- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nederland-Duitsland nu voor het mannenhocket, live op NED1.
Edit: Godsamme, meteen 1-0 al voor de buren uit een SC.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Hockey is een kutsport. Daarom is het ook pas leuk als het door vrouwen wordt gespeeld.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Het is bij Federer altijd een wazige lijn tussen kalm/rust en lamlendigheid, maar nu lijkt het wel erg op het laatste.
Murray trouwens ongelooflijk goed en constant.
Ben ook wel benieuwd naar de komende jaren voor Federer. Heb altijd in hem geloofd als het ging om het winnen van grand slams en het terugpakken van de nummer 1 positie. Nu hij het record van aantal weken nummer 1 ook heeft zie ik echter weinig uitdagingen meer voor hem.
Sommige spraken al jaren van motivatieproblemen maar ik verwacht dat die nu pas echt gaan komen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Hockey is een kutsport. Daarom is het ook pas leuk als het door vrouwen wordt gespeeld.
Op de Spelen vind ik het 1 van de leukste sporten. Maar ik zie dan ook liever teamsporten.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Ik kan bij het hockey minimaal drie keer per wedstrijd mijn lenzen vervangen omdat ze bij het kijken naar die absurd felle kleuren spontaan barsten. Voor Ellen Hoog wil ik dan nog wel mijn bril op zetten, maar voor Roderick-Floris Bolkensteijn-Dendermonde Jr. I doe ik dat niet!
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Het blauwe veld bedoel je? Ach, valt me reuze mee.
Overigens 1-1 door Oranje gescoord.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Ik vind het werkelijk geen gezicht, dat azzuri-blauwe met barbi-roze veld. Gelukkig laten ze de lucht niet in beeld, want het zal me niet verbazen dat ze die voor deze gelegenheid limegroen hebben gespoten.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Vind hockey ook één van de minst leuke sporten op de spelen. Maar vanaf de halve finale vergoedt de spanning alles.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Federer nog net niet stralend voor de BBC camera. Dolblij met zilver.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
voor zichzelf wel ja, maar voor Team GB is ze nooit op komen dagen sinds 2005
Ze weet ook niet wat een team is - eigenlijk met die mentaliteit zou ze veel beter passen in Nederland
Wat eRCee zegt, atletiek is een individuele sport bij uitstek, als er ergens enorm egoististisch gedreven sportmensen rondlopen is het daar wel, en dat moet haast ook wel. Zeker bij de sprinters zie je dat, enige wat uiteindelijk telt zijn de tijden en dat doet ze 'aardig' goed.....
valt ook mee want die wereldrecord was van ongeveer tien jaar geleden, en behalve een periode van 2 of 3 jaar heeft ze weinig gepresteerd sinds 2007, en voor team GB die haar hadden opgeleid heeft ze sinds 2005 niks meer gepresteerd - zie mijn andere post.
Ze komt natuurlijk wel ineens opdagen voor zichzelf bij de New York Marathon of andere individuele events waar je veel startgeld krijgt. maar dat zal natuurlijk toeval zijn?
Ach al sinds de jaren negentig haalt ze successen, ik weet haast niet beter of de naam Radcliffe was er sindsdien. En al tien jaar het wereldrecord op de marathon maakt het des te knapper natuurlijk, met atleten die in de tijd continu verbeterende trainings- en voedings-inzichten krijgen.
Na 2007 'weinig' gepresteerd (twee titels op de grootste marathon..), ze is onderhand ook de jongste niet meer. Maar waar hebben we het over, ze heeft haar sporen al lang en breed verdiend.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
ah nog meer zelfs 
LZA
-
- 474 berichten
- 1557 stemmen
Stockman
. Geweldige overwinning op ze Germans.
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
....Wat eRCee zegt, atletiek is een individuele sport bij uitstek......
maar NIET op de Olympische Spelen en daar gaat het om, want daar moet je je land vertegenwordigen.
dat jullie Radcliffe respect geven, prima. Maar de meeste Britten hebben een hekel aan haar gedrag en non-prestaties voor GB
Zoals ik al zei, geen teamplayer en in 5 Olympische Spelen heeft ze niks gepresteert, terwijl iedereen al weet dat ze ineens fit zal zijn voor de volgende "money marathon" - New York in November? 
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Ik vind het werkelijk geen gezicht, dat azzuri-blauwe met barbi-roze veld. Gelukkig laten ze de lucht niet in beeld, want het zal me niet verbazen dat ze die voor deze gelegenheid limegroen hebben gespoten.
Vind het eigenlijk wel fijn kijken, je ziet de bal goed, zoals ook de bedoeling was.
Mooie wedstrijd van Nederland btw.
Wat Federer betreft: slaat natuurlijk nergens op als hij blij is met zilver. Nog nooit van Murray verloren in een wedstrijd die er om doet, dus hij was gewoon favoriet en heeft hier goud verloren. Voor Murray vind ik het zeer mooi, na 4 verloren grand-slam finales meer dan verdiend, en die grand-slam gaat er ook wel komen.
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
op moment heb je op BBC3 (gratis voor digital TV gebruikers) fietsen met GB's Vicky Pendleton tegen de Nederlander Kanis en je weet voordat ze beginnen dat Pendleton haar gaat verpletteren!! 
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Oja, zijn er trouwens mensen die denken dat Bolt vanavond geen goud haalt?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Yep. Bolt gaat zeker geen goud pakken.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Duitsland
Heel goed gedaan van de hockeymannen van Oranje 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik snap het niet dat jullie nog klagen. Ik vind dat jullie het zeer goed doen voor een klein land op de 11de plaats in de medaillestand met 3x goud. België staat 41ste met geen goud.
Als ik na afloop van het zwemtoernooi op teletekst lees dat de Belgen het fantastisch hebben gedaan vraag ik me af waar ze dat vandaan halen. Fantastisch? Ze hebben niet eens een bronzen medaille.
Oja, zijn er trouwens mensen die denken dat Bolt vanavond geen goud haalt?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Bolt zometeen in de zwaarste halve finale. Daarna weten we al meer.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Als ik na afloop van het zwemtoernooi op teletekst lees dat de Belgen het fantastisch hebben gedaan vraag ik me af waar ze dat vandaan halen. Fantastisch? Ze hebben niet eens een bronzen medaille.
Ik volg de Spelen helemaal niet, zap er altijd eens langs, maar net zoals bij het voetbal staat meedoen gelijk aan winnen.. Het is altijd gezever van dat het toch een hele prestatie is dat we gekwalificeerd zijn.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Yep. Bolt gaat zeker geen goud pakken.
Ik denk van wel. 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Jezus. Hinkstapsprong. Ook zo'n onderdeel wat beter deze spelen nog afgeschaft kan worden.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Doet ie goed die Martina. Medallliekandidaat?
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Go Churandy! Curacao boven!
Medaille lijkt me overigens onmogelijk, wel op de 200 meter.
starbright boy (moderator films)
-
- 22428 berichten
- 5131 stemmen
Ben het trouwens erg met Onderhond eens, Vind dat alle sporten op de OS naar absoluut topniveau moeten en als dat niet lukt, dan schrappen. Dus of een soort WK binnen de Olympische Spelen organiseren (desnoods met een klein aantal teams) of voetbal schrappen als Olympische sport en vervangen door wat anders.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Haha. Hier kan je toch niet meer aan twijfelen? Bolt GROOTS.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Ben het trouwens erg met Onderhond eens, Vind dat alle sporten op de OS naar absoluut topniveau moeten en als dat niet lukt, dan schrappen. Dus of een soort WK binnen de Olympische Spelen organiseren (desnoods met een klein aantal teams) of voetbal schrappen als Olympische sport en vervangen door wat anders.
Dan moeten ze ook stoppen met rare kwalificatieregels. Bij het baanwielrennen deden enkele toppers ook niet mee en het turnen heeft daar ook last van.
starbright boy (moderator films)
-
- 22428 berichten
- 5131 stemmen
Ook waar. Hooguit een maximum per land zodat je geen 11 Amerikanen in een veld van 16 hebt ofzo. Maar wereldkampioenen die zich niet plaatsen en dat soort ongein moet ook weg.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Dan moeten ze ook stoppen met rare kwalificatieregels. Bij het baanwielrennen deden enkele toppers ook niet mee en het turnen heeft daar ook last van.
Dat vind ik ook ja. Bij het turnen zitten ook de nationale bonden er volgens mij nog tussen, die dan nog weer extra kwalificatie-eisen hebben. Verder speelt geloof ik het landenklassement een rol, waardoor dan een individuele sporter als Wammes en ook Van Gelder niet mee kan doen. Bizar.
Baanwielrennen is helemaal een chaos.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.