• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.289 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.421 acteurs
  • 199.088 gebruikers
  • 9.376.783 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Met andere woorden kan je het eens zijn dat de taktiek van Sky gewoon nergens op slaat. Als Wiggins gewoon beter is mag men Froome toch gewoon laten rijden, zeker eergisteren.

Waarom zou je het risico nemen als je toch al één en twee wordt. Meer zit er toch niet in. Enkel die etappe waarin hij Valverde nog had kunnen pakken vind ik dat er een fout is gemaakt. Hadden Froome prima kunnen laten winnen daar. Denk overigens als hij nog geen etappezege had gehad dat dat dan ook had gemogen.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12851 stemmen

Het is toch geen risico volgens jou, dus waarom zou je het niet nemen als je Froome er nog een rit mee kan laten winnen? En waarom zou je ze verder niet gewoon laten strijden als er toch geen risico is? Mooier voor de sport en de uitslag voor hen blijft toch hetzelfde ...

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Het is wél een risico, en dat is ook wat timbo_ zegt. Als je met een ploeg die 20 miljoen per jaar kost al vier jaar werkt aan een Britse Tourzege ga je geen risico lopen om ene Froome een kans te geven op een tweede etappezege, kom nou zeg.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12851 stemmen

timbo zegt dat Froome het uiteindelijk toch tegen Wiggens zou afgelegd hebben, dus wat is het probleem?

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Het risico ligt erin dat Wiggins; 1. zichzelf kan opblazen, 2. lek kan rijden, 3. kan vallen, 4. overig scenario, terwijl Froome voor zijn eigen kansen voorop aan het rijden is.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

Onderhond schreef:

timbo zegt dat Froome het uiteindelijk toch tegen Wiggens zou afgelegd hebben, dus wat is het probleem?

Helemaal mee eens. Maar dat geldt wel alleen voor die laatste bergetappe. In etappe daarvoor is de Tour nog te lang om Froome al echt vrije rol te geven. Al was het maar vanwege lekken banden of andere pech

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ah eindelijk, daar lag hij dan voor ons, waarde Tourvolgers, de Champs-Élysées als slotstuk van de 99e Tour de France. Een kleine Tour allicht, met wel een historische winnaar: Wiggo pakte als eerste Brit dan toch de grootste wielerprijs die er te vergeven is. Het eervolle slotsprintje was nog maar eens spek voor de bek van Mark Cavendish; de kleine Sky-bom maakte het feest der Engelsen compleet met een fenomenale versnelling. De Willies zag ook Sagan, Goss en Boeckmans meesprinten en pakte in extremis nog uit met een formidabele ritzege:

1 De Willies 76

2 AHWA 65

3 Justus18 53

. Spetie 53

5 otherfool 51

En dan nu: het algemene klassement! Dat werd beheerst door de beloofde titanenstrijd tussen McSavah en VivaLaHop, waarbij de eerste toch nog aan het langste eind trok. Een mooie eindhoverwinning voor McSavah dat fantastisch onderweg was maar dan halverwege de Tour kluns Moncoutie op ongelukkige wijze uit zag vallen. Zonder dat misfortuin was een top 5 notering in de algemene rangschikking allicht mogelijk geweest, maar de oneindige eer om MoMe's beste te zijn maakt natuurlijk alles goed:

Het Podium:

1 McSavah 1251

2 VivaLaHop 1222

3 De Willies 1172

De Poursuivants:

4 Sir Tinus 1164

5 eRCee 1108

6 otherfool 989

7 Finisterra 979

8 Justus18 966

9 Vabo 962

10 Knisper 924

Het Peloton:

11 citybird 922

12 moviemafketel 920

13 Fox McCloud 918

14 K!p@Kurry 916

15 jeroen dn urste 883

16 smurfinnekes 867

17 Kos 832

18 Paap 821

19 AHWA 807

20 joy4ever 796

De Bus:

21 Spetie 773

22 Montorsi 733

23 Speedy23 730

24 MatthijsGr00t 668

25 Vicks 582

De Lanterne Rouge:

26 PartyMarty 446

Een ronduit overtuigende rode lantaarn voor PartyMarty derhalve, altijd leuk voor de criteriums. De subleague heeft zich 3 weken lang kranig verweerd en is op een mooie 5e plek geëindigd, de Friezen uit Buitenpost bleken dan toch over de langste adem te beschikken:

1 Buitenpost eo 6074

2 2Cycle.be 6027

3 JohanKamps 6004

4 Cyclingfever.com 5924

5 MovieMeter 5917

Goed, tot zover de Tour, graag à l'année prochaine!

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Proficiat allen.

Ondanks Sagan als kluns te hebben ipv ploeglid toch nog middenmoot. Kan ik mee leven.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Bedankt voor de fijne updates, Otherfool! Tot de Vuelta!

Joy4ever

• 4611 berichten
  • 1834 stemmen

otherfool bedankt

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Ook mijn dank aan otherfool. Leuk dat we ook als subleage goed gepresteerd hebben, de beste score van de MM subpoule die ik mij kan herinneren in een wielerronde.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Gefeliciteerd McSavah en bedankt otherfool! Je stukjes weer met veel plezier gelezen.

Ik begin langzamerhand de Joop Zoetemelk van de MoMe-pooltjes te worden. De Eeuwige Tweede (ook bij de voetbalpool).

Was een amusante Tour en Sportpools blijft een prachtig spel.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Feli Mcsavah! En bedankt voor de organisatie en vermakelijke updates otherfool. Laatste week bleef ik omhoog kruipen en kan goed leven met mijn 12e pelotonsplek.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Jeuj toch nog gewonnen in onze supliek Ook ik bedank natuurlijk otherfool voor de wederom aangename updates en voor de mooie bloemen en de heerlijke champagne.

Barfly

• 1873 berichten
  • 1749 stemmen

@otherfool:

Bedankt voor de leuke stukjes leesvoer. Heb me er erg mee vermaakt.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

eRCee schreef:

Het is wél een risico, en dat is ook wat timbo_ zegt. Als je met een ploeg die 20 miljoen per jaar kost al vier jaar werkt aan een Britse Tourzege ga je geen risico lopen om ene Froome een kans te geven op een tweede etappezege, kom nou zeg.

Als je 4 jaar werkt aan een Britse Tourzege had je natuurlijk niet zoveel te vrezen van een superieure Froome. Dat ze liever Wiggins als die Britse winnaar zagen is verder wel duidelijk ja. Snap verder wel dat er een beetje risico aan verbonden is maar blijkbaar was het geloof in Froome toch minder dan in Wiggins.

En bedankt otherfool voor de leuke updates! McSavah, feli met de winst in de sub!

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Chandler. Goede verdediger, maar de fouls, die hij maakt zijn af en toe zo onhandig. Argentinië speelt niet slecht tegen USA. Slecht begin van de wedstrijd en een slecht begin van het tweede kwart levert deze achterstand op van 12 a 14 punten.

Uiteraard is Team USA wel de grote favoriet. Spanje lijkt me ook wel de grote kanshebber voor een finale plaats met net daarachter Argentinië en Frankrijk. Brazilië, Litouwen en Australië zijn belangrijke outsiders. Wel jammer dat Rubio er niet bij is. Wist niet eens dat Ibaka een Spanjaard was. Dat levert nog wel zat blocks op.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Delfino lekker bezig dit kwart. Argentinië speelt leuk en is zeker niet kansloos.,

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Manu

KD

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Manu? Dit is niet het voetbaltopic hè, maar begrijp dat je Elvis een groot talent vindt.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Oeps, vergeet ik McSavah nog te feliciteren. Gefeliciteerd! Met 5 uitvallers + de 100 strafpunten voor een weggevallen kluns nog 28e overall worden is sowieso een straf staaltje.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8159 stemmen

Gefeliciteerd McSavah! Bedankt voor de updates Otherfool. Het was erg leuk om voor de eerste keer mee te doen. Ik doe de volgende keer ook zeker weer mee.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Manu? Dit is niet het voetbaltopic hè, maar begrijp dat je Elvis een groot talent vindt.

oh ik dacht al. Ik herkende Wiggins, Froome en Sagan niet als voetballers.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

McSavah gefeliciteerd en bedankt Otherfool, maar ik ga de criteriums aan mijn neus voorbij laten gaan en mij klaarstomen voor de Vuelta binnen vier weken. Een 23ste plaats, dat moet beter of ik kan voor volgend seizoen uitkijken naar een nieuwe ploeg.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Savah

Joy4ever

• 4611 berichten
  • 1834 stemmen

Dankzij twee Ieren in mijn Sportpools hoefde ik gelukkig geen plaats te nemen in de MoMe bus

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Voor de wielerfans: de Tour de Wallonnie is vanaf vandaag ook te volgen op La Une (Franse Belg een). Vanaf 14u45, de derde rit.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Zowel Froome als VDB bevestigen hun deelname aan de Vuelta. Wordt leuk daar

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Denk dat Froome nu wel iets duurder wordt qua zwarte punten.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Vuelta met als het zo doorgaat een sterker deelnemersveld dan de Tour. Dat gaat een mooie ronde worden. Ga het dit jaar eens wat intensiever volgen denk ik. VRT gaat het helemaal uitzenden hoop ik? Dan ga ik denk ik wat etappes door de week uitgesteld bekijken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.