- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Voor de liefhebbers hier nog eens het wereldrecord van Kenenisa Bekele op de 10000 meter.
Bizar dat er nergens beeldmateriaal te vinden is van zijn wereldrecord op de 5000 meter.
Wat een ongelooflijke superatleet. Ik hoop dat zijn records nooit verbroken zullen worden.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
En die 5km liep-ie uitgerekend in Hengelo
Mwoah een half rondje lukt nog net maar niet lang daarna haak ik af 
Moet wel zeggen dat ik helemaal niet naar de tijd heb gekeken, de spanning was immens.
same here. Nooit een langeafstandsloper geweest, langste was 800m die ik ooit een tijdje gedaan heb maar dat vond ik al te ver. 2.03/4 en dan lag ik lucht te happen en gaat Bekele/Haile nog 23x door 
PS Phelps nu 18 gouden medailles 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Was een mooi moment, inderdaad. Fijne uitstraling heeft Ranomi.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vind juist het tegenovergestelde. Totaal geen presence, veel te bescheiden en normaal meisje. Hoort niet bij een topsporter van haar niveau.
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Dat is klote aan ploegsport. Je kan nog zo goed zijn als je wil, als je teamgenoten niet top zijn ben je kansloos.
daar hebben de Britse fietsers en roeiers helemaal geen probleem mee! 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat is dat basketbal toch een vreselijk saaie sport zeg. Zit een stukje van Amerika-Litouwen nu te kijken, duffe bende. Rennen, scoren, rennen, scoren, rennen, scoren. Typisch Amerikaanse sport. Als er maar elke 5 seconden wat te juichen valt. 
PS: Excuses vast aan Naomi Watts
. Niet mee eens, al snap ik je standpunt wel. Al is dit dan net weer net een sport waar veel gescoord wordt. Al is dit meer een uitzondering.
Ik kan voor het eerst niet rooten voor USA als het op basketbal aankomt. Allemaal door die vreselijke LeBron. Wel jammer, en Rose blijft een gemis.
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Des te knapper z'n prestatie eigenlijk
Maar kan nog 'gekker' zoals Paula Radcliffe bij de vrouwen.
de Britten zien Paula Radcliffe als een die alleen haar best doet tijdens WK's, en dus voor de geld, en op de Olympische Spelen presteert ze nooit. Ook nu in Londen is ze ineens geblesseerd 
Eind jaren 80/begin jaren 90 had GB een echte kampioen die ook de wereld record had verbroken. Liz Lynch (McColgan) was eerst kampioen van Schotland op de 5000 en 10000 meter, en met team GB won ze zilver in de 10000 meter op de Olympische Spelen van 1988
Ze werd later ook wereldkampioen in de marathon, en eerste bij marathons in o.a. New York 
Liz McColgan - Wikipedia - nl.wikipedia.org
die Radcliffe zou niet eens de veters van McColgan mogen strikken 
happie
-
- 6251 berichten
- 426 stemmen
Ik kan voor het eerst niet rooten voor USA als het op basketbal aankomt. Allemaal door die vreselijke LeBron. Wel jammer, en Rose blijft een gemis.
Wel voor Kobe en Melo? Rose, Howard en Wade erbij en het team word nog sterker. Vind KD en Lebron er een beetje met de handrem op spelen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Voor hun wel
. Voorheen ook voor LeBron maar zit nog steeds met the decision in mijn maag. KD en LeBron spelen wel flink op halve kracht idd. Rose, Wade en Howard zijn een enorm gemis ja.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Britse Atleten hebben een Nederlandse Bondscoach en hij zei dat 9 keer goud erin moest zitten in het beste geval. En nu op 1 dag al 3 gouden. Nu vond ik de 10000 meter zelfs spannend.
Ik heb het desbetreffende interview ook gezien, eergisteren bij Smeets, en hij zei 8 medaiiles. Hij heeft echter nooit het woord goud in de mond genomen. 
En ze wonnen inderdaad al drie 'hoofdprijzen'. Jessica Ennis, Greg Rutherford en Mo Farah wonnen goud in de zevenkamp, verspringen en 10.000 m.
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Vind juist het tegenovergestelde. Totaal geen presence, veel te bescheiden en normaal meisje. Hoort niet bij een topsporter van haar niveau.
Haha, tuurlijk. Marianne Vos en Dorian van Rijsselberghe voldoen dan denk ik ook niet aan jou ideaalbeeld van de topsporter?
de Britten zien Paula Radcliffe als een die alleen haar best doet tijdens WK's, en dus voor de geld, en op de Olympische Spelen presteert ze nooit. Ook nu in Londen is ze ineens geblesseerd (...) die Radcliffe zou niet eens de veters van McColgan mogen strikken
Gast, jij denkt serieus dat Radcliffe een blessure fingeert zodat ze geen goud wint op de olympische spelen in eigen land? Radcliffe is gewoon een van de allergrootste atletes, traint ook als een beest (dagelijks 22 mijl hardlopen, zeven dagen achter elkaar en dan de achtste dag rust) en verdient alle respect.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Dat vind ik dan weer een minder gelukkig voorbeeld. Als je nou Salinero had genoemd. 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
de Britten zien Paula Radcliffe als een die alleen haar best doet tijdens WK's, en dus voor de geld, en op de Olympische Spelen presteert ze nooit. Ook nu in Londen is ze ineens geblesseerd 
Eind jaren 80/begin jaren 90 had GB een echte kampioen die ook de wereld record had verbroken. Liz Lynch (McColgan) was eerst kampioen van Schotland op de 5000 en 10000 meter, en met team GB won ze zilver in de 10000 meter op de Olympische Spelen van 1988
Ze werd later ook wereldkampioen in de marathon, en eerste bij marathons in o.a. New York 
Liz McColgan - Wikipedia - nl.wikipedia.org
die Radcliffe zou niet eens de veters van McColgan mogen strikken
Ach op de 10km was Radcliffe met dat rare wiebel-armpje een minuut sneller en op de marathon 10(!) minuten sneller dan McColgan, nog steeds wereldrecordhoudster met een tijd waamee ze bij mannen niet eens een heel gek figuur zou slaan.
Plus voor een vrij lange tijd gedomineerd, dus met die veters zit het wel goed, geweldige sportvrouw.
Dat van de WK's klopt misschien wel, maar voor het geld ach ja, Bubka verbeterde z'n eigen WR tot 13 keer toe met 1 centimeter om de beloning op te strijken. Gewoon slim en een toonbeeld van oppermacht.

eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Zie net de reportage over het snelwandelen; geen enkele sporter liep volgens de regels, eigenlijk bij elke stap had iedereen wel twee voeten van de grond. Dat moet toch de doodsteek zijn voor deze discipline, wat een farce.
Voetbal mag er ook subiet uit gegooid worden, wat een niveau.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Haha, tuurlijk. Marianne Vos en Dorian van Rijsselberghe voldoen dan denk ik ook niet aan jou ideaalbeeld van de topsporter?
Klopt. Qua prestaties wel natuurlijk maar jammer dat dat gepaard gaat met een zoutloze verschijning.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
Voetbal mag er ook subiet uit gegooid worden, wat een niveau.
Begrijp sowieso niet waar die 23-jaar regel vandaan komt. Ook bij landenselecties heb ik m'n vraagtekens. Waarom is NL er bijvoorbeeld niet bij?
Het is toch het mooist dat bij de Olympische disciplines gewoon de beste met elkaar kampen, blijkbaar heeft het Olympisch Committee zelf aardig wat regels om dat te verhinderen?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Zijn ze in het zwemmen dan normaal wel extravert? Van den Hoogenband en Inge de Bruijn waren dat ook niet.
Ik vind het wel mooi, dat topsporters down to earth blijven. Kunnen sommigen in het voetbal wat van leren. Als je zo'n Cristiano Ronaldo ziet buiten het veld, brrr.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Kromo komt heel erg gedreven, sterk en koel over, maar kan gelukkig ook veel lachen.
Ik vind het een voorbeeld van hoe een topsporter moet zijn. En er gewoon staan wanneer dat van je wordt gevraagd is wat mij betreft sowieso de definitie van een topsporter.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
ach ja, Bubka verbeterde z'n eigen WR tot 13 keer toe met 1 centimeter om de beloning op te strijken. Gewoon slim en een toonbeeld van oppermacht.
Sergej Nazarovitsj Boebka verbeterde in totaal 35 x het wereldrecord polsstokspringen. 17 keer outdoor en 18 maal indoor. 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4717 stemmen
Begrijp sowieso niet waar die 23-jaar regel vandaan komt. Ook bij landenselecties heb ik m'n vraagtekens. Waarom is NL er bijvoorbeeld niet bij?
Het ene heeft met het andere te maken. Het kwalificatietoernooi voor deze OS was het EK voor -21 jarigen van 2011 in Denemarken. Gewonnen door Spanje met Zwitserland en Wit-Rusland op 2 en 3.
Vind die 23-jarigen regel ook maar niets. Volg het voetbal op de OS ook helemaal niet. Nog geen minuut van gezien.
Van de wielerwegritten heb ik de aankomsten gezien. Verder heel wat zwemmen en basket. Die laatste sport is me de laatste jaren wat meer gaan interesseren en staat nu stevig op 3 achter wielrennen en voetbal. Volg vooral Litouwen en was positief verrast gisteren met een sterke match tegen de ongenaakbare VS. Morgen tegen Tunesië en dan hopelijk tegen Rusland. Zal moeilijk worden maar verwacht zeker geen walk-over voor de Russen. Op de eerste match tegen Argentinië na (waar helemaal niets lukte en bij de Argentijnen alles) spelen ze een vrij goed toernooi. Jammer dat de matchen tegen Frankrijk en de VS qua score net de verkeerde kant uitdraaiden aan het eind.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Kromo komt heel erg gedreven, sterk en koel over, maar kan gelukkig ook veel lachen. Ik vind het een voorbeeld van hoe een topsporter moet zijn. En er gewoon staan wanneer dat van je wordt gevraagd is wat mij betreft sowieso de definitie van een topsporter.
Tuurlijk, al het andere is onzin van know-nots op een forum die Olympisch kampioen Kromowidjojo willen voorschrijven hoe je je als een topsporter gedraagt.
Leuk trouwens gisteren dat filmpje van London Today met Kromowidjojo als kind die een wedstrijdje tegen 2 anderen wint met het commentaar van haar olympische race eronder.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Ben the day after nog steeds een beetje beduusd. Gisteren vanaf een uurtje of 11.00 op de BBC naar Olympische Spelen gekeken en denk niet dat ik ooit eerder zo vaak kippenvel op één dag heb gehad. Wat een weergaloze sportdag. Het ene historische moment na het andere. Ennis, Rutherford, Mo Farrah, baanwielrennen en de roeiers. Je zou bijna wensen dat we de Spelen voor 2028 toch binnenhalen.
Was in ieder geval puur genieten en vermoedelijk de mooiste sportdag die ik ooit bewust heb meegemaakt. En natuurlijk ook nog goud en brons voor Nederlandse zwemmers. Al vond ik finalerace minder sensationeel dan de 100 meter
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
We gaan waarschijnlijk ook nog wel wat meer medailles bij het zeilen halen dan ik verwacht had.
Zitten 2 gouden medailles en 1 keer brons zeker nog in.
Paardendressuur zal nog wel wat uit gaan rollen.
Nummedor en Schuil zie ik ook nog wel een bronzen plak pakken.
Hockeydames en Hockeyheren gaan het ook goed doen.
Verder ben ik benieuwd wat Martina nog voor ons in het vat heeft.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Het was een echt kippenvel moment toen eerst de dochter van Farrah op de piste kwam, daarna zijn,vrouw en nog fantastischer was het toen zij nog hoogzwanger bleek te zijn. Heerlijke beelden.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
We gaan waarschijnlijk ook nog wel wat meer medailles bij het zeilen halen dan ik verwacht had.
Zitten 2 gouden medailles en 1 keer brons zeker nog in.
Paardendressuur zal nog wel wat uit gaan rollen.
Nummedor en Schuil zie ik ook nog wel een bronzen plak pakken.
Hockeydames en Hockeyheren gaan het ook goed doen.
Verder ben ik benieuwd wat Martina nog voor ons in het vat heeft.
Vergeet Epke Zonderland niet 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
O ja, Epke helemaal vergeten. 
Als zijn Zonderlandje lukt lonkt het goud ook voor hem ja.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Ik ben wel een klein beetje verliefd op zeilmeisje Marit Bouwmeester. En dat ondanks dat ze Friezin is.

Oja... het medailleklassement:

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.