- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Volgens mij zendt de nos ze ook uit via internet, maar dat weet ik niet zeker. Dan wel zonder commentaar, geloof ik, maar ook dat... niet zeker.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Overdag online kijken. Dat vind mijn baas niet goed. Dus het wordt zoals ik bij de tour soms ook doe (de bergetappes), een etappe opnemen en 's avonds (met af en toe een stukje doorspoelen) kijken,
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Froome en VDB gaan volgens mij weinig rol van betekenis spelen. Ze hebben er immers al een tour opzitten.
Vuelta met als het zo doorgaat een sterker deelnemersveld dan de Tour. Dat gaat een mooie ronde worden. Ga het dit jaar eens wat intensiever volgen denk ik. VRT gaat het helemaal uitzenden hoop ik? Dan ga ik denk ik wat etappes door de week uitgesteld bekijken.
Waarom zou VRT de Vuelta niet uitzenden? Doen ze toch altijd?
Volgens mij zendt de nos ze ook uit via internet, maar dat weet ik niet zeker. Dan wel zonder commentaar, geloof ik, maar ook dat... niet zeker.
Zonder commentaar is er ook niets aan. Je kan wel zeggen wat je wil over de commentaar, maar het zorgt toch voor animo.
We hebben dit jaar vaak genoeg eens 10-15 minuten zonder commentaar gezeten ("Onze excuses voor een technisch probleem") om te weten wat het was.
Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een regerend tour winnaar zo afgeserveerd wordt als deze dagen. Aangezien hij tegenwoordig op het punt zit dat hij niet eens het peloton kan bijbenen, zou ik mij als BMC-rijder afvragen of het niet handiger is om voor van Garderen te rijden.
Er zijn in het verleden wel vaker titelverdedigers sterk door het ijs gezakt. Kijk maar waar de volgende personen het jaar na hun overwinning stonden: Indurain in 1996, Riis in 1997, Pereiro in 2007, Sastre in 2009, Contador in 2011?)
Bovendien was hij op Planche Des Belles Filles wel 2de (in een sprintje met Froome).
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Altijd leuk om je pronostiek van voor de tour er eens bij te halen.
= klopt
= ongeveer juist
= eerder onjuist
= hier zat ik er echt naast!
Mijn pronostiek:
1) Evans 
2) Wiggins 
3) Menchov 
4) Van Den Broeck 
5) Gesink 
6) Schleck 
7) Sanchez 
Van Garderen 
9) Nibali 
10) Basso 
Andere kanshebbers op top 10:
Rolland (Te weinig bergjes) 
Hesjedal (Te veel energie gestoken in de GIRO) 
Froome 
Leipheimer (Te oud aan het worden voor dit soort werk)(39 jaar al!) 
Leuk voor de overgangsritten (Middelgebergte:):
Valverde 
Vinkourov
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
En het lijstje der Musicmeter-favorieten. Wie noemden jullie als kanshebbers voor de top 10? Waar zijn deze mensen uitgekomen?
1. Wiggins
2. Froome + 03'21
3. Nibali + 06'19
4. Van Den Broeck + 10'15
5. Van Garderen + 11'04
7. Evans + 15'49
8. Rolland + 16'26
9. Brajkovic + 16'33
11. Klöden + 17'54
12. Roche + 19'33
13. Horner + 19'55
15. Menchov + 27'22
16. Monfort + 28'30
20. Valverde + 42'26
21. Coppel + 45'43
25. Basso + 59'44
27. Velits + 1h04'41
29. Vanendert + 1h08'26
31. Vinokourov + 1h15'21
32. Leipheimer + 1h16'29
36. Taaramae + 1h27'52
60. Vande Velde + 1h58'38
Schleck (*opgave*)
Mollema (*opgave*)
Gesink (*opgave*)
Sanchez (*opgave*)
Danielson (*opgave*)
Hesjedal (*opgave*)
Eerste Nederlander: 28) Ten Dam + 1h05'39
Eerste Vlaming: 4) VDB + 10'15
Omdat het peleton uit mekaar viel zijn er gisteren verschillen van enkele seconden opgetekend. Niet evident als de volgende in het klassement op een handvol seconden van jou staat. Gelukkig is er niets meer gewijzigd de laatste dag.
Deze personen scoorden top 20, maar hadden jullie niet genoemd:
6) Zubeldia + 15'41 (Wist zelfs niet dat die nog koerste)
10) Pinot + 17'17 (Bekend geworden door deze tour)
14) Sorensen + 25'27 (Vooral door het vele aanvalswerk. Al is het wel een goede renner)
17) Martinez + 31'46
18) Costa + 37'03
19) Vorganov + 38'16
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Gewoon, voor de zekerheid. De Nos in het minder wielergekke Nederland zendt alleen in het weekend uit meestal.
Ik heb geen voorspelling gepost. Maar ik had vooraf gegokt (net zoals de halve aarde met dit deelnemersveld en dit parcours) op Wiggins vs. Evans. Waarbij ik dacht dat Wiggins misschien te instabiel was en Evans misschien te oud. Dat eerste is niet zo geweest, dat tweede wel. Ik had niet verwacht dat Froome zo goed zou zijn (ondanks de Vuelta) en Nibali had ik waarschijnlijk ook lager gezet. Ik vind VDB en Van Garderen geen verrassingen. Rolland en Brajkovic staan ook op plekken waar ik ze wel had kunnen zetten.
Twee echt enorme verrassingen in de top 10 vind ik. De eerste is Zubeldia, die ik had afgeschreven en de andere is Pinot, die ik niet eens kende.
Tegenvallers waren er eigenlijk alleen door (veel) opgaves. Van de voormalige klassementsrenners en eerder beter presterende renners die uitreden had ik in bijna alle gevallen ook niet meer verwacht in het klassement. Behalve misschien van Kruijswijk.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Vuelta met als het zo doorgaat een sterker deelnemersveld dan de Tour. Dat gaat een mooie ronde worden. Ga het dit jaar eens wat intensiever volgen denk ik. VRT gaat het helemaal uitzenden hoop ik? Dan ga ik denk ik wat etappes door de week uitgesteld bekijken.
VRT (op één) zend de volledige Vuelta life uit.
Men kan deze ook in life-stream volgen, mét commentaar, via www.sporza.be . Maar of men via internet deze stream ook in het buitenland kan bekijken, is mij een raadsel;
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
In principe houdt dat bij de landsgrenzen op. Maar het is altijd het proberen waard.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
Ook niet echt moeilijk te omzeilen zulke beperkingen.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ik had Wiggins als winnaar geprognosticeerd.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Ik vind VDB en Van Garderen geen verrassingen.
Ik snap niet hoe je Van Garderen geen verrassing kan vinden. Vorig jaar werd hij 82e in de Tour en was er volgens mij geen enkele rit waar hij bergop met de eerste 30 mee kon.
Zijn enige andere grote ronde was de Vuelta van 2010, waar hij 35e werd.
Natuurlijk presteerde hij aardig in kleinere etappekoersen en was zijn talent onomstreden, maar dat hij bergop (nu al) zo goed zou zijn had ik absoluut niet verwacht. Van Garderen is samen met Pinot voor mij de revelatie van deze Tour.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
VRT (op één) zend de volledige Vuelta life uit.
Men kan deze ook in life-stream volgen, mét commentaar, via www.sporza.be . Maar of men via internet deze stream ook in het buitenland kan bekijken, is mij een raadsel;
Ben (volgens mij hier) ooit gewezen op het onvolprezen steephill.tv
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Ik had Wiggins als winnaar geprognosticeerd.
Je bent niet de enige. 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Gelukkig zijn er voor sportfanaten heel binnenkort alweer Olympische Spelen. Ik vind het toch wel iets hebben dat het Olympisch tennistoernooi op Wimbledon wordt gespeeld.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Bolt vs Blake, Wimbledon-tennis, Voske, Epke, Phelps en natuurlijk... de hockeydames...
Kom maar op met die Spelen!
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
cyclingfans.com is ook een goeie.
Joy4ever
-
- 4611 berichten
- 1834 stemmen
Bolt vs Blake, Wimbledon-tennis, Voske, Epke, Phelps en natuurlijk... de hockeydames...
Kom maar op met die Spelen!
Het voetbal niet vergeten he!
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Helaas doet zij alleen niet mee 
Ik lees dat trouwens dat Frankrijk Mickaël Bourgain meeneemt voor de wegwedstrijd (wielrennen), omdat om aan de keirin mee te kunnen doen je blijkbaar voor nog een ander onderdeel gekwalificeerd moet zijn, en enkel voor de wegwedstrijd de Fransen een plekje vrij konden maken
Ben benieuwd hoeveel kilometer hij het volhoudt..
Fikret8
-
- 6170 berichten
- 4235 stemmen
Ik verwacht Contdor vs. Cobo in de Vuelta. Cobo's piek komt nog, heeft het rustig aan gedaan in de Tour en heeft nog genoeg energie over. Kreuzinger zou een meesterknecht zijn voor Contador mocht hij naar Saxo Bank gaan (nog niet officieel bevestigd).
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Weet iemand waar ik een zeer goed schema kan vinden over de disciplines en uren van de Olympische Spelen?
Want ik zie door de bomen het bos niet meer. 
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Vooral die app van de OS zelf is gruwelijk irritant. Dit is iets:
Wedstrijdschema - NOS Olympische Spelen 2012
Morgen (woensdag) al damesvoetbal schijnbaar... Vrijdag opening van Danny Boyle, lijkt me leuk!
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Bedankt. Ik had er ok al eentje gekregen van lucdecoster, maar beiden zijn in combinatie met elkaar, uitstekend te gebruiken. 
Pfffff, als ik het zo zie ga ik zeker twee schermen nodig hebben én ga ik discussies krijgen met mijn vrouw en dochter. 
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Ik denk dat ik niet veel zal kijken naar de OS. Wat ik graag zie : openingsceremonie, het wielrennen op de weg en de tijdrit voor mannen en dan natuurlijk atlethiek (alle nummers).
Speedy ga jij nog films zien tijdens OS ? 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Speedy ga jij nog films zien tijdens OS ?
Ik denk dat het tot een minimum zal herleid worden. 
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Ik snap niet hoe je Van Garderen geen verrassing kan vinden. Vorig jaar werd hij 82e in de Tour en was er volgens mij geen enkele rit waar hij bergop met de eerste 30 mee kon.
Zijn enige andere grote ronde was de Vuelta van 2010, waar hij 35e werd.
Natuurlijk presteerde hij aardig in kleinere etappekoersen en was zijn talent onomstreden, maar dat hij bergop (nu al) zo goed zou zijn had ik absoluut niet verwacht. Van Garderen is samen met Pinot voor mij de revelatie van deze Tour.
Van Garderen had ik eigenlijk vorig jaar al verwacht en ik ken zijn naam volgens mij al een jaar of vier, volgens mij heb ik hem toen zelfs in mijn top 10 voorspelling op de site gezet. Vond het aan alles heel duidelijk te zien dat het een enorm rondetalent was. Maar zo iemand heeft een paar jaar nodig om rijp te worden een meestal ook een of twee rondes. Vind zijn hele serie aan uitslagen de opbouw hebben om een hele grote ronderenner te worden en dat gaat er geheid een keer uitkomen. Vond het eigenlijk de makkelijkst te voorspellen doorbraak van een jonge renner in een grote ronde in jaren.
Maar goed, op naar de Olympische spelen.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Noord-Korea boos na blunder - NOS Olympische Spelen 2012
Klein detailtje...
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Van Garderen had ik eigenlijk vorig jaar al verwacht
Dat wel ja, had hem vorig jaar in m'n sportpools, geen punt gepakt geloof ik. 
Ben het met je eens dat hij al langer een groot rondetalent was, maar om dan na zijn vorige resultaten ineens vijfde te worden in de Tour vind ik desondanks een grote verrassing.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En hun vlaggen lijken verdorie niet eens op elkaar. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.