• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.264 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.080 gebruikers
  • 9.376.374 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Boeckmans is sneller dan EBH.

Lijkt me onwaarschijnlijk, zeker na 220km.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Maar deze 16 gaan niet zo naar de streep rijden. Nog steeds veel kansen voor de sterke aanvallers in de kopgroep, waarbij ik natuurlijk hoop op Jeremy ROY, die hoewel hij voor de tour in een koninklijke vorm leek te steken, nog nauwelijks wat heeft laten zien dit jaar.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

Roy zit/zat in de kopgroep, toch?

Edit: Sorry, ik las: sterke aanvallers uit het peloton...

Benieuwd naar het klimmetje. EBH was wel sterk net.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Jammer dat er zo gejaagd wordt op de kopgroep.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8156 stemmen

Roy zit er nog in ja.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8156 stemmen

Een mooie foto van Gilbert, die vandaag door een hond ten val was gekomen. Aan die familie te zien was hij niet al te vrolijk!

(afbeelding)

Joy4ever

• 4611 berichten
  • 1834 stemmen

Haha!! Prachtig

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Heerlijke finale. Cavendish alvast gelanceerd voor de OS.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

wat een heerlijke finale

LLS is tactisch echt een van de slimste renners van het peloton. Deed eigenlijk weer weinig fout, had achteraf eerder moeten aangaan, maar zo'n kanon verwacht je ook niet. Deed me erg denken aan de sprint van Cavendish toen ie Milaan-San Remo won. Zelfde soort laatste 20km ook.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

Leuke finale ja. Al hadden de vluchters het net mogen halen.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Geweldige foto.

Ook geweldige etappe. Wat een finale.

Ik heb toch het gevoel dat Luis Leon te laat aangaat, maar ik denk niet dat hij Cavendish voor had kunnen blijven. Man man man, schitterend.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Leuke spannende finale inderdaad. Cav dan waarschijnlijk toch nog met drie etappes naar Londen.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Rabo ook wederom goed. Je kunt zeggen wat je wilt, maar nadat Mollema en Gees zijn uitgevallen hebben ze het wel geweldig opgepikt met de rest, letterlijk elke dag in de aanval, rit gewonnen, nu ook weer zeer dichtbij.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

Bij Gilbert wordt gevreesd voor een polsbreuk. Terecht kwaad dus op die mensen die hun hond niet kunnen bijhouden. Bij een breuk is het afgelopen met de OS waar hij normaal zowel de weg- als tijdrit zou doen.

Edit: Geen breuk voor Gilbert.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Spetie schreef:

Aan die familie te zien was hij niet al te vrolijk!

Wie? De hond?

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Parijs lonkt, waarde Tourvolgers, en team Sky deed er nog maar eens een fles champagne bij met een ontketende Cavendish die zijn wiel ver voor Goss en Sagan over de meet drukte. Die laatste 2 zorgden wel voor de etappezege van team otherfool, dat zowaar ook Tyler Farrar wat puntjes zag pakken en het met een banddikte won ten opzichte van Justus18:

1 otherfool 55

2 Justus18 54

3 Spetie 48

4 De Willies 47

5 joy4ever 44

De top 5 van de subleague zult u inmiddels kunnen dromen: eRCee zoent nog slechts lucht in het bijzijn van de schone gele dames; het is een routineklus geworden:

1 eRCee 707

2 VivaLaHop 688

3 McSavah 676

4 otherfool 656

5 De Willies 634

PartyMarty heeft met 287 punten inmiddels bijna een volle 100 achterstand op de nummer een-na-laatst, Montorsi en lijkt de lanterne rouge onmogelijk nog te kunnen ontgaan. De subleague steeg weer wat naar 6 en mag allicht nog hopen op een top 5 notering. Morgen een tijdrit waarin FroomeFroome wel voluit zal mogen gaan, kan Wiggo hem afweren? Graag à demain!

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Wiggo gaat zowel Froome als de rest van het veld morgen op minstens een minuut rijden. De herinnering aan de handgebaartje van Chrissieboy zullen hem doen vliegen.

(Of hij doet het juist rustig aan, om Froome nog wat te pesten. )

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

eRCee schreef:

Wiggo gaat zowel Froome als de rest van het veld morgen op minstens een minuut rijden. De herinnering aan de handgebaartje van Chrissieboy zullen hem doen vliegen.

Ik hoop het een beetje. Dat zou de zege toch nog wat meer glans geven.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Hmm... zou leuk zijn als Froompie zich in de tijdrit tot Wiggo af laat zakken (start voor Wiggins tenslotte), met het handje gaat zwaaien en er dan weer vandaan gaat rijden

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Spetie schreef:

Een mooie foto van Gilbert, die vandaag door een hond ten val was gekomen. Aan die familie te zien was hij niet al te vrolijk!

Iets duidelijker.

(afbeelding)

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ziedaar, één geschrokken hond, één boze renner en één getraumatiseerd meisje.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

Finisterra schreef:

(quote)

Door zijn explosiviteit bergop pakt Froome in elke bergrit makkelijk 30sec tot een minuut op Wiggins, als hij mag. En in de tijdritten verliest Froome voorlopig een pak minder. Lijkt me dat Froome gewoon de beste was in deze Tour en dan is het jammer dat een ander moet winnen. Wiggins is wel duidelijk de 2e beste hoor maar toch wel wat lullig voor Froome. Vorig jaar verloor hij ook al de Vuelta doordat hij te lang bij Wiggo moest blijven.

Blijft toch grappig hoe hij vandaag opnieuw (en nog veel duidelijker dan op La Toussuire) wou tonen dat hij eigenlijk bergop duidelijk de betere is van Wiggins. Froome is trouwens van goudwaarde voor Wiggins. Telkens als er iemand wegsprong, dreef Froome het tempo gestaag op zodat iedereen werd teruggepakt. Ideaal voor Wiggins en vraag me toch af of dat alleen ook zo vlot zou verlopen zijn.

Maar begrijp me niet verkeerd. Wiggo mag deze tijdrijderstour best winnen hoor. Heb er eigenlijk op zich niets tegen maar vind Froome toch een pak aantrekkelijker koersen (potentieel toch zeker)

Even aanzetten en wegrijden is wat anders dan wegblijven. Geloof er niet zo in dat Froome bergop echt ver wegrijdt van Wiggins. Zal een gaatje slaan maar dat wordt echt niet alsmaar groter. Als hij bergop 20 seconden pakt mag hij blij zijn. Wiggins is deze tour simpelweg nog een klassetje beter dan Froome.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

Finisterra schreef:

(quote)

Waar haal je dit in godsnaam vandaan? De Gendt in Girovorm kan zeker top-5 rijden in de Tour. Rijdt beter tegen de tijd dan de meeste klassementsrenners en kan ook vanuit het peloton gewoon aanklampen bij de beste klimmers. Zie vorig jaar zijn 5e plaats op Alpe d'Huez. Bovendien heeft hij als redelijk jonge renner nog progressiemarge en kan hij zich nog meer toeleggen op het klimwerk.

Verder is een Giro bezet door Basso, Scarponi en Rodri natuurlijk niet zo zwak. Wie zou er anders moeten meedoen? Andy en Contador rijden in normale omstandigheden geen Giro.

Basso en Scarponi zijn renners van het verleden die het in de Giro nog een laatste keer kunnen flikken. Niet te vergelijken met niveau van de toprenners die nu in Tour rondrijden. Wat betreft de Tour van vorig jaar. Dat was een etappe waarin alle grote mannen al vroeg in de wedstrijd flinke inspanningen hadden geleverd. Als peloton naar laatste berg toerijdt en het daar uitvecht komt De Gendt ver achter de Tour toppers binnen. Mag veters van Jurgen van den Broeck nog niet strikken. Maar dat zal volgend jaar wel blijken

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

De Gendt is echt wel hoger in te schatten dan VDB.

Zoals ik al zei. Mag de veters nog niet strikken. Prima renner De Gendt maar moet nog heel heel veel gebeuren wil hij ooit een echte ronderenner worden

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Vraag me vooral af waar je die stelligheid vandaan haalt, timbo. Niemand weet nog waar De Gendt staat als-ie alles op een klassement in een ronde gaat zetten. Zijn betere tijdrijden weegt bij mij alvast zwaar door. Ik durf het wedje Gendt > VDB wel aan.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

De Gendt wordt gehyped. Is prima want heeft een goede Giro gereden maar als je die Giro nog eens gaat analyseren kun je alleen maar tot de conclusie komen dat hij bergop in een matig deelnemersveld tekort kwam (soms zelfs meer dan een minuut zie etappe 17 en 18). En dat hij enkel derde is geworden door een inschattingsfout van de concurrentie.

Dat is prima en knap maar om dan te beginnen over top 5 in de Tour slaat nergens op. Moet je dat die jongen ook helemaal niet aandoen. Daarvoor rijdt hij gewoonweg niet goed genoeg bergop.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Wiggins is deze tour simpelweg nog een klassetje beter dan Froome.

Waar blijkt dit uit? Heb totaal geen idee waar je dit vandaan haalt. Reed een dikke halve minuut weg van Froome in de tijdrit maar verder? Als er iemand iets sterker is in deze Tour is het toch wel eerder Froome, lijkt me.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Ik ben vooral benieuwd of hij het kan eigenlijk. Ik sluit het niet uit, maar ik vind niet dat hij in de Giro een garantie af heeft gegeven.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

5e op Alpe d'Huez, zijn steevast goede tijdritten en een zeer goede Giro. Ook bedenken dat De Gendt's hoofddoel dit jaar NIET de Giro maar de Vuelta was. Hij begon aan de Giro met de bedoeling een rit te winnen en voor het klassement ging hij wel zien waar hij na een tijdje stond. Toch straf als je dan 3e of zelfs maar 7e was geworden.

Verder beoordeel je iemands toekomstige potentieel toch vooral op wat hij al gepresteerd heeft en niet waar het wat minder was. In dat geval zou Van Garderen ook geen toekomstige podiumkandidaat zijn want hij werd in 2 bergritten op enkele minuten gereden. Ook De Gendt zat er in enkele bergritten in de Giro gewoon erg goed bij.

De Gendt hoeft van mij helemaal geen klassementsman te worden hoor. Vind hem voorlopig erg leuk als aanvallerstype die geregeld een ritje meepikt. Hopelijk rijdt hij de Vuelta, dat zal ons al iets meer vertellen. Maar als hij al geen blijk van potentieel heeft gegeven, wie dan wel?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

Finisterra schreef:

(quote)

Waar blijkt dit uit? Heb totaal geen idee waar je dit vandaan haalt. Reed een dikke halve minuut weg van Froome in de tijdrit maar verder? Als er iemand iets sterker is in deze Tour is het toch wel eerder Froome, lijkt me.

Misschien beetje ongelukkig geformuleerd maar bij een goede tour rijden hoort ook dat je niets tegekomt onderweg. Froome verloor gewoon meer dan een minuut op Wiggins in eerste week. Daardoor was zijn lot bezegeld.

Verder krijgt hij morgen ook nog meer dan een minuut aan de broek. Geloof niet dat Froome ergens anderhalve minuut goed had kunnen maken op Wiggins. Ook bergop niet.

Wiggins is deze tour in de tijdrit beter, Froome bergop iets beter. Maar Wiggins wint meer in de tijdritten dan Froome bergop

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.