• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.004 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.206 acteurs
  • 199.262 gebruikers
  • 9.389.528 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

(quote)

maar NIET op de Olympische Spelen en daar gaat het om, want daar moet je je land vertegenwordigen.

dat jullie Radcliffe respect geven, prima. Maar de meeste Britten hebben een hekel aan haar gedrag en non-prestaties voor GB

Zoals ik al zei, geen teamplayer en in 5 Olympische Spelen heeft ze niks gepresteert, terwijl iedereen al weet dat ze ineens fit zal zijn voor de volgende "money marathon" - New York in November?

Lopen gewoon voor zichzelf hoor.... de gouden plak en eer.

Knap trouwens van Martina NR en een finaleplek. Bolt weer op z'n sloffen en Blake herstelde zich ook vrij makkelijk.

BoordAppel schreef:

Jezus. Hinkstapsprong. Ook zo'n onderdeel wat beter deze spelen nog afgeschaft kan worden.

Mooi onderdeel juist. Al sinds de eerste(!) moderne Spelen op het programma, en dat dan afschaffen haha

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Dan wordt het echt een tijd dan. Waarom zou je zo'n rare beweging voor een sprong zetten?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

eRCee schreef:

Haha. Hier kan je toch niet meer aan twijfelen? Bolt GROOTS.

Moet zeggen dat ik wel enigszins gedraaid ben na deze halve finale. Maar zet mijn geld -weliswaar iets minder overtuigend - toch nog op Blake.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

BoordAppel schreef:

Dan wordt het echt een tijd dan. Waarom zou je zo'n rare beweging voor een sprong zetten?

dan kom je verder waarom achter een bal aanrennen of met een rare stok een balletje slaan

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Slechts 10 mogelijkheden zijn er die Bolt van goud kunnen houden.

1) Het begint te onweren boven Londen en Bolt wordt als enige geraakt door de bliksem.

2) Er sprint een paard het stadion binnen en die loopt Bolt om.

3) Iemand heeft lijm aan het startblok van Bolt geplakt waardoor hij niet weg kan komen.

4) Bolt wordt verplicht zijn race te lopen met Erika Terpstra op zijn rug.

5) Één van zijn tegenstanders mag op een motor de race afleggen.

6) Er cirkelt een UFO boven Londen en die ontvoert Bolt.

7) Bolt is de enige die de 100 meter moet afleggen met hordes op de baan.

De andere lopers krijgen 60 meter voorsprong.

9) Net als bij de Tour zijn er op de baan van Bolt spijkers gestrooid.

10) Er valt tijdens de race een been van Bolt af.

Gebeurt minimaal één van bovenstaande dingen niet? Dan kan Bolt de laatste tien meter zelfs hinkelend uit lopen en de gouden medaille ophalen.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Bolt kan zich in ieder geval geen misstap veroorloven, de tegenstand zal sterker zijn dan in 2008.

Ben benieuwd naar de tijd. Zal dichtbij het wereldrecord komen denk ik.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

BoordAppel schreef:

Jezus. Hinkstapsprong. Ook zo'n onderdeel wat beter deze spelen nog afgeschaft kan worden.

Dan eerder paardrijden.OS waren dacht ik voor menselijke prestaties bedoeld, niet voor dieren.

Bij de winter-OS straks wedstrijden tussen sleëen met honden errvoor?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Tsja waarom niet. De verkoop van dat toppaard van Gal heeft wel laten zien dat het echt niet aan het paard alleen ligt wie er gaat winnen.

Bottleneck schreef:

(quote)

dan kom je verder waarom achter een bal aanrennen of met een rare stok een balletje slaan

Je springt toch niet verder met zo'n onnatuurlijke beweging ervoor? Ik vind het in ieder geval de domste sport na het snelwandelen. Op gepaste afstand, maar toch.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

BoordAppel schreef:

Stel dat de wereld vergaat en er maar een paar mensen overblijven, dan hebben de mensen die de hinkstapsprong beheersen een duidelijk overlevingsvoordeel. Bijvoorbeeld bij het oversteken van een rivier waar tot de helft nog twee keien in het kolkende water liggen. Dus terechte olympische sport.

Vind het trouwens serieus wel een mooi atletieknummer. Die hinkstappen zijn natuurlijk onderdeel van de sprong. Mooi technische en explosieve discipline.

Cupido

• 524 berichten
  • 1912 stemmen

Bolt, Blake, Powell, Gay, Gatlin, Bailey, Thompson, Martina: wat een heerlijk deelnemersveld voor de finale zeg!

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

BoordAppel schreef:

Tsja waarom niet. De verkoop van dat toppaard van Gal heeft wel laten zien dat het echt niet aan het paard alleen ligt wie er gaat winnen.

(quote)

Je springt toch niet verder met zo'n onnatuurlijke beweging ervoor?.

ja omdat je met de eerste hink verder komt dan wanneer je op dat moment een stap zou doen in een triple jump. Die tweede sprong is erg zwaar omdat het been veel te verduren krijgt. Hier een mooie slomo van de ongeëvenaarde Jonathan Edwards

Triple Jump World Record Slow Motion Jonathan Edwards 18.29 - YouTube

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Bolt gaat op zeker winnen.

Wordt een mooi showtje!

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Wat zou er gebeuren als Pistorius nog wat meer meeverende protheses krijgt en de 400 meter zou winnen? Denk niet dat die mannen dan nog zo met hem zouden omgaan. Zo is het wel mooi natuurlijk.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

starbright boy schreef:

Ook waar. Hooguit een maximum per land zodat je geen 11 Amerikanen in een veld van 16 hebt ofzo.

Als die 11 Amerikanen nu eenmaal uitblinken in die tak ... anders krijg je ook maar van die rare dingen dat Nederlanders zich inschrijven als Belg, omdat ze voor hun eigen land niet meer kunnen uitkomen. Of heb je net als dat turnstertje pech dat je landgenoten het tijdens de spelen net even beter doen.

Laat gewoon de meest capabele mensen strijden voor een medaille.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Strakke tijd, wat een koning

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Bolt, logisch.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Lightning Bolt . Wat een legende, ongekend. Absoluut hoogtepunt. Daar valt alles deze OS bij in het niet. Prachtig, en wat een groots sportman. Het kon ook niet anders, aan ongelovigen maar niet teveel gewicht hangen.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Whoe, wat gaaf zeg.

USAIN BOLT

Martina zesde?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Hij rende wel aardig ja.

Wel leuk, onze landgenoot toch in de top 6 snelste mannen ter wereld.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Rent voor het eerst (2x) onder de 10 seconden volgens mij, ook snelste zesde tijd ooit in de OS finale! Toch knap. Ben benieuwd naar z'n 200 meter, want de eerste 50 lag hij echt meters achter.

Maar goed, op BOLT staat geen maat.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Haha die blik van Bolt tijdens de laatste meters. Zo gemakkelijk als 4 jaar geleden ging het niet.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Naomi Watts schreef:

Lightning Bolt . Wat een legende, ongekend. Absoluut hoogtepunt. Daar valt alles deze OS bij in het niet. Prachtig, en wat een groots sportman.

die laatste 50 meter zijn niet te houden, niet normaal meer. Dacht ook altijd dat de 200m van Johnson nog langer onaantastbaar bleef maar toen kwam Bolt (en Blake; en die heeft nog wat meer jaartjes voor de boeg dan Bolt, als die zo doorgroeit..)

Gelukkig ook geen valse start geweest voor iemand.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat hield ik ook in mijn achterhoofd, zou voor Bolt niet de eerste keer zijn zo'n valse start. Zijn start was ook vrij matig en die laatste 50m zijn krankzinnig. Aan Blake gaan we ook nog veel plezier beleven, en dan nog het trainingsmaatje zijn van Bolt. Wel zuur voor Powell overigens.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Edith Bosch ‏@edithbosch

Een dronken gast voor mij gooit een flesje op de baan!! IK HEB HEM GESLAGEN.... Ongelofelijk!! #boos #respectloos

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

BoordAppel schreef:

Haha die blik van Bolt tijdens de laatste meters. Zo gemakkelijk als 4 jaar geleden ging het niet.

Dacht je? De laatste 20 meter keek hij naar het grote scherm en hij deed het één honderste sneller dan in Peking. Dan moet je in het extreem vertraagt de smoelen eens zien van Blake en Gatlin. Da's pas schrikken.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Pruim schreef:

5) Één van zijn tegenstanders mag op een motor de race afleggen.

Ik weet niet hoe de startsnelheid van een motor is, maar hij heeft er ook wel eens een snelle auto uitgerend

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

BoordAppel schreef:

Voor mij geen probleem dit onderdeel. Ooit moeten doen in de turnles. Ik kan je verzekeren het is aartsmoeilijk. Wat ze zouden moeten afschaffen is snelwandelen, niemand ziet het verschil tussen lopen en wandelen.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Wat ook aartsmoeilijk is, is aanlopen, springen, landen op 4 vingers, dan een salto maken en met je been achter je hoofd neerkomen.

Iemand enig idee waar deze rare combinatie net vandaan komt?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Pruim schreef:

Slechts 10 mogelijkheden zijn er die Bolt van goud kunnen houden..

11. Iemand uit het publiek dat een leeg colaflesje op zijn hoofd gooit.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Beetje stom, een vol flesje kan je veel verder gooien

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.