- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Discussie moet nu wel gesloten worden OH krijgt teveel aandacht en dit is een sporttopic.
De discussie is gewoon sportgerelateerd, dus niks mis mee wat dat betreft.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tijd voor Pistorius!
En hij is door!
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Tijd voor de hockeydames van Oranje over 10 minuten! 
Sergio
-
- 254 berichten
- 6291 stemmen
@A&L.
Zo begon het wel maar gaandeweg ging de discussie over de uitlatingen van OH.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ja dat is altijd genieten wat de uitslag ook is haha. Nee gewoon winnen!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Sophie Polkamp zeker weer niet in de basis
. Die coach mag wel eens de zak krijgen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Kut. Korea al op 1-0 via een strafcorner 
Edit: Gelukkig weer 1-1 
En 2-1 Oranje 
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
De broers Borlée op de 400 meter (atlethiek) doen het goed. nieuw belgisch record 44.43
Wat zal dit worden in de finale? Mogen we dromen van een medaille?
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
Sorry hoor, maar als je maar blijft zeggen dat achtergrondinformatie je niet boeit en dat het er toch vooral om gaat dat je iemand kan "herkennen als belg" (wat blijkbaar ook nog niet kan door taal/gedrag/volkslied maar vooral gebeurt op basis van huidskleur en naam)
Als totale leek zijn naam en huidskleur inderdaad de enige kenmerken. Ik mis waarschijnlijk een belangrijk deel van de uitzending ofzo, maar wanneer er iemand de 100m zwemt kan ik maar weinig kwijt over taal/gedrag/volkslied kennis van die persoon (ik ken zelf niet eens het Belgische volkslied, wat zou ik het als criteria voor een ander gebruiken?) dus moet je het maar doen met wat je voor handen hebt.
Kennen jullie misschien het woord leek niet? Heeft meer betekenissen dan enkel de verleden tijd van lijken.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Journalist stelt totaal misplaatste vraag aan bronzen zwemster - HLN.be
Wat een lul ben je dan zeg. Zie dat meisje ook op het einde 
En dit dan:
Enorme reclameblunder van NBC bij afsluiten uitzending Spelen - HLN.be

SilverGun
-
- 1151 berichten
- 818 stemmen
Degene die overeenkomsten ziet tussen een aapje aan de ringen en een donkere sporter kan misschien beter zichzelf even achter de oren krabben. Wat een bizarre heisa om niks 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Jaja. Dat aapje is natuurlijk puur toeval bij een zwarte atleet? Je kan honderden dieren kiezen, maar het werd een aap...
Stephan
-
- 7896 berichten
- 1388 stemmen
Zo kan ik me herinneren dat Klaas Boot ooit bij een livereportage van een zwarte Canadese turner aan de rekstok zei dat het hem aan artis deed denken. Het was toen ineens 2 minuten helemaal stil en daarna een excuus.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Jaja. Dat aapje is natuurlijk puur toeval bij een zwarte atleet? Je kan honderden dieren kiezen, maar het werd een aap...
Wat een onzin, dat filmpje wordt zoals ik heb begrepen na elke uitzending uitgezonden. Triest dat er dan nu plotseling een verband moet worden gelegd. En welk dier had jij liever in de ringen zien hangen, een giraffe? Apen kunnen nu eenmaal goed slingeren.
SilverGun
-
- 1151 berichten
- 818 stemmen
De reclamemakers zullen inderdaad speciaal een filmpje met een aapje hebben gemaakt, zodat de NBC zijn racistische ideeën kan uitbeelden zodra er een item over een zwarte sporter is geweest 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Journalist stelt totaal misplaatste vraag aan bronzen zwemster - HLN.be
Wat een lul ben je dan zeg. Zie dat meisje ook op het einde 
Dat is die vreselijke kerel die ook altijd de tennissers bij Roland Garros interviewt.
starbright boy (moderator films)
-
- 22427 berichten
- 5131 stemmen
Degene die overeenkomsten ziet tussen een aapje aan de ringen en een donkere sporter kan misschien beter zichzelf even achter de oren krabben. Wat een bizarre heisa om niks
In de VS ligt dat nog steeds heel gevoelig. Gevoeliger dan hier. Ik geloof natuurlijk niet dat het bewust is, maar het is wel een blunder van jewelste. Het was een keer een rel geworden en dat had NBC moeten weten.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat een onzin, dat filmpje wordt zoals ik heb begrepen na elke uitzending uitgezonden. Triest dat er dan nu plotseling een verband moet worden gelegd. En welk dier had jij liever in de ringen zien hangen, een giraffe? Apen kunnen nu eenmaal goed slingeren.
Ik ken weinig apen die in Artis goed zijn met ringzwaaien eerlijk gezegd. Het is gewoon misplaatst en dom. In 2012 is racisme helaas nog een zeer aanwezig thema in de wereld. NBC moet beter weten.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Jongens toch... zo'n slecht basket dat Team USA vandaag speelt. Na het derde kwart staat het 72-78 in het voordeel van de VS, tegen Litouwen.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Waar kan je die wedstrijd zien speedy? Dat is de enige sport van de Olympische Spelen die ik interessant vind, maar ik zie het nooit langskomen op de momenten dat ik langs de NOS zap.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Jammer dat sommige sporten totaal genegeerd worden. Nog geen minuut boksen gezien op Canvas en andere zenders. Wel veel aandacht voor saaie boel als zeilen, paardensport en hockey waarin die Belgische faalhazen toch kansloos zijn. Als er maar een kansloze Belg aan deelneemt, dan geven ze er wel aandacht aan. En natuurlijk tennis, alsof we nog niet genoeg tennis te zien krijgen doorheen het jaar.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Dat baanwielrennen is toch ook een farce met z'n regels zeg. Forsterman start op de plek van een mountainbiker, Hoy mag helemaal niet meedoen bij de sprint. 
Vind het sowieso jammer dat de OS zo vaak een eigen invulling geeft aan een sport, dat haalt de waarde eruit. Bijvoorbeeld in het tennis best-of-three bij de mannen, de triathlon die maar een kwart is van een echte triathlon.
In het zwemmen zouden ze ook eens flink moeten schrappen; nu zijn er veel te veel onderdelen, zodat zwemmers belachelijke hoeveelheden medailles kunnen binnenharken.
Wat mij betreft van de schoolslag, vlinderslag en rugslag alle afstanden schrappen behalve de 100 meter. Verder qua estafette en wisselslag alleen nog maar de 100 meter discipline overhouden. 1500 meter vrije slag mag er ook uit. En ik zie niet in waar een gemengde wisselslag-estafette goed voor is.
El Loco
-
- 1130 berichten
- 2402 stemmen
Jongens toch... zo'n slecht basket dat Team USA vandaag speelt. Na het derde kwart staat het 72-78 in het voordeel van de VS, tegen Litouwen.
Jammer dat USA uiteindelijk toch won, want ik had het de Litouwers echt gegund. Zeer sterke ploeg, maar de turnovers doen hen de das om.
En ik begin meer en meer een degout te krijgen van dat Britse volkje. Steeds wanneer USA aan de bal was, begonnen ze te fluiten. Zielig.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Jammer dat sommige sporten totaal genegeerd worden. Nog geen minuut boksen gezien op Canvas en andere zenders. Wel veel aandacht voor saaie boel als zeilen, paardensport en hockey waarin die Belgische faalhazen toch kansloos zijn. Als er maar een kansloze Belg aan deelneemt, dan geven ze er wel aandacht aan. En natuurlijk tennis, alsof we nog niet genoeg tennis te zien krijgen doorheen het jaar.
Persoonlijk he. Ik vind boksen dodelijk saai en hockey weer boeiend om te kijken. Daarbij zendt ieder land vooral landgenoten uit, is toch logisch? Maar je kan de OS volgen via NOS, Sporza, BBC en Eurosport. Neem aan dat je dan toch wel jouw sporten ook af en toe ziet?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Neem aan dat je dan toch wel jouw sporten ook af en toe ziet?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Los van de discussie van gisteren, maar zo een Elco van der Geest vind ik dus geen landgenoot. Hij heeft al onder Nederlandse vlag aan de Spelen deelgenomen en tegenwoordig is hij blijkbaar te zwak voor Nederland. Laat zich dus naturaliseren en gaat zo onder Belgische vlag Londen.
El Loco
-
- 1130 berichten
- 2402 stemmen
In het zwemmen zouden ze ook eens flink moeten schrappen; nu zijn er veel te veel onderdelen, zodat zwemmers belachelijke hoeveelheden medailles kunnen binnenharken.
Wat mij betreft van de schoolslag, vlinderslag en rugslag alle afstanden schrappen behalve de 100 meter. Verder qua estafette en wisselslag alleen nog maar de 100 meter discipline overhouden. 1500 meter vrije slag mag er ook uit. En ik zie niet in waar een gemengde wisselslag-estafette goed voor is.
Ben het volledig met je eens. Die 21 medailles van Phelps zijn volledig buiten proportie. In het baanwielrennen bijvoorbeeld zijn er verschillende nummers geschrapt zoals de puntenkoers, wat ik echt zonde vind. Hopelijk gaat er wat geschrapt worden, want dat zwemtoernooi begint erg langdradig te worden. In het wielrennen gaan ze ook geen 5, 10, 15, 20,...Km tijdrit organiseren, want dan halen Wiggins, Cancellara ook 20 medailles in hun carrière.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat is dat basketbal toch een vreselijk saaie sport zeg. Zit een stukje van Amerika-Litouwen nu te kijken, duffe bende. Rennen, scoren, rennen, scoren, rennen, scoren. Typisch Amerikaanse sport. Als er maar elke 5 seconden wat te juichen valt. 
PS: Excuses vast aan Naomi Watts 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.