• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.285 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.083 gebruikers
  • 9.376.464 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Misschien beetje ongelukkig geformuleerd maar bij een goede tour rijden hoort ook dat je niets tegekomt onderweg. Froome verloor gewoon meer dan een minuut op Wiggins in eerste week. Daardoor was zijn lot bezegeld.

Verder krijgt hij morgen ook nog meer dan een minuut aan de broek. Geloof niet dat Froome ergens anderhalve minuut goed had kunnen maken op Wiggins. Ook bergop niet.

Wiggins is deze tour in de tijdrit beter, Froome bergop iets beter. Maar Wiggins wint meer in de tijdritten dan Froome bergop

Volgens mij onderschat je een beetje de tijd die je kan pakken door een explosieve demarrage in de laatste 2km. 4-5x een half minuutje was volgens mij genoeg om Wiggo uit het geel te rijden. Het moet ook nog maar blijken of Wiggo morgen zomaar een minuut wegrijdt van Froome. En we mogen het vele knechtwerk van Froome voor Wiggo natuurlijk niet uitvlakken. Nee, als Froome bij een ander team reed, was het bijzonder nipt geweest voor Tourwinst en zonder die anderhalve minuut verlies in het begin, had Froome wel gewonnen. Verder was Froome vorig jaar in de Vuelta ook al beter dan Wiggo. Hij is gewoon meer een klimmer en doet in het tijdrijden nauwelijks onder. Vorig jaar was hij zelfs sterker dan Wiggo in de Vuelta tegen de klok.

Al gaan we het natuurlijk nooit weten...

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

timbo_ schreef:

Misschien beetje ongelukkig geformuleerd maar bij een goede tour rijden hoort ook dat je niets tegekomt onderweg. Froome verloor gewoon meer dan een minuut op Wiggins in eerste week. Daardoor was zijn lot bezegeld.

Dit is me te makkelijk. Zijn lot was vooral bezegeld door zijn rol op het 2e plan.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Opvallend dat George HinKEPpie ooit maar één Tourrit won. Laten we hopen dat George enJens op de Champs Elysées samen gaan lopen en dat diegene met het grootste hart dan mag winnen.
finish foto of zo

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Trouwens: door die finish van vandaag word ik weer even herinnert aan hoe bizar goed Cavendish kan zijn. Ik heb al zat sprinters gezien in mijn tourkijkleven, maar Cavendish schaal ik echt het hoogste in.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

otherfool schreef:

Vraag me vooral af waar je die stelligheid vandaan haalt, timbo. Niemand weet nog waar De Gendt staat als-ie alles op een klassement in een ronde gaat zetten. Zijn betere tijdrijden weegt bij mij alvast zwaar door. Ik durf het wedje Gendt > VDB wel aan.

Ik ook. En De Gendt moet nog iets doen als hij gaat tijdrijden, namelijk eerst warmrijden. Daar heeft hij nog nooit het nut van ingezien.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

Finisterra schreef:

(quote)

Volgens mij onderschat je een beetje de tijd die je kan pakken door een explosieve demarrage in de laatste 2km. 4-5x een half minuutje was volgens mij genoeg om Wiggo uit het geel te rijden. Het moet ook nog maar blijken of Wiggo morgen zomaar een minuut wegrijdt van Froome. En we mogen het vele knechtwerk van Froome voor Wiggo natuurlijk niet uitvlakken. Nee, als Froome bij een ander team reed, was het bijzonder nipt geweest voor Tourwinst en zonder die anderhalve minuut verlies in het begin, had Froome wel gewonnen. Verder was Froome vorig jaar in de Vuelta ook al beter dan Wiggo. Hij is gewoon meer een klimmer en doet in het tijdrijden nauwelijks onder. Vorig jaar was hij zelfs sterker dan Wiggo in de Vuelta tegen de klok.

Al gaan we het natuurlijk nooit weten...

Maar de Wiggins van de Vuelta van vorig jaar staat ook in geen verhouding met de Wiggins uit deze Tour. Vuelta toen was een noodoplossing vanwege zware val in Tour, op deze Tour heeft hij zich jaar voorbereidt en komt hij in topvorm binnen. Totaal onvergelijkbaar derhalve.

Verder heeft Froome exact twee keer de indruk gegeven bergop sterker te zijn dan Froome. Er was bijvoorbeeld ook de bergetappe waarin Wiggins zelf moest overnemen om gaatje naar vluchter dicht te rijden om Froome het niet dichtkreeg.

Bovendien en dat is denk ik nog wel belangrijkste. Er wordt hier gedaan alsof Wiggins als een gek moet lossen bij Froome. Dat valt allemaal reuze mee. Wiggins is in Tour structureel bij de beste twee klimmers. Is echt niet zo dat Froome hem aan alle kanten voorbij rijdt en net als een Van Garderen op het extreme af moet wachten op zijn kopman.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Ik ook. En De Gendt moet nog iets doen als hij gaat tijdrijden, namelijk eerst warmrijden. Daar heeft hij nog nooit het nut van ingezien.

Oké dan. Laten we de weddenschap dan maar meteen vastleggen heren Otherfool een Speedy. De Gendt eindigt volgens jaar zeker niet voor Van de Broeck in de Tour. Jullie menen van wel. Wat zetten we er op?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Dit is me te makkelijk. Zijn lot was vooral bezegeld door zijn rol op het 2e plan.

Nee hoor. Als Wiggins er doorheen was gezakt had Froome echt wel mogen rijden. Maar ja Wiggins was iedere etappe beter dan al zijn concurrenten. Dan slaat het natuurlijk nergens op om je geloof in hem op te zeggen.

Maar Wiggins gaat de Tour gewoon met meer dan drie minuten verschil op de nummer 2 winnen. Snap eigenlijk niet zo heel goed waar we hier over hebben

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Ben het wel eens met timbo_ wat betreft de discussie over De Gendt en Van den Broeck.

De Tour is toch net wat anders dan de Giro, ook al dwingt de prestatie van De Gendt respect af. En De Gendt is ook een beresterke coureur hoor, en wie weet hoe ver hij raakt in een tijdrit-Tour als deze, maar een ronderenner is hij (nog) niet.

Van den Broeck's 4e plaats (hopelijk blijft dit zo) schat ik nog steeds hoger in dan De Gendt's derde plaats. Van den Broeck behoort bij de betere klimmers, heeft aanvalslust getoond (okee, bescheiden, maar toch) en torst het kopmanschap, iets wat De Gendt (nog) niet gedaan heeft.

Dus zo maar beweren dat De Gendt wel even voor VdB zou eindigen is een beetje kortzichtig.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Oké dan. Laten we de weddenschap dan maar meteen vastleggen heren Otherfool een Speedy. De Gendt eindigt volgens jaar zeker niet voor Van de Broeck in de Tour. Jullie menen van wel. Wat zetten we er op?

Als De Gendt volgend jaar achter VDB eindigt, zal dat met 3 dingen te maken hebben:

- Hij is nog maar 25, en moet dus nog wat groeien en ervaring op doen.

- Hij heeft geen goede ploeg.

- Hij heeft wss ook niet dezelfde voorbereiding en begeleiding.

Jawaddedadde schreef:

Van den Broeck's 4e plaats (hopelijk blijft dit zo) schat ik nog steeds hoger in dan De Gendt's derde plaats. Van den Broeck behoort bij de betere klimmers, heeft aanvalslust getoond (okee, bescheiden, maar toch) en torst het kopmanschap, iets wat De Gendt (nog) niet gedaan heeft.

Dus zo maar beweren dat De Gendt wel even voor VdB zou eindigen is een beetje kortzichtig.

Waar stond VDB toen hij zo oud was als De Gendt? Waar kan De Gendt staan binnen een paar jaar?

timbo_ schreef:

De Gendt wordt gehyped. Is prima want heeft een goede Giro gereden maar als je die Giro nog eens gaat analyseren kun je alleen maar tot de conclusie komen dat hij bergop in een matig deelnemersveld tekort kwam (soms zelfs meer dan een minuut zie etappe 17 en 18). En dat hij enkel derde is geworden door een inschattingsfout van de concurrentie.

Dat is prima en knap maar om dan te beginnen over top 5 in de Tour slaat nergens op. Moet je dat die jongen ook helemaal niet aandoen. Daarvoor rijdt hij gewoonweg niet goed genoeg bergop.

Iemand die naar de GIRO komt zonder doel gaat zich ook niet vol overgave 'smijten' als iemand die top 5 wil rijden. (Zijn enige doel was - zoals het gros van de renners - een ritzege behalen).

Hij kreeg dan wel 3 minuten cadeau op de Stelviopas. Moest hij zich vanaf rit 1 volledig ingezet hebben, dan had hij in die eerste 19 etappes geen 3 minuten verloren.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12849 stemmen

timbo_ schreef:

Bovendien en dat is denk ik nog wel belangrijkste. Er wordt hier gedaan alsof Wiggins als een gek moet lossen bij Froome. Dat valt allemaal reuze mee. Wiggins is in Tour structureel bij de beste twee klimmers. Is echt niet zo dat Froome hem aan alle kanten voorbij rijdt en net als een Van Garderen op het extreme af moet wachten op zijn kopman.

Met andere woorden kan je het eens zijn dat de taktiek van Sky gewoon nergens op slaat. Als Wiggins gewoon beter is mag men Froome toch gewoon laten rijden, zeker eergisteren.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Eergisteren zeker. De andere keren niet, omdat Froome een meesterknecht van Wiggins is, die hem - als het erop aan komt - uit de wind moet houden.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Van Garderen die Evans inhaalt, toch één van de meest ontluisterende momenten van deze Tour. En dat als je precies onder de 20KM markering doorrijdt. Dat worden lange kilometers.

LLS heeft wel een meesterrit gereden, hij wordt wellicht tweede!

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Ja, de val van Evans is wel compleet. Hij verliest behoorlijk ontluisterend vandaag. Het moment van deze tijdrit.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Mocht het nog een beetje spannend geworden zijn als Froome tijdens de bergritten voor zichzelf had mogen rijden, dan was die spanning vandaag compleet weggepoetst door een ontketende Wiggins.

Meer dan terechte winnaar en bovendien een mooie vent, die Wiggins.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Evans was in 2009 en 2010 zelfs maar 30e en 26e in het eindklassement. Had 'm toen in 2009 eigenlijk al afgeschreven. In 2010 reed hij dan de Giro, dus was zijn matige optreden in de Tour niet verrassend. Heeft zich in die tijd dan weer wel beter geprofileerd in andere koersen, met als hoogtepunt natuurlijk het WK in Mendrisio. Vorig jaar had ik voor de Tour dan ook weinig rekening meer met Evans gehouden. Nu erg hoge verwachtingen en dan is het weer matig, hele seizoen sowieso al niet top. Dus dat zal wel een ijzersterk najaar van Evans worden, of zou hij inmiddels echt versleten zijn?

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

1:16 dus voor Wiggins ten opzichte van Froome.

Knappe tour, terechte overwinning.

Als hij dit niveau vasthoudt zal hij de komende jaren een van de topfavorieten blijven voor de Touroverwinning, in de tijdrit pakt hij op al zijn concurrenten tijd.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Hilarische imitatie Jurgen Van den Broeck

Tom Boonen, Patrick Lefevere, Milan Jovanovic, Bart Wellens en Trond Sollied had hij al op zijn naam staan. Nu voegt Jonathan Bockstael ook Jurgen Van den Broeck toe aan het lijstje stemmen dat hij weet te imiteren. En het is er 'boenk op', zoals dat in het milieu heet.

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

eRCee schreef:

1:16 dus voor Wiggins ten opzichte van Froome.

Knappe tour, terechte overwinning.

Als hij dit niveau vasthoudt zal hij de komende jaren een van de topfavorieten blijven voor de Touroverwinning, in de tijdrit pakt hij op al zijn concurrenten tijd.

Contador maakt gehakt van hem, overigens vond ik de hele tour geen reet aan.

Gelukkig komt de Vuelta wel met een mooi ritten programma.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

stfuympos schreef:

Contador maakt gehakt van hem, overigens vond ik de hele tour geen reet aan.

De Pyreneenritten van deze Tour vielen wat tegen, verder vond ik het een prima Tour.

Ik verwacht absoluut dat Contador bergop volgend jaar voor meer vuurwerk kan zorgen en ook Wiggins wel zal losrijden, maar gehakt maken lijkt me wat sterk, en Wiggins zal in de tijdritten zeker sterker blijken dan Alberto. Kan een mooi gevecht worden, waarbij ploeg en parcours ook belangrijk zullen zijn, en met Andy en Froome als gevaarlijke outsiders.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

McSavah schreef:

Evans was in 2009 en 2010 zelfs maar 30e en 26e in het eindklassement. Had 'm toen in 2009 eigenlijk al afgeschreven. In 2010 reed hij dan de Giro, dus was zijn matige optreden in de Tour niet verrassend. Heeft zich in die tijd dan weer wel beter geprofileerd in andere koersen, met als hoogtepunt natuurlijk het WK in Mendrisio. Vorig jaar had ik voor de Tour dan ook weinig rekening meer met Evans gehouden. Nu erg hoge verwachtingen en dan is het weer matig, hele seizoen sowieso al niet top. Dus dat zal wel een ijzersterk najaar van Evans worden, of zou hij inmiddels echt versleten zijn?

Ik denk dat Evans versleten is. In 2009 was hij volkomen uit vorm, maar in 2010 leek hij erg goed tot hij viel, ondanks dat hij al een Giro achter de kiezen had. Nu is het anders. Hij leek goed, maar wordt er uiteindelijk gewoon afgeredenin de eerste tijdrit en in de bergen en kan het vervolgens niet meer opbrengen om een tijdrit op niveau te rijden. Er komt een vage verklaring (maagproblemen), maar ik denk dat zijn leeftijd 'm ingehaald heeft. Vind zijn rijden van dit jaar echt duiden op een renner die echt op zijn retour is.

Barfly

• 1873 berichten
  • 1749 stemmen

Jens Voigt is het niet met je eens. Ik hoop dat die nog een jaartje doorfietst.

Wat betreft Evans kun je wel gelijk hebben, het topniveau lijkt er van af.

Even opgezocht:

Oudste renner met podiumplaats: Raymond Poulidor (Frankrijk) was 40 jaar en 3 maanden oud toen hij als nummer drie in de Tour de France van 1976 eindigde (achter winnaar Lucien van Impe en Joop Zoetemelk).

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een regerend tour winnaar zo afgeserveerd wordt als deze dagen. Aangezien hij tegenwoordig op het punt zit dat hij niet eens het peloton kan bijbenen, zou ik mij als BMC-rijder afvragen of het niet handiger is om voor van Garderen te rijden.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

nclo schreef:

Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een regerend tour winnaar zo afgeserveerd wordt als deze dagen.

Nu ja, ik kan me nog Indurain herinneren die er op de eerste bergen van de Tour in '96 zo hard af moest dat hij 2 dagen later zijn fiets voorgoed aan de wilgen hing.

edit: grappig hoe het internet je herinnering kan updaten. Hij reed de Tour blijkbaar nog uit (11e) en pakte nog Olympisch Goud op de tijdrit. Maar hij werd in die Tour wel echt afgeserveerd, heel onverwacht ook. Kon toen bijna niet geloven toen-ie behoorlijk vroeg moest lossen, was opgegroeid met de superieure en onverslaanbare Lange uit Pamplona.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Rule Britannia, waarde Tourvolgers, Wiggo en Froompie gaven nog maar eens fietsles en lieten er geen misverstand over bestaan wie 1 en 2 zijn in ons favoriete jaarlijks wederkerende wielercircus. Kos, VivaLaHop en McSavah speelden allemaal beide kanjers en deelden de dagzege:

1 Kos 62

. VivaLaHop 62

. McSavah 62

4 Sir Tinus 55

5 Montorsi 49

In het algemene klassement ronduit sensationele ontwikkelingen, na 8 dagen otherfool, 4 dagen McSavah en 7 dagen eRCee mocht nu VivaLaHop voor het eerst de maillot jaune om de ranke schouders doen, en dat op bijkans het juiste moment; met Parijs in zicht. Morgen belooft het, gezien de truipunten, een fenomenaal duel te worden tussen de huidige gele trui en McSavah, waarbij de SW wel eens beslissend kon worden:

1 VivaLaHop 750

2 eRCee 745

3 McSavah 738

4 otherfool 698

5 De Willies 666

PartyMarty weet zich zeker van de lanterne rouge met 289 punten, de subleague blijft op 6. Morgen nog 1 sprintje trekken alvorens we het verdict kennen, graag à demain!

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Overigens is er wel vaker mooi verloren in de Tour hoor. Indurain inderdaad. En nog maar een paar jaar terug werd Sastre een jaar na zijn tourwinst 17e (wel na een sterke Giro). Misschien wel een beetje vergelijkbaar in de zin dat Sastre ook ereplaatsten bijeen reed en laat in zijn carriere pas een Tour won. De frustratie van Riis toen hij het in 1997 ook niet meer kon, met de beroemde scene waarin hij in de tijdrit zijn hypermoderne fiets wegwierp. Iets langer geleden Lemond die na drie overwinningen (86,89 en 90) zelfs nog wat te lang doorging. Werd in 1991 nog zevende (kwam niet in de buurt van winnen) maar in 1992 gaf hij op in de beroemde rit naar Sestrieres, er was niets van zijn klimcapaciteiten over. In 1994 was hij zelfs al weg voor de bergen.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

otherfool schreef:

Morgen belooft het, gezien de truipunten, een fenomenaal duel te worden tussen de huidige gele trui en McSavah, waarbij de SW wel eens beslissend kon worden:

Als mijn SW een slordige 100 punten haalt kan ik ook nog winnen, niet vergeten he!

(Helaas haalde mijn SW, Jerome Coppel, slechts 1 schamel puntje. .

Ik zet mijn geld op McSavah.)

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Ik wou net zeggen, vlak eRCee niet uit! Maar met Coppel wordt het een lastig verhaal ja Met Van Garderen of Pinot als sw was het nog wel te doen. Rico is vooral gebaat bij een ontketende Goss vandaag

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Ik wil de spanning niet naar beneden halen, maar oals ik vorige week al voorspelde: McSavah gaat er met de gele trui vandoor. SS had het verschil moeten maken voor mij, maar die stuiterde al snel op zijn kop tegen het asfalt.

Hopelijk kan mijn SW nog iets betekenen vandaag.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Hopelijk kan mijn SW nog iets betekenen vandaag.

Ai, maar... om zelf te sprinten, de sprint aan te trekken, de sprint voor te bereiden, het tempo hoog te houden of enkel de mannen vooraf wat moed in te praten?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.