• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.004 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.259 gebruikers
  • 9.389.387 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Lefgozer schreef:

Waar kan je die wedstrijd zien speedy? Dat is de enige sport van de Olympische Spelen die ik interessant vind, maar ik zie het nooit langskomen op de momenten dat ik langs de NOS zap.

De eerste helft typte ik via mijn tablet een zoekopdracht in voor livestream, voor de wedstrijd van de VS en ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe of waar ik het gezien heb.

En de tweede helft hebben ze volledig uitgezonden via Canvas. Normaal gezien zenden ze ook de match van overmorgen, VS - Argentinië volledig uit vanaf 23u15 (kan ook 23u30 zijn). Hebben ze met de vorige laatavondmatchen van de States ook gedaan.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Oké, jouw mening over basketbal nemen we dus niet serieus, A&L. Ga de playoffs maar eens kijken, daar is het echt genieten geblazen om het verdedigende spel, misschien nog wel meer dan de aanval. Dat jij je mening nu baseer op een wedstrijd van het Amerikaanse team die er toch niet veel zin in heeft kan ik ook niks aan doen (als ze even aanzetten vernederen ze elke ploeg). En basketballers zijn de meest atletische sporters.

@speedy23: Thanks.

El Loco

• 1130 berichten
  • 2402 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat is dat basketbal toch een vreselijk saaie sport zeg. Zit een stukje van Amerika-Litouwen nu te kijken, duffe bende. Rennen, scoren, rennen, scoren, rennen, scoren. Typisch Amerikaanse sport. Als er maar elke 5 seconden wat te juichen valt.

PS: Excuses vast aan Naomi Watts

Basketbal is wel meer dan alleen maar rennen en shotten, maar als je maar een handvol wedstrijden in je leven bekijkt, kan het inderdaad eens tegenvallen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik ben ook een absolute nonkenner qua basketbal, maar de sport nodigt ook echt 0% uit om eens echt te volgen. Doodsaai. Wat ik al zeg, typische Amerikaanse sport. Er moet elke 5 seconde kunnen worden gejuicht om een punt.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Wanneer zou je het hier in Nederland moeten volgen dan? De verdwaalde samenvattingen die af en toe langskomen met dat misselijkmakende commentaar van Mart Smeets? Vind je het gek dat niemand in Nederland warmloopt voor basketbal. Ik zou zeggen, volg volgend jaar de NBA Playoffs eens. De editie van vorig seizoen was ook weer smullen.

Typisch Amerikaanse sport omdat er elke 5 seconde gejuicht moet worden? Want in de MLB, NHL en NFL wordt zo vaak gescoord natuurlijk...

Domweg rennen, scoren, rennen, scoren is geen sprake van. Het is juist een heel tactische sport. Vergeleken met basketbal is voetbal een sport voor idioten.

Zelf jarenlang gebasketbald, vandaar dat ik even de sport moet verdedigen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

In die sporten wordt ook vrij veel gescoord vergeleken met andere teamsporten ja. Het is niet voor niets dat Amerikanen voetbal niks vinden. Niet spektaculair genoeg, te weinig momenten die ze spannend vinden.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Lefgozer schreef:

basketballers zijn de meest atletische sporters.

Kan je dit onderbouwen?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En de Belg Jonathan Borlee met de beste tijd en en nieuw Belgisch record deze middag op de 400 meter met een toptijd van 44.43.

Morgenavond om 21u40 de halve finales. Dan kan hij het nu 25 jaar oude Europese record van Thomas Schonlebe verbreken dat staat op 44.33 (Rome, 3/9/1987). Slechts een tiende seconde om het te evenaren en elf hondersten om het te breken.

Edit: er even bij vertellen dat hij de laatste 60, 70 meter niet voluit ging.

Ook even vermelden dat zijn tweelingbroer Kevin in ditzelfde nummer in 2010 het EK won en een besttijd heeft van 44.56 gelopen op 16 juni jl.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Over dik tien minuten de zwemfinale met Kromowidjojo en Veldhuis. Make us proud ladies!

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Nu LaShawn Merritt geblesseerd heeft moeten opgeven moeten de broers Borlée wel een medaille pakken. Ik denk niet dat ik te optimistisch ben als ik zeg dat goud nu zeker mogelijk is.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Wat een machtsvertoon. Een photofinish is niet eens nodig.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Yesssssssssss ongelooflijk wat knap van onze meiden! Goud en brons!

Kromowidjojo, onze koningin van de Spelen

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En Veldhuis, een 33-jarige moeder. Hallelujah..

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Kippenvel weer bij het volkslied van Nederland zeg.

Maar Kromowidjojo moet dadelijk alweer zwemmen Wie plant die zaken in zeg?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Sun Yang uit China verpulvert zijn eigen wereldrecord op de 1500 meter.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Dramatische estafette, die andere dames laten Kromo weer in de steek zeg

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Dat is klote aan ploegsport. Je kan nog zo goed zijn als je wil, als je teamgenoten niet top zijn ben je kansloos.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

Dat is klote aan ploegsport. Je kan nog zo goed zijn als je wil, als je teamgenoten niet top zijn ben je kansloos.

Klopt. Kostte Nederland vorige week al goud met de estafette. Kromo zwom ons nog van plek 6 ofzo terug naar zilver, maar dat had normaal goud moeten zijn als de andere dames beter waren.

Telesport.nl - Sportnieuws, Voetbal, Wielersport, Tennis, Autosport en Schaatsen - telegraaf.nl

We staan als Nederland wel weer knap 11e

starbright boy (moderator films)

• 22428 berichten
  • 5131 stemmen

Deze is wel een beetje anders. Met deze dames is de finale al een flinke prestatie. De concurrende ploegen hebben vaak meerdere Olympisch kampioenen. Het Nederlands team bestaat uit slechte één individuele finaliste (en wat voor een....). Het Nederlandse team bestaat uit drie subtoppers en een groot kampioen. Er werd ook een Nederlands record gezwommen en het is geen estaffette waarop we vier jaar terug de finale haalden.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ah kijk, dat licht al het 1 en ander toe.

Nouja, trots op Kromo met 2x goud. En Veldhuis met brons en de dames vorige week met zilver is toch heel netjes.

starbright boy (moderator films)

• 22428 berichten
  • 5131 stemmen

Deze herenfinale is trouwens vergelijkbaar maar dan zonder grote kampiioen,.Ook Nederlands record en in Peking waren we niet eens geplaatst, Maar je hoopt op een wondertje.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Lefgozer schreef:

En basketballers zijn de meest atletische sporters.

*kuch* tienkampers

Eurosport zendt gelukkig wel veel atletiek uit.

happie

• 6251 berichten
  • 426 stemmen

Australië gaat zich ook wel plaatsen voor de kwartfinales bij het basketbal. Respect voor Deng, die zich individueel zich wel goed heeft laten zien. Alhoewel hij deze game toch wat minder is.

Rusland heeft ook een sterk toernooi. Dat kan wel eens de finalist worden tegen het dreamteam, die op hun beurt moeite hadden met het stugge Litouwen. Alhoewel USA wel behoorlijk matig en ongeïnspireerd oogden, het grootste deel van de wedstrijd.

Gelukkig werd King James op tijd wakker.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

SuperKromo

Ma Veldhuis

Woorden schieten tekort, wat is Ranomi een geniaal kampioene. Nageltjes lakken en goud ophalen alsof het niks is. Sauwerd zwemhoofdstad van de wereld! En wat een plaatje zo samen, lang leve onze eigen zwemheldinnen, het dak ging er hier compleet af!

Het goud van Mo Farah mag er trouwens ook zijn, wat een zinderende race!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Britse Atleten hebben een Nederlandse Bondscoach en hij zei dat 9 keer goud erin moest zitten in het beste geval. En nu op 1 dag al 3 gouden. Nu vond ik de 10000 meter zelfs spannend.

En laten we het Amerikaanse trainingsmaatje van Farah niet vergeten die mooi 2e wordt. Heb nog nooit een blanke man bij de 1e 3 gezien op die afstand.

En onze Kromo doet het gewoon weer! Wat een overmacht. En laten we onze Veldhuis niet vergeten. Ze had ook bijna zilver kunnen hebben, maar die Wit-Russische zwemt ook het toernooi van dr leven.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

moviemafketel schreef:

Heb nog nooit een blanke man bij de 1e 3 gezien op die afstand.

Des te knapper z'n prestatie eigenlijk Maar kan nog 'gekker' zoals Paula Radcliffe bij de vrouwen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Al jarenlang fan van Kenenisa Bekele, dus die 10000 meter was voor mij de grootste teleurstelling van het toernooi. Maar onverwacht was het niet aangezien Bekele de laatste tijd niet meer zo dominant is als vroeger. Maar hij is en blijft in elk geval sowieso de grootste atleet ooit op de lange afstand.

Het goud van Shelly-Ann Fraser op de 100 meter kon de pijn wel verzachten.

Morgen hopen dat Blake het haalt.

otherfool schreef:

Het goud van Mo Farah mag er trouwens ook zijn, wat een zinderende race!

Wel een vrij slappe 10 km vergeleken met de voorbije kampioenschappen.

Bekele in zijn beste jaren liep meer dan een minuut sneller dan de winnaar vandaag.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Nomak schreef:

Wel een vrij slappe 10 km vergeleken met de voorbije kampioenschappen.

Bekele in zijn beste jaren liep meer dan een minuut sneller dan de winnaar vandaag.

Dat was ook bizar snel. (net als Gebrselassie), gemiddeld 63 seconden per rondje pf.

Een gewone sterveling houdt dat nog geen half rondje bij, laat staan 25.

Het is wat dat betreft altijd jammer dat de ervaring van snelheid bij de langere afstanden moeilijk overkomt op televisie / kijkers.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Mwoah een half rondje lukt nog net maar niet lang daarna haak ik af

Moet wel zeggen dat ik helemaal niet naar de tijd heb gekeken, de spanning was immens.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Elsa en Liliana eruit. Zeer zeer spijtig. Al was Italie gewoon beter. Toch apetrots op Lili en Elsa maar toch een flinke klap.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.