- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
... jij denkt serieus dat Radcliffe een blessure fingeert zodat ze geen goud wint op de olympische spelen in eigen land?.....
Radcliffe heeft helemaal niks voor GB gedaan sinds 2005. Toeval? 
..... Radcliffe is gewoon een van de allergrootste atletes, traint ook als een beest (dagelijks 22 mijl hardlopen, zeven dagen achter elkaar en dan de achtste dag rust) en verdient alle respect.
voor zichzelf wel ja, maar voor Team GB is ze nooit op komen dagen sinds 2005
Ze weet ook niet wat een team is - eigenlijk met die mentaliteit zou ze veel beter passen in Nederland 
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
.... Radcliffe ..., nog steeds wereldrecordhoudster met een tijd waamee ze bij mannen niet eens een heel gek figuur zou slaan.
Plus voor een vrij lange tijd gedomineerd, dus met die veters zit het wel goed, geweldige sportvrouw.....
valt ook mee want die wereldrecord was van ongeveer tien jaar geleden, en behalve een periode van 2 of 3 jaar heeft ze weinig gepresteerd sinds 2007, en voor team GB die haar hadden opgeleid heeft ze sinds 2005 niks meer gepresteerd - zie mijn andere post.
Ze komt natuurlijk wel ineens opdagen voor zichzelf bij de New York Marathon of andere individuele events waar je veel startgeld krijgt. maar dat zal natuurlijk toeval zijn? 
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
voor zichzelf wel ja, maar voor Team GB is ze nooit op komen dagen sinds 2005
Je vergeet dat de marathon gewoon een individuele sport is. Ik zou geen enkele reden kunnen verzinnen waarom Radcliffe hier niet zou willen presteren. En om op je eerste vraag terug te komen; ja dat kan best toeval zijn, of pech, of een combinatie van beiden. Wat is daar zo gek aan?
@ de medaille spiegel van Pruim: 
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
..... Op de eerste match tegen Argentinië na (waar helemaal niets lukte en bij de Argentijnen alles) spelen ze een vrij goed toernooi. .....
het viel me trouwens net op dat die Argentijnen nog steeds geen enkele medaille binnen hebben!
Die zogenaamde sportland uit Zuid Amerika zijn kennelijk niet zo goed als ze zelf denken?
Zelfs Hong Kong, Singapore, en Guatemala hebben het tot nu toe beter gedaan 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Met hockey staan de Argentijnse dames wel op plek 1 in hun poule. Hoop dat ze boven
Nieuw-Zeeland blijven staan, zodat onze hockeydames tegen NZ in de halve moeten.
Gelijkspel tegen GB zal genoeg voor de Nederlandse dames zijn om 1e in hun poule te eindigen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Weg zeilmedaille Postma, vlak voor tijd stond ie nog 3e 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Die arrogante Engelsman zeker 1e, wat een zelfingenomen mannetje is dat zeg. mag dan wel de afgelopen 3 spelen goud hebben gehaald, maar het is hem behoorlijk naar de kop gestegen.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
De zoveelste Nederlander die faalt in het zicht van de medailles, al zou het ook hier maar een troostprijs zijn. Wel een ubersuffe kijksport maar met een gezonde dosis nationalisme wel erg spannend.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nederland heeft wel goud binnen met het zeilen in een andere categorie 
Van Rijsenberg pakt goud, is al niet meer in te halen met nog 1 race te gaan.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Mooi 
Omstandigheden waren perfect voor hem, zelfde soort weer als op Texel, relaxte plek met zijn coach ver van de drukte, lekker incognito over straat banjeren. Terechte vlaggendrager dus. 
Toen hij paar maanden geleden bij Pauw en Witteman zat was hij al overtuigd dat hij in de medailles zou surfen. Held!
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
De zoveelste Nederlander die faalt in het zicht van de medailles, al zou het ook hier maar een troostprijs zijn. Wel een ubersuffe kijksport maar met een gezonde dosis nationalisme wel erg spannend.
Tot nu toe doet Nederland het anders gewoon meer dan behoorlijk qua medailles. Al vier goud met nog een week te gaan. Bepaald niet slecht voor ons kleine landje
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
.Waarom is NL er bijvoorbeeld niet bij?
Simpel, omdat zij zich net als België, dat in Peking nog 4de was, niet wisten te plaatsen via de voorrondes.
Dat zie je fout. Het de internationale voetbalbond, de FIFA die er tegen is, omdat die elke vier jaar al de Wereldbeker en Continentale bekers hebben. Ik denk ook dat de meeste voeltbalfans hiervan voorstander zijn. Daarom is het leuk om de jongeren onder de 23, een kans te geven. Per ploeg mogen er wel drie zogenaamde 'dispensatiespelers' deelnemen, spelers die boven de 23 zijn. Voor bijvoorbeeld Groot-Brittannië zijn dit Ryan Giggs (38 jaar), Craig Bellamy (33 jaar) en
Micah Richards (24).
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Denk ook niet dat clubs hun spelers in 1 zomer graag 2 tot 3 maanden achter elkaar uitlenen voor een EK voetbal en meteen daarna de Spelen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Denk ook niet dat clubs hun spelers in 1 zomer graag 2 tot 3 maanden achter elkaar uitlenen voor een EK voetbal en meteen daarna de Spelen.
Dat geloof ik graag. In verschillende landen is de competitie bezig. Ook in België.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dat geloof ik graag. In verschillende landen is de competitie bezig. Ook in België.
Buiten dat mist de speler dan ook de complete voorbereiding.
Wat ik overigens niet snap is dat ze bv een WK of EK voetbal niet in even jaren doen en een Spelen in oneven jaren. Komende zomer heb je gewoon helemaal niks, nu had je 2 megatoernooien.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Ik snap het niet dat jullie nog klagen. Ik vind dat jullie het zeer goed doen voor een klein land op de 11de plaats in de medaillestand met 3x goud. België staat 41ste met geen goud.
Jullie hebben het voordeel een waterland te zijn met 5 medailles in watersporten.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik snap het niet dat jullie nog klagen. Ik vind dat jullie het zeer goed doen voor een klein land op de 11de plaats in de medaillestand met 3x goud. België staat 41ste met geen goud.
Sinds vandaag hebben we 4x goud, al is het nog onofficieel 
En het is vooral dat we met bepaalde sporten meer verwacht hadden. Judo is echt tegengevallen als je weet dat er potentiele gouden medaille winnaars mee deden vanuit Nederland.
Maar er komt gelukkig nog het nodige aan aankomende week. Benieuwd of een top 10 klassering haalbaar is.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4717 stemmen
Dat is natuurlijk allemaal waar maar nu krijg je toch gewoon een minderwaardig voetbaltoernooi op de OS. Krijgt nauwelijks aandacht in de media en zelfs veel voetballiefhebbers kijken er nauwelijks naar om. Dan kan je net zo goed voetbal helemaal schrappen. De OS titel in het voetbal stelt toch zeer weinig voor zonder aanwezige toppers en toplanden. Leuk voor die jeugdspelers, om zich in de kijker te kunnen spelen, maar daar hebben we al die jeugdtoernooien voor.
Misschien zoiets invoeren als in het basket met 2-3 toplanden uit elk continent die zich kunnen plaatsen via hun eigen continentaal kampioenschap. Zoiets als nu in de Confederatie Cup dus en schrap die beker dan maar. Denk dat een OS medaille op meer bijval kan rekenen bij die landen en spelers dan een 2e rangsbeker als die Confederatie Cup.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
Simpel, omdat zij zich net als België, dat in Peking nog 4de was, niet wisten te plaatsen via de voorrondes.
Maar dat weerspiegelt toch niet de Olympische gedachte? Althanks, niet het "kampen van de grootste sportlieden", wel het "deelnemen is belangrijker dan winnen" deel. Blinken wij wel in uit 
En als je voor een sport niet de beste deelnemers kan bijelkaar sprokkelen, laat ze dan maar gewoon vallen. Wat is zo'n medaille dan nog waard ...
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Maar dat weerspiegelt toch niet de Olympische gedachte? Althanks, niet het "kampen van de grootste sportlieden", wel het "deelnemen is belangrijker dan winnen" deel. Blinken wij wel in uit 
En als je voor een sport niet de beste deelnemers kan bijelkaar sprokkelen, laat ze dan maar gewoon vallen. Wat is zo'n medaille dan nog waard ...
Met het interlandvoetbal zit het meedoen er zelfs nooit in voor Belgie 
Vond het overigens jammer dat Kimmetje Clijsters eruit vloog. Had haar echt het goud gegund.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen

Kan nog heel goed dat we in de top 10 komen. 17 medailles zal net iets teveel van het goede zijn denk ik.
Ik vind de strijd tussen de VS en China ook altijd zo mooi. VS zal nog veel medailles op de atletiek-onderdelen halen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dankzij de gouden plak vandaag halen we ieder geval Noord Korea in zodra de plak officieel toegekend is 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Jullie hebben het voordeel een waterland te zijn met 5 medailles in watersporten.
We doen het ook helemaal niet slecht maar ik vind het toch opvallend dat er zoveel Nederlandse sporters met de medailles in zicht falen.
Federer wordt overigens met de grond gelijk gemaakt door Murray. Die pakte de eerste set en staat nu met 5-0 (!) voor in de tweede. Alles wat hij aanraakt is goud, fantastische passeerslagen.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Dankzij de gouden plak vandaag halen we ieder geval Noord Korea in zodra de plak officieel toegekend is
Je die Noord-Koreanen moeten goed presteren anders belanden ze nog in een gevangeniskamp.

Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Tsjongejonge, echt alles zit Federer tegen. Murray met verdedigende lobs die op de lijn ploffen, netballen op breakpoint, noem het allemaal maar op.
Overigens speelt Federer zelf ook niet goed. Veel te weinig spreiding en variatie. Precies op de verkeerde momenten naar het net.
Ziet er niet goed uit
Al zal Federer in een nauw nog wel eens gekke dingen kunnen gaan doen.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
We doen het ook helemaal niet slecht maar ik vind het toch opvallend dat er zoveel Nederlandse sporters met de medailles in zicht falen.
Het woord 'falen' is hier helemaal niet op z'n plaats.
Elk land heeft sporters die op plek vier eindigen.
Postma was een kanshebber maar geen favoriet voor een medaille, hij heeft goed gezeild en had in de laatste 150 meter de pech dat zijn tegenstanders betere wind kregen.
Zelfde geldt bijvoorbeeld voor de boogschutter Van de Ven; hij schiet zijn beste toernooi ooit, dan kan je een 4e plek geen falen noemen.
Het is zelfs opvallend dat Nederland slechts weinig zilver haalt maar wel goud en brons: de gouden medailles zijn allemaal van sporters die ook duidelijk de beste zijn, en een heel aantal sporters sleept brons binnen waar ze kanshebber maar geen topfavoriet zijn.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Overigens: Dorian van Rijsselberghe. 
Leuke gast, geweldige sporter, wat een overmacht. Terechte vlaggendrager ook (wie heeft dat bedacht trouwens, briljante zet).
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Heb zo'n vermoeden dat we een opvallend opgewekte Federer gaan zien na afloop. Heb sterk het idee dat hij al dolblij is met zilver.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Het is bij Federer altijd een wazige lijn tussen kalm/rust en lamlendigheid, maar nu lijkt het wel erg op het laatste.
Murray trouwens ongelooflijk goed en constant.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Ik gun het Murray en zijn erg mooie vriendin eigenlijk wel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.