren, ben blij dat ik voetbal er voor heb laten schieten.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Boonen graait laatste rit mee in San Luis.
Leipheimer wint eindklassement.
Uitslag 7e rit:
1. Tom Boonen (Omega Pharma-Quick.Step) de 167,1 km in 3u54:37
(gem. 42,734 km/u)
2. Andrea Guardini (Ita)
3. Maximiliano Richeze (Arg)
4. Jimmy Casper (Fra); 5. Jacob Keough (VSt); 6. Miguel Rubiano (Col); 7. Lucas Haedo (Arg); 8. Sonny Colbrelli (Ita); 9. Yasmani Martinez (Cub); 10. Hector Aguilar (Uru).
Eindstand:
1. Levi Leipheimer (VSt/Omega Pharma-Quick.Step) in 26u32:55
(gem. 39,588 km/u)
2. Alberto Contador (Spa) op 0:46
3. Daniel Diaz (Arg) 1:29 4. Stefan Schumacher (Dui) 1:34; 5. Vincenzo Nibali (Ita) 1:50; 6. José Serpa (Col) 2:13; 7. Magno Nazaret (Bra) 2:39; 8. Luis Mansilla (Chl) 3:24; 9. Sylvain Chavanel (Fra) 3:44; 10. Andrey Amador (CRi)
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die was echt ziek. Zelfs als Bulls fan zijnde kon ik daar alleen maar voor buigen. Ook D.Rose dat ie eerst tussen 3 defenders afrondde en de play daarna tussen 4 spelers door
.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Federer is beter dan iedereen onder hem, maar op het hoogste niveau kan hij die twee boven hem niet meer aan, lijkt het wel. Zonde.
Het blijft toch wel pijnlijk om te zien dat Federer die twee boven hem in de ranking niet meer aankan. Op dit niveau althans. Maar erg goed gespeeld van Nadal hoor!
Al gaat Novak dit toernooi natuurlijk gewoon winnen
Ben weekje weg geweest dus helaas weinig van Australian Open gezien maar ben het niet eens met stelling. Federer kan Nadal niet aan maar Djokovic wel degelijk. Laatste twee keer (beide vorig jaar) dat ze elkaar troffen op belangrijk moment was Federer de betere. Dat hij één van die twee potjes verloor is nog steeds een klein wonder.
Nee wat mij betreft liggen de verhoudingen op het moment zo dat Federer de mindere is van Nadal, Nadal de mindere van Djokovic en Djokovic het extra lastig heeft tegen Federer.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8215 stemmen
Eens met Timbo. En Federer kan sinds 2007 al niet meer winnen van Nadal op Grand slams, dus dat is niet iets nieuws van nu.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Moet ook zeggen dat ik hoop wat Federer tegen Nadal betreft ook wel beetje heb opgegeven. Alleen op Wimbledon (omdat Federers spel daarvoor gemaakt is) en op het US Open (Einde van tennisjaar lijkt Nadal toch altijd meer last van te hebben) zie ik hem nog wel een keer van Nadal winnen. Australian Open (komt te vroeg in jaar) en Roland Garros zijn praktisch onmogelijk.
Maar hoop vooral dat Federer dit jaar nog één keer een Grand Slam kan winnen en vooral Olympisch Kampioen wordt. Gelukkig spelen ze daar best of 3. Moet Federer normaal gesproken iets beter liggen.
Voorlopig is echter allerbelangrijkste dat hij niet afzegt voor het ABN Amro toernooi en daar minimaal de kwartfinale haalt (moet hij één rondje voor winnen) want dan zie ik mijn enige sportidool voor het eerst in mijn leven live aan het werk. Heb namelijk geen risico genomen en vrijdag 17 februari zowel kaartjes voor de middag als de avond.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Lol Sixers gaan los 
Eens kijken wat de Sixers met Magic doen, en hoeveel kracht gisteravond kostte voor zowel Heat als Bulls.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
@timbo
Ik merk dat er veel Federer-fanboys zijn, logisch ook. Zijn manier van spelen is nog steeds het mooiste, maar dat telt voor wat betreft de stelling minder mee. Kijk je naar de ranking en de recente resultaten op de grand slams (want dat is nogmaals waar ik naar kijk en waar het voornamelijk om gaat) dan moet je toch ook als Federer-fan gewoon kunnen zien dat het verval sinds 2010 is ingezet. Ik denk zelf dat Federer nog wel incidenteel een grand slam kan pakken (alhoewel ook dat te betwijfelen valt), maar de nummer 1 zal hij hoogst waarschijnlijk niet meer worden. Nog even de cijfers waar ik me op baseer, die ik ook al gaf aan Gizmo toen hij mij vertelde dat hetgeen ik zei als een tang op een varken sloeg:
2011:
- Australian Open: Federer verliest van Djokovic in halve finale
- Roland Garros: Federer verliest finale van Nadal
- Wimbledon: Federer ligt er in de kwartfinale al uit
- US Open: Federer verliest van Djokovic in de halve finale
In 2010 verloor Federer overigens ook al de halve finale op de US Open van Djokovic en won hij volgens mij alleen nog de Australian Open. Daarna hebben anderen het stokje van hem over genomen. Niks waar hij zich voor hoeft te schamen, maar puur wat je kan constateren.
@Spetie
Ik heb het ook niet over iets van nu, waar zeg ik dat? In mijn oorspronkelijke post zei ik: 'het blijft pijnlijk om te zien' en daarmee bedoel ik dus het afglijden van Federer sinds medio 2010. Maar misschien was 'pijnlijk' wel niet helemaal het goede woord... Eerder jammer.
Mijn punt is dus (kort samengevat) dat Federer een groots sportman is, die halverwege 2010 het stokje heeft moeten doorgeven aan Nadal en ook Djokovic. Dat is alles wat ik zeg en eerder ook bedoelde. Hij zal echt nog wel eens van ze gaan winnen, want hij kan nog prima mee op topniveau. Ook met deze twee heren. Daarnaast moeten we maar afwachten hoe Djokovic en Nadal het blijven doen, maar op dit moment zijn ze beide gewoon net even beter. Het tijdperk Federer is voor mij (al een tijdje) voorbij. En dan doel ik op zijn oppermachtigheid.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8215 stemmen
Het blijft toch wel pijnlijk om te zien dat Federer die twee boven hem in de ranking niet meer aankan. Op dit niveau althans.
Dat zeg je hierboven. Je zegt namelijk niet meer, maar Nadal kan hij dus sinds 2007 al niet meer aan op Grand Slams. Sowieso heeft hij maar 2 keer van nadal gewonnen op een Grand Slam en dat was 2 keer op Wimbledon. Op de US-Open zou hij zoals Timbo zegt nog wel de meeste kans hebben tegen Nadal, maar volgens mij hebben ze daar nog nooit tegen elkaar gespeeld, net zoals Federer en Djokovic ook nog nooit op Wimbledon tegen elkaar gespeeld hebben. Dat zou nog wel eens mooi zijn trouwens.
Verder ben ik het wel met je eens hoor. Federer wordt iets minder, maar daartegenover staat gewoon ook dat Djokovic vorig jaar zo enorm goed is geworden. Nadal kan hem al 7 keer op rij niet meer aan, dat zegt ook wel wat. Federer won vorig jaar nog op Roland Garros van Djokovic en had op de US-open ook moeten winnen. Ik hoop zo dat Federer nog een Grand Slam wint, dat zou zo mooi zijn, al besef ik best dat het moeilijk wordt.
Iedereen heeft het trouwens over de top 3, maar ik denk ook dat Murray dichterbij is gekomen. Hij had Djokovic ook bijna te pakken en lijkt mentaal en qua tennis nog beter te zijn dan vorig jaar. Het zou zo maar kunnen dat hij binnen een jaar zijn eerste slam pakt, want je ziet hem vooruitgaan sinds hij met Lendl werkt. Wat denken jullie?
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Oke, ik snap nu de verwarring (door het woordje 'meer') en je hebt natuurlijk gelijk als je zegt Nadal hem al langer de baas is. En ja, uiteraard heeft hetgeen ik hierboven beschreef alles te maken met het uitzonderlijk goed worden van Djokovic. Maar goed, ik hoop ook dat Federer er nog 1 zal pakken. Ik denk het overigens niet.
Murray kan wel eens definitief gaan aanhaken inderdaad. Ik heb het idee dat Lendl hem dat laatste zetje zou kunnen geven, omdat het bij hem meestal op mentaal vlak nog niet helemaal goed zit. Toch moet er nog een hoop gebeuren voor hij zijn eerste Grand Slam zal pakken vermoed ik.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
OMFG DIE DUNK VAN GRIFFIN!!!!!!!!!!!!!! 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Duidelijk statement van de Clips. Take it like a man OKC. Waar het in East Miami en Chicago zijn lijkt het in het westen L.A. en OKC. Heerlijk, die voorbarige conclusies.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Prachtige dunk, je ziet de wil om te scoren in zijn ogen! Tof als het glas ook nog was gesneuveld!
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Oke, ik snap nu de verwarring (door het woordje 'meer') en je hebt natuurlijk gelijk als je zegt Nadal hem al langer de baas is. En ja, uiteraard heeft hetgeen ik hierboven beschreef alles te maken met het uitzonderlijk goed worden van Djokovic. Maar goed, ik hoop ook dat Federer er nog 1 zal pakken. Ik denk het overigens niet.
Murray kan wel eens definitief gaan aanhaken inderdaad. Ik heb het idee dat Lendl hem dat laatste zetje zou kunnen geven, omdat het bij hem meestal op mentaal vlak nog niet helemaal goed zit. Toch moet er nog een hoop gebeuren voor hij zijn eerste Grand Slam zal pakken vermoed ik.
Was ook mijn punt destijds
.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
@timbo
Ik merk dat er veel Federer-fanboys zijn, logisch ook. Zijn manier van spelen is nog steeds het mooiste, maar dat telt voor wat betreft de stelling minder mee. Kijk je naar de ranking en de recente resultaten op de grand slams (want dat is nogmaals waar ik naar kijk en waar het voornamelijk om gaat) dan moet je toch ook als Federer-fan gewoon kunnen zien dat het verval sinds 2010 is ingezet.
In 2010 verloor Federer overigens ook al de halve finale op de US Open van Djokovic en won hij volgens mij alleen nog de Australian Open. Daarna hebben anderen het stokje van hem over genomen. Niks waar hij zich voor hoeft te schamen, maar puur wat je kan constateren.
Ben het er verder ook wel grotendeels mee eens alleen niet met de stelling dat Federer het moet afleggen tegen Nadal en Djokovic. Tegen Nadal natuurlijk wel maar Djokovic ligt Federer juist weer beter en ben er van overtuigd dat als je ze tien keer tegen elkaar laat spelen in een Grand Slam finale of halve finale dat hij er nog steeds meerdere wint.
Bijkomend probleem is trouwens voor Federer wel dat ook jongens als Berdych en Tsonga tegenwoordig op een goede dag van Federer kunnen winnen en dat Federer door zijn ranking over het algemeen Nadal eerder tegenkomt dan Djokovic.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Maar goed, ik hoop ook dat Federer er nog 1 zal pakken. Ik denk het overigens niet.
Het moet allemaal een beetje meezitten maar als je bijvoorbeeld kijkt hoe vaak Nadal en Djokovic met pijntjes lopen dan moet het zomaar nog een keer kunnen.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Ach, het is wat zonde, maar Federer blijft een van de grootste tennissers aller tijden - dat het nu wat minder gaat zullen we maar gewoon op de leeftijd steken dan? En het is nu niet dat hij afgemaakt wordt he - ik heb de match in de Australian Open niet gezien, maar een overzichtje van de grand slams van de laatste jaren:
2012
Australian Open: Halve finale, 4 sets tegen Nadal 7-6, 2-6, 6-7, 4-6
2011
US Open: Halve finale, 5 sets tegen Djokovic 7-6, 6-4, 3-6, 2-6, 5-7
Wimbledon: Kwartfinale, 5 sets tegen Tsonga 6-3, 7-6, 4-6, 4-6, 4-6
Roland Garros: Finale, 4 sets tegen Nadal 5-7, 6-7, 7-5, 1-6 (Djokovic onderweg verslagen in 4 sets)
Australian Open: Halve finale, 3 sets tegen Djokovic 6-7, 5-7, 4-6
2010
US Open: Halve finale, 5 sets tegen Djokovic 7-5, 1-6, 7-5, 2-6, 5-7
Wimbledon: Kwartfinale, 4 sets tegen Berdych 4-6, 6-3, 1-6, 4-6
Roland Garros: Kwartfinale, 4 sets tegen Soderling 6-3, 3-6, 5-7, 4-6
Australian Open: gewonnen (finale tegen Murray, 3 sets)
2009
US Open: finale, 5 sets tegen Del Potro 6-3, 6-7, 6-4, 6-7, 2-6 (Djokovic onderweg verslagen in 3 sets)
Wimbledon: gewonnen
Roland Garros: gewonnen
Australian Open: Finale, 5 sets tegen Nadal 5-7, 6-3, 6-7, 6-3, 2-6
2008
US Open: gewonnen (Djokovic onderweg verslagen in 4 sets)
Wimbledon: Finale, 5 sets tegen Nadal 4-6, 4-6, 7-6, 7-6, 7-9
Roland Garros: Finale, 3 sets tegen Nadal 1-6, 3-6, 0-6
Australian Open: Halve finale, 3 sets tegen Djokovic 5-7, 3-6, 6-7
2007
US Open: gewonnen (Djokovic onderweg verslagen in 3 sets)
Wimbledon: gewonnen (Nadal onderweg verslagen in 5 sets)
Roland Garros: Finale, 4 sets tegen Nadal 3-6, 6-4, 3-6, 4-6
Australian Open: gewonnen (Djokovic onderweg verslagen in 3 sets)
...toont dat hij zijn overwicht natuurlijk kwijt is, maar toch nog steeds zijn mannetje staat. In ieder geval maakt het de sport een pak interessanter 
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Ben het er verder ook wel grotendeels mee eens alleen niet met de stelling dat Federer het moet afleggen tegen Nadal en Djokovic. Tegen Nadal natuurlijk wel maar Djokovic ligt Federer juist weer beter en ben er van overtuigd dat als je ze tien keer tegen elkaar laat spelen in een Grand Slam finale of halve finale dat hij er nog steeds meerdere wint.
Bijkomend probleem is trouwens voor Federer wel dat ook jongens als Berdych en Tsonga tegenwoordig op een goede dag van Federer kunnen winnen en dat Federer door zijn ranking over het algemeen Nadal eerder tegenkomt dan Djokovic.
Tja op een goede dag kan iedereen van iedereen winnen (bij wijze van), dat is het onvoorspelbare van tennis/sport. En dat het spel van Djokovic Federer beter ligt dan dat van Nadal wil er ook nog wel in. Maar dat de Federer van nu meer zou winnen van de huidige Djokovic als je ze 10 keer tegenover elkaar zou zetten in de setting van een Grand Slam finale, gaat er bij mij niet in. Dat moet hij dan maar gewoon (weer meer) laten zien op die momenten.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Het moet allemaal een beetje meezitten maar als je bijvoorbeeld kijkt hoe vaak Nadal en Djokovic met pijntjes lopen dan moet het zomaar nog een keer kunnen.
Met eventuele blessures wordt het een ander verhaal inderdaad.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En dan hebben we altijd Tsonga nog
.
happie
-
- 6246 berichten
- 426 stemmen
Duidelijk statement van de Clips. Take it like a man OKC. Waar het in East Miami en Chicago zijn lijkt het in het westen L.A. en OKC. Heerlijk, die voorbarige conclusies.
Die kant gaat het wel op inderdaad. Ben benieuwd hoe het seizoen verder verloopt. In de slipstream volgen nog ploegen als Nuggets, 76ers, Pacers en Atlanta. Van die laatste had ik het wel verwacht, maar die andere drie zijn toch wel verrassend en dan staan ploegen als Dallas, Boston, Orlando en de Lakers op gepaste afstand.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8215 stemmen
Niks mis met Tsonga, speler die het tennis kleur geeft en iemand die net als Del Potro heeft laten zien dat Nadal op Hardcourt er af te poweren is.
happie
-
- 6246 berichten
- 426 stemmen
OMFG DIE DUNK VAN GRIFFIN!!!!!!!!!!!!!! 
(embed)
Blake wat een koning. En dan twijfelde Smeets nog aan zijn basketbalkunsten. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.